**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Nee ik had ook liever gewild dat hij me dit eerder verteld had en uit zichzelf. Want het is dat ik hem nu toevallig smste, maar wanneer was hij anders van plan het mij te zeggen?

Nou ja, "zou jij het erg vinden als" is meer de meest correcte Nederlandse vertaling van de Engelse beleefdheidsvorm, het betekent eigenlijk dat het moet , en ik "hoef alleen maar" met de tram en de trein 2,5 uur verder te reizen.

Ze komen me dan wel daar met de auto ophalen, maargoed dat is pure noodzaak want dat dorp is niet te bereiken met het openbaar vervoer.

Ik zit er aan te denken om gewoon zelf een dagje Parijs te doen en te vragen of ze me 's avonds ophalen, of kan ik dat niet maken?

Oh en bellen wil hij niet, want dat is te duur. Ik baal gewoon want ik weet nu al dat ik niet met een fijn en gevoel daar aan ga komen en verliefd kan doen (als ik een beetje boos ben moet je ook beter van me afblijven, haha), en ik ga zijn moeder voor het eerst ontmoeten en ik wil helemaal niet meteen zo'n stomme indruk maken .
Bel 'm!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik zou er ook niet blij van worden, vooral omdat het op het laatste moment is en hij het pas smst nadat jij hebt gesmst. Ik zou gewoon gaan reizen, maar meer omdat ik me niet prettig zou voelen als zij vijf uur in de auto moeten zitten om mij ´even op te pikken´. Maar da´s mijn ding. Als het je echt heel erg dwars zit moet je bellen. Ik ken niemand die beter is geworden van dingen per sms bespreken.

Ik kom speciaal even internetten in de hoop belangrijke mail over morgenochtend te hebben, en dan is er niks. En de man in dit internetcafé probeert met me te flirten ofzo. Bah.

Ohja, ik had gisteren een zeer aanhoudende man achter me aan. Drie keer raden waar vandaan. Jawohl, Libanon. Wel een Palestijn dit keer. Hij heeft mijn telefoonnummer en heeft gesmst, maar ik heb eigenlijk geen echte interesse. Enkel ´voor de lol´-interesse.
Meisjes, ben weer terug van 'n te korte vakantie. Veel regen gehad, maar 't was wel erg leuk met de vent samen en 't was erg leuk om m'n familie daar weer te zien. Kleine nichtjes zijn ineens rond de 30 en moeder, dat soort dingen. Erg leuk om te zien.

Ben wel 'n beetje bijgelezen hier, maar er is niet heel veel blijven hangen (nacht in 6-persoons-trein-slaap-coupé met 3 snurkers om me heen was niet geweldig voor m'n nachtrust, er konden geen oordopjes tegenop).

Nemo, wat fijn om je over Tymp te lezen, en wat verdrietig (understatement) van je moeder. Ik vind 't ook moeilijk om de goede woorden te kiezen, denk veel aan je.

Kom morgen terug.
Oeh Isiss, die treinreis klinkt naar!

Om mijn minuten hier nu toch maar vol te maken: volgens de Palestijn heb ik een goed hart en kan je dat zelfs aan mijn rug zien.

Ohja, nog leuker: in de rij voor de club stonden twee Nederlandse jongens achter me, waarmee ik even aan de praat raakte. Eerst dachten ze dat ik Vlaams was, toen Engels (we waren gewoon Nederlands aan het praten. En aan het einde zei eentje: ´en toch is er iets geks met je accent´. Ik ben dus enorm benieuwd hoe ik inmiddels praat.
Heeft die Palestijn niet aan je grote teen kunnen zien of er iets met je tong mis is?
Meiden ik heb een leuk plaatje voor een volgend deel!

Nemo, leuk, kun je noch wel wachten tot het volgende deel? Of moeten we nu extra veel schrijven?

Top van je trouwens dat je je moeder zo helpt, dat zal vast ook niet makkelijk zijn.

KL, als dat een beleefdheidsvorm is, word je zo wel voor een voldongen feit gesteld. Heeft hij laten weten waarom het nu ineens niet meer kan? Ik snap dat 5 uur rijden veel is, maar als ze het je aangeboden hebben, vind ik het wel erg lullig om daar dan op terug te komen.

Isiss, leuk dat het leuk was, wel jammer van de regen! Ik vind de 4-pers coupés altijd een stuk relaxter dan die van 6, misschien dat dat wat is voor de volgende keer.
Isiss: welkom terug! Jammer dat je zoveel regen hebt gehad, maar zo te horen mocht het de pret niet drukken.

KL, ik zou er ook van balen. het ligt idd wel een beetje aan de manier waarop hij de sms heeft geformuleerd. Zit er nog een uitleg achter? Is het te begrijpen en waarom pas zo laat een reactie? Moeilijk. Ik zou zelf denk ik toch bellen...

Plaatje kwam ik opeens tegen, vond het erg leuk. Maar op het gemakje hoor
Ha lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties, fijn om even een reality-check te hebben, of vooral, fijn om te horen dat ik geen zeikwijf ben .

Het was inderdaad gewoon dat het zo last-minute was, en dat hij het zo casual liet vallen in een reactie op mijn smsje.

@fille we zouden er dan een dagje Parijs van maken met z'n allen. Normaal gesproken zou ik het ook vervelend vinden om iemand zo lang te laten rijden om mij even op te pikken, maar ze wilde zelf sowieso nog een dagje Parijs doen.

Maargoed, Ik heb hem toch maar gebeld. Uiteindelijk bleek dat zijn ouders vergeten waren wanneer ik precies zou komen, en al andere plannen hadden voor dinsdag. Hij baalde zelf ook, maar dat dagje Parijs hebben we nu nog van ze tegoed. Hij begreep wel dat ik het niet leuk vond, en achteraf zag hij ook wel in dat hij het allemaal een beetje te nonchalant gebracht had. Hij verzekerde me wel dat hij het ook pas vandaag wist en me sowieso al wilde smsen, en me anders wel gebeld had om te er zeker van te zijn dat ik op de hoogte was. Daar vertrouw ik dan maar op.

Fijn dat de lucht geklaard is, heb er nu wel weer zin in geloof ik.
Goed zo. Sms is soms gewoon écht niet handig, ook al lijkt het sneller en goedkoper dan bellen. Zo duur is bellen in de eu toch ook weer niet? Heb je een speciale sim om elkaar te bellen? (heb ik zelf ook te laat aangeschaft, had me honderden euro's kunnen schelen dus ik raad het aan!)

Fijn dat je er nu wel zin in hebt. Duurt het nog lang voor je gaat?

Fille, interessante internationale ontwikkelingen Heb je je belangrijke mail al gehad?

Issis, jammer van de regen! Verder wel van he vakantie genoten?

Ik moet nog een dagje werken en dan mag ik ook! heb echt zin! heb ook heel veel zin om te vliegen, ben ik de enige met een vliegfetish? Ha, vliegtuigen, zit me al sinds gisterenavond te verheugen!
Ik haat LDR >.< Bah.

Ik wil dat het zo snel mogelijk over is! (dwz dat we snel bij elkaar wonen)

@Spijker: Ik bedacht dat ik vliegen en vliegtuigen en vliegvelden leuk en stom vind vanwege weerzien en afscheid... Het vliegen an sich vind ik wel ok, ik vind het alleen een beetje te vermoeiend

@KL: 't is altijd fijn als je kan bellen, heb je meteen reactie, en dat is ook wat genuanceerder... met smssen is het toch altijd net zoiets als msn/email, het kan al snel bot overkomen... Fijn dat jullie er uit zijn gekomen, en dat dagje parijs, dat komt nog wel
Punica, ik blijf me er over verbazen dat je het nog helemaal niet met je omgeving hebt over je plannen daarheen te verhuizen. Daar snap ik eerlijk gezegd echt niets van!! Denk je niet dat het het wachten en regelen ook makkelijker zou maken, als je gewoon hier ook je hart erover kon luchten?

Ik hoop voor je dat de dingen snel geregeld raken. Ben jij eigenlijk te oud voor dat youth program visum dat ik toen had aangevraagd? Want anders zou je misschien daarmee alvast een jaar kunnen, dan hangt het niet zo af van zijn baan en inkomen.

Ik ga lekker vliegen en ook wel mensen opzoeken maar eigenlijk heeft mn vlucht nu niets te maken met afscheid of weerzien. Dus kan ik lekker genieten van het vliegen an sich
Nee ik ben daar niet te oud voor (als ik t goed heb ben ik net zo oud als jij -28-) Maar ik zie het niet zo zitten om de hele hap daarheen te verhuizen, en dan weer terug te moeten en dan het volgende visum aan te vragen. Ik had namelijk navraag gedaan, en je kunt niet een normaal visum aanvragen tijdens dat jaar dat je in canada op je youth visum verblijft. Dat zou ik dus dubbel gedoe vinden....

Aan de andere kant zou het op de korte termijn wel aantrekkelijk zijn, maar ik denk toch dat ik meteen voor de volle hap ga.

Ik heb er nog geen mededelingen over gedaan omdat ik eerst wil weten aan wat voor voorwaarden wij moeten voldoen zodat ik ook meteen mede kan delen op welke termijn ik verwacht dat er iets gaat gebeuren, en vertellen welke stappen er ondernomen moeten worden...

Ik heb eigenlijk niet zo'n gevoel dat ik daar mn hart over moet luchten, maar ik weet wel dat het iets is wat ik wil, en dat ik het eerst goed wil uitzoeken voordat ik iets roep. Maar das dan ook gewoon mijn manier....

Alle informatie is toegestuurd door de overheid naar mijn vriend dus als ik daar ben duiken we de papieren eens in

Ik kan me voorstellen dat jij of iemand anders het anders aan zou pakken, maar zoveel mensen zoveel meningen
Spijker, waar ga je heen op vakantie? Toch weer naar Canada?

Punica, ik zou denk ik mijn mond gewoon niet kunnen houden als ik jou was! Ik vind plannen maken veel te leuk.

KL, goed dat het uitgepraat is. Boos op vakantie vertekken is echt niet tof.
Ik kom hier ook weer eens mijn neus laten zien. Heb het voor de rest te druk met vakantie vieren. Letterlijk wordt er hier aan een stuk door gevierd. Mijn moeder is 60 geworden en er is nu al een week iedere avond wel iets. Nu straks gaat het laaste bezoek weg en zijn alleen vriend en ik nog over. Dus wordt het weer rustiger. Al willen wij ook nog het een en ander doen. Maar vandaag eerst eens lekker uitrusten aan het water. Het weer is een beetje wisselvallig, maar vandaag weer eens mooie zon.

Spijker, ik wens je alvast een fijne vakantie. Ik heb een hekel aan vliegen. Ik doe het alleen maar omdat ik zo snel op de plaats van bestemming kom. Maar ik vind de lucht zo droog en ik heb het altijd of koud of warm. Als ik het geld had om altijd bussiness claas te vliegen, dan zou ik het denk ik fijner vinden.

Punica, jammer dat hij weer weg is, maar gelukkig zie je hem straks weer.

Kayleigh, morgen schoonouders ontmoeten dus? Spannend. Hoe lang kunnen jullie nog samen vakantie vieren?

Ik ga er weer vandoor, ook nog even in real life sociaal doen. Phoe, ik voel mij vaak verdrietig omdat ik denk dat ik te weinig vrienden en sociale contacten heb, maar ik ben er wel achter dat ik zo een sociaal leven als mijn ouders hebben helemaal niet zou trekken. Ik verheug mij er echt op om met niemand te moeten praten. Hoe aardig ze ook zijn. En ik heb duidelijk ook meer slaap nodig dan mijn ouders. Die gaan maar door. Gisteren langen vriend en ik om half elf in bed terwijl zij net vertrokken om nog eventjes ergens een wijntje te doen..... Het is echt een omgedraaide wereld hier.

En toch vind ik het jammer dat ik zo ver weg woon. De omgeving hier is ook zo mooi. Ik roep nu al de hele tijd tegen vriend dat er in Zürich ook veel banken zijn en hij daar toch een baan kan gaan zoeken. Maar ik denk niet dat ik concrete plannen zou willen make om hier weer te wonen. Ik woon al mijn hele volwassen leven in NL en zou hier ook best weer moeten wennen. Twee wekjes vakantie is natuurlijk anders dan altijd hier wonen.
ALs je ouder bent schijn je ook minder slaap nodig te hebben Es.

Geldt vast neit voor mij trouwens.

Ik heb dezelfde mening als Spijker, Punica.

Oh, ik mag weer naar huis.

Later!
Ik kom even gedag zwaaien, morgenochtend vertrek ik naar La France om gezellig twee weekjes vakantie te vieren met vriend.

@Spijker Een aparte sim? Hmm..misschien kun je me eens wat meer vertellen daarover?

@Punica Hij had inderdaad al aangegeven dat we nu een dagje Parijs te goed hebben, dus dat komt wel goed denk ik :-)

@es1450 Ik ben inderdaad heel benieuwd naar mijn schoonmoeder, toch wel een beetje spannend. Zijn vader heb ik al gezien, en die begon na het voorstellen meteen met de opener: Zo, vertel eens wat over jezelf. Precies wat ik niet wilde horen, haha. Dus dat belooft wat...

Doe het rustig aan allemaal en tot snel!

Liefs
KL, er zijn providers die bellen naar het buitenland een stuk goedkoper aanbieden dan de 'standaard' providers. Of er zijn nummers die je kan bellen als je een vaste lijn hebt, daar is helemaal veel keus in. Google maar eens op 'goedkoop bellen' en dan het land waar je heen wil bellen.

Ik belde van mobiel naar mobiel (kon niet anders) en dat werd 10x zo goedkoop met een simkaart van youfone. Het verschilt per land en of je mobiel of vast belt, maar het is absoluut de moeite waard om even uit te zoeken!

Goeie reis en geniet ervan!
Spijker, volgens mij is Kayleighs vriend nu gewoon op vakantie in FR en anders (nog) gewoon in NL. Dus dan heeft het niet zoveel nut om voor die paar weken een franse simkaart aan te schaffen. Wel natuurlijk als hij straks naar de VS gaat.
Nou... Ik ga regelmatig naar Italië en koop daar dan meestal een italiaanse sim. Ik heb een simlockvrije telefoon en zo'n opwaardeerkaart kost meestal minder of evenveel als het beltegoed dat er opstaat. Je kan dan véél goedkoper binnen het land naar de nummers daar bellen maar ook goedkoper naar nederland!

Dus dat kan ook wel schelen. Maar met mijn hele verhaal bedoelde ik ook eigenlijk voor als hij straks in de vs zit.
Denk je dat ik met een Zweedse sim goedkoper kan bellen dan? (We bellen allebei alleen mobiel) Heb ooit welleens gezocht wat het goedkoopst is maar kon niet wat vinden. Bel nu gewoon met Hi. Bel in de maand voor zo'n 40 a 50 euro naar Zweden. Is dat nog een beetje normaal of??

Wanneer zien jullie je lover weer? Hebben we geen countdown topic?

Kzie mn schatje weer over een week en iets meer! Dan speeltie op een van Nederlands grootste festivals!

en ik maak mezelf wel heel herkenbaar nu...
Géén idee, ik ben nog nooit in Scandinavië geweest! Maar ik zou zeggen: gooi er eens een google-zoektocht tegenaan.
http://www.tele06.nl/NL/Home.php

Zoiets bestaat wel. Je belt dan via een Nederlands vast nummer die je met het buitenland verbindt.vLijkt me wel wat.
Ik val er gewoon middenin, om op alles wat ik interessant vond afgelopen week nog iets te gaan zeggen is rijkelijk laat intussen.

Spijker: ben je al weg? Fijne vakantie iig! Hoe lang ga je?

Fieje: de treinreis viel eigenlijk heel erg mee. Op de heenweg zagen we een hele rij slaapcoupés met 17-jarigen en heel veel drank (toen lagen wij in een wagon met slaapstoelen - niet aan de raden trouwens als je langer dan 1.80m bent), ik zag de terugreis echt niet zitten op die manier. Maar dat bleek helemaal niet zo te zijn, we lagen bij 'n paar bergwandelaars en een oudere Duitse vrouw. Als de trein reed hoorde ik 't snurken niet, maar als ie stilstond (wat tussen 2.00 en 3.00 een heel uur was omdat een deel naar Parijs en 'n deel naar A'dam ging en er locomotieven af- en aangekoppeld moesten worden) wel. Heb dus iedere keer een uurtje geslapen, wakker geweest, muziek geluisterd, geslapen, en zo 5 keer achter elkaar. Alles bij elkaar heb ik wel 'n uur of 6 slaap gehad denk ik. Bedjes zijn nogal kort, ook 1.80m denk ik, ik kon m'n benen niet strekken of in een andere houding leggen en dat deed wel zeer op 'n gegeven moment. Maar overdag treinen in Oostenrijk is wel weer erg leuk.

R. is -net zoals 90% van de Marokkanen- natuurlijk nooit buiten Marokko op vakantie geweest. Hij heeft bijna alle hoeken en gaten in Marokko wel gezien, maar Europa is heel wat anders en 't is echt zo leuk om dat samen met hem te zien. Omdat we twee keer in Griekenland zijn geweest, was dat zijn referentiekader voor de zomervakantie. Dat ie bergen mooi vond wist ik wel, maar dat ie als 'n dolle vanuit de trein in Oostenrijk foto's bleef maken van alles wat ie buiten zag was gewoon heel grappig. In Slovenië trouwens ook. Houten huizen, pruimenbomen, rare tomatenplanten, kuddes koeien, kunstwerken in musea, muurschilderingen in kerken, samen uit eten, hij bleef aan de gang met foto's maken, "ik maak echt mooie foto's hè?!" (ik heb 'n spiegelreflexcamera, voorheen maakte ik altijd de meeste foto's. Afgelopen jaar hebben we een compactcamera er bij gekocht en die is nou van hem vindt ie).

Kortom: de grote hoeveelheid regen was 'n beetje jammer, maar we hebben 't érg leuk gehad samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven