Gezondheid alle pijlers

AB-kuur van een week, 20 pillen?

10-08-2010 22:12 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een antibioticakuur van een week voorgeschreven gekregen: 7 dagen lang, 3 pillen per dag. Nu ben ik al een tijdje uit het rekenen met tafels, maar 7x3 is toch 21?

Wie verlost me van de onzekerheid? Is de rekenkunde tegenwoordig veranderd, heb ik de tafels altijd verkeerd geleerd of heb ik gewoon een pil te weinig gekregen?

En in het geval van het laatste (eigenlijk is dit mijn enige vraag ):

Maakt die ene pil meer of minder iets uit?
Wanneer moest je de 1e, vanmiddag? Dan klopt t denk ik wel. Anders morgen gewoon even naar je apotheek bellen. Beterschap
Je hebt gewoon een pilletje te weinig gekregen omdat ze dan weer een hele strip van 5 of tien erbij hadden moeten doen. Kosten en zo .

En nee, dat ene pilletje zal niet uitmaken, de kuur slaat aan en dan zijn de laatste dagen toch al meer ter voorkoming van terugkomen, of het slaat niet aan en na die week moet je op een ander antibioticum overstappen.
Om een kort verhaal lang te maken...
Nee, ik ben al een paar dagen bezig, gewoon 's ochtends begonnen. (Maakt dat uit dan? Kuur afmaken is kuur afmaken, toch?)
Schattend rekenen staat tegenwoordig voorop, dus 7x3 is ongeveer 20. Klopt precies.

En verder wat P2dB schrijft.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Is ws amoxi (met of zonder clavulaanzuur), zijn altijd 20 st.
quote:Solomio schreef op 10 augustus 2010 @ 22:17:

Schattend rekenen staat tegenwoordig voorop, dus 7x3 is ongeveer 20. Klopt precies.

Ik heb gewoon een te ouderwetse opleiding genoten dus?
Kan ook zijn dat ze er 1 minder hebben gedaan omdat je bijvoorbeeld 3 op een dag moet nemen en de helft van de dag al voorbij is. Dat gebeurt bij ons nl. wel.
Ja, is Augmentin. Dit is normaal dus?
yup, altijd zo Qwertuu
Denk dat het niets uitmaakt Q. Maar je hebt wel gelijk: 3x7 is 21. Tenminste toen ik nog op school zat wel
quote:qwertuu schreef op 10 augustus 2010 @ 22:19:

[...]

Ik heb gewoon een te ouderwetse opleiding genoten dus? Juist. Net als dat men tegenwoordig geen opleiding meer geniet. Men gaat naar school.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Dushi74 schreef op 10 augustus 2010 @ 22:21:

Denk dat het niets uitmaakt Q. Maar je hebt wel gelijk: 3x7 is 21. Tenminste toen ik nog op school zat wel Ja toch wel hè?
quote:Solomio schreef op 10 augustus 2010 @ 22:21:

[...]

Juist. Net als dat men tegenwoordig geen opleiding meer geniet. Men gaat naar school.was in mijn tijd ook al zo hoor...ik ging naar school, heb nooit genoten
Welk aantal pillen staan er op de sticker van je medicijnen aangegeven?

Daar moet je vanuit gaan, heb je er dan 1 te weinig dan zou ik de apotheek bellen.
Beterschap!
Hahaha
Dus eigenlijk kunnen we concluderen dat ik vreselijk rechtlijnig en ouderwets ben, dat ik niet outside the box kan denken, dat ik een gat in mijn hand heb en dat ik geen nieuwe apotheek hoef te zoeken?

In dat geval...

Slotje!

Ik heb trouwens ook wel eens een AB kuur gehad was ook voor een week. Krijg ik er in de apo 5 stuks mee. Dus ik kijk verbaast en zeg: maar ik moest de kuur een week lang gebruiken. Ja, mevrouw Does: dit is een week. Ut zal wel dacht ik...
Een week.... da's 5 werkdagen, Dush. En daarna is het weekend.
Oooh dat vind ik nu flauw he. Krijgt TO antwoorden en dan is het niet naar dr zin en moet ie dicht...
quote:Dushi74 schreef op 10 augustus 2010 @ 22:25:

Ik heb trouwens ook wel eens een AB kuur gehad was ook voor een week. Krijg ik er in de apo 5 stuks mee. Dus ik kijk verbaast en zeg: maar ik moest de kuur een week lang gebruiken. Ja, mevrouw Does: dit is een week. Ut zal wel dacht ik...Werkweek!
Oh blote-konten-mosterd
quote:qwertuu schreef op 10 augustus 2010 @ 22:26:

Een week.... da's 5 werkdagen, Dush. En daarna is het weekend. Dat zal het zijn geweest maar vond en vind het net zo'n kromme redenatie als wat jij nu hebt. Aan de andere kant: hoe minder je van die meuk hoeft te slikken hoe beter.
quote:Dushi74 schreef op 10 augustus 2010 @ 22:26:

Oooh dat vind ik nu flauw he. Krijgt TO antwoorden en dan is het niet naar dr zin en moet ie dicht...Angel!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven