nog steeds oranje haar
maandag 9 augustus 2010 om 13:37
Onze hoogblonde zoon heeft nog steeds een vleug oranje in zijn haar van het WK. Dit hebben we zelf (iets te enthousiast) met een spuitbusje aangebracht.Eerst een plukje uitgeprobeerd en dit ging er makkelijk uit, toen effe flink aan het spuiten geweest. Nu heeft hij achter zijn oren en bij zijn voorhoofd plekken aan de hoofdhuid waar het niet weg gaat. Ben het nu wel zat, heb hem al een aantal keer met zilvershampoo gewassen en het is wel minder geworden. Maar het is nog steeds niet weg. Heeft iemand dé tip om hier vanaf tekomen?
maandag 9 augustus 2010 om 13:54
Ik zou toch ook aan de antiroos shampoo gaan. De enige andere alternatieven zijn een blondeerwassing of een kleurspoeling om het respectievelijk op te lichten of donkerder te maken. Dat lijkt me nog minder fijn voor je zoons haar dan antiroos shampoo.
Zilvershampoo werkt wel wát, maar zeer beperkt. En het werkt bovendien beter tegen geel dan tegen oranje. Vandaar dat het niet helpt om zijn haar daar nog vaker mee te wassen. Beter ook van niet, want voor je het weet wordt zijn blond blauw/paars en dan ben je nog verder van huis.
Zilvershampoo werkt wel wát, maar zeer beperkt. En het werkt bovendien beter tegen geel dan tegen oranje. Vandaar dat het niet helpt om zijn haar daar nog vaker mee te wassen. Beter ook van niet, want voor je het weet wordt zijn blond blauw/paars en dan ben je nog verder van huis.
maandag 9 augustus 2010 om 13:56
Dit is trouwens een klassieke instinker: uitwasbare kleuring (spuitbus of spoeling) in hoogblond haar doen en denken dat het er daadwerkelijk weer uitgewassen kan worden...
Blond haar is van zichzelf wat poreuzer, dus die kleurstoffen die trekken erin. Blijvend dus. Oók als op de verpakking staat dat je het er weer uit kunt wassen. Leermomentje dus voor jou en dankzij dit forum hopelijk ook voor anderen.
Blond haar is van zichzelf wat poreuzer, dus die kleurstoffen die trekken erin. Blijvend dus. Oók als op de verpakking staat dat je het er weer uit kunt wassen. Leermomentje dus voor jou en dankzij dit forum hopelijk ook voor anderen.
maandag 9 augustus 2010 om 14:01
Leest even heel goed mee!
Mijn hoogblonde dochter kwam met oranje gespoten staartjes thuis van het kdv. Zag er ook niet echt veel kwaads in...
Mijn hoogblonde dochter loopt nu dus nog steeds met lichtoranje staartjes.... Op het kdv hebben ze wel 100 keer hun excuses aangeboden, op de bus stond toch dat het kon?
Head and Shoulders dus proberen. Ga ik meteen halen!
Mijn hoogblonde dochter kwam met oranje gespoten staartjes thuis van het kdv. Zag er ook niet echt veel kwaads in...
Mijn hoogblonde dochter loopt nu dus nog steeds met lichtoranje staartjes.... Op het kdv hebben ze wel 100 keer hun excuses aangeboden, op de bus stond toch dat het kon?
Head and Shoulders dus proberen. Ga ik meteen halen!
maandag 9 augustus 2010 om 14:07
Ik heb het ooit eens gehad na de carnaval: was iets te enthousiast geweest met groene verf (ik was immers trol) en was een beetje vergeten dat m'n beste vriendin én kapsters een paar maanden ervoor een grove permanent had uitgeprobeerd bij mij.
Na 30x head&shoulders (original = was toen de sterkste) toch maar m'n haar laten afknippen. Ik liep nl stage bij een accountantskantoor en daar werden ze neiet blij van een stagiaire met groene haren
To: succes: hopelijk werkt de h&s bij je zoontje wel!
Na 30x head&shoulders (original = was toen de sterkste) toch maar m'n haar laten afknippen. Ik liep nl stage bij een accountantskantoor en daar werden ze neiet blij van een stagiaire met groene haren
To: succes: hopelijk werkt de h&s bij je zoontje wel!
maandag 9 augustus 2010 om 14:11
maandag 9 augustus 2010 om 14:24
Was ook maar een grapje Marielle Krijg er zo vaak commentaar op, op z'n oranje haar dus kon t even niet laten.
Jij hebt dus nu een blonde dochter met oranje staartjes? Hm, zou ik ook niet echt blij mee zijn...zeker als ik het niet zelf gedaan had. Ben je al naar de kapper geweest? Misschien heeft die wat spul ervoor? En dan geef je het kdv de rekening...
Jij hebt dus nu een blonde dochter met oranje staartjes? Hm, zou ik ook niet echt blij mee zijn...zeker als ik het niet zelf gedaan had. Ben je al naar de kapper geweest? Misschien heeft die wat spul ervoor? En dan geef je het kdv de rekening...
maandag 9 augustus 2010 om 15:02
Welnee, dat groeit wel weer uit. Die meiden konden er ook niks aan doen. Dochter is toch een barrel, heeft ze geen oranje staartjes, heeft ze wel smurrie op haar hoofd, een schaafwond op haar kin, groene knieen, of een loopneus... Daar ga ik het kdv niet mee opzadelen.
Als over 2 jaar het EK is dan is dochter van het kdv af, maar zal nieuwe zoon of dochterlief erop zitten... daar de kans ongeveer 99% is dat deze ook hoogblond haar zal hebben, zal ik tegen die tijd even een gebruiksaanwijzing erop plakken hahaha!
Als over 2 jaar het EK is dan is dochter van het kdv af, maar zal nieuwe zoon of dochterlief erop zitten... daar de kans ongeveer 99% is dat deze ook hoogblond haar zal hebben, zal ik tegen die tijd even een gebruiksaanwijzing erop plakken hahaha!
maandag 9 augustus 2010 om 15:03
Als je haar groen is uitgeslagen, dan is ketchup even laten intrekken de oplossing (tegenkleur oranje/ rood = groen) Misschien bij oranje haar "iets groens" even laten intrekken op de bewuste plekken. (dit heb ik zo altijd geleerd op kappersschool - geel haar= tegenkleur paars, dus zilvershampoo, rood/ oranje - tegenkleur groen)
maandag 9 augustus 2010 om 15:23
qwertu, ik dacht dus dat ik safe zat nadat het voorzichtige proefplukje met gemak met kindershampoo van andrelon weer keurig blond was geworden. Pas hierna zijn we 'los' gegaan met zijn hele haar.
En het meeste ging er vrij probleemloos uit, maar vlak bij zijn hoofdhuis zitten een paar plukken die maar niet weer blond willen worden. En zijn haar werd niet blauw van de zilvershampoo, maar kreeg toch het idee dat het grijzig, grauwig werd (kan tussen m'n oren zitten door de doelgroep die op het flesje staat)
En wie zei kaal! ik ben zo trots op het mooie haar van zoonlief, duurde lang voordat het wat werd maar nu heeft hij prachtige blond haar (met vaaloranje plukken).
En het meeste ging er vrij probleemloos uit, maar vlak bij zijn hoofdhuis zitten een paar plukken die maar niet weer blond willen worden. En zijn haar werd niet blauw van de zilvershampoo, maar kreeg toch het idee dat het grijzig, grauwig werd (kan tussen m'n oren zitten door de doelgroep die op het flesje staat)
En wie zei kaal! ik ben zo trots op het mooie haar van zoonlief, duurde lang voordat het wat werd maar nu heeft hij prachtige blond haar (met vaaloranje plukken).
maandag 9 augustus 2010 om 15:25
quote:Draakje25 schreef op 09 augustus 2010 @ 15:03:
Als je haar groen is uitgeslagen, dan is ketchup even laten intrekken de oplossing (tegenkleur oranje/ rood = groen) Misschien bij oranje haar "iets groens" even laten intrekken op de bewuste plekken. (dit heb ik zo altijd geleerd op kappersschool - geel haar= tegenkleur paars, dus zilvershampoo, rood/ oranje - tegenkleur groen)Wat voor iets groens??? Komkommer, kikkerdril, sla?
Als je haar groen is uitgeslagen, dan is ketchup even laten intrekken de oplossing (tegenkleur oranje/ rood = groen) Misschien bij oranje haar "iets groens" even laten intrekken op de bewuste plekken. (dit heb ik zo altijd geleerd op kappersschool - geel haar= tegenkleur paars, dus zilvershampoo, rood/ oranje - tegenkleur groen)Wat voor iets groens??? Komkommer, kikkerdril, sla?
anoniem_13985 wijzigde dit bericht op 09-08-2010 15:26
Reden: s deed het niet
Reden: s deed het niet
% gewijzigd
maandag 9 augustus 2010 om 15:32
quote:Marielle1410 schreef op 09 augustus 2010 @ 14:01:
Op 'onze' bus stond keurig dat je uit moest kijken met lichtblond haar en uit proberen op een onopvallende plek, dit wel gedaan maar nu nog steeds oranjig hier en daar
Head and Shoulders dus proberen. Ga ik meteen halen!Duurt lang hé voordat het weg is
Op 'onze' bus stond keurig dat je uit moest kijken met lichtblond haar en uit proberen op een onopvallende plek, dit wel gedaan maar nu nog steeds oranjig hier en daar
Head and Shoulders dus proberen. Ga ik meteen halen!Duurt lang hé voordat het weg is
maandag 9 augustus 2010 om 16:43
quote:rafisma schreef op 09 augustus 2010 @ 15:25:
[...]
Wat voor iets groens??? Komkommer, kikkerdril, sla?
Uhh, groene ketchup?? haha..
Joh, zou zeggen pureer een groene groente (bijv. broccoli) da's lekker groen en smeer het op een klein stukje bij hoofdhuid, even laten intrekken en kijken of helpt?? In theorie zou het moeten lukken haha
[...]
Wat voor iets groens??? Komkommer, kikkerdril, sla?
Uhh, groene ketchup?? haha..
Joh, zou zeggen pureer een groene groente (bijv. broccoli) da's lekker groen en smeer het op een klein stukje bij hoofdhuid, even laten intrekken en kijken of helpt?? In theorie zou het moeten lukken haha