AB-kuur van een week, 20 pillen?
dinsdag 10 augustus 2010 om 22:12
Ik heb een antibioticakuur van een week voorgeschreven gekregen: 7 dagen lang, 3 pillen per dag. Nu ben ik al een tijdje uit het rekenen met tafels, maar 7x3 is toch 21?
Wie verlost me van de onzekerheid? Is de rekenkunde tegenwoordig veranderd, heb ik de tafels altijd verkeerd geleerd of heb ik gewoon een pil te weinig gekregen?
En in het geval van het laatste (eigenlijk is dit mijn enige vraag ):
Maakt die ene pil meer of minder iets uit?
Wie verlost me van de onzekerheid? Is de rekenkunde tegenwoordig veranderd, heb ik de tafels altijd verkeerd geleerd of heb ik gewoon een pil te weinig gekregen?
dinsdag 10 augustus 2010 om 22:32
Hee Sarah, hoe doe je dat? Een lege post maken? Wil ik ook kunnen
Ik slik vanavond de laatste van 20 ab-capsules. Maar ik moest er gelukkig 4 per dag, en dat heb ik zelf omgerekend tot 5 dagen.
Ze hebben jou gewoon teveel gegevens gegeven, Q. 3 per dag, dan had je zelf berekend dat dat bijna 7 dagen was
Ik slik vanavond de laatste van 20 ab-capsules. Maar ik moest er gelukkig 4 per dag, en dat heb ik zelf omgerekend tot 5 dagen.
Ze hebben jou gewoon teveel gegevens gegeven, Q. 3 per dag, dan had je zelf berekend dat dat bijna 7 dagen was
dinsdag 10 augustus 2010 om 22:33
quote:delphicat schreef op 10 augustus 2010 @ 22:32:
*voegt aan het lijstje toe*
Te eigenwijs.
*voegt aan het lijstje toe*
Te eigenwijs.
dinsdag 10 augustus 2010 om 23:15
Qwertuu, ben blij dat je die kuur in Nl krijgt, de laatste die ik achter mn kiezen had was een Griekse voor 15 dagen.... beetje 46 van die ondingen slikken.Moet wel zeggen, t was een paardenmiddel, werkte prima na 2 dagen dus vakantie niet verneukt (Jaja en 3 keer 15 is bij mij 45) Denk dat ze er gewoon altijd stiekem 1 extra in stoppen, zo van dan weten we zeker dat die enge beestjes dood zijn.
* noteert, de eerstvolgende keer dat ik de HA zie toch maar eens even navragen *
* noteert, de eerstvolgende keer dat ik de HA zie toch maar eens even navragen *
dinsdag 10 augustus 2010 om 23:24
het is een commercieel verhaal. doosjes voor AB die je voor vaak 1 week uitschrijft bevatten 20 stuks en ja, dan kom je dus niet aan de 21. Dus dan zouden ze een nieuw doosje moeten aanbreken en dat levert de fabrikant extra geld op..
Maar huisartsen denken dan vaak, die ene tablet maakt het verschil niet (en dat klopt ook), dus schrijven dan weer 20 stuks voor. (en dat brengt slimme mensen aan het twijfelen).
Nee, je mist geen pil en alleen de fabrikant hoopt zo nog meer centen te verdienen... (volgens mij mogen in andere landen ook alleen hele verpakkingen uitgeleverd worden, en levert het daar echt winst op voor de fabrikant)
Maar huisartsen denken dan vaak, die ene tablet maakt het verschil niet (en dat klopt ook), dus schrijven dan weer 20 stuks voor. (en dat brengt slimme mensen aan het twijfelen).
Nee, je mist geen pil en alleen de fabrikant hoopt zo nog meer centen te verdienen... (volgens mij mogen in andere landen ook alleen hele verpakkingen uitgeleverd worden, en levert het daar echt winst op voor de fabrikant)

dinsdag 10 augustus 2010 om 23:56
quote:qwertuu schreef op 10 augustus 2010 @ 22:12:
Ik heb een antibioticakuur van een week voorgeschreven gekregen: 7 dagen lang, 3 pillen per dag. Nu ben ik al een tijdje uit het rekenen met tafels, maar 7x3 is toch 21?
Heb niet alles gelezen dus waarschijnlijk ben ik mosterd...
Meestal worden 20 pillen gegeven terwijl het een kuur van een week wordt genoemd. Gewoon omdat het handiger is: pillen zitten meestal in strips van 10 en die ene pil maakt echt niet uit voor het resultaat.
Heb niet alles gelezen dus waarschijnlijk ben ik mosterd...
Meestal worden 20 pillen gegeven terwijl het een kuur van een week wordt genoemd. Gewoon omdat het handiger is: pillen zitten meestal in strips van 10 en die ene pil maakt echt niet uit voor het resultaat.