trassi -- wie, waar??

zaterdag 7 augustus 2010 om 22:08

zondag 8 augustus 2010 om 06:14
Robin, trassi (of tegenwoordig officieel terasi) is een pasta van gefermenteerde garnalen, waar een ongelooflijk penetrante lucht vanaf komt maar goddelijk is in het eten. Mijn man, ouders en zussen hebben mij als hopeloos geval opgegeven omdat ik het zo lekker vind ruiken. Nou ja, iig was wijlen mijn hond het met mij eens, die was er stapel op
)
Wiewaar, bedankt voor de FajaLobi-tip! Mijn appie heeft hem niet, maar een andere appie wel. Gered!
Oranjemuts, ik heb een flinke scheut indonesisch bloed, vandaar deze nick. Vind indisch koken heerlijk, kook nog recepten van mijn oma, op losse velletjes papier.
Alleen zo lullig dat ik, als het eindelijk allemaal klaar is, zelf helemaal geen zin meer heb in indisch eten en net zo lief een patatje ga halen:). Te lang in die lucht gestaan denk ik.

Wiewaar, bedankt voor de FajaLobi-tip! Mijn appie heeft hem niet, maar een andere appie wel. Gered!
Oranjemuts, ik heb een flinke scheut indonesisch bloed, vandaar deze nick. Vind indisch koken heerlijk, kook nog recepten van mijn oma, op losse velletjes papier.
Alleen zo lullig dat ik, als het eindelijk allemaal klaar is, zelf helemaal geen zin meer heb in indisch eten en net zo lief een patatje ga halen:). Te lang in die lucht gestaan denk ik.
zondag 8 augustus 2010 om 13:59
Ik was gisteren met een vriendin bij de toko. Vriendin wilde perse poedertrassi, omdat dat makkelijker doseert en omdat de ander kankerverwekkend zou zijn.
Meneer van de toko had geen poedertrassi omdat de pasta weer mocht, en niemand de poedertrassi wilde omdat die niet lekker is.
Dus Sri, er is nog / weer hoop, en lekker eten
Meneer van de toko had geen poedertrassi omdat de pasta weer mocht, en niemand de poedertrassi wilde omdat die niet lekker is.
Dus Sri, er is nog / weer hoop, en lekker eten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

maandag 9 augustus 2010 om 09:04
Dank je nlies, dat is goed nieuws zeg, dat de pasta weer mag. Als je die gewend ben, vind ik die poeder juist weer moeilijk te doseren. Het geeft sowieso alles een smaak alsof er een laagje stof op ligt. Gelukkig heeft de fajalobi z'n werk goed gedaan! Alles is gelukt, de restjes staan in de vriezer en vanavond eet ik sla!