Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
De dokter is zojuist nog bij hem geweest ivm de hoge koorts (39,3) hij krijgt anti-biotica via zijn neus. Via infuus kan niet want dan kan het de chemo aanvallen of juist andersom. Zit te wachten op mijn bus.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat jullie ondanks alles vanacht allebei wat kunnen slapen om een beetje bij te tanken.
Nog even een voor jou en HIH.

Ik denk geregeld aan jullie.
hou vol he meis
IBI, ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar denk aan jullie hou vol!!!!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ieb wat een kutsituatie toch meid, ik heb het zo met jullie te doen
Vannacht beide goed geslapen. Heb zelfs tot half 1 geslapen bizar toch.

Antibiotica slaat goed aan koorts is aan het dalen.

Ik heb net Babs gesproken en zij gaat dinsdag met mijn fiets en mij mee naar de fietsenwinkel om nieuwe sleutels aan te vragen. Helemaal super!

Ben nu op weg naar ddh.
Houd moed, sterke vrouw!

Ik wens jullie samen heel veel sterkte deze moeilijke periode te doorstaan!
IBI, weet gewoon nog steeds niet wat ik moet zeggen. Veel sterkte!
Ik zit net in de fam. Kamer tegenover HIH die lag te slapen/rusten. Gaat er ineens iemand de sluis in met rolstoel. Dus ik loop ernaar toe en vraag wat er aan de hand is. Blijkt dat hij een rontgenfoto moet krijgen. Dus ik zeg:ow das niet verteld hij ligt te slapen. Nou ik heb 5 minuten. ik zeg: Ik maak hem wel even wakker ok.

Maar ja hij krijgt hoofdpijn bij te snel opkomen, moest nog plassen en moest een broek en sokken aan trekken. Ik vraag aan die man of hij zich om kan draaien (is geen verpleegkundige ofzo dus een beetje privé is wel fijn) hoor ik HIH jammeren achter me. Schiet nou op. Laat nou. Nou ben ik de gebeten hond in dit verhaal en heeft hij enorme koppijn.

Grrr en de boosheid kan ik niet laten merken. Man kom voor jezelf op (ow dit is me niet verteld ik heb zeker tien minuten nodig enz) en als je dag niet durft laat mij het dan voor je doen. En nu niet klagen over hoofdpijn eigen schuld (heel hard ik weet het) ik kan het gewoon niet uitstaan!!!!!
Hmmm hij vroeg net: ben je boos? Nou niet echt boos maar wel gefrustreerd. Je bent het toch waard om voor jezelf op te komen of niet dan? Nou ja het is gebeurd maar rot is het wel. Nu heeft hij koppijn.
Poe IBI, ook van mij een dikke knuffel. Dit zijn echt enorme kloteprocessen en hoop zo dat het goedkomt! Er is altijd hoop, vergeet dat niet. Blijf ook dicht bij jezelf. Wat ben jij sterk zeg. Liefs en nog meer sterkte gewenst!
En weer een

Sterkte.
IBI, wat heb je het zwaar meid......en je bent zo sterk

Je hebt er geen ene zak aan, maar ik denk veel aan je. Zal vanavond weer een kaarsje voor jullie branden
Tuurlijk ben je boos, geagiteerd, opgefokt...

Vind persoonlijk dat je het nog netjes doet hoor Vrouw! Je komt ontzettend sterk over en ach, die incidenten? Dat is wat ze zijn, incidenten... S6 met alles, je kunt "het"!
Word zojuist wakker enorme buikpijn. Naar toilet gestrompeld en daar kwam het er van twee kanten uit. Niets in vergelijking wat hih meemaakt maar wel een moment waarop ik hem mis. Ik heb echt pijn!
Pfff, IBI, daar zit je nu al helemaal niet op te wachten....

Heb je iets raars gegeten?

Arme jij. Dit hoef je niet met HIH te vergelijken hoor, het is gewoon rot dat jij je nu lichamelijk ook zo kut voelt.

Genoeg drinken, voor zover het binnen wil blijven.

Heb je iets van Norit of zo in huis?

Rot IBI! Ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt.

Ook op dit tijdtstip zijn er mensen die je lezen, en die aan je denken, ik hoop dat dat je een beetje helpt!

Probeer nu wat water te drinken. Heb er niets voor in huis. Jeetje wat ben ik blij dat je reageert weet je dat. Even niet helemaal alleen. Pijn trekt nog niet weg. Ga zo weer richting wc alsbik denk dat het lukt
Dat helpt zeker ste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven