Geld & Recht alle pijlers

inzicht in bankafschriften en/of na verbroken relatie

10-08-2010 21:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben na het stuklopen van een relatie verhuisd. Ik had met mijn ex-partner een en/of rekening. Alle bankafschriften van deze gezamenlijke rekening zijn bij mijn partner gebleven. Mijn ex-partner heeft de rekening inmiddels gewijzigd in een rekening op één naam. Ik vraag me af de bank mij ook alle bankafschriften over de hele periode van onze samenleving moet verstrekken (tegen betaling) als ik daar om vraag. Ik moet namelijk kunnen aantonen wie wát heeft betaald. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan het natuurlijk navragen bij de bank, maar het schoot me net te binnen.
Is zelf kopieën maken niet goedkoper? Of is het contact erg slecht?
Geen samenlevingscontract neem ik aan?
Heeft ex het banknummer op 1 naam gezet, moet je daar niet allebei voor tekenen?
DTEEZ!
Over de periode dat je samen deze rekening had, zal de bank je kopieën van de afschriften kunnen verstrekken, maar je betaalt een bedrag per kopietje en dat kan over een grotere periode leuk oplopen.....

Zoals gezegd, is het niet makkelijker om aan hem kopietjes te vragen?
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 10-08-2010 21:47
Reden: d moet t zijn
% gewijzigd
Maar met een en/of rekening kun je toch juist niet zien wie wat heeft betaald?
.
anoniem_22149 wijzigde dit bericht op 10-08-2010 21:47
Reden: 1 keer is genoeg
% gewijzigd
ik neem aan dat je er via internet niet meer bij kunt komen. Anders zou je zo uit kunnen printen. Verder contact opnemen met de bank en iig tot einde en/of rekening moet je volgens mij tegen betaling wel aan de bankafschriften kunnen komen.
wanneer je een online bankieren account hebt is het dan misschien een optie om een "geschiedenis" uit te printen?
Djoels: Ik wel, enige jaren geleden. To, heb je dat formulier getekend?
quote:Djoels schreef op 10 augustus 2010 @ 21:45:

Heeft ex het banknummer op 1 naam gezet, moet je daar niet allebei voor tekenen?Dit vraag ik me ook af. Ik zou ook zeker niet willen betalen voor afschriften die ik anders ook gratis had kunnen printen via internetbankieren als ik zonder mijn toestemming verleend te hebben van de en/of rekening was gehaald door de bank. Mijn salaris komt bijvoorbeeld binnen op die rekening, zou lekker zijn als mijn man me er zomaar uit kan gooien en ik niet meer bij mijn eigen inkomen kan...
.
Je moet altijd samen tekenen. Zelfs al bij een verhuisbericht.
Hai, hebben hier ook net en/of omgezet naar één naam en daarvoor moesten we allebei in persoon bij de bank langskomen en tekenen...dat was de Rabobank. Zou het kunnen dat je nog gewoon toegang hebt?
quote:hanZie schreef op 10 augustus 2010 @ 22:44:

Je moet altijd samen tekenen. Zelfs al bij een verhuisbericht.

Ik heb een tijdje geleden inderdaad getekend om de rekening op 1 naam te zetten. Probleem is dat ik alle afschriften van de gezamenlijke rekening nu nodig heb over de periode van samenwonen. Ik zie dat tot nu toe niemand ervaring daarmee heeft. Ik vraag het morgen wel na bij de bank. Toch bedankt voor alle reacties.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

.
Vervelende situatie. Heb toevallig gisteren de ING gebeld en kopie bankafschriften ('Mijn ING' gaat tot 5 jaar terug) kosten ¤ 2,70 per afschrift. Het aantal afschriften is afhankelijk van hoeveel je er destijds ontving (week, 2-wekelijks of maand). Kan dus aardig oplopen.

SNS durft zelfs ¤ 10 per afschrift te vragen!
quote:guutje schreef op 10 augustus 2010 @ 21:29:

Hallo, ik ben na het stuklopen van een relatie verhuisd. Ik had met mijn ex-partner een en/of rekening. Alle bankafschriften van deze gezamenlijke rekening zijn bij mijn partner gebleven. Mijn ex-partner heeft de rekening inmiddels gewijzigd in een rekening op één naam. Ik vraag me af de bank mij ook alle bankafschriften over de hele periode van onze samenleving moet verstrekken (tegen betaling) als ik daar om vraag. Ik moet namelijk kunnen aantonen wie wát heeft betaald. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan het natuurlijk navragen bij de bank, maar het schoot me net te binnen.

Ik zal mosterd zijn, maar toch.

Doordat de rekening is omgezet heb je geen toegang meer tot de rekening d.m.v een pas, dus daarmee heb je ook geen toegang (meer) tot internetbankieren.

Toch is de bank je a.d.h.v je legitimatie verplicht om je te helpen over de periode van de gezamenlijke rekening.

Hiervoor dien je wel langs te komen op het kantoor.

Enne; laat je niet afschepen/wegsturen hoor!

(heb bij een grote bankinstelling gewerkt)

Helaas zijn kopietjes overigens wel duur.

Toen ik nog bij de bankt werkte waren ze iets van 2,90 per stuk als ik mij niet vergis. Kan zo wel weer duurder zijn geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven