eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Klaver: In het voorjaar vervoeren wij veel passagiers naar de Canarische eilanden. Rond feb/maart een fijn tempratuurtje rond de 20/25 graden (dacht ik), ongeveer 4.5 uur vliegen en je hebt er geen rare prikken voor nodig. Misschien een ideetje voor jullie vakantiebestemming?

Mimmie: Bedankt voor je maxicosi uitleg! Heb hem inderdaad gevonden! (Had natuurlijk ook gewoon in de handleiding kunnen kijken )

Plieno: Ik hoop echt voor je dat je borstontsteking niet doorzet. Tip van mijn kraamhulp toen was, als je een dreigende borstontsteking hebt meteen naar de huisarts gaan, je klachten aandikken zodat het meteen behandeld gaat worden, want als je een echte borstonsteking te pakken hebt ben je niet blij!!!

Hoop dat je wat hebt kunnen bijslapen inmiddels!

Parel: Zooo, dat is schrikken, een aanrijding op de snelweg!! Heb het ook eens meegemaakt en ben toen tijden van slag geweest. Heb dagenlang die rode remlichten voor me gezien, en als ik een auto voor me zag remmen schoot ik meteen weer in de stress. Was ook nog eens mijn eigen schuld, ik knalde op een remmend busje voor me.

KQ en Jules: Wederom tranen in mn ogen bij het lezen van jullie verhalen (lijkt wel of ik geen bevalling meer kan horen/lezen zonder er emotioneel van te worden! verlate kraamtranen ofzo?!) Maar jemig, was van beide van jullie een heftig verhaal zeg! Petje af dat jullie het zo goed gedaan hebben!

KQ: Bedankt voor je kaartje!

Hoe is het met je KS?

Jules: Aaah, wat sneu, die hectische nacht! Wat erg he, als dat kleintje maar blijft huilen en gewoon niet stil is te krijgen (sinds vannacht ervaring mee ) Het was dus een ontsteking in zn mondje! Kan hij inmiddels weer aan de borst? Haha, wel grappig om te lezen dat je vriend even voor borst speelde!

Last van je hechtingen dus! Ik heb toen veeeeeel baat gehad aan een Sunil badje (Sunil voor de witte was, poeder of vloeibaar) Beetje in de po doen die je van de thuiszorg hebt, water erbij en er een paar minuten opzitten. Verzacht meteen! Deed het 2 dagen 'sochtends en 'savonds en daarna was het zo goed als over. Voelde meteen na de 1e keer al stukken beter. Hoorde ook dat badedass hetzelfde werkt. Succes ermee!

Lily: Super dat je man superzaadjes heeft!!

Soep: Koolbladeren? Jammer dat ik die tip toen niet wist!

Helaas is dat leuke maatje dat ik had tijdens de stuwing al lang niet meer, borstjes zijn weer bijna terug in normale formaat! Had eigenlijk verwacht de hele bv periode als Pamela door het leven te gaan! Jammer maar helaas, maar gelukkig zijn ze niet meer zo keihard als tijdens die stuwing, dat was niet leuk meer!

Niet meer Pamela dus, maar ach, Milka vind ik ook leuk

Es: Hopelijk zijn de voorweeen inmiddels al omgezet in echte weeen! En wat betreft het herkennen van een wee, ik herkende het ook niet meteen. Althans, had het heel anders verwacht. Ik wist wel dat wat ik voelde waarschijnlijk weeen waren aangezien de vliezen gebroken waren en dat wat ik voelde steeds terugkwam, maar in het begin vond het het niet echt een overduidelijke wee, nee

Het is ook zo moeilijk te omschrijven hoe het voelt!

Vermoeidheid begint hier steeds meer toe te slaan, voor het eerst sinds de bevalling. Die gebroken nachten zijn best te doen als je die rust maar weer inhaalt en dat was iets wat ik dus niet deed. Veel bezoek, het huishouden, het gesleep met Kalissa en boodschappen, pfff best druk allemaal. Maar vandaag doe ik lekker helemaal niks en ga ook maar een middagslaapje doen. Ben kapot!

Wilde gister eens vroeg naar bed, maar Kalissa dacht daar heel anders over. Weet niet wat ze had, leek er eerst op dat ze gewoon niet wilde slapen in haar bedje, steeds als je haar erin legde begon ze te huilen, maar zodra je haar eruit haalde was er niks aan de hand. Viel ze steeds in slaap op schoot. legde je haar weer terug, weer het zelfde verhaal. Ging uren door, en op een gegeven moment was ze echt helemaal over haar toeren, huilen huilen huilen. Hysterisch bijna! Enige wat uiteindelijk hielp was haar vannacht in bad doen, wordt ze altijd rustig van. Dat hielp gelukkig en toen heeft ze eindelijk 5 uur achterelkaar geslapen. Wij ook! Daarna weer 5 uur en net heeft ze gegeten en viel ze weer meteen in slaap. Dametje is er zelf ook moe van! Hopen dat het vanavond beter gaat! Overdag slaapt ze veel, maar heeft haar wakkere momenten vaak 's avonds laat en 's nachts. Beetje jammer!
Klaver, bedankt voor je kaartje!

Plieno, bedankt voor je kaartje!

Blond: kan het zijn dat ze haar bedje te koud vond? Kleine Soep had dat ook vannacht: op schoot slapen, in bed huilen. Lief heeft een kruikje gemaakt, in bedje gelegd, even bedje opgewarmd met de kruik en even later lag madam heerlijk te slapen. Tip van de kraamhulp. Die is trouwens weg nu, nu moeten we het alleen doen.

Kleine Soep is genoeg gegroeid, we mogen haar op verzoek gaan voeden en kijken of we de nacht doorkomen, hoera! Ben wel gebroken nu, moet echt mijn middagdut gaan doen.

Sorry dat ik nog zo ego doe, ik lees wel alles, hoor en denk aan jullie!
ha dames,

klinkt wel zwaar hoor, dat leven na de geboorte van je kindje.. pff. zal proberen nu nog maar even echt goed uit te rusten voordat die periode hier ook gaat beginnen.

wel fijn dat je het kapje hebt gevonde blond, is met dit weer best lekker, wat beschutting in de maxicosi.

Fijn dat jullie elkaar nu ook al met tips kunnen helpen, wat fijn toch om lief en leed zo te kunnen delen.

Bri; wat spannend, hoop echt dat het niet doorzet en dat je zere borsten nu echt een goed teken van je lichaam zijn voor wat gaat komen. ik duim mijn vingers blauw vandaag!

liliy, wat fijn dat je vriend helemaal oke is qua zaad. nu maar hopen dat de clomid straks gaat werken zoals bij klaver..

Jusa, veel liefs voor jou omdat ik het gewoon nog steeds ze k*t voor je vind!

es, bij jou nog nieuws vandaag? Nog iets aan voorweeeen te bemerken of ligt het weer stil?

Luum, jij was er lekker op tijd bij vannacht op de Gmail.. niet kunnen slapen?

Ik heb eindelijk vannacht weer s doorgeslapen, de nachten daarvoor ook van 4-7 klaarwakker in bed gelegen maar het in huis dan zo koud dat ik toch maar blijf liggen ipv achter de pc kruip..

denk dat het goede slapen ook wel kwam door mijn lekkere actieve dagje gisteren, mijn zusje was er gezellig een dagje en we hebben nog een krap uur heerlijk uitgewaaid met de honden op het strand. zalig, maar we vermoeiend wat uiteindelijk dus ook positief werkte vannacht. Heb vannacht wel voor het eerst soort ongesteldheidpijn gehad in mijn rug de hele nacht. Vodn het zelf niet zo erg, eindelijk gebeurd er iets ; waar het dan ook op moge wijzen.. hoop op indalen ofzo..

KQ en Jules, wat een heftige bevallingen hebben jullie moeten doorstaan zeg.. pffff.. wisselend he, hoe de tot nu gebeurde bevallingen zo verschillend zijn verlopen. er valt echt niets over te zeggen hoe het zal gaan. Wie van jullie had nu nog die perineum olie gebruikt? s kijken of het wat heeft gedaan tegen het uitscheuren/inknippen..

parel. wat eng zeg een ongeluk op de a1.. bah, kan me voorstellen dat je er verschrikkelijk van geschrokken bent. zeker nu met kindje in je buik.. erg! heb het zelf ooit ook een keer gehad maar dan niet op de snelweg maar op de ring rond zwolle.,. drama,., je houdt echt de angst een hele tijd in je lichaam met rijden.. doe maar rustig en voorzichtig aan de komende tijd meid!

dokkie, wolfje, klaver en herah, hoe is het met jullie? nog wel heerlijk en volop aan het genieten van die groeiende buik? doen hoor!!

wolfjel heb jij na zo'n weekend holland nog last van een soort heimwee of ben je dan altijd ook wel direct weer happy om thuis te zijn? kan me zo voorstellen dat je dan weer even alle familie en vrienden extra mist ofzo..

jessel en plien; hoe gaat het met jullie vermoeidheid? goed voor jullie zelf blijven en laten zorgen he, jullie kleine en grote mannen hebben alle voorrang en aandacht nodig dus we zien jullie vanzelf wel weer als het beter gaat. Geniet maar zoveel mogelijk en pak lekker wat rust waar het kan!

wij hebben gister de via internet bestelde draagdoek van minimonkey binnen gekregen, erg leuk., Denk echt dat dat straks voor de baby en voor ons een hele fijne manier van dragen is, je bent zo lekker dicht bij elkaar. hebben jullie, de moeders, ook zoiets of geen ervaring met draagdoeken nog?

ga even wat eten, tot later maar weer, liefs mim
Meld! Met baby in buik en nog steeds weeën. Heb vannacht gelukkig wel oké geslapen maar nu is het iedere tien minuten feest. Niet heel fijn moet ik zeggen, maar hoop nu wel dat het gaat doorzetten.Heb lief net naar de Appie gestuurd voor wat lekkere dingetjes (waar ik straks waarschijnlijk geen zin in heb ). Denk dat ik straks VK maar ff bel om te vragen of zij nog tips heeft en dan weet ze iig dat er hier enige activiteit is.

Sorry voor ego verhaal.

liefs Es
Lil, een man met SUPERzaad, joehoe

Es, oooo, spannnneeeennndddd Zet 'm op, he? Ben jij ook bij de vk-praktijk beginnend met een B en eindigend op een t?? Zo ja, ben ik benieuwd wie je gaat begeleiden...!!!

Volgens mij is mijn lichaam nu WEL klaar om te bevallen. Ik heb namelijk een ENORME nesteldrang, haha, echt niet normaal. Niet handig als je een keizersnee hebt gehad. Ben maar druk aan het drentelen: opruimen, wassen, was opvouwen, kasten uitzoeken, kaartjes leuk ophangen, keuken schoonmaken. Commode opnieuw indelen, weer alle kleertjes uitwassen, omdat er nu ook weer kleertjes tussenzaten die nog helemaal niet gewassen waren en dat vond ik niet meer fris Dusssss....

Ik denk dat ons meisje, als het aan mij had gelegen, morgen of overmorgen was gekomen, maar gelukkig hebben we haar hier al lekker, veel beter.

Bri, hmmmm, spoortjes bloed. Kan het ook nog 'dat andere' betekenen? Hope so!! En anders inderdaad niet verkeerd om naar de huisarts te stappen. Zodra je zelf onzeker wordt of het allemaal wel klopt lichamelijk gezien, hup naar de huisarts. Als er niks aan de hand is, is het alleen maar mooi, toch? Knuffel voor jou!!

Wilde nog meer reageren, maar ons kleintje wordt wakker en wil wat eten dus Bertha maakt zich maar vast klaar.

KUS
Hier kom ik nog op terug
Klaver, bedankt voor je kaartje! Echt lief!

Soep, fijn om te horen dat het allemaal beter en ontspannener gaat. Hier gaat het ook beter. Vandaag is lactatiekundige geweest. We kregen hem niet goed aan de borst en hopelijk gaat het nu wel allemaal goed lukken! Melk zat in ieder geval

En de koolbladeren liggen hier trouwens ook al in de koelkast. Schoonmoeder had ze gisteren al bijna verwerkt in een gerecht. Wist niet dat ze voor mijn borsten waren (hahaha).

Es, wat te gek dat die jurk nog paste zeg! Echt wel beter! En hoe gaat het met het gerommel in de buik! Ook al zijn het oefenweeën; dat is heel erg goed ter voorbereiding op de bevalling.

Bri, het zou toch wel balen zijn zeg! En inderdaad wat klaver zegt: lekker naar de dokter gaan. Maar goed, wie weet gaat er toch nog iets veranderen is dit innesteling!

Blond, ik ga die tips meteen uitvoeren! Het begint nu echt te trekken en te jeuken… (lekker verhaal).

En inderdaad vervelend zo’n hele nacht een huilende baby. Je wil zo graag iets doen! En je raakt ook wel gefrustreerd moet ik zeggen. Alles was nog zo nieuw, ik voelde me meteen een slechte mama.

Trouwens een goede tip van het badje. Wie weet gaat dat bij ons ook helpen!

Mimmie, dat klinkt als een wee! Kan natuurlijk een voor, oefen of andere soort wee zijn, maar het is wel activiteit. Rust inderdaad nog even goed uit. Fijn voor de bevalling, maar ook voor daarna.

Ik heb de olie trouwens wel gekocht, maar eigenlijk nagenoeg niet gebruikt. Volgens mij heb ik het 4 keer gedaan.

En over die draagdoek. Ik zit daar zelf ook aan te denken. Lijkt me heel handig, ook met het doen van dingen in huis. Kun je je kindje toch bij je dragen. Heb jij een website van die van jullie?

Ohhhhhh ESSSSSSSSSSSSSSS Wat spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Laat je ff weten wat de VK zei?

KQ, wat grappig dat jouw lijf nu de nesteldrang gaat uiten! Het zou inderdaad zomaar kunnen dat jouw lichaam nu klaar was om te gaan bevallen. Ik ben heel benieuwd wat mijn lichaam op de uitgerekende datum gaat doen.

Ff ego:

Hier gaat alles z’n gangetje. Vandaag is lactatiekundige geweest, omdat het voeden gewoon echt niet wilde lukken. En het is zo raar: eten genoeg, kleine heeft honger genoeg (eet zo 100 cc weg, is volgens mij best veel voor een baby van een week), aanleggen lukt (dachten we) en dan begon de hysterie… Er was niets aan te doen. Gelukkig heeft de lact.kundige een paar goede tips laten zien. Zo meteen weer voeden, dus ik ben benieuwd. Morgen laatste dag kraamhulp. Ik vind het echt jammer. Het is zo’n leuke meid en we leren zo veel van haar. Het is jammer dat onze kleine nog niet naar buiten kan. Hij kan zijn temp niet goed vasthouden, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij nog ondergewicht heeft.

He meiden, ik ga de kleine proberen te voeden met de borst. Hopelijk gaat het nu helemaal goed!

Liefs Jules
WoW! Super Lily! Weet je al wanneer je volgende NOD is? Kunnen we lekker met je meeleven!!!

Lieve big belly-mama's heb allemaal kaartjes voor jullie gekocht. Moet ze alleen nog even posten! En dat duurt bij mij altijd ff! hahaha!

Es; oeoeoh meid! Ben benieuwd wat je op dit moment aan 't doen bent. Laat me raden.......uhm....bevallen? Denk aan je en hoop snel te lezen dat jullie kleine ventje er is!!!!

Bri; lieve schat, klinkt inderdaad niet hoopvol. Absoluut naar de dokter gaan hoor als het doorzet. Je weet dan in ieder geval waar je aan toe bent. Iedere keer dat het weer niet raak is wordt moeilijker. Alvast een hele dikke knuffel voor jou!!!!!!

Ga lekker voor de tv hangen, voor 't eerst sinds 2 weken. Heeeeeeerlijk!!!

Liefs,

Parel
He ladies,

Heb wel alles gelezen maar even geen tijd om op iedereen te reageren. Even uit het hoofd wat me is bijgebleven.

Lily, superzwemmers, wanneer is je volgende NOD? Ga ik weer op de tribune!

Bri, weer geen positieve test. Balen zeg. Ik voel zo met je mee dat het weer niet gelukt is. Hopelijk kan je je verhaal kwijt bij je huisarts en is deze zo adequaat om wat testjes te doen om je gerust te stellen. Alleen een zaadtest is al zo gedaan.

Es, bevallen! hoppa kind eruit!

Dames met alle indrukwekkende bevallingsverhalen. Petje af voor jullie! Ik zat echt met open mond te lezen. Wat zijn jullie een sterke vrouwen dat jullie dit allemaal doorstaan hebben. Volgens mij ben ik tegen die tijd een enorm mietje. Jullie moeten me maar moed inpraten als het zover is!

Ego: Ikzelf ben maandag ongesteld geworden. Het zat er natuurlijk al een beetje aan te komen vanaf donderdag. Dinsdag ben ik weer gelijk bij de gyn geweest. Ze hebben gecontroleerd of er geen cystes in mijn eierstokken zitten. Nou, het zag er allemaal goed uit! Mijn baarmoeder ligt naar achteren (ook al 10 keer gehoord inmidddels) Morgen krijg ik te horen of ik eventueel nog hormonen moet gaan slikken/spuiten. Daarnaast ga ik even bespreken of mijn weekendje weg wel door kan gaan. Vorige keer ben ik geinsemineerd op dag 20 en dat zou net in dat weekendje vallen.

Ik hou jullie verder op de hoogte!
Meiden hier ben ik nog even voor mijn meldplicht (beetje laat op de avond maar mijn zus kwam onverwachts gezellig op de T).

De duivels zijn er nog niet hoor, behalve dat kleine beetje van vanochtend, nu helemaal nix meer. Borsten doen nog steeds zeer. Zal morgen wel losbarsten dan denk ik de ellende. Als het vrijdagochtend nog steeds niet echt begonnen is waag ik er pas weer een testje aan hoor.

.....

tijd om te gaan slapen, nog 2 daagjes werken en dan lekker weekend
Zo, goedemorgen!!! Buiten is het nog heerlijk stil en ik moet denken aan Es die waarschijnlijk aan het bevallen is of al een kindje heeft hier heel dichtbij mij in de buurt...!!! Toch, Es???

Jullie zullen wel denken; arme KQ wat een gebroken nachten, maar niets is minder waar! Vannacht heeft ons prinsesje eindelijk na de laatste voeding 4 uur achter elkaar geslapen. En ik en King dus ook! Wat een zaligheid. Om 4 uur weer gevoed (duurt al met al wel anderhalf uur zo'n voeding, maar dat wordt vanzelf minder zegt de wijkverpleegkundige van het CB) en daarna ben ik maar verhuisd naar de woonkamer, zodat King even alleen kan liggen en ik even kan computeren en straks op de bank verder dutten. Wat knap je daarvan op, zeg.

Bri, spannende dag voor jou vandaag. Duim dat die duivels wegblijven en dat de signalen zwangerschapsverschijnselen zijn!!!

Pareltje, oei wat een schrik, joh!! Een aanrijding, kan me voorstellen dat je helemaal overstuur was!!! Hoe gaat ie nu? Verder helemaal geen klachten achteraf, geen spier- of nekpijn?f

Plieno, een borstontsteking, auauauau, hoe gaat het daar nu mee? Vind het wel opvallend dat de nieuwbakken moeders van ons clubje allemaal borstvoeding geven. Maar het valt soms niet mee, he? Ik had in het begin last van tepelkloven, ik legde Psesje verkeerd aan. Borstvoeding kwam nauwelijks op gang, vanwege de keizersnee. Ik heb heel erg veel gekolfd en alhoewel het me geen enkele moeite kostte om vol te blijven houden, moet ik eerlijk bekennen dat ik af en toe dacht: dit wordt het niet meer. Had ik na een kolfsessie van 10 minuten op dag 4 na de operatie alleen maar 2 druppels colostrum uit mijn arme borsten 'gemolken'. Maar iedereen was zo positief en optimistisch in het ziekenhuis dat ik er zelf ook heel erg in ging geloven dat het goed kwam. Ondertussen kreeg Pses bijvoeding en ze groeide dus verder goed. Bijvoeding door middel van cupfeeding. Heel schattig: als een katje likken ze dan het melk uit een cupje. Cute! Thuisgekomen had ik een lactatiekundige als kraamhulp. Ik had ook gezegd dat ik dat het allerbelangrijkste vond in de kraamtijd; goed begeleid worden met de borstvoeding. En gelukkig was ook zij heel optimistisch.

Wat is het dan fantastisch als je op een gegeven moment echt melk uit je borsten kolft. Ik heb, als Bertha, echt geloeid van vreugde.

En nu ondertussen dus al vanaf zondag voeden op verzoek.

Maar goed, Plieno, sterkte ermee!!!!! Hopelijk is het inmiddels alweer afgezakt. Weinig slaap is dan ook niet bevorderlijk voor het herstel.

Ga dit even posten, anders wordt het zo'n lap tekst!
Hier kom ik nog op terug
Blond,ach arme Kalissa en arme jullie als ze zo'n nachtje heeft. Hoe ging het vannacht? Goed om jezelf denken, he? Het is nog niet eens een maand geleden dat je bent bevallen, joh! En Kalissa is ook nog zo ienieminie, waarschijnlijk moet ze af en toe even haar draai proberen te vinden. Grappig dat al die kleintjes van ons overdag zo heerlijk slapen en 's nachts stukken minder. Waarschijnlijk precies zoals ze dat in de buik ook deden. Het schijnt wel een poosje te duren voordat ze een beter dag- en nachtritme hebben. Het helpt als je ze overdag in een kamer legt met goed fel daglicht en 's nachts tijdens het voeden maar een heel klein lampje aanhebt. Verder heeft het tijd nodig en het schijnt niet te helpen om ze overdag wakker te maken of houden, dus dat doen we maar niet! Die tip van dat badje ga ik onthouden.

Ik heb ook nog een tip van een hele andere orde: maak mooie close-up foto's van diverse lichaamsdelen van je kleintje. Dus een foto van het handje, van het voetje, van de beentjes etc. Al die details op zo'n klein handje is later prachtig om weer terug te zien!

Soep, hoe gaat het nu zonder kraamhulp? Wel wennen, he? Is Soepman lekker een poos vrij?

Mimmie, wat lekker dat je op het strand hebt uitgewaaid. Lichamelijke beweging is volgens mij, ook op dit punt van de zwangerschap, heel goed. En zo'n krampje... klinkt als voorwerk, hoor! Weet ook niet of je dat een wee mag noemen. Bij een echte wee kun je op het hoogtepunt niet meer praten en moet je je echt concentreren. Ondanks het feit dat ik maar 3 uurtjes weeen heb gehad door dat hormoonspul kan ik dat in ieder geval wel zeggen. Maar laat je lichaam maar vast aan het werk gaan, des te beter gaat het straks.

Wij hebben geen echte draagdoek, maar een Babyborn. Maar ons Psesje is wel echt een meisje voor een draagdoek vind ik. Ze ligt ook altijd zo heerlijk opgekruld tegen ons aan... Ik mag alleen 6 weken niet tillen, of nu dan nog 4 weken niet en ik zie King niet zo snel lopen met een draagdoek.

Jessel, hoe gaat het nu met jou? En met je mannetje? Alles goed?

Jules, fijn, he, zo'n lactatiekundige en natuurlijk de kraamhulp. Gaat veel te snel voorbij die kraamtijd! Hopelijk redden jullie het alleen. Jammer dat jullie kleine man nog niet naar buiten mag. Gelukkig is het weer ook echt niet uitnodigend, een herfstzonnetje zou wel welkom zijn. Nog even en dan kan het vast!

Jusa, gelukkig geen cystes. Elk positief bericht is er 1, moet je maar denken.

En wat houdt het precies in als je baarmoeder naar achteren ligt? Waar was je van plan heen te gaan met je weekendje weg??

Lieve meisjes, ik ben vast een paar meiden vergeten, maar ik probeer in ieder geval vanaf nu weer wat meer te schrijven en te reageren.

Kussssss
Hier kom ik nog op terug
Parel, lekker voor de tv gehangen? Heerlijk he, als dat weer eens kan na twee weken.

Jusa, ook jij zult een sterke vrouw blijken! Het moet er toch uit en eerlijk gezegd was ik liever even op vakantie gegaan en later weer verder gegaan…

Balen dat je weer ongesteld bent geworden. Ook al zag je het zelf aankomen, het is niet leuk. Maar vandaag een spannende dag voor jou! Mocht je weekendje niet door kunnen gaan dan hoop ik dat het voor het goede doel is. Ik blijf voor je op de tribune!

Oh Bri, ik hoop zoooo erruggggg voor jou dat het gewoon innesteling was die bloeding. Ik blijf duimen op de tribune!

KQ, heerlijk dat ze vannacht 4 uur achter elkaar heeft doorgeslapen! Echt fijn. Zijn echt van die kadootjes, dit soort nachten (wie had dat ooit gedacht; 4 uur een kadootje )

En echt super fijn voor je dat je BV zo goed op gang is gekomen. Echt, ik ben trots op je, zo’n volhouder ben ik niet (zie hieronder).

(je was er trouwens echt vroeg bij vanochtend!)

Ego:

Hier weer een nacht gehad waarin slapen gewoonweg niet mogelijk was. Huilen, huilen, huilen deed die kleine en hij was alleen stil op onze borst met een vinger in z’n mond. Dit doet ie als ie honger heeft. Ik had dat niet verwacht want gisteren met de lactatiekundige ging het drinken hartstikke goed. En later op de avond was aanleggen ook goed gegaan. Maar blijkbaar is mijn melkproductie door al die hectiek opgehouden… De reden dat ik dit weet is dat ik ook een ontzettende pijn heb aan mijn tepel. Dit schijnt een schimmelinfectie te zijn en maakt het drinken en kolven echt pijnlijk. Omdat hij na de voeding nog steeds honger had, had ik besloten eens te kijken wat ik nog kon kolven. Dit was natuurlijk niet veel, maar het duurde ook veel langer dan normaal. Bij de volgende voeding heb ik nogmaals geprobeerd eerst te kolven, want ik was wel benieuwd hoeveel ik nu nog in mijn borsten had. Ze voelen namelijk al een tijdje zo leeg. Nou, ik kreeg er met pijn en moeite, na een uur kolven 60 cc uit! Voorheen hoefde ik maar naar mijn borst te kijken of er zat al bijna 20 cc in het apparaat. Ik ben dus bang dat alle frustratie, hectiek e.d. mijn bv heeft stopgezet… . Ik ga dus vandaag met de kraamhulp overleggen of ik eventueel kan overstappen op flesvoeding. Ik had het liever anders gewild, maar die kleine heeft nu wel genoeg dagen honger geleden (volgens mij heeft hij alleen nog maar op maandag en dinsdag voldoende te eten gehad). Gelukkig heb ik de eerste week mijn BV aan mijn kleine mogen geven, maar wat niet kan dat kan niet (zeg ik nu met tranen in mijn ogen). Als we nu eerst weer moeten wachten tot de schimmel weg is enzo, dan is dat manneke straks twee weken oud en heeft hij geen een keer echt een goede dag gegeten. Ik wil graag regelmaat voor hem; z’n start was ook al zo hectisch, maar van de andere kant voel ik me een “slechte” moeder omdat ik geen bv meer ga geven. En ik weet dat dat niet zo is! Ook daar worden de kinderen groot mee. (huil, huil, huil… het zullen ook wel de kraamtranen en de slechte nachtrust zijn).

Nou, ik ga mezelf eens opfrissen. De kraamhulp komt zometeen en ik hoop dat we er samen uit komen. Vanmiddag ook nog even bellen met de lactatiekundige. Dat had ik beloofd.

Tot later, liefs Jules
Oja, ook nog wat leuks te melden. Ik heb een foto op gmail gezet.
Goedemorgen allemaal,

Jules, meisje toch. Dit is precies de reden dat ik zeker wel BV ga proberen, maar waar ik heel bang voor ben. Heb me dan ook heilig voorgenomen het te PROBEREN en mij zeker niet in te laten met allerlei (lactatie)deskundigen.

Tuurlijk, je neemt je voor je kindje BV te geven, maar gaat het niet om welke reden dan ook (en een week proberen vind ik heeeeeeeeel wat!), dan is het misschien beter voor jou èn voor je mannetje om te stoppen. En dat kost dan een paar (kraam)tranen en het loopt dan anders dan je had gewild, maar so be it. Als ik onze leeftijden na ga, zijn de meesten van ons in de jaren 70 geboren. Toen was fles juist weer heel gewoon en zie, we zijn allemaal groot geworden.

Dus meissie: als het niet gaat, dan gaat het niet! Je bent een kanjer en een supermoeder dat je er zoveel voor over hebt!

Bri: spannend joh.... ik duim nog steeds!

Jusa: ook voor jou behalve ongesteldheid positieve berichten, goed zo!

Kingsqueen: wat fijn dat het met jou en je meissie allemaal zo lekker gaat. Leuke tip van die foto's!

Blond: zou dat een beroemde regeldat van Kalissa zijn geweest? Hopelijk ging vannacht een stuk beter!

Es: wow weeen.... zou mini er al zijn?

Mim: ik was van de week inderdaad weer aan het spoken, zoals je aan de gmail kon zien. Was ook bezig met een stukje voor hier, maar kreeg allerlei foutmeldingen. Toen had ik de pest er in en ben maar weer naar bed gegaan... En toen nog ùren naar het plafond gestaard....

Voor alle anderen een dikke knuffel!

Ego:

Hier alles oké, kind nog veilig bij mij aan het spartelen en geen enkel teken dat een bevalling nadert. Slapen gaat nog steeds heel rot, maar ja...

En wat de drukte deze week betreft: dat zijn voornamelijk bezoekjes van vriendinnen e.d. hoor, dus niet hysterisch druk.

Ik word trouwens nogal eens vergeten door jullie in de reacties

x luum
LUUM: Dikke kus, sorry dat ik überhaupt zo weinig reageer op mensen. Hopelijk gaat dat vanaf vandaag beter, ook hier cadeautjes van meer uren slaap...

Geniet nog lekker van je zwangerschap, cliche, maar ik gun je van harte nog een paar fijne weekjes!
En Jules, je bent geen slechte moeder! Stop maar meteen met dat te denken, hoor!

Anderen: tot later, voel me goed vandaag en we krijgen pas vanavond visite!

Liefs, soep
ha meiden,

wat een lappen tekst alweer zo vroeg op de ochtend, je ziet wel wie er inderdaad al moeder is en waar uitslapen niet meer in het woordenboek te vinden is.. knap hoor!!

jules, meid kop op! ik sluit me aan bij luum; je hebt meer dan je best gedaan maar als het echt niet wil dan kan het gewoon niet. Teveel stress daardoor kan ook niet goed zijn voor jullie saampjes. Fles voeding is zo uitgebalanceerd joh, dat gaat echt ook helemaal goed komen, je doet je mannetje echt niets te kort!!!!!!!!!

mijn draagzak komt trouwens van www.minimonkey.nl je kunt de draagdoek heel lang gebruiken in meerdere houdingen ( ook als hangmatje voor in de box nog) en hij kost maar 25 euro inclusief verzenden. Ideaal!! wij hadden t 2 dagen na de bestelling al via de post in huis. erg leuke kleuren ook!

KQ; jij kunt inderdaad nu nog niet dragen natuurlijk maar daarna is het misschien voor jullie meisje ook wel iets als je nu al zegt dat ze zo graag bij je ligt enzo. Mijn vriend gaat er wel mee lopen geloof ik. hij was helemaal enthousiast en heeft al even met onze hond erin proefgelopen toen de draagzak bij de post zat ( we hebben een heel klein hondje... vandaar )

super trouwens dat je verder zo geniet, en dat ondanks je KS. knap hoor!

Juus; balen van die stomme ongesteldheid. hoop voor je dat je weekendje weg gewoon kan doorgaan straks ondanks de iui! veel liefs!

es.... wat ben jij aan het doen? is kleine es al geboren? spannend hoor..

ff ego; vannacht geen krampen of pijn meer gevoeld. wel jammer opzich want het had van mij best mogen beginnen maar goed, wat jullie ook al schreven t zal wel een oefening geweest zijn en dat kan natuurlijk ook geen kwaad voor straks!

Luum, jij nog voortekenen?

knuffels voor iedereen en tot later weer meiden!! x mim
hey soepie, tegelijk aan het typen geweest. Fijn dat je je vandaag goed voelt. en eh, voel je niet schuldig over dat je wat minder schrijft of reageert joh, je bent net bevallen!! geef jezelf maar lekker de tijd. Wij blijven hier wel gewoon dus maak je geen zorgen!!

liefs
Meld. Met baby in buik en weer weeën. Word er nu wel een beetje schijtziek van, zet door of hou op!!! Heb me vandaag voorgenomen ze te gaan negeren en dan zien we wel of het wil doorzetten. Lief is lekker vrij dus gaan zo ff de stad in. Shoppen is altijd goed als afleiding. Vk had niet veel nieuws, rustig aan doen, afleiding zoeken en slapen als je kan. Nou ja dat laatste lukte dus niet zo lekker vannacht, maar wie weet lukt het vanmiddag ineens.

Meiden probeer straks nog ff op iedereen te reageren.

Liefs Es
Es, echt doen hoor: slapen! Je hebt zoveel energie nodig voor je bevalling. Kan me wel voorstellen dat je er echt gigantisch van baalt. Doen ze pijn? Of is het nog wel te houden/op te vangen? Ik hoop het laatste! Succes.

Thanks luum voor je peptalk. Wij zijn inderdaad van de "fles" generatie. Mijn moeder heeft het (bv) ook geprobeerd, maar na een paar weken lukte het haar ook niet meer. Is ook gestopt en heeft FV gegeven. Nou, ik ben volgens mij best goed terecht gekomen.

Luum, jij moet ook goed aan jezelf denken hoor! Uitgerust aan de start beginnen is echt een tip.

Soepie en Mimmie, ook thanks. Echt wel weer even fijn om te horen! En soep, geen probleem dat je niet meer zoveel reageert: denk lekker aan jezelf. Kraamvrouw af volgens de verzekering hè! Vaak niet voor de vrouw zelf! En heel fijn dat je je goed voelt! Het komt allemaal goed!

Mimmie, bedankt voor de website. Ik ga meteen ff checken! lijkt me echt een "goede-band-creeerder" tussen moeder/vader en kind. Grappig trouwens dat je vriend met de hond heeft geoefend. Buiten of binnen? hihi

Oh en mimmie: (wee) oefening baart kunst (kind). Echt een spreekwoord dat ik nu pas begrijp!

ego:

Vandaag was de kraamhulp voor het laatst. Echt jammer, het was echt een leuke meid. Maar goed, vanochtend kwam ook de VK voor een controle. Ze zei dat ze afgelopen zondag de kinderarts had gebeld nav die hectische nacht. (brrrr... ze had toen niets gezegd, want ze wilde ons niet bang maken, nou ben nog behoorlijk geschrokken!).

Maar vanwege de BV situatie hier in huis hebben wij 10 uur extra kraamzorg gekregen. Dat is echt heel lekker, maar helaas komt onze eigen kraamhulp niet. Zij wilde wel, maar de thuiszorg wil haar op andere dagen hebben!!!! Hoe slecht!!!! Nu moeten wij dus morgen een kraamhulp gaan inwerken op ons probleem, terwijl we met haar gewoon verder hadden kunnen gaan...

Maar goed, ben wel blij met die extra uren. Geeft weer wat rust en nog wat oefenmogelijkheid. Ik geef de bv nog de kans tot zaterdag en als het dan echt niet wil werken dat komt er gewoon lekker iedere dag FV op het menu. Hij heeft er vandaag al van gesmuld en ligt er al bijna 4 uur op te slapen!

Tot snel, liefs Jules
Zo, daar ben ik weer, nu hopelijk wat langer. Kan zijn dat het in etappes is, kleine soep is toe aan haar middaghap. Ik ga proberen hier in de woonkamer te voeden, heb ik nog niet eerder gedaan.

Es: da's niet handig, de hele tijd weeën. Winkelen lijkt me dan een goede, ze zijn dus nog goed op te vangen. Soms vind ik het wel een gek idee dat je nog moet bevallen, er zijn er opeens zoveel tegelijk geboren!

Mimmie: haha, die draagzak en dat hondje! Jammer dat ons konijn niet mak is, anders hadden we dat ook kunnen doen. Onze draagzak is onderweg, krijgen we van mijn schoonouders via draagzak.nl. Een oranje met streepjes, echt een mooi ding. Dat voorwerk moet je koesteren, ik heb een week harde buiken en wat voorwerk gehad en kijk hoe snel ik klaar was. Of dat voor jou ook geldt weet ik natuurlijk niet, maar ik hoop voor je dat het wat uithaald.

Luum: ik dacht ook altijd, ik zie wel waar die voeding strand, maar op de een of andere manier kwam er een oergeduld (ik ben heeeeel ongeduldig) en een doorzettingsvermogen over me en het is gelukt. Met een lactatiekundige en een superkraamhulp en een vriend die er ook veel in zag. Hij vond het leuk om te fingerfeeden, maar ik ben blij dat het nu met voeding lukt. Je moet gewoon kijken hoe je je dan voelt, en niet vergeten dat flesvoeding inderdaad zo gekocht is en dat ook daar alles in zit. Wij moeten iedere dag vitamine K geven en straks vitamine D.

Neem je voldoende rust als je zo slecht slaapt? Ik mis mijn buik met dat gespartel al een beetje, gek is dat.

O, iemand vroeg wat ik bedoelde met 'hand aan het hoofd'. Kleine Soep vond het nodig om haar handje naast haar hoofd te hebben bij de geboorte, en dan heb je niet alleen een glad koppie om er uit te persen, maar ook handjes met vingers. AU, dus.

Arme Jules, wat een toestand met dat voeden. Ik vind dat je het al heel lang hebt volgehouden, hoor. Kan je niet met tepelhoedjes voeden? Dat werkt bij onze meid prima nu, echt goed happen kan ze niet, dat gaan we later nog een keer proberen. Hoe is het afgelopen met de lactatiekundige?

Ik vind het wel maf, wij hebben best dezelfde dingen, zoals die aanloop naar de bevalling en wat gedoe met borstvoeding. Ik vind het tof dat je ook hulp inschakelt. Overigens zijn lactatiekundigen geen mensen die je tot het uiterste dwingen, dat heb ik al gemerkt. Gaat het niet, dan gaat het niet.

KQ: bedankt voor de tip van de foto's gaan we meteen doen strakjes. We maken al ontzettend veel foto's, heerlijk is dat. Ik moet zeggen dat het zonder kraamhulp wel gaat. Alleen is het bed niet opgemaakt en moet ik zelf mijn fruithap regelen, haha! We hebben de smaak te pakken en lezen nog regelmatig haar tips terug. Zij heeft ons echt zelfvertrouwen gegeven om samen door te gaan. Een gouden mens! Fijn he, als ze wat langer slapen, je komt een beetje bij.

Bri: ik ben echt zo benieuwd hoe het gaat met je? Ik hoop dat je een beetje ontspannen bent. Ik zwaai wat van de hormonen naar je toe, weet weet helpt het Ik heb iedere keer zo'n goed gevoel bij jou, baal echt met je mee dat het zo rottig gaat. Dapper dat je nog even wacht met een testje!

Jusa: hoe gaat het ondertussen met je? Wil je nog dingen aangepast hebben in de tabel? Een weekendje weg, waarheen? Of wil je dat hier niet zeggen?

Jules, bedankt voor je kaartje trouwens!

Herah, jij ook bedankt voor je kaartje! De deur hangt al lekker vol!

Zo schattig, mijn lief is de hele middag al met z'n meisje aan het tutten. Ze is nu wakker, dus ik zal zo wel moeten gaan voeden. Dan zitten er ook 4 uur tussen, dus het is ook wel tijd.

BLond: lekker ervaren klink jij al, soms wou ik dat wij al zo ver waren, het is zo gruwelijk spannend allemaal. Hier wordt de stuwing heel langzaam minder, heb wel zeer pijnlijke toeschietreflexen! Doe je een beetje rustig aan? Zorg goed voor jezelf, hoor!

Lily: applaus voor de zaadjes, hoera!!!!!

Parel: wat klote, die aanrijding. Is mijn grote angst! Zeker nu met een kleintje straks in de auto. Heb nog nooit iets gehad, hoop dat ook zo te houden.

Volgens mij was dit iedereen, ego komt wel een andere keer. Ik ga een tepelhoedje halen en die ukkepuk voeden!

Meiden die nog niet zwanger zijn: het komt allemaal goed, dat MOET gewoon!

Soepie
Hoi,

Jules, fijn dat de peptalk heeft geholpen. Was ik ook eens de eerste want vaak hebben anderen voor mij al zoveel moois geschreven, dat ik er dan weinig nog aan kan toevoegen. En ik heb makkelijk praten, want mini-lampje is er nog niet en alles wat je je van te voren voorneemt kan toch heel anders lopen. Fijn dat je in ieder geval nog wat extra zorg krijgt. En lief dat je ook aan mijn rust denkt. Nogmaals, je doet het hartstikke goed!

Soepie: voel je ajb niet aangevallen. Echt, er stond een smiley achter dat ik weleens wordt vergeten. Zo'n regelmatige en trouwe schrijver ben ik zelf ook niet of ik loop nog weleens achter de feiten aan. Fijn dat je je goed voelt vandaag. Knap hoor, na zo;n ruptuur!

Es: zijn het niet 'gewoon' voorweeën zonder betekenis? Hoop het natuurlijk niet voor je. Neem ook je rust hoor!!

Mim: nee hier nog geen enkel voorteken. Vind jij het ook zo'n raar idee dat je binnen nu en een week of 3 moeder bent? Dat er zo'n leuk baby'tje als bij onze voorgangsters in onze buiken verstopt zit... Het blijft bijzonder hoor.

Ik zou trouwens wel een foto van die hond in de draagzak willen zien!

Herah: over de babyfoon: geen probleem dat jij hem afslaat hoor. Ik heb zelf ook liever een dect babyfoon en deze kreeg ik nou eenmaal gratis. En als echte Hollander sla ik natuurlijk geen gratis cadeaus af. Hoewel, al die blije dozen hoef ik dan weer niet, maar daar hangt dan weer zo'n vervelend mens aanvast...

Pareltje: pas jij ook een beetje op jezelf, zeker ook na zo'n aanrijding! Fijn dat je gisteren weer een avondje kon relaxen.

Visite is weer weg en heerlijk geluncht bij favoriete restaurant. Kan ik er weer even tegen! Morgen is luum-man ook lekker vrij. Ga ik ook definitief mijn tas klaarzetten en de laatste dingen poetsen. Of gewoon naar de bioscoop, dat is misschien ook wel leuk

x luum
Soepie: we waren tegelijk aan het schrijven!
Stomme site. Had ik daarstraks een stukje getypt, is het weg
Hee Soep, tepelhoed is ook al geprobeerd. Echt alles: fingerfeeden, tepelhoedje, kolven, aan de borst met rugby houding, madonna houding, liggend, en doorgeschoven rugbyhouding (die laatste werkt overigens, helaas nu mijn borsten niet meer).

Luum, thanks! Ennuh, heerlijk genieten nog van lunchen, bioscoop, winkelen, etc hè!

Ervaren borstvoederessen: hoe lang zijn jullie gemiddeld met een voeding bezig. Ik ben nu dus net klaar en ben om 16.10 begonnen: eerst aan de borst, daarna kolven en met de fles. Mannetje maakt nog steeds smak geluiden, maar mama is leeg................ Ben err dus bijna 2,5 uur mee bezig geweest en over een kleine anderhalf uur (als ik geluk heb) komt mijn mannetje weer. Kan me niet voorstellen dat mijn borsten dan weer vol zijn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven