Geld & Recht alle pijlers

Aanklagen of toch niet.

12-08-2010 23:22 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn post gewist,
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:45:

[...]

Ja, dat heeft ze.

Tja, dan is er tenminste van de kosten een eerlijke verdeling geweest, hoewel ik snap dat jij een andere uitvaart gepland zou hebben.

Hoe dan ook, voor alle betrokkenen is dit een trieste zaak. En je kunt er nu niets meer aan doen.
Wat erg dat je je ouders zo kort na elkaar verloren hebt Diaantje.
poef
Diaantje, mag ik je een tip geven: laat het gaan. Echt.

Ik ken het gevoel, je wilt niet dat diegene er zo makkelijk mee wegkomt, maar het levert je helemaal niks op. Of toch wel: een klote gevoel. Een groter klote gevoel dan dat je nu hebt.
maar zo te lezen is er niks onwettigs gebeurd
Hoe was jouw/jullie contact met zijn vrouw toen je vader nog leefde?
quote:Summerdance schreef op 12 augustus 2010 @ 23:48:

Diaantje,waarom hebben jullie dan niet eerder ingegrepen?

Ik denk nadat alles is gebeurd je bijzonder weinig rechten overhoudt.

Ja dat denk ik ook.

Diaantje, ik geloof dat er redenen waren dat je je er niet mee hebt bemoeid. Maar ik denk dat het inderdaad zo is wat summerdance zegt.

Dan had je eerder in moeten grijpen, laten zien dat je het er niet mee eens was dat je overal buiten gehouden werd.
poef
quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:52:

[...]

Dat wil ik ook,maar een eerlijk antwoord, ik weet gewoon niet hoe dat moet.Ik weet ook niet hoe dat moet, ik kan ook alleen maar met achteraf kennis en gevoel deze raad geven.
poef
Ga eens praten met een psycholoog oid, sowieso als je beide ouders zo snel achter elkaar verliest kun je hulp gebruiken. En dan ook nog zo'n conflict waar je niks mee kan....

Je moet daar een weg in vinden, om verder te gaan.
poef
quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:50:

[...]

Wij weten sinds een paar dagen pas waar hij begraven is,

Wij dachten dat hij was uitgestrooid,en daar hadden wij vrede mee,ondanks dat wij er niet bij waren.

Maar dat is toch raar??

Je weet toch wat er met je vader gebeurd als hij komt te overlijden?

Ik heb god zij dank alle twee mijn ouders nog, maar ik kan me zo voorstellen dat als een van de twee komt te overlijden ik toch echt bij elke stap die wordt gezet met betrekking tot de uitvaart ben.

Het is geen kat hoor, ik begrijp het gewoon werkelijk niet...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:58:

[...]

Ja, daar ben ik mee bezig.

Op advies van de HAGelukkig. Denk dat je dat goed kunt gebruiken.
Oh ben een beetje mosterd lees ik.

De band met je vader was al moeizaam...

Tsja, dan blijf ik bij mijn eerdere standpunt...

Ik denk dat je weinig rechten hebt...

quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:56:

[...]

Moeizaam,ze heeft al heel snel duidelijk gemaakt dat wij er niet bij hoorden,

Toen ze getrouwd waren, konden we alleen komen op afspraak,terwijl we vroeger gewoon bij onze vader kwamen wanneer we dat zelf wilden

Je zegt dat je vader zelf wilde dat hij uitgestrooid werd, dus je vaders laatste wens, en dat het ook daarom is dat je hier iets aan wilt doen; in een urn was nl niet zijn laatste wens, maar kennelijk de wens van zijn vrouw.

Maar hoe hard ook, realiseer je dit: jouw vader heeft bovenstaande allemaal gepikt van zijn vrouw (komen op afspraak, duidelijk maken dat jullie er niet bij hoorden), dus dít zal ie misschien ook wel gepikt hebben.

Dus waarom die hele strijd aangaan,waarvan je de uitkomst best al weet? Een strijd die je vader zélf ook nooit is aangegaan met haar (waar ik de reden natuurlijk niet van weet).

Kort door de bocht: waarom zou je al je (laatste) energie steken in deze laatste wens van je vader, terwijl hij (zoals ik het lees) zélf die energie er nooit in gestoken heeft?
poef
quote:diaantje1971 schreef op 13 augustus 2010 @ 00:01:

[...]

En of het raar is,maar zo is het gegaan

De vrouw van mijn vader heeft de crematie geregeld,en dus heeft ze het recht om te doen met de as wat zei wil.

En dat heeft ze gedaan,

Mag ik vragen waarom jullie (jij?) er niet meer boven op hebben gezeten toen je vader kwam te overlijden.

(hè jasses, wat klinkt dat naar als ik het zo opschrijf, ik hoop dat je snapt dat ik het niet zo plastisch bedoel als dat het er staat)
poef
poef
quote:Summerdance schreef op 13 augustus 2010 @ 00:03:

[...]

Mag ik vragen waarom jullie (jij?) er niet meer boven op hebben gezeten toen je vader kwam te overlijden.

(hè jasses, wat klinkt dat naar als ik het zo opschrijf, ik hoop dat je snapt dat ik het niet zo plastisch bedoel als dat het er staat)dat heeft ze al gezegd: haar moeder is 1,5 maand daarvoor overleden en dus was ze lamgeslagen
quote:diaantje1971 schreef op 13 augustus 2010 @ 00:04:

[...]

Klopt.

Ook dat is iets op mijn lijstje wat ik moet gaan verwerken.

Maar blijft toch, dat zei de laatste wens van mijn vader in de wind heeft geslagen,dat vind ik erg kwalijk.

Kan het zo zijn dat jouw vader tegen haar heeft gezegd dat hij begraven wilde worden in een urnengraf?

Ik weet het niet hoor, maar dat zou toch kunnen?

Heb je haar gezegd dat jouw vader tegen jou heeft gezeg dat hij graag uitgestrooid wilde worden?
poef
Ja, maar ze heeft wel meer wensen van je vader in de wind geslagen. Tenminste, nou ja, ik weet het niet. Misschien stond je vader er wel achter, komen op afspraak etc. Maar als je vader er niet achter stond, en het gebeurde toch, dan heeft ie zich aardig laten piepelen door zijn vrouw. Wat ie dus na zijn dood weer laat gebeuren. En ja, dat is kwalijk, maar.... van beide kanten en niet alleen van háár. Hij wist hoe ze is, en toch heeft ie kennelijk niks op papier laten zetten.

Dus nogmaals: waarom energie steken in iets waar hij zélf geen energie in zou steken? Ja, je vindt het kwalijk, en dat is het ook. Maar als ik het zo lees, zijn er wel meer kwalijke dingen voorgevallen waar je vader ook niet veel aan gedaan/veranderd heeft, die misschien nog wel veel kwalijker zijn.

En ja, je kunt je met de urn bezighouden, dat is veiliger dan je met dat andere zaken bezighouden. Die urn, daar kun je zijn vrouw de schuld van geven. En dat is makkelijker dan je vader, iig op dit moment, want de werkelijke schuldige is misschien wel, of minstens evenveel, je vader.

En dat bedoel ik met: spaar je energie zodat je al dat andere kunt verwerken, me dunkt dat alles wat hiervoor gespeeld heeft, het werkelijke ding is, en niet de as.
quote:diaantje1971 schreef op 13 augustus 2010 @ 00:05:

[...]

Dat mag je vragen.

Dat komt omdat anderhalve maand ervoor onze moeder is overleden.

Mijn god...alle twee je ouders in 2 maanden tijd!

Mijn oprechte deelneming...

Maar Diaantje, is het dan wellicht niet een beter idee om eens in alle rust te gaan rouwen?

Want ondanks dat dit vreselijk aan je zal vreten, dat snap ik best, moet je misschien nu toch echt aan jezelf denken

en ik vrees dat de urnen situatie niet opgelost gaat worden en je er wellicht alleen maar nog meer verdriet van krijgt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven