Andijvie in m'n stoel

10-08-2010 19:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een behoorlijke tijd ben ik de gelukkige bezitster van een witte pluche stoel. Ik wil het niet hebben over wat mij destijds bezielde, maar het ding is in die tijd erg vies geworden.

Inmiddels is het een grijze pluche stoel zegmaar, en dat kleurt toch wat minder mooi bij het interieur.

Wie heeft er een tip om de stoel weer mooi wit te krijgen en het pluche weer zacht en fluffy?

Wellicht overbodig om te vermelden, maar hij past niet in de wasmachine. Ook kan het pluche er niet af zonder schade aan de stoel.
Misschien een papje van Vanish maken? Of een sopje met ossegal en dan flink boenen?
.
emmer,heet water,groene zeep.

Met een dikke spons, met het schuim van de groene zeep over de vlekken gaan, is het zo weg! (en de stoel weer schoon)
Bedankt voor de reacties tot dusver. Het zijn niet echt vlekken, het is meer een grijze waas.
spuitbus met tapijtreiniger kopen, het schuim in laten werken en buiten met de tuinslang afspuiten en laten drogen
Dasty
Vanishpapje! werkt heel goed, ook voor waas.

Wel opletten dat je het eerlijk verspreid en niet te lang laat zitten.
Ik heb een hele goede tip voor je nl TMC 520 vlekkenformule!

TMC 520 Vlekkenformule is een veelzijdige vlekkenformule voor tapijt, meubelstof en andere soorten textiel.

Je kunt het even googelen en het kost je rond de 7,50 per halve liter. Je kunt het bij veel meubel en interieurwinkels kopen.

Gewoon je hele stoel mee insprayen en afdeppen met een oude handdoek. Je stoel wordt als nieuw.
.
Dank voor de tips! Waar ik me vooral druk om maak is dat het ding zompig wordt als ik hem nat maak (als het ware gaat schimmelen aan de binnenkant...)

En zo'n Vanishpapje, hoe krijg je dat er weer af?
Was het niet Iry die, zwaar verslaafd aan de stoomreiniger, van plan was een rondje Nederland te doen met stoomreiniger op haar nek ?

Maar volgens mij krijg je óók die pluchen stoelen met zo'n ding prima gereinigd, en als bonus kun je je bank, vloerkleed, matras en wat je ook wil er mee reinigen!
Om een kort verhaal lang te maken...
weatherwax: als Iry dit topic ziet, komt ze zieltjes winnen denk ik
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven