Gezondheid alle pijlers

Hoe vaak ontlasting?

06-08-2010 17:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mja, beetje vieze vraag, maar ik stel hem dan toch maar. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest vanwege een vermoedelijke (beginnende) blindedarmontsteking. Nu vroeg hij mij hoe vaak ik op een dag ontlasting heb en ik vertel hem dat dat 1-2 keer per dag is. Nou, dat vond hij wel veel. Ik ben me nergens van bewust en zeg hem dat ik ook niet weet hoevaak anderen gaan. Ik ben eigenlijk, stiekem, van mening dat 1-2 keer per dag niet veel is.

Bij deze dus de vraag. Hoevaak moeten jullie voor de grote boodschap op een dag?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Volgens mij is 1-2 keer per dag heel normaal hoor..

(ik moet wel minder vaak, maar ik ben niet de norm... ik ga soms maar 1 keer per week)
Ik ging jaren elke dag, maar sinds mijn 40e is het minder, nu 1 maal per 2 - en soms zelfs 3 dagen.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
1 a 2 keer per dag is niet zoveel... denk ik dan, maar ik ben niet de expert... Ik ga meestal 1x per dag, soms vaker, soms 1x per 2 dagen maar zeker niet minder vaak.
1 x per 2 of 3 dagen.

Sinds ik gezonder (en minder!) eet, moet ik vaker! soms wel 1x per dag. zou wel iets met vezels te maken kunnen hebben.

Ik geloof dat het gezond is om vaak te gaan.
1x per dag is de norm. Meer dan 1x is veel. Minder is weinig.
quote:sanna1 schreef op 06 augustus 2010 @ 18:04:

1 x per 2 of 3 dagen.

Sinds ik gezonder (en minder!) eet, moet ik vaker! soms wel 1x per dag. zou wel iets met vezels te maken kunnen hebben.

Ik geloof dat het gezond is om vaak te gaan.Nee hoor, het ligt aan de massa. Hoe het eruit ziet zeg maar. Als jij 2 of 3 x per dag gaat en het is een brei, dan is het niet goed. Als jij 1x in de 2 dagen gaat en het is vast van vorm, maar je hoeft niet te persen om het eruit te krijgen, dan is het wel goed.
1 (en soms 2 achter elkaar: geen geduld) x per dag. Meestal 's ochtends na de koffie (laxeert als de neten...)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Minstens 2 keer per dag, vaak ook meer.

Het belangrijkste is dat er een bepaalde regelmaat in zit.
Liever elitair dan een pauper!
Alles tussen 2 keer per week tot 3 keer per dag is normaal. Maar daarbij geldt wel: zolang je geen last hebt van enorm harde of juist waterige ontlasting of van pijn in je buik. Een keer per dag zou gemiddeld moeten zijn.

Regelmaat is belangrijker dan frequentie ook, als je normaal twee keer per dag gaat, is het gek wanneer je opeens maar eens in de 4 dagen gaat poepen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Algemeen: Als je altijd al dezelfde stoelgangfrequentie hebt en verder geen darm-, maag-, pijnklachten etc hebt, dan is het voor jouw lichaam normaal. Dat kan voor de een 'n enkele keer per week zijn of voor de ander 3x op een dag.
1 keer per dag
2 keer per dag hier.....
Zie je wel, ben ik toch niet zo gek als ik (lees: de dokter) dacht.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Elke ochtend na de koffie idd.

Soms ook wel twee keer.

Wat een onderwerp zeg.
Nou ik vind dat wel vaak hoor!! Ik ga 1x in de 2 á 3 dagen...
Ik ongeveer 2 / 3x per dag. Maar het is telkens maar een beetje want ik heb geen geduld op echt een uur op die pot te zitten en wachten..
Soms meerdere keren per dag, dan weer 1 keer in de 3 dagen. Dan weer elke dag, dan dik, dan dun. Dan weer allerlei kleuren van de regenboog. Het is elke keer weer een verrassing......
2, 3 keer per dag sinds ik mijn vezel inname heb verhoogd. binnen 2 uur dat ik enn maal heb gegeten komt ie er weer uit. Maar net als michelle90 kleine beetjes.
ik moet meestal 1x per 2,3 dagen.

Soms duurt het nog wel langer. Soms ineens 1x per dag.

maar meestal ongeveer 3x per week denk ik.
Ik ook een keer of drie per week. Gek genoeg werkt ijs bij mij behoorlijk laxerend (met name een Magnum), maar ook koffie. Dan moet ik meestal binnen een uur! Dus als het 'niet gaat', dan weet ik wat me te doen staat.
1 x per dag. Een paar uur na mijn dagelijkse bordje Brinta. Als ik dat oversla slaat mijn stoelgang ook over
Als ik afhaal-chinees heb gehad dan 2x en anders 1x.
edit
Ja daar is niks mis mee prepiuk. Pas als je buikpijn krijgt en het is raar van kleur dan moet je ff naar de ha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven