een hobby
donderdag 5 augustus 2010 om 12:12
Ik vraag mij wel eens af welke hobbies mensen hebben. Ik doel dan niet op reakties als:
"mijn gezin is mijn hobby" of "mijn werk is mijn hobby".
Nee, wat doen jullie, buiten het zorgen voor de kinderen, het huishouden, je werk en de dagelijkse beslommeringen om?
Ik ben nu midden 40, de kinderen worden groot en zelfstandig. Ik werk een aantal dagen in de week en heb best wat tijd over. Op mn vrije dagen merk ik dat ik snel wat ga hangen of wat achter de de laptop hang. 'smiddags even de stad in met de fiets of even naar de markt of bij iemand een bakkie doen. Ik zou zo graag iets willen gaan doen maar weet niet wat!
"mijn gezin is mijn hobby" of "mijn werk is mijn hobby".
Nee, wat doen jullie, buiten het zorgen voor de kinderen, het huishouden, je werk en de dagelijkse beslommeringen om?
Ik ben nu midden 40, de kinderen worden groot en zelfstandig. Ik werk een aantal dagen in de week en heb best wat tijd over. Op mn vrije dagen merk ik dat ik snel wat ga hangen of wat achter de de laptop hang. 'smiddags even de stad in met de fiets of even naar de markt of bij iemand een bakkie doen. Ik zou zo graag iets willen gaan doen maar weet niet wat!
donderdag 5 augustus 2010 om 12:45
quote:Starshine schreef op 05 augustus 2010 @ 12:38:
of op het gebied van vrijwilligerswerk: bij het plaatselijke bejaardentehuis de jaarlijkse fancy fair helpen organiseren.
Kan ook bij een instelling voor gehandicapten.
Ga leiding geven bij Scouting, word bezoekvrijwilliger voor ouderen of gehandicapten (kun je ook leuke uitjes bedenken).Ik heb al veel leuke dingen voor bij zien komen. Vrijwilligerswerk op het "sociale" vlak is niet aan mij besteed. Daar ben ik niet sociaal genoeg voor. Ik ben een echte "einzelganger". Ik wil mij gewoon terugtrekken in mijn eigen woning en iets creeeren.
of op het gebied van vrijwilligerswerk: bij het plaatselijke bejaardentehuis de jaarlijkse fancy fair helpen organiseren.
Kan ook bij een instelling voor gehandicapten.
Ga leiding geven bij Scouting, word bezoekvrijwilliger voor ouderen of gehandicapten (kun je ook leuke uitjes bedenken).Ik heb al veel leuke dingen voor bij zien komen. Vrijwilligerswerk op het "sociale" vlak is niet aan mij besteed. Daar ben ik niet sociaal genoeg voor. Ik ben een echte "einzelganger". Ik wil mij gewoon terugtrekken in mijn eigen woning en iets creeeren.
donderdag 5 augustus 2010 om 12:49
ik sport 1x per week, basketbal.. (nu ff seizoenstop)
ik fiets naar mijn werk, vind ik heerlijk, maar om dat nou een hobby te noemen?
vakantie is ook een hobby voor mij, en mijn huisdieren ook.. kan ik soms heel de middag mee keuvelen..
en fotos maken is leuk, tekenen is leuk, lezen is leuk...
alles is leuk, en vrienden ook
ik fiets naar mijn werk, vind ik heerlijk, maar om dat nou een hobby te noemen?
vakantie is ook een hobby voor mij, en mijn huisdieren ook.. kan ik soms heel de middag mee keuvelen..
en fotos maken is leuk, tekenen is leuk, lezen is leuk...
alles is leuk, en vrienden ook
donderdag 5 augustus 2010 om 12:52
Ik heb ook niet echt hobbies. Ik hou niet van sport, hoewel ik er wel iets aan zou willen doen, maar kan niks bedenken dat ik echt leuk genoeg vind om vol te houden en wat ik kan doen op de tijden die ik beschikbaar heb.
Ik ben niet totaal creatief met knutselen of zo, schrijf wel graag af en toe een blog op mijn hyves die goed ontvangen worden door de lezers, maar dat vind ik geen hobby. Ik zou wel graag meer willen schrijven, maar het komt er gewoon niet echt van.
Ik vind het wel leuk om foto-albums te maken van bijv. een vakantie, via internet, maar ja, dat doe je dan na zo'n vakantie, en dan moet je weer wachten tot de volgende keer. Ook geen echte hobby dus.
Mijn man heeft wel hobbies, die werkt elke avond in de tuin en hij zit op een sportvereniging en doet ook wedstrijden.
Ik ben niet totaal creatief met knutselen of zo, schrijf wel graag af en toe een blog op mijn hyves die goed ontvangen worden door de lezers, maar dat vind ik geen hobby. Ik zou wel graag meer willen schrijven, maar het komt er gewoon niet echt van.
Ik vind het wel leuk om foto-albums te maken van bijv. een vakantie, via internet, maar ja, dat doe je dan na zo'n vakantie, en dan moet je weer wachten tot de volgende keer. Ook geen echte hobby dus.
Mijn man heeft wel hobbies, die werkt elke avond in de tuin en hij zit op een sportvereniging en doet ook wedstrijden.
..
donderdag 5 augustus 2010 om 12:54
Naast mijn werk (38 uur) en huishouden, ga ik 3 x in de week sporten (Zumba en Body Attack) omdat ik dat a) leuk vind en b) beweging nodig is als je ouder wordt (ik ben 57).
Ik lees veel (moet ik enerzijds voor mijn werk, maar ik vind lezen heerlijk).
Ik kook erg graag, dus regelmatig moeten vrienden nieuwe recepten uitproberen.
Dan af en toe nog eens een film kijken (bios of thuis) en dan heb je het wel gehad...ik zou nog wel graag eens zingen met een koor (popsongs of zo), maar ik denk niet dat anderen daar blij mee zijn!
Maar fotograferen doet een kennis van mij ook. Ze kreeg geld van haar moeder en heeft een prachtige camera gekocht en trekt er regelmatig met de hond op uit, om te fotograferen.
Ik lees veel (moet ik enerzijds voor mijn werk, maar ik vind lezen heerlijk).
Ik kook erg graag, dus regelmatig moeten vrienden nieuwe recepten uitproberen.
Dan af en toe nog eens een film kijken (bios of thuis) en dan heb je het wel gehad...ik zou nog wel graag eens zingen met een koor (popsongs of zo), maar ik denk niet dat anderen daar blij mee zijn!
Maar fotograferen doet een kennis van mij ook. Ze kreeg geld van haar moeder en heeft een prachtige camera gekocht en trekt er regelmatig met de hond op uit, om te fotograferen.
donderdag 5 augustus 2010 om 12:56
Ik speel een instrument, daar ben ik zo'n 3 jaar geleden mee begonnen. En ik tuinier heel graag.
Naast dat mijn tuin een bloemen oase is op dit moment, heb ik alle hoeken en gaten van mijn kleine stadstuin vol gehangen met fruit en groente. Dus ik eet al de hele zomer mijn eigen aardbeien, en ik verwacht binnenkort een halve kilo pepers te oogsten, de tomaten hangen er ook prima bij etc.
Naast dat mijn tuin een bloemen oase is op dit moment, heb ik alle hoeken en gaten van mijn kleine stadstuin vol gehangen met fruit en groente. Dus ik eet al de hele zomer mijn eigen aardbeien, en ik verwacht binnenkort een halve kilo pepers te oogsten, de tomaten hangen er ook prima bij etc.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 5 augustus 2010 om 12:56
Dit topic komt als geroepen! Ik mag nog een lijstje maken met o.a. hobby's voor de ambtenaar die ons huwelijk gaat doen. Ik vond het al niks en kwam alleen op tv kijken en internetten. Staat ook zo suf bij de toespraak. Nu ik geïnspireerd ben, kom ik toch op wandelen met/zonder hond/kind/partner, muziek maken/luisteren/bezoeken, sporten en creatief bezig zijn met van alles en nog wat (schilderen, dingetjes ontwerpen enzo).
donderdag 5 augustus 2010 om 13:03
quote:Bergje65 schreef op 05 augustus 2010 @ 12:12:
Ik werk een aantal dagen in de week en heb best wat tijd over. *** Ik zou zo graag iets willen gaan doen maar weet niet wat!Meer werken..? Weet niet of je man ook zoveel vrije tijd heeft, miss vind hij het wel leuk om te ruilen (als je geen man hebt: sorry)
Ik werk een aantal dagen in de week en heb best wat tijd over. *** Ik zou zo graag iets willen gaan doen maar weet niet wat!Meer werken..? Weet niet of je man ook zoveel vrije tijd heeft, miss vind hij het wel leuk om te ruilen (als je geen man hebt: sorry)
donderdag 5 augustus 2010 om 13:05
In de winter vind ik het heerlijk om legpuzzels te maken (liefst van Jan van Haasteren), heerlijk kneuterig. Ook kan ik genieten van koken en taarten bakken. Lekker dingen uitproberen.
Ik dans 1 keer per week (nu zomerstop), Dance Ballet. Heel leuk en gezellig. We gaan ongeveer 1 keer per maand met z'n allen stappen.
Maar mijn grootste hobby (waar ik het meeste tijd en geld in heb zitten) en wat ik stiekem ook wel voor het echie zou willen doen is goudsmeden. Erg leuk, maar ook erg duur, dus als je niet zoveel te spenderen hebt, is een andere hobby beter.
Ik dans 1 keer per week (nu zomerstop), Dance Ballet. Heel leuk en gezellig. We gaan ongeveer 1 keer per maand met z'n allen stappen.
Maar mijn grootste hobby (waar ik het meeste tijd en geld in heb zitten) en wat ik stiekem ook wel voor het echie zou willen doen is goudsmeden. Erg leuk, maar ook erg duur, dus als je niet zoveel te spenderen hebt, is een andere hobby beter.
donderdag 5 augustus 2010 om 13:05
*tuinieren
*cardiofitnessen
*computeren
*fotoalbums maken
*schilderen
*tijdschriften lezen
*klussen in huis
*fotograferen
*films kijken
Dit zijn mijn ontspannende activiteiten
Verder zou je kunnen;
*Naaien/breien
*Boeken lezen
*muziekinstrument leren
*schilderen/boetseren
*sieraden maken
*muziek luisteren
*meubels maken
*wandelen/fietsen/sporten
*kaarten maken
*een poppenhuis bouwen
.......probeer eens iets nieuws en je ziet wel wat het doet!
*cardiofitnessen
*computeren
*fotoalbums maken
*schilderen
*tijdschriften lezen
*klussen in huis
*fotograferen
*films kijken
Dit zijn mijn ontspannende activiteiten
Verder zou je kunnen;
*Naaien/breien
*Boeken lezen
*muziekinstrument leren
*schilderen/boetseren
*sieraden maken
*muziek luisteren
*meubels maken
*wandelen/fietsen/sporten
*kaarten maken
*een poppenhuis bouwen
.......probeer eens iets nieuws en je ziet wel wat het doet!
donderdag 5 augustus 2010 om 13:09
Hoi,
ik heb ook hobby`s...
Jajaja naast het forum en de geijkte dingen.
Ik mag heel graag lezen, vooral streekromans ( heb mijn kast 4x doorgelezen en begin nu aan de 5e ronde...)
En ik maak graag legpuzzels van min 1000 stukjes. Dit doe ik samen met mijn oudste. We plakken ze op en hangen ze in huis.
Dat is een idee voor mn verjaardag Legpuzzels
ik heb ook hobby`s...
Jajaja naast het forum en de geijkte dingen.
Ik mag heel graag lezen, vooral streekromans ( heb mijn kast 4x doorgelezen en begin nu aan de 5e ronde...)
En ik maak graag legpuzzels van min 1000 stukjes. Dit doe ik samen met mijn oudste. We plakken ze op en hangen ze in huis.
Dat is een idee voor mn verjaardag Legpuzzels
donderdag 5 augustus 2010 om 13:13
quote:gmkp schreef op 05 augustus 2010 @ 13:09:
Hoi,
ik heb ook hobby`s...
Jajaja naast het forum en de geijkte dingen.
Ik mag heel graag lezen, vooral streekromans ( heb mijn kast 4x doorgelezen en begin nu aan de 5e ronde...)
En ik maak graag legpuzzels van min 1000 stukjes. Dit doe ik samen met mijn oudste. We plakken ze op en hangen ze in huis.
Dat is een idee voor mn verjaardag Legpuzzels Leuk joh, staat altijd zo gezellig op de gang van het bejaardentehuis.
Hoi,
ik heb ook hobby`s...
Jajaja naast het forum en de geijkte dingen.
Ik mag heel graag lezen, vooral streekromans ( heb mijn kast 4x doorgelezen en begin nu aan de 5e ronde...)
En ik maak graag legpuzzels van min 1000 stukjes. Dit doe ik samen met mijn oudste. We plakken ze op en hangen ze in huis.
Dat is een idee voor mn verjaardag Legpuzzels Leuk joh, staat altijd zo gezellig op de gang van het bejaardentehuis.
donderdag 5 augustus 2010 om 13:30
Ik zit toch wel 3 avonden per week fotoboeken te plakken, maak te veel foto's eigenlijk en heb dus voor elke 2 of 3 maanden wel een fotoboek nodig.
Erg leuk Bij de Action koop je voor heel weinig geld, mooi papier, stickers, kartelscharen, lijm, etc.
Ik volg een aantal series op tv, dus savonds is het altijd kiezen wat ik ga doen, tv kijken of foto's plakken.
Dan heb ik nog wat huisdieren waar ik ook nog tijd aan wil besteden, want das ook leuk
En heel kneuterig, soms (vooral in de winter) brei ik allemaal kleine lapjes om een lapjesdeken van te maken. Ben nu op een kwart, aankomende winter ga ik weer verder.
Heb ook truitjes gebreid voor mn kinderen.
En eigenlijk wil ik ook leren haken nav een topic hier.
Maar daar heb ik nu nog even geen tijd voor...
Mozaieken zou ik ook wel willen, meubeltjes opknappen, schilderen, want ik wil nog steeds een enorm schilderij in mn trapgat hebben, staan ook nog op mijn verlanglijstje als hobby.
Gipsen, ga ik binnenkort doen. Wil graag een spiegel in de gang hebben, met als lijst een soort boomstam aan beide kanten, die dan bovenin met allemaal takken uitwaaieren. De boomstam en takken ga ik dan gipsen. En die takken laat ik dan langs het plafond lopen, richting de kapstok. Daar maak ik weer mooie haken, om de jassen aan op te hangen. Wil een soort 'in de ban van de ring / elfen' gang creëren.
Erg leuk Bij de Action koop je voor heel weinig geld, mooi papier, stickers, kartelscharen, lijm, etc.
Ik volg een aantal series op tv, dus savonds is het altijd kiezen wat ik ga doen, tv kijken of foto's plakken.
Dan heb ik nog wat huisdieren waar ik ook nog tijd aan wil besteden, want das ook leuk
En heel kneuterig, soms (vooral in de winter) brei ik allemaal kleine lapjes om een lapjesdeken van te maken. Ben nu op een kwart, aankomende winter ga ik weer verder.
Heb ook truitjes gebreid voor mn kinderen.
En eigenlijk wil ik ook leren haken nav een topic hier.
Maar daar heb ik nu nog even geen tijd voor...
Mozaieken zou ik ook wel willen, meubeltjes opknappen, schilderen, want ik wil nog steeds een enorm schilderij in mn trapgat hebben, staan ook nog op mijn verlanglijstje als hobby.
Gipsen, ga ik binnenkort doen. Wil graag een spiegel in de gang hebben, met als lijst een soort boomstam aan beide kanten, die dan bovenin met allemaal takken uitwaaieren. De boomstam en takken ga ik dan gipsen. En die takken laat ik dan langs het plafond lopen, richting de kapstok. Daar maak ik weer mooie haken, om de jassen aan op te hangen. Wil een soort 'in de ban van de ring / elfen' gang creëren.
donderdag 5 augustus 2010 om 14:04
Ik maak graag kaarten of scrapbook wat. Verder vind ik het heerlijk om op rommelmarkten te lopen. Lezen is niet aan mij besteed, al hoewel ik vorige week wel een boek heb gekocht... op de rommelmarkt.
Ik heb trouwens op mijn werk een tijd terug ook gevraagd naar de hobby's die mijn collega's hadden.... Nou ik denk dat van de 20 er 4 een hobby hadden. De rest had niet zoveel tijd zeiden ze.... Een hobby werkt juist zo ontspannend, even van de dagelijkse rompslomp af.
Ik heb trouwens op mijn werk een tijd terug ook gevraagd naar de hobby's die mijn collega's hadden.... Nou ik denk dat van de 20 er 4 een hobby hadden. De rest had niet zoveel tijd zeiden ze.... Een hobby werkt juist zo ontspannend, even van de dagelijkse rompslomp af.
donderdag 5 augustus 2010 om 15:14