Hoe vaak ontlasting?
vrijdag 6 augustus 2010 om 17:59
Mja, beetje vieze vraag, maar ik stel hem dan toch maar. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest vanwege een vermoedelijke (beginnende) blindedarmontsteking. Nu vroeg hij mij hoe vaak ik op een dag ontlasting heb en ik vertel hem dat dat 1-2 keer per dag is. Nou, dat vond hij wel veel. Ik ben me nergens van bewust en zeg hem dat ik ook niet weet hoevaak anderen gaan. Ik ben eigenlijk, stiekem, van mening dat 1-2 keer per dag niet veel is.
Bij deze dus de vraag. Hoevaak moeten jullie voor de grote boodschap op een dag?
Bij deze dus de vraag. Hoevaak moeten jullie voor de grote boodschap op een dag?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
vrijdag 6 augustus 2010 om 18:06
quote:sanna1 schreef op 06 augustus 2010 @ 18:04:
1 x per 2 of 3 dagen.
Sinds ik gezonder (en minder!) eet, moet ik vaker! soms wel 1x per dag. zou wel iets met vezels te maken kunnen hebben.
Ik geloof dat het gezond is om vaak te gaan.Nee hoor, het ligt aan de massa. Hoe het eruit ziet zeg maar. Als jij 2 of 3 x per dag gaat en het is een brei, dan is het niet goed. Als jij 1x in de 2 dagen gaat en het is vast van vorm, maar je hoeft niet te persen om het eruit te krijgen, dan is het wel goed.
1 x per 2 of 3 dagen.
Sinds ik gezonder (en minder!) eet, moet ik vaker! soms wel 1x per dag. zou wel iets met vezels te maken kunnen hebben.
Ik geloof dat het gezond is om vaak te gaan.Nee hoor, het ligt aan de massa. Hoe het eruit ziet zeg maar. Als jij 2 of 3 x per dag gaat en het is een brei, dan is het niet goed. Als jij 1x in de 2 dagen gaat en het is vast van vorm, maar je hoeft niet te persen om het eruit te krijgen, dan is het wel goed.
vrijdag 6 augustus 2010 om 18:07
1 (en soms 2 achter elkaar: geen geduld) x per dag. Meestal 's ochtends na de koffie (laxeert als de neten...)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 6 augustus 2010 om 18:10
Alles tussen 2 keer per week tot 3 keer per dag is normaal. Maar daarbij geldt wel: zolang je geen last hebt van enorm harde of juist waterige ontlasting of van pijn in je buik. Een keer per dag zou gemiddeld moeten zijn.
Regelmaat is belangrijker dan frequentie ook, als je normaal twee keer per dag gaat, is het gek wanneer je opeens maar eens in de 4 dagen gaat poepen.
Regelmaat is belangrijker dan frequentie ook, als je normaal twee keer per dag gaat, is het gek wanneer je opeens maar eens in de 4 dagen gaat poepen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross