April 2011 mama's

01-08-2010 11:38 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wie is er ook in of rond april 2011 uitgerekend en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen? Ik weet sinds afgelopen week dat ik zwanger ben, op 4 april 2011 ben ik uitgerekend. Ik ben 30 en heb een dochter van 2,5. Ik vind het retespannend, ben steeds bang dat het toch mis gaat... Hoe beleef jij deze tijd?

NaamLeeftijdUDVK/GynBijzonderhedenFelien3230 maarthartje klopt! 14-09 volgende echo2e kindje, zoon van 1,5Fysiogirl282 april10-09 echo, hartje klopt!2e kindje, zoon van bijna 2Kato282 april1e kindjeJufjen303 april12-08 VK/gyn2e kindje, zoon van 1,5Poehbeer_84254 april24-08 VK1e kindjeHerah304 april07-09 gyn2e kindje, dochter van 2,5Plukkie78316 april2e kindje, zoon van 1,5Zonnetje1976346 aprilmedio augustus2e kindje, dochter van 2Xmix327 april2e kindje, zoon van 1,5Marije1338 april01-09 gyn3e kindje, 2 zoons van 6 en 3,5MissTT399 april19-08 VK2e kindje, dochter van 2Aja11 april2e kindje, dochter van 1,5Hopenopeenwondertje2411 april6 september echo1e kindjeLeonidas2413 april02-09 echo, 14-09 VK1e kindjeJacqie822816 april24-08 VK, 02-09 echoK2e kindjeSjors0073116 april06-09 VK1e kindjeLoos3318 april3e kindje, 2 dochters van 3 en 1Ribbeltje3018 april1e kindjeKaGe31medio april1e kindje
@ Julia, wat naar dat je geen bevestiging van je gevoel hebt gekregen. Wacht het inderdaad nog even af.

@Herah: dat zou mij helemaal in de stress laten schieten, maar je hebt vast gelijk. Niets aan de hand.

Raar is het, nu voor de tweede keer. Ik voel ook nog niets. Ben wat moe, maar he, wanneer ben ik dat niet...... Ik ging bij minimiss ook twee weken overtijd. Daarna ben ik ingeleid maar mijn lijf zei: ik dacht het ook niet! Ik kwam met infuus (en later godzijdank ruggeprik) nooit verder dan 4 cm ontsluiting. Dus zij is geboren met een keizersnede. Dit is me zeer meegevallen.

Ik zou het niet eens erg vinden als het weer zo gaat. Gewoon bevallen lijkt me nog steeds doodeng......

Ook hier zijn er al minstens 5 testen gebruikt sinds zaterdag. Raar is dat, die onzekerheid.
Hoi nog een vermoedelijke april mama. Heb vorige week een positieve test gedaan en ik kom ergens rond begin april uit (kan ook eind maart zijn, mijn cyclus wisselt tussen 21 en 28 dagen)

Ik ben al moeder van een mooie knul van bijna 6, getrouwd en dit is ons tweede kindje.

Ben al enige tijd op het forum te vinden, maar wel zeer onregelmatig trouwens. Het kan dus maar zo zijn dat ik een weekje of soms langer niet aanwezig ben (ben te moe, of te druk om me te melden, ik werk fulltime dus en dan achter pc, dus niet altijd trek om nog achter de pc te gaan zitten).

Volgende week ga ik de vk bellen voor een afspraak, nog niet gedaan, eerst maar eens laten inzinken dat ik binnen 2 mnd na het stoppen met de pil al zwanger ben.....
Julia, wat vervelend! maar er zijn zoveel verhalen over vrouwen die pas 10 dagen of nog veel langer na nod positief testen dus ik blijf nog even hoop houden voor je!

Caylinn gefeliciteerd!!!

Ik weet even niet wat ik moet voelen, ben wel ontzettend moe maar die druk op mijn onderbuik is een stuk minder en dat vind ik eng! ik voel liever wel wat dan weet ik dat mijn lichaam bezig is. Maandag eerste afspraak bij de gyn, niet dat ze dan al een echo gaat doen of wat kan zien maar misschien ben ik dan toch wat meer gerustgesteld.

Verder was ik een roker, rookte al veel minder dan voor heen vanaf het moment dat ik voor het eerst bij de gyn kwam ( 5 per dag) maar omdat de gyn geen verklaarbare reden kon vinden en zei dat we echt moesten gaan spuiten was ik van plan deze maand echt te stoppen voordat ik echt de mmm inging. Toen ik het wist natuurlijk meteen gestopt, en ik heb het zwaaaaaar.. maar volhouden natuurlijk want ik weet waar ik het voor doe :D!
Oh en Herah voor mij is het trouwens mijn eerste kindje stond nog niet in de tabel!
Hallo allemaal, hier nog een april 2001 mama.

Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven.

We zijn vandaag terug gekomen van vakantie en op vakantie positief getest. Uitgerekende de datum is rond 6 april. We hebben al een zoontje van 1.5 jaar.

Was even vergeten hoe spannend het is om zwanger te zijn en hoe onzeker je vooral in het begin kan voelen.

Kwaaltjes beginnen nu zo langzamerhand te komen. Misselijk, gevoelige borsten en lekker veel en vaak slapen. Verder gaat het prima. Oh ja ik ben 31 jaar.

Aja, wat grappig ik was 5 december 2008 uitgerekend, maar ons zoontje had er ook niet zo veel zin in en is 19 december geboren.
Heb vanmorgen een positieve test gedaan en ben (denk ik) half april uitgerekend! Zou het dus ook leuk vinden om met jullie mee te schrijven!

Vind het echt spannend maar superleuk! Het is ons eerste kindje en moet echt nog even aan het idee wennen! Maar dat komt de komende tijd denk ik allemaal vanzelf goed!
Whoowie!! Ook ik sluit me graag aan. Positief getest en volgens de berekeningen van de predictor site uitgerekend op 6 april 2011.

Ben 34 jaar en heb een dochtertje van 2.

Nog niet echt veel symptomen, beetje last van buikpijn en soms pijnlijke borsten. Over 2 weken de eerste echo, pfff wat duurt dat dan lang...
Ha ladies,

Het loopt hier al aardig vol!

Ik mag donderdag de 19e naar de vlk. Dat is vroeg, ik ben dan pas in week 7. Maar de week erna ben ik op vakantie. Ik heb allerlei vragen over prenatale testen.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik alleen de combinatietest laten doen. Maar nu wil ik meer zekerheid.

Ik ben al eind 39. De kans op problemen wordt groter. En we hebben al een dochter die ik een normale jeugd gun. Natuurlijk weet ik dat die testen ook niet alles kunnen zien.

Heeft iemand ervaring met vlokken- of vruchtwaterpunctie?

Wat was je afweging om voor de ene of andere te gaan?
MissTT, das inderdaad snel als je de 19e een afspraak hebt.

Ik heb geen ervaring met de prenatale testen. Wel heb ik bij mijn vorige zwangerschap een heel handig boekje gekregen van mijn veloskundige hierover. Misschien heeft jouw verloskundige die ook wel.

Als ik jullie berichten zo lees, dan wordt het tijd dat ik ook een afspraak ga maken met de verloskundige en de echo praktijk.
Zo, tabel is weer aangepast! Vergeef me als het even duurt voordat alle veranderingen er weer in staan, ik kom er niet altijd aan toe om de tabel gelijk aan te passen... En binnenkort ook nog vakantie voor de deur, dus dan zullen jullie het even zonder mij moeten doen :-)

Julia, jammer joh, dat de test negatief was. Ik hoop voor je dat je misschien toch nog positief zal testen en je bij de April 2011 mama's kunt voegen!

Welkom Plukkie, Zonnetje en Leonidas! Toch altijd weer spannend, he!

MissTT: denk je dat je de 19e ook een echo krijgt, of blijft dat nog afwachten? wel spannend hoor, die testen... Lijkt me toch ook wel eng. Ik heb er dan ook geen ervaring mee. Ik vind het gezien onze leeftijd niet nodig en merk het verder wel. Vooral de combinatietest vind ik zelf nervewracking, omdat het gaat om een kansberekening. Maar ik snap dat je het wel overweegt. Eerlijk gezegd weet ik ook niet waar onze grens ligt qua wanneer we het kindje al dan niet willen. Ik hoop dat we ook niet voor de keuzen worden gesteld; eerst de 12 weken maar eens afwachten...

De afgelopen week heb ik meer last gehad van klachten, gisteren en ook vorige week maandag was ik echt enorm misselijk en gisteren was ik moe.... Sjonge, niet normaal! Vandaag snotterdesnotvekouden, dus dat zal ook niet hebben geholpen. Ben af en toe wiebelig, vandaag maar even rustig aan doen en morgen maar kijken hoe het verder gaat... Nog anderhalve week werken en dan lekker twee weken vakantie!!
hoi allemaal,

Caylinn, plukkie, leonidas en zonnetje: welkom en gefeliciteerd natuurlijk!!

Herah: het klinkt misschien wel heel verstandig van me hoor, maar ook ik ben doodnerveus voor de eerste echo. Het duurt nog een kleine 3 weken en ben blij als het zover is. Hoe gaat het met je dochter, hebben de rode vlekjes zich uitgebreid?

Felien; heel herkenbaar dat lamlendige gevoel van je. Er komt hier ook niets uit m'n handen.

Julia; balen dat de test negatief was, wanneer wil je weer gaan tetsen? Ik hoop het echt voor je dat hier snel met goed nieuws langskomt!

MissTT; ik heb bij mijn zoontje alleen een combinatietest laten doen, maar hier speelt de leeftijd niet mee. Ik heb de test laten doen omdat ik een meervoudig gehandicapte neef heb gehad en dat heeft zoveel impact dat ik daar wel op voorbereid wil zijn. In hoeverre je dat kan natuurlijk. Ook ik heb een keizersnede gehad en twijfel heel erg over de volgende bevalling. Als ik toch natuurlijk ga bevallen wil ik daar wel hele duidelijke afspraken over maken met het zkh, aangezien mijn eerste bevalling echt geen pretje was. De keizersnede op zich en het herstel is me 100% meegevallen.

Hopendopwondertje: goed van je dat je gestopt bent met roken!! Ik snap dat het heel moeilijk zal zijn, maar het is om zoveel redenen zoveel beter!

Hier ga ik mezelf weer eens omhooghijsen van de stoel....er ligt al even een was op me te liggen die nog in het wasmachine moet, maar ik ben eigenlijk supermoe.

Merken jullie trouwens al veranderingen aan je buik? Ik pas gewoon twee broeken (!!!) al niet meer. Als m'n buik in dit tempo blijft groeien....... Mijn man grapt al dat het misschien een tweeling is, weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet denken ;)
Hoi bedankt voor het welkom en de felicitaties,

Behalve een wat gespannen gevoel in mijn buik en moe zijn merk ik nog niet zoveel. Herkenbaar met de eerste keer, toen voelde ik de eerste weken ook niet zoveel.

Ben nu minder snel rond als de eerste keer dus dat is mooi meegenomen. Wil het namelijk nu nog even wat langer geheim houden dan de eerste keer. Toen kon ik met 8 weken al niet meer ontkennen dat ik zwanger was, ik zag er toen 12 weken zwanger uit (of langer). 1e zwangerschap droeg ik erg naar voren, ben wel nieuwsgierig wat het deze keer wordt

Spanning voor de bevalling heb ik niet, hoewel ik me wel af vraag of ik niet weer ga uitscheuren net als de vorige keer.

Ik maak me wel zorgen voor de 20 weken echo (vorige keer ook) in mijn familie komen open ruggetjes voor. Vorige keer kon ik pas daarna echt genieten van het wezentje in mijn buik.

Hoe is het met de anderen?
Caylinn, als je foliumzuur slikt, zou dat het risico op een open ruggetje niet voldoende wegnemen? Is er altijd nog een erfellijke kant bij betrokken ook? Lijkt me dan inderdaad wel extra spannend, die echo's... Fijn ook dat je het feit dat je weinig klachten hebt ook herkent van de vorige keer. Dat scheelt zorgen, neem ik aan En joh, dat je met acht weken al zo'n buik had! Zou het niet onbegonnen zijn, om het dan nu tot 12 weken geheim proberen te houden?? Ben heel benieuwd hoe snel je buik groeit! En dat is dan natuurlijk ook wel weer een goed teken!

Uitscheuren zal vast meevallen, als ze je goed begeleiden kan het ook goed gaan hoor!

Fysiogirl: wat goed joh dat je al aan je buik merkt dat die groeit! Zou ik stiekem ook wel willen... Hier nog helemaal niks, ik hoop het elke keer wel maar elke morgen gaat die broek nog gewoon dicht. Hoop dat dat straks na de vakantie wel anders is...

De vlekjes bij mijn dochter zijn minder vlekkerig geworden, ze zitten er nog wel maar lijken minder op waterpokken. Eentje heeft wel een heel erg klein blaasje, maar ik weet niet of dat het echt is... We zullen wel zien, neem aan dat ook mijn afweerstoffen in orde waren, anders hadden ze vast al wel gebeld...

Ook heel goed van je trouwens dat je de bevalling goed wilt doorspreken. Geef vooral aan hoe je daar in staat, dat is heel belangrijk! Hoe het echt gaat blijft natuurlijk afwachten, maar je kan niet meer doen dan het vooraf goed bespreekbaar maken! Ik hoop dat de gyn een luisterend oor voor je biedt...
@Herah, bedankt voor het toevoegen aan de lijst!

@MissTT, wij hebben bij onze dochter een combinatietest gedaan. Onze verloskundige wees hier destijds op. Vond het wel erg moeilijk, het is en blijft een kansberekening natuurlijk. Maar mocht de kans 'groot' zijn konden we ons wel voorbereiden. Wat ik wel moeilijk vond was het feit dat ee een kans van 1:2400 was. 2 vriendinnen waren destijds ook zwanger en zij hadden een kans van 1:7200, maakte me best onzeker.

Zo vandaag is onze dochter 2 geworden, feest dus! Ben helemaal gesloopt... Wel erg leuk natuurlijk!!

Verder nog niet echt verschijnselen, heb spierpijn in mijn benen (geen verschijnsel, althans nog nooit van gehoord) maar wel een betje last van bandenpijn, weet alleen niet of dat al zo vroeg in de zwangerschap kan. Verheug me wel heel erg op de echo, kan niet wachten..
Hoi Hera, foliumzuur verkleint de kans op open ruggetje inderdaad maar niet met 100%quote:Spina bifida komt gemiddeld 4,5 per 10.000 geboorten voor . Bij het voorkomen van spina bifida in de familie is deze frequentie ongeveer 10 maal hoger. Door het innemen van foliumzuur zou dit met 75% verlaagd worden.

Geen supergrote kans, maar spannend genoeg. Er komt nl in mijn familie een geval voor waarbij tevoren foliumzuur is geslikt...

Maar goed 1e keer ging het ook goed en het heeft nog geen zin om me druk te maken

1e afspraak geregeld, 30 aug heb ik de intake (moet ik eerst de gegevens van mijn 1e zwangerschap zien op te duiken... Oh boy waar dat nu weer is )en 25 augustus mijn termijnecho.

en nu aan het werk maar weer

gefeliciterd nog Zonnetje!
Getsie, hier toch weer zorgen, ik kan het niet uit mijn hoofd zetten... Ben natuurlijk pas zes weken ver (ja, ik weet het wel, zorgen maken heeft geen zin) maar ik merk nog niks aan mijn buik (heb'n touwtje gemaakt om het bij te houden...) en klachten zijn vandaag weer zowat nihil... Echt, ik schaam me er gewoon voor, maar ik ben zo bang dat het niet goed zit...
Herah: heel herkenbaar hoor. Ik heb dan wel veel klachten, maar bijvoorbeeld geen bandenpijn en dat had ik bij zoonlief wel (maar ja mss wel logisch alles is nu al opgerekt geweest).

Ik ben trouwens ook nog niet dikker hoor, eerder dunner...

Ik merk wel aan mezelf dat afleiding zoeken helpt en dat lukt goed met een drukke baan en een ondernemende dreumes.

Ik word zelf onzeker als ik teveel op internet zit, dus daar blijf ik weg, behalve hier dan.

Caylinn: kan me voorstellen dat het spannend is dan.

Zonnetje: Nog proficiat met je dochter. Wij hebben ook een combinatietest laten doen, uitslag was 1 op 5500, maar ik heb ook uitslagen gehoord van 1 op 10.000 en toch kun je net die ene zijn! We gaan het nu weer doen, ook al zegt het niet alles en kun je toch niet alles uitsluiten, ik heb hetzelfde als Misstt, ik denk hierbij toch ook aan mijn zoon.

Fysiogirl: afgaande op mijn misselijkheid verwacht ik ook een tweeling haha.

Hopenopeenwondertje: Hoe was het bij de gyn? Ben heel benieuwd!

Hier dus nog steeds erg misselijk en moe. De pijn in mijn borsten varieert merk ik, soms zijn ze heel gevoelig, dan weer bijna niet. Ik probeer er maar niet teveel aandacht aan te besteden. Ben vandaag rond de 7 weken, volgende week de eerste echo. Zal ook blij zijn als de eerste drie maanden om zijn!

Ga weer aan het werk. Prettige dag allemaal!
zo allemaal het weekend over leeft? ik heb nog vandaag en morgen vrij dus kan nog even lekker relaxen!

wij hebben het afgelopen weekend onze ouders verteld, mijn schoonouders waren echt super blij maar mijn ouders schrokken nogal maar nu het iets gezakt is vinden ze het hartstikke leuk, was een beetje raar moment en was echt doodzenuwachtig, wij hebben het ook meteen de broer en vriendin van poehman verteld en die hebben hun babykamertje te koop staan en ik denk dat wij dan het bedje en commode overnemen en de autostoel, scheelt weer flink in de kosten! ik denk dat ik wel zelf een kinderwagen wil kopen, ik heb een easywalker op t oog en die kan je goedkoop kopen met rentepunten bij de ing!

ik voel me eigenlijk iedere dag anders. ik had gister ook wat bruinere afscheiding maar vandaag weer niet, soms begrijp ik alleen niet zo goed waar mijn lichaam mee bezig is, dan voel ik helemaal niets en daarna voel me raar en heb buikpijn/kramp! heel vreemd maar zal wel goed komen! ik voel verder ook niets aan mijn borsten, zijn misschien wel iets groter maar ik voel echt niets. Herah probeer je niet zo veel zorgen te maken, je hebt geen rood bloed of iets dergelijks en anders kan je voor je eigen gerustheid een test doen ofzo??

ik ga weer verder met schoonmaken! xxx
ow ja en welkom aan alle nieuwe dames en baby's haha
Goedemiddag allemaal!

Bedankt voor het toevoegen in de tabel Herah! Ik ben 24 en volgens mijn berekeningen is 13 april mijn uitgerekende datum, kan dat er misschien ook bij..

Ik voel me eigenlijk prima, af en toe een vlaag van misselijkheid, verder voel ik niet echt veel. Nog twee weken werken en dan lekker op vakantie! Na de vakantie willen we het dan gaan vertellen aan ouders, schoonouders en broers en zussen.

Ik denk dat ik deze week ook even naar de verloskundigenpraktijk bel, om een afspraak te maken. Als het lukt wil ik deze over 4 weken inplannen, dan ben ik ongeveer 8 weken zwanger. Dat is toch redelijk normaal voor een eerste afspraak?

Vind het moeilijk om me nu op mn werk te concentreren. Er gaat zoveel door mn hoofd! Wat moeten we allemaal regelen, wanneer verloskundige, hoe lang houden we het nog geheim, dat soort dingen! Oja, we hadden eigenlijk in de planning om volgend jaar juli te gaan trouwen.. Nog niet officieel en vriend heeft me ook nog niet ten huwelijk gevraagd, maar dat was zo ons idee. Daar gaat nu waarschijnlijk verandering in komen, omdat we eigenlijk toch heel graag willen trouwen voordat ons kindje geboren wordt. Dus dat komt er ook nog allemaal bij kijken! Hebben in de vakantie dus heel wat dingen om over na te denken! Maar wel allemaal leuke dingen natuurlijk!
Welkom weer allemaal! Leonidas wij zijn even oud (ik ben wel 25 als ik bevallen ben), en ik kreeg op de site ook 13 april als uitrekendatum grappig!

Felien gisteren bij de verloskundige was heel spannend!

Heel veel informatie gehad, verder gaan ze bij 9 weken een echo gedaan vlak voor ik op vakantie ga, en als ik dan terugkom bij 13 weken weer :D . Mijn bloeddruk was de laatste paar maanden steeds behoorlijk hoog en nu is deze ineens perfect, zelf ietsje lager dan gemiddeld erg apart.

Aangezien mijn halfbroertje een hartritmestoornis heeft en mijn vriend zijn broertje een hartafwijking had bij geboorte wordt daar wel extra op gecontroleerd. Verder vroeg ze of ik de combinatietest wilde doen en we hebben uiteindelijk toch besloten dit te doen, ook al is het maar een kansberekening.

Morgen nog even bloed laten prikken bij de verloskundige ( dit voor mijn zwangerschapskaart die ik meekrijg op vakantie), en dan afwachten tot 6 september voor de echo!

Volgens haar berekeningen was ik 5 weken zwanger en is dit dus mijn 6e week, ze heeft als uitrekendatum 11 april dus deze hou ik maar aan!

Verder riep mijn vriend meteen dat we echt moeten trouwen, maar ik wil liever niet met een dikke buik trouwen dus even kijken hoe we dat op gaan lossen!
hi allemaal, hebben jullie nog plek voor eentje? heb net een test gedaan, heel licht (maar duidelijk aanwezig!!) streepje. Ga wel over een dag of twee nog eens testen voor de zekerheid, maar ben zo blij dat ik vast graag met jullie meeschrijf en lees.

Ik ben 33 jaar en heb al 2 dochtertjes van 3 en 1. Mijn droom was altijd 3 kindjes, en nu lijkt die droom te gaan uitkomen (ka het eigenlijk nog bijna niet geloven) Ik zou dan rond 18 april uitgerekend zijn!

groetjes van een dolblije Loos
@hopendopwondertje: wat toevallig dat we even oud zijn en ongeveer gelijk uitgerekend! Ik ben net 24, dus nog steeds 24 als ik zou moeten bevallen.

Gefeliciteerd loos2! Je derde kindje, wat leuk!

Hier nog steeds geen kwaaltjes ofzo.. merk eigenlijk nog helemaal niets. En dat vind ik helemaal niet erg aangezien ik nog 2 weken moet werken! Daarna lekker vakantie! Hoe gaat het met de rest? Loopt nog niet echt storm hier he?
Welkom Loos. Wat heerlijk dat je droom nou uitkomt!

Hopendopwondertje: kan me voorstellen dat je dat dan extra in de gaten wilt houden. Wij doen ook de combinatietest hoor.

Leonidas: ik heb ook mijn eerste afspraak als ik rond de 8 a 9 weken zwanger ben. Bij mijn VK is dat de normale termijn. Ik krijg dan ook meteen een echo. Vind het spannend worden nu, volgende week donderdag is het al zover.

Ik voel me enorm beroerd. Werk nog wel, maar met vlagen ben ik zo ziek. Mijn ervaring is dat het na de 10e week wat minder word met de misselijkheid. Ik heb pas eind september vakantie, maar ben in juni ook al geweest, dus mag niet klagen.

Morgen lekker vrij, lekker keuvelen met mijn zoontje en 's middags gelijk met hem op bed. Heeeeeerlijk!!!
Ha meiden,

Time flies.... vorig jaar rond deze tijd wisten wij ook net dat ik zwanger was. 4 april uitgerekend en 13 april bevallen van een wolk van een meid. Gefeliciteerd en geniet van jullie zwangerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven