Huis verkopen zonder makelaar?
woensdag 11 augustus 2010 om 18:42
Hoi,
Wie heeft dit gedaan? Is het voor herhaling vatbaar?
Door de afgelopen maanden/jaren goed bij te houden wat de huizen hier opbrengen, hebben wij ons een goed beeld gevormd wat de huizen kosten. Wij willen hier nu nog niet weg, maar geen jaren meer blijven wonen. Nu wil ik het eigenlijk te koop zetten over een paar maanden en eens wachten op de reacties. Mocht dit nu geen zoden aan de dijk zetten, dan kunnen we altijd nog een makelaar inschakelen.
Wat vinden jullie?
Wie heeft dit gedaan? Is het voor herhaling vatbaar?
Door de afgelopen maanden/jaren goed bij te houden wat de huizen hier opbrengen, hebben wij ons een goed beeld gevormd wat de huizen kosten. Wij willen hier nu nog niet weg, maar geen jaren meer blijven wonen. Nu wil ik het eigenlijk te koop zetten over een paar maanden en eens wachten op de reacties. Mocht dit nu geen zoden aan de dijk zetten, dan kunnen we altijd nog een makelaar inschakelen.
Wat vinden jullie?
woensdag 11 augustus 2010 om 18:53
woensdag 11 augustus 2010 om 18:58
woensdag 11 augustus 2010 om 19:04
Ik begrijp dat je geen haast hebt, dus ja, volgens mij kun je rustig een bord te koop erop zetten en afwachten. Een makelaar inschakelen kan altijd nog en als je mazzel hebt en je kunt zelf je huis verkopen, dan bespaar je je kosten. Wij hebben eerder een huis ge- en verkocht zonder makelaar, ging prima. Wel op letten dat je bij onderhandelingen naast de verkoopprijs ook alle andere relevante punten bespreekt. Kwestie van even een lijstje maken of misschien staat er een lijstje/ tips op internet.
woensdag 11 augustus 2010 om 19:12
Wij hebben destijds voor een middenweg gekozen. We hebben de makelaar ingschakeld voor de taxatie, foto's en internet (Funda), onderhandelingen en het contract. Uiteindelijk waren we niet tevreden over de taxatie en hebben we zelf de vraagprijs bepaald op 12.500 boven de taxatieprijs (en binnen 2 maanden verkocht voor 1500 euro onder de vraagprijs). De rondleidingen deden we zelf. En de onderhandelingen hebben we uiteindelijk ook zelf gedaan, omdat de makelaar net een weekje weg was. Al met al waren we erg tevreden met de verkoop en de prijs (en heel blij dat we dus niet voor fullservice zijn gegaan of daarvoor hebben betaald).
woensdag 11 augustus 2010 om 19:31
Tja, weet je, ik heb nu inderdaad geen haast. Daarom dacht ik, eerst zelf proberen en dan kan ik altijd nog een makelaar inschakelen. De optie van Nummerzoveel vind ik ook een goede en zal deze even meenemen.
Maar Meds, ik kan het huis er natuurlijk een half jaartje afhalen als het echt niet gaat lopen. Zie dat om mij heen wel meer gebeuren.
Maar Meds, ik kan het huis er natuurlijk een half jaartje afhalen als het echt niet gaat lopen. Zie dat om mij heen wel meer gebeuren.
woensdag 11 augustus 2010 om 19:40
Wij hebben ons huis nu 5 maanden te koop staan via een internetmakelaar. We betalen ruim 800 euro. Daarvoor komt een taxateur, we hebben een bord op het raam en ons huis staat op funda en andere woningsites. Je moet zelf de mensen rondleiden en de tekst voor de internetsites e.d. maken. Tot nu toe zijn er drie mensen wezen kijken.
woensdag 11 augustus 2010 om 20:55
Heb zelf ook een huis verkocht zonder makelaar; voor waardebepaling is echter wel een makelaar langs geweest, maar meer als bevestiging: wij hadden destijds ook al een goed idee van wat het huis kon opbrengen. Net als Stoeltie hadden wij ook supersnel iemand via via die het huis wilde kopen; ligt er nl. ook wel een beetje aan waar jullie wonen; wij zaten in een gewilde, betaalbare buurt waar niet heel vaak woningen vrij kwamen, dus dan kan het ook in deze tijd wel snel gaan. Weet niet of er veel bij jullie in de buurt te koop staat? Vertel in ieder geval zoveel mogelijk mensen dat je je huis wilt verkopen: bij ons was het uiteindelijk een kennis van een vriend van een... die het gekocht heeft.
Ervaringen waren positief, misschien logisch, omdat het dus zo snel ging en het huis voor een goede prijs verkocht is, maar heb wél werkelijk alles tot in het kleinste detail uitgezocht m.b.t. alle regelzaken (zelf voorlopig koopcontract maken, lijst met spullen die meegingen/achterbleven/overgenomen werden etc.).
Ervaringen waren positief, misschien logisch, omdat het dus zo snel ging en het huis voor een goede prijs verkocht is, maar heb wél werkelijk alles tot in het kleinste detail uitgezocht m.b.t. alle regelzaken (zelf voorlopig koopcontract maken, lijst met spullen die meegingen/achterbleven/overgenomen werden etc.).
maandag 22 november 2010 om 10:44
Een andere duidelijke site waarop je je huis kunt verkopen is Makelaarweg.nl. http://www.makelaarweg.nl
Anders dan op veel andere sites is het plaatsen van je huis hier gratis!!!
Er staan nu nog niet zoveel huizen op, maar dat komt omdat de site pas net is begonnen.
Anders dan op veel andere sites is het plaatsen van je huis hier gratis!!!
Er staan nu nog niet zoveel huizen op, maar dat komt omdat de site pas net is begonnen.