trassi -- wie, waar??

vrijdag 6 augustus 2010 om 22:58
De invoer is niet verboden (check de site van de nVWA). Uit Indonesië komt minder verse trassi omdat Indonesië zelf de controles heeft verscherpt aangezien steeds vaker een kleurstof voor kleding in trassi terecht kwam (en die kleurstof is giftig). Ook heeft Indonesië de controle op thuistrassibedrijfjes verscherpt (vaak zat er weinig garnaal in maar wel andere zaken die er niet in thuis hoorden).
Bij bijna elke toko kan je nog verse trassi krijgen, alleen moet je er om vragen. Op hyves is een speciale Indonesië groep daar kan je verschillende adressen vinden.
Bij bijna elke toko kan je nog verse trassi krijgen, alleen moet je er om vragen. Op hyves is een speciale Indonesië groep daar kan je verschillende adressen vinden.

vrijdag 6 augustus 2010 om 23:14
Wow, wat een hoop reacties al in zo'n korte tijd! Het verband tussen kledingkleurstof en trassi ontgaat mij helemaal, maar ik ben wel gekkere dingen gewend vanuit Indonesie
. Die toko in Zwolle ga ik zeker checken, mijn toko in Arnhem heeft al een jaar geleden afgehaakt
(. De lobi-trassi is natuurlijk ook een optie, ik ga op zoek! Zeer bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb voor zondag een rijsttafel op het programma staan waar ik morgen aan wil beginnen, en ik werd zo chagrijnig van dat gore k*t-trassipoeder!

zaterdag 7 augustus 2010 om 07:02

zaterdag 7 augustus 2010 om 08:36
MV, de plannen zijn ongeveer als volgt:
rendang
babi kecap
sayur lodeh
lalab tomat
sambal goreng tempe
sambal goreng telor
ayam pedis
sate kambing met kecap-rawitsaus
sate udang
serundeng
kentang goreng (maar die koop ik)
acar ketimun
en verder wat snoepdingetjes zoals kroepoek, emping, rempejek
o ja, en rijst...
Verder maar duimen dat ze nog ergens verse jeruk purut hebben, soms ook zo moeilijk aan te komen, en de gedroogde haalt het niet bij de verse.
rendang
babi kecap
sayur lodeh
lalab tomat
sambal goreng tempe
sambal goreng telor
ayam pedis
sate kambing met kecap-rawitsaus
sate udang
serundeng
kentang goreng (maar die koop ik)
acar ketimun
en verder wat snoepdingetjes zoals kroepoek, emping, rempejek
o ja, en rijst...
Verder maar duimen dat ze nog ergens verse jeruk purut hebben, soms ook zo moeilijk aan te komen, en de gedroogde haalt het niet bij de verse.