inleiding dmv primen

08-08-2010 17:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Wellicht bestaat er al een topic over, maar gezien t feit dat ik in t ziekenhuis lig en alleen internet op mijn telefoon heb, kan ik niet goed zoeken.

Aankomende week zal ik worden ingeleid dmv primen.

Nu kan ik hier aan de artsen heel veel vragen, maar ja dan krijg je de medische uitleg en zou het fijn vinden om persoonlijke ervaringen te horen.

-wat kan ik een beetje verwachten?

-waren de weeen echt zoveel heftiger als dat ze zeggen?

-hoelang duurde de bevalling (al weet ik heel goed dat dat voor iedereen verschillend is)

-is het uiteindelijk toch nog een keizersnede geworden

Dat zijn een paar vragen die ik nu schrijf, maar jullie zullen vast begrijpen dat er nog veel meer in mijn hoofd zitten.

Graag hoor ik jullie ervaring

Al besef ik ook dat er misschien niet alleen positieve ervaringen zijn.

Los daarvan zal t misschien bij mij anders zijn, weet niet of het verschil uitmaakt dat t een tweeling is waarvan er 1 heel klein is en zwakker dan de ander. En ik ben pas over 7 weken uitgerekend.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Liefs Vlinder
Vlindertje, vervelend zeg, dat je nu al ingeleid moet worden. Ik ben zelf ingeleid met 31w5d vanwege pre-eclampsie, niet met gel, maar met een ballon katheter i.c.m. infuus. Net even anders dus. Wat ook net even anders was bij mij, is dat ik al vanaf 23w5d een bijna volledig verstreken baarmoedermond had, dus heel veel voorwerk hoefde er niet gedaan te worden bij mij.

Ze hadden me verteld dat het dagen kon gaan duren, maar uiteindelijk viel het me mee. Tussen de start van de inleiding en de geboorte van mijn dochter zaten maar 7 uur. De bevalling zelf viel me ook alleszins mee, eerlijk gezegd. Met één keer persen was ze eruit en dat was niet eens hard persen. Met één keer niezen was ze gelanceerd, vrees ik. Houd er rekening mee dat als je kleintjes het zwaar krijgen, je een knip kunt krijgen om de bevalling te versnellen. Dat was bij mij niet nodig gelukkig, ik ben er volledig zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Niemand had na mijn horrorzwangerschap zo'n model-bevalling verwacht. Maar goed, zo werkt dat met bevallingen: je hebt er geen enkele invloed op, op het verloop en het komt zoals het komt.

Wat míj heel erg tegenviel, is hoe het ná de bevalling verliep. Jouw kinderen zullen net als mijn dochter prematuur geboren worden. Dat betekent dat ze direct na de bevalling bij je vandaan gehaald zullen worden, om meteen door de kinderarts behandeld te kunnen worden. Je man gaat met het kind mee, of in jullie geval: mogelijk maar met één kind.

Als je je al wilt voorbereiden op deze bevalling, dan zou ik me richten op het stukje na de geboorte van je kinderen, het moment waarop jij alleen achterblijft in de verloskamer, zonder man en zonder kinderen. Ik had maar wat graag op dat moment mijn beste vriendin naast mijn bed gehad, gewoon zodat er ook iemand voor MIJ was op dat zo heftige moment.

Misschien is dat bij jou niet aan de orde, of stel je gezelschap juist helemaal niet op prijs, maar het kan geen kwaad om je te realiseren dat je op die bevalling verder weinig tot geen invloed hebt, maar dat het verloop erná wel iets is waarvan het zinvol is om daar even bij stil te staan.

Heel veel sterkte met je bevalling en vooral ook met de heftige tijd die komen gaat. Ik hoop dat je kleintjes gezond en wel geboren worden en dat ze er zonder al teveel problemen doorheen rollen.
Oh, aan mij moesten ze juist uitleggen dat wat ik nu voelde al weeën waren en geen harde buiken. Maar goed, daar was het tijdens de zwangerschap dus ook al een beetje mee misgegaan.
-
bedankt voor jullie reacties.

Bij mij gaan ze waarschijnlijk beginnen met dat ik tabletjes moet innemen of als t kan staafjes bij me inbrengen.

Daarna is t afwachten op de werking ervan, zo gaan waarschijnlijk niet al te lang door.

En dat in t ziekenhuis blijven, ach heb er al 4wkn ziekenhuisbed liggen opzitten, dus die paar dagen eventueel extra is niet heel erg.

Ik Hoop gewoon dat t allemaal niet zolang meer zal duren. Dan hoeven nog niet eens perse de kindjes er te zijn, als er maar iets gedaan wordt.

Als de bevalling maar opgestart wordt, want lig ik al 4wkn te wachten plus de voorgaande rustweken thuis die ik al had gehad.

Nogmaal bedankt voor de reacties
Sterkte Vlindertje, heb je enig idee wanneer ze gaan beginnen?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
ik ben met 41 weken ( op eigen verzoek, wel al 9 weken ziekenhuis ivm vermoeden dysmatuur, maar ze lieten me maar doorlopen) ingeleid. eerst 3x op een dag pillen (er gebeurde nog heelmaal niets), toen begon het 's nachts om 3 uur. om 12.20 is dochter geboren. ging best snel. en inderdaad wel even weeenstorm, wijt ik aan weeopwekkers uit infuus. volgens mij zetten ze die gewoon voluit, zolang je het nog trekt.

ik vond die tip van een vriendin voor jou een hele goede! als je alleen achterblijft, is het vast fijn voor jou ook iemand te hebben.

sterkte! zo in het ziekenhuis liggen is niks! achteraf gezien was ik vreselijk depressief, en met je geestelijke gesteldheid houden ze weinig rekening in zo'n ziekenhuis, vind ik.

al met al vond ik de ingeleide bevalling prima. nu moet ik binnenkort "au naturel" bevallen, ben benieuwd hoe dat is. en hoe lang dat duurt.
om 7 uur 's morgen gel ingebracht, om 2 uur 's middags nog geen cm ontsteking en zelfs geen weke baarmoedermond dus nog een keer gel ingebracht. Om half 4 begond de weeenstorm, om half 5 had ik 6 cm ontsluiting. Om 11 uur 's avonds ondertussen een ruggeprik rijker volledige ontsluiting alleen hadden ze geen tijd voor mijn bevalling. Hoop spoed OK's tussendoor, dus uiteindleijk ging om 4 uur 's nachts de ruggeprik er pas af. Er kwamen alleen geen persweeen. Na anderhalf uur in het wilde weg te hebben geperst werd uiteindelijk om half 8 met een knipje en de pomp mijn moppie geboren. Hoop dat het bij jou wat sneller gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven