Kenia?!?!

05-08-2010 17:31 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even helemaal gehad, en wil graag in december (nog voro de kerstvakantie) twee weken naar Kenia. Helaas nog vier maanden wachten dus. En ik ben nu al moe.

Wat ik zoek: een relaxed, enigszins betaalbaar resort, liefst all inclusive zodat ik me nergens druk over hoef te maken, waar ik lekker kan duiken (dag of 3-4, denk ik zo) en een dag of 3-4 op safari kan. Dat laatste wil ik dan graag met een lokale operator zelf regelen, hoef niet aan het handje meegenomen te worden.

Voor de rest wil ik onderuit onder de parasol, dus een spa erbij is ook wel lekker. Heb gehoord dat sommige hotels nogal druk worden bezocht door 'beach boys'. Op zich geen moeite mee, maar het moet niet te gek worden.

Wat is de beste uitvalsbasis? Diani of Malindi? Of andere plaats? Goede lokale operators? Resorts?
Dat hotel ken ik niet. Wel van gehoord en langsgekomen, maar geen idee of het wat is.

Werkse
Beoordeling op zoover was wel goed
quote:saartje1980 schreef op 07 augustus 2010 @ 22:51:

Oh ja, sorry, daar kan ik je ook wel antwoord op geven.

Er zit een park op ongeveer een uurtje rijden vanaf Diani, Simba Hills. Hier kan je prima voor een dagje naartoe.

Als je nog nooit op safari bent geweest is dit prima om mee te beginnen. Je kan daar ook een (korte, maar best pittige) wandeling naar een waterval maken, onder begeleiding van een bewapende ranger. Leuk om te doen!

Een safari naar Tsavo is prima te doen voor 2 dagen, 1 dag is echt te kort.

Best pittig?

Je kan wel leuke foto's maken onder de waterval
Het begint bij mij nu ook wel te kriebelen. Hoop echt dit jaar nog naar Kenia te kunnen, maar dat zal op z'n vroegt oktober worden.
Wanneer willen jullie gaan?quote:germanwings schreef op 08 augustus 2010 @ 12:58:

Nee, zit op mijn werk

Moet even met man overleggen, zat te denken aan het LTI Kaskazi beach hotel.
Half september

dus ik wil wel heeel graag nu wat boeken!
Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik zou nu ook zoooo graag weg willen.quote:germanwings schreef op 08 augustus 2010 @ 13:25:

Half september

dus ik wil wel heeel graag nu wat boeken!
quote:iry schreef op 08 augustus 2010 @ 13:03:

Best pittig?

Je kan wel leuke foto's maken onder de waterval Watje
En bedankt, Germanwings! Het zit weer in mijn hoofd!

http://www.youtube.com/watch?v=a4JSE32fuOc

Ik ga aan het einde van deze maand met mijn werk naar Nairobi. Ik blijf daar maar een uurtje of 22. Is het mogelijk om daar in de buurt op safari te gaan? Dat lijkt me echt super vet!!
quote:Melpomene schreef op 08 augustus 2010 @ 14:01:

En bedankt, Germanwings! Het zit weer in mijn hoofd!

http://www.youtube.com/watch?v=a4JSE32fuOc

Graag gedaan hoor
Vanuit Nairobi kun je naar de Masai Mara, of zelfs Samburu. Gewoon ter plekke regelen.

Kaskazi zit vol met Duitsers

Het ligt ongeveer naast de compound waar ik altijd verblijf, Wayside. Naast Kazkazi het weggetje in en dan rechts.

Leuke cottages met zwembad en barretje.
quote:yasmijn schreef op 08 augustus 2010 @ 14:34:

Vanuit Nairobi kun je naar de Masai Mara, of zelfs Samburu. Gewoon ter plekke regelen.

Kaskazi zit vol met Duitsers

Het ligt ongeveer naast de compound waar ik altijd verblijf, Wayside. Naast Kazkazi het weggetje in en dan rechts.

Leuke cottages met zwembad en barretje.

Dan voelen we ons tenminste thuis

(Dacht het al want is van LTI, maar ik zag hem op een site van een nederlandse reisorganisatie, ga nog wel even kijken of het niet goedkoper is of we vanaf Düsseldrof vliegen).
Ik ga altijd vanaf Dusseldrof
Hmm, tot nu toe is het goedkoper vanaf schiphol te vliegen met arke (wel een beetje een erg vroege vlucht 6.20 pfff korte nacht wordt dat).
Wat kost dat ticket? Is het een los ticket?

Dan maak je een stop in Cairo, geloof ik, met Arkefly.
Is een stopover in Hurghada, en is pakket, ticket en hotel AI is dan 870 voor 9 dagen. Vind ik voor een 4 sterren hotel best een prima prijs.
Yasmijn, waar vlieg jij mee vanaf Düsseldorf? En waar boek je?
Dank je wel Yasmijn voor je reactie. Is dat ver van daar? Ik ben er van landen tot opstijgen echt maar 22 uur. Ter plekke regelen, kan dat daar ''s ochtends en dan gelijk weg?
Oi, dat is wel erg kort.

Het kan allemaal ter plekke, maar dan kun je maar een dagje en je moet ook nog werken dan?

En je moet dan heel vroeg op pad.

Ik denk niet dat het handig is als je maar 22 uur in het land verblijft.

Ik vloog altijd met LTU. En dat was niet duur. Ik heb nooit meer dan EUR 500 betaald.

Nu is LTU Air Berlin geworden en de prijzen zijn gigantisch gestegen.

Toen ik met kerst onverwachts heel snel wegmoest, betaalden we EUR 1100 per ticket.

Was niet grappig, en de omstandigheden waren helemaal verschrikkelijk.
Ik ben er in november 2007 geweest. Noord Mombasa, hotel Le soleil beach club. Was een prima hotel en vooral een mooi prijsje (aanbieding ¤550 all in 10 dg).

Ik heb toendertijd via Yasmijn een safari & boottocht geboekt bij Antony. Is ook prima bevallen!

Veel plezier in Kenia!

En over malaria tabletten: ik heb altijd malerone of paludrine, krijg er geen bijverschijnselen van.
Yasmijn, ik had het gelezen van je moeder, tja op dat soort momenten betaal je natuurlijk alles voor een ticket, maar wel zuur dat het dan zo duur is, met airberlin kost nu ook bijna 1000 euro voor de periode dat wij willen/kunnen.

En paludrine neem ik nooit meer, daarvan word ik bijna kaal...
Zo en ik heb geboekt!!!

Oh en wat heb ik er zin in!!!!!!!!! Ik wil beesten zien en duiken en relaxen!

Alle tips welkom!
Ik was er al bang voor dat het erg kort werd. Werken doe ik op de heenweg! Daar ben ik gewoon vrij.

Veel plezier Germanwings!
Leuk!! Wanneer ga je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven