trassi -- wie, waar??

06-08-2010 22:35 31 berichten
Een tijd geleden is om de een of andere suffe en onduidelijke reden de invoer van 'verse' trassi in Nederland verboden, zodat we nu vastzitten aan de smakeloze en muffe poedervariant. Wie van jullie kan nog aan 'echte' trassi komen, en vooral: waar??
Van Golden Boy in een potje, kun je bij de chinese super kopen: De Amazing Oriental bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Sri als ik zie wat je allemaal gaat maken heerlijk!

Ben zelf een enorme fan van Rendang!

Krijg er trek van
Sri?

Ben je zelf indonesisch?? Mijn indopartner heeft een tante in Heerlen die ook Sri heet.

Maar heerlijk wat jij allemaal gaat maken zeg. Mijn wijlen schoonmoeder kon ook zo heerlijk koken. Ik kan wel wat koken als belanda zijnde maar ik heb toch die touche niet......
Robin, trassi (of tegenwoordig officieel terasi) is een pasta van gefermenteerde garnalen, waar een ongelooflijk penetrante lucht vanaf komt maar goddelijk is in het eten. Mijn man, ouders en zussen hebben mij als hopeloos geval opgegeven omdat ik het zo lekker vind ruiken. Nou ja, iig was wijlen mijn hond het met mij eens, die was er stapel op :-))

Wiewaar, bedankt voor de FajaLobi-tip! Mijn appie heeft hem niet, maar een andere appie wel. Gered!

Oranjemuts, ik heb een flinke scheut indonesisch bloed, vandaar deze nick. Vind indisch koken heerlijk, kook nog recepten van mijn oma, op losse velletjes papier.

Alleen zo lullig dat ik, als het eindelijk allemaal klaar is, zelf helemaal geen zin meer heb in indisch eten en net zo lief een patatje ga halen:). Te lang in die lucht gestaan denk ik.
Ik was gisteren met een vriendin bij de toko. Vriendin wilde perse poedertrassi, omdat dat makkelijker doseert en omdat de ander kankerverwekkend zou zijn.

Meneer van de toko had geen poedertrassi omdat de pasta weer mocht, en niemand de poedertrassi wilde omdat die niet lekker is.

Dus Sri, er is nog / weer hoop, en lekker eten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dank je nlies, dat is goed nieuws zeg, dat de pasta weer mag. Als je die gewend ben, vind ik die poeder juist weer moeilijk te doseren. Het geeft sowieso alles een smaak alsof er een laagje stof op ligt. Gelukkig heeft de fajalobi z'n werk goed gedaan! Alles is gelukt, de restjes staan in de vriezer en vanavond eet ik sla!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven