snelle hartslag/ stress
maandag 9 augustus 2010 om 18:18
Ik word op dit moment een beetje gek van mijn lijf. Mijn hart blijft maar veel te snel kloppen. Afgelopen woensdag sloeg ie zelfs op hol, dat was echt schrikken. Nou heb ik deze maand ook veel stress gehad, we zijn van de ene kant van het land naar de andere kant verhuisd. Heel veel werk, oververmoeid, druk gemaakt om veel dingen. Nog 2 sterfgevallen in de familie tussendoor. Niet zo raar dus, dat ik me zo voel. Toch voelt het heel vervelend, word er helemaal onrustig en angstig van. Ik slik al jaren 10 mg. paroxetine per dag en ben deze maand overgegaan op seroxat. Dus ga ik gelijk denken dat dat ermee te maken heeft, maar dat kan eigenlijk niet, want er zit excact dezelfde werkzame stof in. M.a.w. ik dreig een enorme hypochonder te worden, want ik let nu de hele tijd op mijn hart en mijn ademhaling, die ook niet echt lekker loopt .
Herkent iemand dit? Dat je hart van slag is door stress en verkeerd ademen en hoe kom ik er zo snel mogelijk weer vanaf?
Ik blijf die rare hartslag maar voelen
Herkent iemand dit? Dat je hart van slag is door stress en verkeerd ademen en hoe kom ik er zo snel mogelijk weer vanaf?
Ik blijf die rare hartslag maar voelen

maandag 9 augustus 2010 om 18:29
Jep, ik herken het. Ik heb dat gehad vlak voor ik overspannen werd (wil je niet bang maken). Het gebeurde bij mij alleen 'in rust', gewoon 's avonds op de bank. Wat bij mij (op korte termijn) helpt is rechtop zitten, je nek zo lang mogelijk maken (je kruin ahw richting plafond rekken), hard op mijn borstbeen drukken en mijn ademhaling rustig houden/maken. Voor de lange termijn heb ik wat aan de stress moeten doen.
En oja, volgens mij kan het iig niet aan je overstap van paroxetine naar seroxat liggen; is idd hetzelfde nl.
En oja, volgens mij kan het iig niet aan je overstap van paroxetine naar seroxat liggen; is idd hetzelfde nl.
maandag 9 augustus 2010 om 18:36
Ik heb dezelfde klachten. Op verzoek van huisarts heb ik een 24-uursregistratie van mijn hart gehad. Het blijkt dat ik chronische hyperventilatie heb. Bij mij is het ontstaan tijdens een burn-out. Ik ben doorverwezen naar een haptonoom. Wanneer je ongerust bent, kun je altijd naar de huisarts toe gaan. Ik weet inmiddels niet beter dat chronische hyperventilatie een onderdeel van mijn leven is geworden.
maandag 9 augustus 2010 om 20:08
Bedankt voor jullie reacties. Even wat antwoorden
Ik drink caffeinevrije koffie en maar 1 keer per dag thee.
Ik heb ook het meeste last in rust, waarschijnlijk ook omdat ik dan meer kans heb om erbij stil te staan.
Een hartfilmpje heb ik een aantal jaren geleden al eens gehad vanwege vervelende duizelingen, toen was mijn hartslag ook 130, gewoon vanwege de stress van het onderzoek . Jaren daarvoor om andere redenen ook een keer hartfilmpje gemaakt, was ook goed. Ik doe het dus nu liever niet weer, levert me alleen maar meer stress op.
Ik denk niet dat ik op het punt sta om overspannen te worden, moet gewoon weer in balans komen na de drukke periode.Ik richt me nu op yoga en ademhalingsoefeningen, had ik wat verwaarloosd (geen tijd voor!)
Ik drink caffeinevrije koffie en maar 1 keer per dag thee.
Ik heb ook het meeste last in rust, waarschijnlijk ook omdat ik dan meer kans heb om erbij stil te staan.
Een hartfilmpje heb ik een aantal jaren geleden al eens gehad vanwege vervelende duizelingen, toen was mijn hartslag ook 130, gewoon vanwege de stress van het onderzoek . Jaren daarvoor om andere redenen ook een keer hartfilmpje gemaakt, was ook goed. Ik doe het dus nu liever niet weer, levert me alleen maar meer stress op.
Ik denk niet dat ik op het punt sta om overspannen te worden, moet gewoon weer in balans komen na de drukke periode.Ik richt me nu op yoga en ademhalingsoefeningen, had ik wat verwaarloosd (geen tijd voor!)