werken bij een gemeente/ overheid
woensdag 11 augustus 2010 om 08:22
Sinds 2 jaar werk ik nu bij de overheid als financieel adviseur/consulent. Ik werk bij een gemeenschappelijke regeling en vraag me af wat de voor/nadelen zijn om voor 1 gemeente te werken. Wie is ook financieel consulent/adviseur en heeft ervaring met het werken bij een gemeenten. Ook reacties van consultants die vaak worden ingehuurd bij de overheid zijn welkom. Ik mis de drive die er in het bedrijfsleven meestal wel is. Ik twijfel wat ik verder wil met mijn werk. Toch terug naar bedrijfsleven of misschien te lang straks bij de overheid zijn gebleven waardoor een terugkeer 'lastiger' kan worden. De arbeidsvoorwaarden en werktijden kunnen niet beter denk ik wel eens, maar werkinhoudelijk en werksfeer/drive is toch wel anders bij mij op kantoor. Herkennen jullie dat ook bij een gemeente?
Reacties welkom!
Reacties welkom!
woensdag 11 augustus 2010 om 09:59
Ik werk voor de overheid maar niet bij een gemeente; bij een universiteit. Hier is de sfeer ook wel gedreven, varrierend van net over je 40 uur heen zitten tot mega workaholic. Veel mensen bereiken hier (en/of in het veld) dan ook veel.
Het fijne vind ik wel dat het toch humaan is en dat er niet raar wordt opgekeken als je je eigen grenzen aangeeft. "nee" mag. Natuurlijk; hoe beter je je werk doet en hoe meer je investeert, des te verder kom je -op den duur- zelf.
Het fijne vind ik wel dat het toch humaan is en dat er niet raar wordt opgekeken als je je eigen grenzen aangeeft. "nee" mag. Natuurlijk; hoe beter je je werk doet en hoe meer je investeert, des te verder kom je -op den duur- zelf.
woensdag 11 augustus 2010 om 11:56
Linndaatje.... dat mensgerichte dat vind ik ook fijn aan overheid.
Atalanta32; ik zit niet op een administratie. Boek geen bankafschriften en facturen e.d. Ik houd me bezig met P&C produkten maar nog niet zoveel met budgetbeheer maar meer met het berekenen van de cijfers vwb res en voorz, activa, treasury... applicatiebeheer en subsidiebeheer. jij?
als het te persoonlijk wordt dan moet je maar zeggen hoor
Atalanta32; ik zit niet op een administratie. Boek geen bankafschriften en facturen e.d. Ik houd me bezig met P&C produkten maar nog niet zoveel met budgetbeheer maar meer met het berekenen van de cijfers vwb res en voorz, activa, treasury... applicatiebeheer en subsidiebeheer. jij?
als het te persoonlijk wordt dan moet je maar zeggen hoor