Weinig puf en energie
woensdag 11 augustus 2010 om 14:17
Ik heb de laatste tijd zo weinig energie en puf om dingen te doen. Ik kan rustig 's morgens tot 11 uur half 12 in bed liggen, dan ben ik eigenlijk nog steeds moe. Ook slaap ik slecht 's nachts, zo lig ik veel te woelen en te piekeren. (en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik dan wel weer 's morgens lang in bed lig) Ik heb vaak hoofdpijn, maar wil niet elke dag aan de paracetamol. Ik weet niet meer wat ik moet doen, heeft iemand tips. Hoe krijg ik meer energie en hoe kom ik van de hoofdpijn af zonder pijnstillers?
woensdag 11 augustus 2010 om 14:25
Ik heb dat vooral in de winter en als er problemen in dew familie ofzo zijn. Ben al diverse malen bij de dokter geweest en mijn bloed is ook al drie keer onderzocht. Het is ergens gewoon de luxe in dit leven de de luiheid dat ik gewoon blijf liggen. Dat zeg ik nu, omdat ik het nu niet heb. Maar weet ergens wel hoe jij je ongeveer kan voelen. Soms blijf ik in deze buien ook gewoon de hele dag op mijn nest. En met de''goede'' dagen denk ik dan goh zou dan een schop onder me hol moeten hebben, maar op de ''slechte dag'' ben ik oh zo zielig, verdrietig, in een dip en wil alleen maar blijven liggen en piekeren.
Sterkte iig!
Ohja en wat betrefd de hoofdpijn, dat kan komen door het hangen. Ik neem er ook geen pillen voor, want ik weet nu dat het komt van in mijn bed blijven meuren. Je lichaam heeft genoeg gerust en zo moeten bewegen, maar als je blijft liggen werkt dat elkaar een soort van tegen. Weet niet hoe het precies moet uitleggen.
Sterkte iig!
Ohja en wat betrefd de hoofdpijn, dat kan komen door het hangen. Ik neem er ook geen pillen voor, want ik weet nu dat het komt van in mijn bed blijven meuren. Je lichaam heeft genoeg gerust en zo moeten bewegen, maar als je blijft liggen werkt dat elkaar een soort van tegen. Weet niet hoe het precies moet uitleggen.
woensdag 11 augustus 2010 om 14:28
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal even kort op al jullie reacties reageren:
Ik ben nog niet bij een arts geweest, dus heb nog niet mijn bloed laten onderzoeken.
Sporten doe ik regelmatig. Ja ik moet wel toegeven dat wanneer ik slecht geslapen heb ik rustig een uurtje of meer langer in bed blijf liggen. Ik woon alleen en heb dan het idee, er is toch niemand die er wat van zegt. Op dit moment heb ik vakantie, dus hoef ik ook niet vroeg op.
Kort geleden is er bij mij in de buurt brand geweest en ik ben echt als te dood voor brand. Ik heb zelf een kat, dit is echt mijn maatje en ik ben zo bang dat ik haar door brand of zo zou moeten verliezen (misschien een rare gedachten, maar hier pieker ik wel veel over en vooral dus 's nachts)
Ik ben nog niet bij een arts geweest, dus heb nog niet mijn bloed laten onderzoeken.
Sporten doe ik regelmatig. Ja ik moet wel toegeven dat wanneer ik slecht geslapen heb ik rustig een uurtje of meer langer in bed blijf liggen. Ik woon alleen en heb dan het idee, er is toch niemand die er wat van zegt. Op dit moment heb ik vakantie, dus hoef ik ook niet vroeg op.
Kort geleden is er bij mij in de buurt brand geweest en ik ben echt als te dood voor brand. Ik heb zelf een kat, dit is echt mijn maatje en ik ben zo bang dat ik haar door brand of zo zou moeten verliezen (misschien een rare gedachten, maar hier pieker ik wel veel over en vooral dus 's nachts)
woensdag 11 augustus 2010 om 14:32
Heupje bedankt voor je reactie. Dit herken ik erg, want ik heb hier ook altijd in de winter erge last van. Dan heb ik een soort van winterdipje. Vooral afgelopen winter met die sneeuw en gladheid. Ik heb de hele winter zitten piekeren omdat ik bang was om te vallen, en jawel ik ben 2 keer gevallen....
woensdag 11 augustus 2010 om 15:04
Goh, ik herken ook veel van je! Dat bang zijn voor vallen bijvoorbeeld. En wat betrefd brand ben ik bang om mijn familie kwijt te raken. Sowieso dat ze ooit een keer dood gaan kan ik een tijd over piekeren. Vroeger nog meer dan nu. Ik zit dan maar te denken en op een gegeven moment denk ik dan ook wat als ik zelf in de kist lig en alles is gewoon over, voorbij, weg. Zal iemand mij missen. Bah, het klinkt gestoord nu en msischien ben ik dat ook wel. Maar kan ook blijven piekeren. Hier twee katten en ze kunenn best 2 dagen alleen blijven. Dus als ik een weekend wegga vul ik bakjes met water en broeken en leg wat snoepjes neer. Als ik dan op vakantie ben blijf ik maar denken of ik wel genoeg eten heb neergezet en voel me dan schuldig dat ik elkker weg ben. Ze zullen veel slapen als ik weg ben en die vier keer dat ik het heb gedaan was er steeds nog veel eten en w ater over. Ik vind het erg, maar ga dus wel toch zo af en toe weg. Hmzz, ja piekeren dus.
woensdag 11 augustus 2010 om 15:18
Misschien toch goed om je bloed eens te laten onderzoeken. Een ijzer tekort of een tekort aan vitamine B12 ( iets wat veel mensen hebben zonder het te weten) kan vermoeidheid veroorzaken.
Op deze website kan je veel lezen over tekort aan B12:http://stichtingb12tekort.nl/
Ik had het zelf ook en na een aantal injecties met B12 voelde ik me een heel stuk beter.
Op deze website kan je veel lezen over tekort aan B12:http://stichtingb12tekort.nl/
Ik had het zelf ook en na een aantal injecties met B12 voelde ik me een heel stuk beter.
woensdag 11 augustus 2010 om 15:21
Cateautje bedankt voor je reactie. Ik ben niet zo goed in mediteren, maar misschien dat ik wel ergens er iets over kan vinden. Ga zeker op zoek.
Heupje, je bent echt niet gestoord (althans dan zouden we het allebei zijn...) maar dat over familie herken ik ook. Zoals ik al zei woon ik alleen, dus als bijvoorbeeld mijn ouders weer vanaf mij naar huis vertrekken heb ik altijd wel zoiets van, als ze maar gezond en wel thuis komen.
Er zijn eigenlijk genoeg dingen om over te piekeren, maar ja hoe kan je het piekeren stoppen of verminderen...Dat zal dan ook vast invloed hebben op het slapen en mijn hoofdpijn.
Heupje, je bent echt niet gestoord (althans dan zouden we het allebei zijn...) maar dat over familie herken ik ook. Zoals ik al zei woon ik alleen, dus als bijvoorbeeld mijn ouders weer vanaf mij naar huis vertrekken heb ik altijd wel zoiets van, als ze maar gezond en wel thuis komen.
Er zijn eigenlijk genoeg dingen om over te piekeren, maar ja hoe kan je het piekeren stoppen of verminderen...Dat zal dan ook vast invloed hebben op het slapen en mijn hoofdpijn.
woensdag 11 augustus 2010 om 15:35
quote:smurfje12 schreef op 11 augustus 2010 @ 15:21:
Cateautje bedankt voor je reactie. Ik ben niet zo goed in mediteren, maar misschien dat ik wel ergens er iets over kan vinden. Ga zeker op zoek.
Mediteren hoeft overigens niet met één been in je nek en je ogen gesloten. Het is ook mogelijk te mediteren door bijvoorbeeld te gaan zitten breien of haken het laatste uurtje van de dag, dat geeft rust en concentratie, misschien is dat dan wel iets voor je.
De zomer duurt niet zo lang meer, dus misschien komt daar ook nog een leuke trui uit voort voor van de winter.
Mediteren hoeft overigens niet met één been in je nek en je ogen gesloten. Het is ook mogelijk te mediteren door bijvoorbeeld te gaan zitten breien of haken het laatste uurtje van de dag, dat geeft rust en concentratie, misschien is dat dan wel iets voor je.
De zomer duurt niet zo lang meer, dus misschien komt daar ook nog een leuke trui uit voort voor van de winter.