Yasmin Pil
zondag 7 oktober 2007 om 10:30
Hoi,
Ik heb drie dagen geleden mijn mirenaspiraaltje eruit laten halen en nou ben ik weer aan de pil, De Yasmin. Zijn er ook meiden die hier positieve ervaringen mee hebben of is het alleen maar negatief?!??! Dat is nl het enige wat ik op internet kan vinden. Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam verschillend is en dat elk lichaam anders op hormonen reageert. Maar ik zou toch heel erg graag nog meer meningen willen horen.............
Ik heb drie dagen geleden mijn mirenaspiraaltje eruit laten halen en nou ben ik weer aan de pil, De Yasmin. Zijn er ook meiden die hier positieve ervaringen mee hebben of is het alleen maar negatief?!??! Dat is nl het enige wat ik op internet kan vinden. Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam verschillend is en dat elk lichaam anders op hormonen reageert. Maar ik zou toch heel erg graag nog meer meningen willen horen.............
vrijdag 26 oktober 2007 om 12:20
He Spikie ik ben nu begonnen aan mijn 2e strip. Fijn he? Dat je acne minder wordt! Ben er helemaal happy mee, ook omdat ik verder geen bijwerkingen heb. Ben niet aangekomen, mijn humeur is goed en heb geen hoofdpijn. Alleen.....en ik een paar keer misselijk geweest maar dat was maar 5 a 10 min.
Laten we hopen dat het zo bijft en dat onze acne lekker weg blijft!
Laten we hopen dat het zo bijft en dat onze acne lekker weg blijft!
maandag 29 oktober 2007 om 16:32
Ik zit nu zo'n 8 mnd aan de Yasmin. In het begin was ik heel erg positief, rustigere huid, cupmaatje erbij. Maar nu toch last van een vervelende bijwerking, wordt er nogal somber van (kleine depressie) en een beetje lusteloos. Ik kijk het nog een maandje aan en als het niet verbeterd ga ik toch terug naar de huisarts voor een andere pil.
dinsdag 30 oktober 2007 om 09:48
Toch schijnt er iets vreemd aan de hand te zijn met Yasmin. Het radioprogramma 'de Ochtenden' had er een tijdje geleden ook een uitzending over. http://www.ochtenden.nl/afleveringen/9964241/
In 2001 is er zelfs een 17-jarig meisje in Nederland overleden aan de bijwerkingen van Yasmin, ik zou deze pil toch maar liever niet slikken met alle onduidelijkheid die er omheen bestaat!
In 2001 is er zelfs een 17-jarig meisje in Nederland overleden aan de bijwerkingen van Yasmin, ik zou deze pil toch maar liever niet slikken met alle onduidelijkheid die er omheen bestaat!
dinsdag 30 oktober 2007 om 09:58
Ik weet niet of je ook negatieve ervaringen wil horen, die heb ik helaas wel. Microgynol30 was ook niks voor mij, huilen en echt depressief. Emotioneel ging Yasmingeloof ik wel, het was nogal een onrustige tijd voor me. Alleen had ik last van een andere bijwerking, m'n haren begonnen uit te vallen. Nu schijnt dat, volgens de bijsluiter, een heel zeldzame bijwerking te zijn. De dermatoloog die ik er voor had bezocht ontkende dat het door Yasmin kon komen. Hij had zelf geholpen met ontwikkelen ervan. (Waarom staat het dan wel in de bijsluiter?????). Ben er wel mee gestopt, uitval is gelukkig ook gestopt maar ben zeker 70% van m''n haar verloren. Groeit wel weer aan maar dat duurt lang. Heb later van meer mensen deze bijwerking gehoord, dus zo zeldzaam is het blijkbaar niet. Wel iets om even in de gaten te houden dus.
dinsdag 6 november 2007 om 09:27
dinsdag 6 november 2007 om 13:45
Hoi,
Goed om te horen Spikie! Cool dat je geen puistjes meer hebt. Ik heb ze helaas nog wel. 4 grote en voor de rest rode schrale plekjes. Mijn huid is ook een beetje grauw. Ben nu over de helft met de 2e strip. Dus ik hoop ook snel er vanaf te zijn! Ben niet aangekomen (zelfde gebleven) wel heb ik ontzettende last van pijnlijke borsten (zijkant) op mijn zij kan ik bijna niet liggen en als ik er met mijn hand voorzichtig op druk doet het pijn.
Spikie ik ben er ook van overtuigd dat het de hormonen zijn waardoor ik acne krijg (androgeen) mijn huid is wel iets beter geworden maar er komt nog wel een ontsteking door heen. Mijn dermatoloog zei dat ik zeker 3,5 maand a 4 maand moet wachten tot je echt een resultaat ziet.
Goed om te horen Spikie! Cool dat je geen puistjes meer hebt. Ik heb ze helaas nog wel. 4 grote en voor de rest rode schrale plekjes. Mijn huid is ook een beetje grauw. Ben nu over de helft met de 2e strip. Dus ik hoop ook snel er vanaf te zijn! Ben niet aangekomen (zelfde gebleven) wel heb ik ontzettende last van pijnlijke borsten (zijkant) op mijn zij kan ik bijna niet liggen en als ik er met mijn hand voorzichtig op druk doet het pijn.
Spikie ik ben er ook van overtuigd dat het de hormonen zijn waardoor ik acne krijg (androgeen) mijn huid is wel iets beter geworden maar er komt nog wel een ontsteking door heen. Mijn dermatoloog zei dat ik zeker 3,5 maand a 4 maand moet wachten tot je echt een resultaat ziet.
woensdag 7 november 2007 om 14:07
Hey Chantal,
Mijn dokter zei ook dat je rekening moet houden met 3 a 4 maanden voordat je inderdaad resultaat ziet. Maar ze zei er ook bij dat het voor iedereen weer anders is. Ik hoop echt dat je er vanaf bent na 3 a 4 maanden. Pijnlijke borsten heb ik de eerste maand gehad. Maar dat is nu weer helemaal weg. Ik maak me alleen een beetje druk over de trombose. Maar mijn dokter zei weer dat er geen verhoogde kans is t.o.v. andere derde generatie pillen. Heeft jou dokter er nog iets over gezegd?
Mijn dokter zei ook dat je rekening moet houden met 3 a 4 maanden voordat je inderdaad resultaat ziet. Maar ze zei er ook bij dat het voor iedereen weer anders is. Ik hoop echt dat je er vanaf bent na 3 a 4 maanden. Pijnlijke borsten heb ik de eerste maand gehad. Maar dat is nu weer helemaal weg. Ik maak me alleen een beetje druk over de trombose. Maar mijn dokter zei weer dat er geen verhoogde kans is t.o.v. andere derde generatie pillen. Heeft jou dokter er nog iets over gezegd?
woensdag 7 november 2007 om 21:07
He Spikie, Mijn arts heeft daar verder niet over gezegd. Mijn zus heeft 7 jaar geleden even de Yasmin gehad en die had dus wel heftige klachten en moest per direct stoppen. Dit had ik ook tegen mijn dermatoloog verteld maar die gaf aan dat de Yasmin sinds enkele jaren is vernieuwd en de klachten minder zijn en het toch een hele betrouwbare pil is. Ik ga het wel goed in de gaten houden, en houd het verhaal van mijn zus (en de trombose) goed in mijn achterhoofd. Mijn zus had een cyste in haar borst en die was de periode gegroeid. Mijn zus heeft meerdere cysten gehad en is daar vaak aan geopereerd dit kwam niet door de Yasmin maar misschien dat de hormonen het groeiproces hebben versneld. Mijn dermatoloog heeft toevallig ook mijn zus behandeld en zij gaf aan dat de Yasmin nu beter is ontwikkeld maar dat ik het wel in de gaten moest houden. Kun je geen controle krijgen bij je arts? Zijn ze niet verplicht om 1 keer in de zoveel tijd je pil gebruik te controleren?
donderdag 8 november 2007 om 11:41
Vinden jullie die Yasmin-pil dan helemaal niet eng? Er zijn echt rare onderzoeken over verschenen en hij wordt echt ontzettend goed en agressief "in de markt gezet" dus met een heel marketingcircus eromheen. Maar er zijn wel mensen met hele hevige klachten! Voor mij is alleen al het vermoeden dat er "iets" mee is voldoende om een andere pil te kiezen!
donderdag 8 november 2007 om 14:47
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen op de Yasmin pil. Sinds 8 jaar slik ik de Diane-35, heb nooit acne gehad, wel vroeger wat jeugdpuistjes, dus eigenlijk geen idee waarom ik deze pil zo makkelijk heb gekregen. De reden waarom ik eindelijk eens met de Diane wil stoppen... ik heb al 8 jaar 4 keer per week hoofdpijn. Hoe is jullie ervaring met Yasmin en hoofdpijn? Want is voor mij natuurlijk een gok of dat de hoofdpijn door de Diane komt, maar vind het wel het proberen waard. Graag hoor ik hier meer ervaringen over.
37 weken zwanger!
donderdag 8 november 2007 om 15:40
donderdag 8 november 2007 om 15:45
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met veel hoofdpijn, mogelijk door de Diane 35 pil. Ik weet namelijk zeker dat ik geen spanningshoofdpijn heb. Mijn hoofdpijn uit zich als lichte migraine, steken in mijn rechterslaap, als ik geen Maxalt pak word ik misselijk, lichtschuwheid, etc. Ik wil niet accepteren dat ik 3-4 keer per week hoofdpijn heb. Helaas heeft mijn eigen huisarts een vrije middag anders kon ik vanmiddag al een recept voor de Yasmin pil bestellen. Mochten er nog meer ervaringen zijn dan hoor ik die graag!quote:spikie schreef op 08 november 2007 @ 15:40:
Hoi Fennah,
Ik had ook wel eens hoofdpijn van de diane35. Heb de diane 10 jaar geslikt ongeveer. En daarna de nuvaring. Mijn hoofdpijn was helemaal weg. En nu met de Yasmin ook geen hoofdpijn. Voor iedereen is het natuurlijk weer anders maar bij mij kwam het wel door de diane35 achteraf.
Hoi Fennah,
Ik had ook wel eens hoofdpijn van de diane35. Heb de diane 10 jaar geslikt ongeveer. En daarna de nuvaring. Mijn hoofdpijn was helemaal weg. En nu met de Yasmin ook geen hoofdpijn. Voor iedereen is het natuurlijk weer anders maar bij mij kwam het wel door de diane35 achteraf.
37 weken zwanger!
donderdag 8 november 2007 om 15:52
Natuurlijk/gelukkig zijn er hier mensen met postieve verhalen over de Yasmin. Met aan de pil zijn is het ook een kwestie van 'klikken'. Maar Yasmin wordt afgeraden door de Nederlandse vereniging van huisartsen. De verhoogde kans op trombose blijft relatief, een op de zoveel 1000 geloof ik, maar je zal maar net die ene zijn!
Feit is dat alleen de door de farmacie betaalde onderzoeken echt positief zijn en zoals iemand anders ookal opmerkte, door de opvallend opdringerige reclamecampagnes vertrouw ik de Yasmin voor geen meter!
Feit is dat alleen de door de farmacie betaalde onderzoeken echt positief zijn en zoals iemand anders ookal opmerkte, door de opvallend opdringerige reclamecampagnes vertrouw ik de Yasmin voor geen meter!
vrijdag 9 november 2007 om 16:03
Spikie gewoon vragen om een pil check. Ik ben dat over 4 maanden ook van plan.
Met de Yasmin heb ik geen hoofdpijn meer, met de Diane had ik dat wel elke dag, en dat was echt geen pretje. Mijn pijnlijke borsten zijn ook iets minder geworden alleen vind ik mijn huid nog niet helemaal mooi. Dat is denk ik even afwachten en kan pas beoordeeld worden na 4 maand. Met de Diane had ik echt heel veel klachten en daar moest ik ook per direct mee stoppen.
Ik merk met de Yasmin dat ik geen last heb van de stemmingswisselingen. En ben niets aangekomen! Met de Diane was dat wel het geval (in 1 jaar zo'n 10 kilo zonder meer of minder te eten)
Met de Yasmin heb ik geen hoofdpijn meer, met de Diane had ik dat wel elke dag, en dat was echt geen pretje. Mijn pijnlijke borsten zijn ook iets minder geworden alleen vind ik mijn huid nog niet helemaal mooi. Dat is denk ik even afwachten en kan pas beoordeeld worden na 4 maand. Met de Diane had ik echt heel veel klachten en daar moest ik ook per direct mee stoppen.
Ik merk met de Yasmin dat ik geen last heb van de stemmingswisselingen. En ben niets aangekomen! Met de Diane was dat wel het geval (in 1 jaar zo'n 10 kilo zonder meer of minder te eten)
zaterdag 10 november 2007 om 09:32
Hoi, ik ben sinds gister begonnen met slikken van de Yasmin. Dit omdat ik sinds 5 maanden opeens heel erg last had van acne en buikkrampen (hiervoor haast nooit). Vanochtend schrok ik toch wel even omdat ik opeens heel veel meer acne had! Hoop dat dat snel weer wegtrekt.. zoals ik lees duurt het wel een paar maanden (stiekem hoopte ik er deze week al vanaf te zijn haha). Ben wel blij dat ik dit forum ben tegengekomen want dit is de enige waarbij redelijk positief over de pil wordt gepraat!
maandag 12 november 2007 om 12:30
maandag 12 november 2007 om 23:20
Ha Spikie, afgelopen week was mijn huid behoorlijk onrustig. Nu gaat het weer beter, geen nieuwe ontstekingen. Voor de rode vlekjes heb ik pcle creme gekocht misschien dat dit helpt bij de rode vlekjes. Slechte voeding kan invloed hebben vind ik ( wordt vaak gezegd van niet) als ik bij de MAC heb gegeten zie ik het de volgende dag aan mijn gezicht. @Trixx Helaas zal je na een week niet van je acne af zijn, dit gaat wel eventjes duren. Ben zelf bijna klaar met de 2e strip en het is wel duidelijk minder maar hier en daar zit zeker nog een puistjes die nog niet helemaal is uitgedroogd ( momenteel 4 stuks) Ben zeker blij met de Yasmin!
dinsdag 13 november 2007 om 17:30
Ik heb vandaag de Yasmin pil bij de apotheek opgehaald.
Ben benieuwd of ik me anders ga voelen, na 8 jaar de Diane-35 gebruikt te hebben. Ik slik trouwens altijd de pil door in de stopweken. Zijn er meer mensen die dit doen? Uit onderzoek is gebleken dat dit geen kwaad kan, maar ik doe het meer omdat de stopweek toch geen echte menstruatie is en ik het zo'n gedoe vind elke maand. Het is ook niet mijn bedoeling om nog heel lang de pil te gaan slikken, in 2008 wil ik proberen zwanger te worden. En dan gaat mijn voorkeur weer uit naar een Mirena.
Ben benieuwd of ik me anders ga voelen, na 8 jaar de Diane-35 gebruikt te hebben. Ik slik trouwens altijd de pil door in de stopweken. Zijn er meer mensen die dit doen? Uit onderzoek is gebleken dat dit geen kwaad kan, maar ik doe het meer omdat de stopweek toch geen echte menstruatie is en ik het zo'n gedoe vind elke maand. Het is ook niet mijn bedoeling om nog heel lang de pil te gaan slikken, in 2008 wil ik proberen zwanger te worden. En dan gaat mijn voorkeur weer uit naar een Mirena.
37 weken zwanger!
dinsdag 13 november 2007 om 18:07
Hoi Fenne, ik slik ook door in de stopweek. Dit omdat ik juist zo snel mogelijk van mijn acne af wil zijn. Zelf heb ik ook de Diane gehad en dat was geen pretje. Wel veel geld he? Yasmin was bij mij iets van 50 euro ( had ik niet helemaal rekening mee gehouden) Ik merk wel duidelijk het verschil tussen de Yasmin en de Diane, alleen had de Diane wel beter effect op mijn huid. Voor de rest is de Yasmin beter, ben niet aangekomen, geen hoofdpijn, geen depri gevoelens ect.
dinsdag 13 november 2007 om 20:11
Ik baal inderdaad wel dat ik opeens zelf wat moet gaan betalen voor de Yasmin. Ik ben alleen aanvullend verzekerd zodat ik de pil helemaal vergoed zou krijgen (alleen boven de 21 jaar) en nu moet ik alsnog gaan bijleggen. Heb vandaag wel de kwitantie gevraagd die ik dan naar mijn verzekering stuur. Maar of ik het geld ook teruggestort krijg? Het gaat maar om 12,12 euro hoor, maar dit betaal ik dan wel per 9 weken. Goed om te horen dat je zulke positieve ervaringen hebt met de Yasmin! Ik ben puur overgestapt vanwege de vele hoofdpijn/migraine aanvallen.quote:chantaldominique schreef op 13 november 2007 @ 18:07:
Hoi Fenne, ik slik ook door in de stopweek. Dit omdat ik juist zo snel mogelijk van mijn acne af wil zijn. Zelf heb ik ook de Diane gehad en dat was geen pretje. Wel veel geld he? Yasmin was bij mij iets van 50 euro ( had ik niet helemaal rekening mee gehouden) Ik merk wel duidelijk het verschil tussen de Yasmin en de Diane, alleen had de Diane wel beter effect op mijn huid. Voor de rest is de Yasmin beter, ben niet aangekomen, geen hoofdpijn, geen depri gevoelens ect.
37 weken zwanger!
dinsdag 13 november 2007 om 21:25
Ah wat jammer.. Ontdekte gister een hele vette pukkel op m'n rug, zo'n pijnlijke. Er zat er ook een op m'n arm. Had nooit last van gele kopjes maar nu dus wel. En mn gezicht is ook nog lang niet rustig. De rode plekjes die overdag zo goed als wegtrokken blijven nu de hele dag zichtbaar. In de bijsluiter staat dat de Yasmin ook acne veroorzaakt.. Zou het niet zo kunnen zijn dat het bij mij een tegengestelde werking heeft? Of moet het eerst slechter worden voor het opknapt! Heeft iemand hier ervaring mee? I hope so.. Heb trouwens niemand wat zien zeggen over een veranderde cupmaat bij het gebruik van Yasmin. Klopt dat? Of kan ik van een AA eindelijk naar een volle A, dat zou toch wel fijn zijn
dinsdag 13 november 2007 om 21:29
Vanwege zicht op nieuw sexleven, heel in de verte , net de eerste strip achter de kiezen. Heb zowat de volle drie weken menstruatie-achtige krampen gehad, met Yasmin. Erg jammer . Snap er ook niks van, dit is nieuw voor mij. Pil zal wel ontwikkeld zijn door een vent
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
woensdag 14 november 2007 om 09:57
Hoi Trixx,
Mijn huid is eerst ook echt slechter geworden en daarna ging het steeds beter. Moet wel zeggen dat mijn huid vorig week even een klein dipje had. Maar de puistjes zijn alweer weg. Ik ben nu met de derde strip bezig. Mijn borsten zijn een cupmaat gegroeid. Maar dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn. Ik vond het ook niet erg. Haha
Chantal ik heb inderdaad ook echt veel vet gegeten. (patat, chips, chocolade, kaas, brie, filet, kruidenboter, veel snoep) Wou het even uitproberen. Maar het heeft bij mij dus toch wel wat effect op de huid. Gewoon weer lekker gezond eten dus. hihi
Mijn huid is eerst ook echt slechter geworden en daarna ging het steeds beter. Moet wel zeggen dat mijn huid vorig week even een klein dipje had. Maar de puistjes zijn alweer weg. Ik ben nu met de derde strip bezig. Mijn borsten zijn een cupmaat gegroeid. Maar dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn. Ik vond het ook niet erg. Haha
Chantal ik heb inderdaad ook echt veel vet gegeten. (patat, chips, chocolade, kaas, brie, filet, kruidenboter, veel snoep) Wou het even uitproberen. Maar het heeft bij mij dus toch wel wat effect op de huid. Gewoon weer lekker gezond eten dus. hihi

woensdag 14 november 2007 om 14:26
Clotho, nee, ik vind die pil niet eng. Mijn dokter en ik zijn allebei google ingedoken, en het 'verhoogde risico op trombose' is zo minimaal voor iemand die wel sport en niet rookt, dat we het risico allebei te verwaarlozen vinden.
Ik heb nooit buikpijn gehad door de yasmin, tijdens de menstruatie heb ik minder hoofdpijn dan bij de microgynon. Verder geen stemmingswisselingen en een betere huid. Ik wil niks anders meer.
Edit, ik slik dat ding nu sinds januari. Ik heb nooit acne gehad, ik had toen wel hardnekkige pukkels op plekken waar je ze niet hebben wilt. Die pukkels zijn verdwenen en ook de huid in mijn gezicht is beter. (Ik had altijd alleen maar kleine pukkeltjes, maar nu zijn die dus nog minder!) Ik kreeg vorige maand opeens van een vriendin te horen dat mijn huid zoveel beter is! Het is echt een proces geweest voor mij dat een paar maand/ half jaar heeft geduurd, maar ik ben nu best blij met mijn huid....
Ik heb nooit buikpijn gehad door de yasmin, tijdens de menstruatie heb ik minder hoofdpijn dan bij de microgynon. Verder geen stemmingswisselingen en een betere huid. Ik wil niks anders meer.
Edit, ik slik dat ding nu sinds januari. Ik heb nooit acne gehad, ik had toen wel hardnekkige pukkels op plekken waar je ze niet hebben wilt. Die pukkels zijn verdwenen en ook de huid in mijn gezicht is beter. (Ik had altijd alleen maar kleine pukkeltjes, maar nu zijn die dus nog minder!) Ik kreeg vorige maand opeens van een vriendin te horen dat mijn huid zoveel beter is! Het is echt een proces geweest voor mij dat een paar maand/ half jaar heeft geduurd, maar ik ben nu best blij met mijn huid....