Happy linkshandigendag!

13-08-2010 08:48 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gelezen:

13 Augustus is het internationale linkshandigendag.

Wist u dat, 13 augustus linkshandigendag is? In 1975 richte de Amerikaan Dean R.Campbell in de V.S. de eerste linkshandigen belangenvereniging op. En had besloten om een dag voor de linkshandigen te maken Hij heeft opzettelijk 13 augustus (vrijdag) in 1976 uitgekozen als internationale linkshandigendag, (als een soort zelfspot koos hij vrijdag de 13é uit)

Dus voor alle linkshandigen, happy linkshandigendag!!

Waar heb jij 'last van' als linkshandige? Ik kwam er bijvoorbeeld pas een paar jaar geleden achter waarom ik een dunschiller totaal onhandig vind: het snijblad zit aan de verkeerde kant!

En als kind uiteraard last van inktvlekken bij het schrijven met vulpen en moeite met knippen. Gelukkig kreeg ik na een tijdje een linkse schaar.

Wie is er nog meer links en viert deze heuglijke dag mee?
Oja, en mijn twee dochters zijn ook allebeide linkshandig.....
quote:raspberry71 schreef op 13 augustus 2010 @ 09:09:

en een linkse pen van Stabilo, heel fijn

Wat is een linkse pen? Hoe ziet dat er uit en wat is de toegevoegde waarde ervan? Ik vlek ook aaaaaltijd met schrijven, 't ziet er niet uit.

Als ik google op 'linkse pen' zie ik alleen maar plaatjes van politici...
Soeplepel waar het tuitje aan de achterkant zit, vismes met snijvlak aan de verkeerde kant..

Met uit eten gaan ga ik altijd in de linkerhoek zitten omdat ik anders bots met degene die naast me zit, want ik doe vrijwel alles met links, vork mes en lepel.

Ik kan echt helemaal niets met rechts!
Ik ben ook linkshandig.

Ik weet zo niets onhandigs te noemen. Ik kan bv niet met een linkshandige schaar knippen maar wel met een rechsthandige..

Mijn zoon van 10 jaar is ook linkshandig en ik heb hem er nog nooit iets over horen zeggen. Over dat iets onhandig is op school ofzo..
Ik ben 2handig . Officieel linkshandig maar ik zat op een uber streng gelovige school dus ik mocht niet links schrijven maar moest rechts. Ik ben in groep 6 van die school afgegaan. Toen mocht ik gewoon weer links schrijven maar door die eerste jaartjes op school doe ik alles met rechts behalve schrijven. Maar ik kan het nog steeds.
hier ook links.........alles wat geschreven is: CHECK... maar idd ik pak gewoon een schilmes, heb linkshandige schaar maar ga soms nog de mist is met glad papier en balpen...
Puck
quote:wiesje123 schreef op 13 augustus 2010 @ 09:15:

Oja, en mijn twee dochters zijn ook allebeide linkshandig.....Mijn eerste dochter is mislukt, de tweede is nog klein dus wie weet heb ik nog een kans
En ik heb een rechtshandige muis waar ik gewoon met links mee werk.Ik denk dat er aan gewend ben geraakt want ik wil het gewoon zo houden.
quote:Jody schreef op 13 augustus 2010 @ 09:17:

[...]

Als ik google op 'linkse pen' zie ik alleen maar plaatjes van politici... Probeer het eens op linkshandige pen, krijg je een overvloed aan informatie.....
Hier nog een linkspoot. Dochter ook. Ik heb er eigenlijk weinig last van, geleerd toch rechts ook in te zetten en dochter leer ik ook gewoon bv met rechts te knippen. Handig hoor, zo'n linkse schaar maar dat is niet iets wat je in je tasje meeneemt. Nu kan ze gewoon overal de schaar gebruiken als ze wil.

Ik heb wel altijd linkshandige vulpennen. Vegen met schrijven doe ik niet omdat mijn moeder mij heeft geleerd onderhands te schrijven en dat leer ik nu mijn dochter ook.

Maarre, kom maar op met die bloemen!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik kan overigens wel dingen met rechts, tennissen of volleyballen, zorgt nogal eens voor een leuk effect als mensen dat niet verwachten, racket overpakken enzo
dit is de pen voor linkshandigen, ook voor rechts te verkrijgen, zit hem in het grip-stukje, ook in potloden

Alles wat je tegenkomt is inderdaad voor rechtshandigen, en ik heb dan ook "gewoon" en "normaal" rechts leren schrijven, muis ligt rechts van mijn toetsenbord enzovoort. Maar ik ben linkshandig.

Zijn er eigenlijk meer die alles rechts aangeleerd hebben en nu links-en-rechtshandig zijn?
Viva la vida
quote:Star schreef op 13 augustus 2010 @ 09:12:

[...]

Ha, jij ook een linkspoot dus? And damn i'm proud of it!!!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Star schreef op 13 augustus 2010 @ 09:22:

Ik kan overigens wel dingen met rechts, tennissen of volleyballen, zorgt nogal eens voor een leuk effect als mensen dat niet verwachten, racket overpakken enzo

Racket overpakken... Dat ken ik van badminton

Als ik onderhands serveer heb ik de shuttle met links vast en sla ik met rechts (ik kan niet links serveren). Ik pak het racket dan over met links (ik kan rechts niet slaan)...
quote:Chopin schreef op 13 augustus 2010 @ 08:59:

Ik schrijf links en eet met het mes in mijn linkerhand, de rest doe ik allemaal met rechts. Goede middenweg dus, nooit gezeur met gereedschappen die niet goed zijn .

Ik snijd het vlees met het mes rechts, en eet verder met het mes links.

En ben rechtshandig.
Mijn vriend is linkshandig, en gebruikt de muis links met linkse settings etc. Hij wil ook een linkshandige muis uiteindelijk (ergonomisch en zo)

Maar ik ben rechtshandig

Dus als wij gaan samenwonen moeten we daar een oplossing voor zien te vinden :s

twee muizen, twee standen, een pc

Iemand een tip?
quote:appeltjesgroen25 schreef op 13 augustus 2010 @ 09:41:

[...]

En ben rechtshandig.Dat herken ik van mijn vriend. Hij heeft zelfs zijn horloge rechts.
Viva la vida
quote:appeltjesgroen25 schreef op 13 augustus 2010 @ 09:41:

[...]

En ben rechtshandig.

Hahah dat doe ik ook! Ik zit de hele tijd te wisselen. Of ik snij alles eerst -> wisselen -> eten

quote:ndh86 schreef op 13 augustus 2010 @ 09:43:

[...]

Dat herken ik van mijn vriend. Hij heeft zelfs zijn horloge rechts.Die heb ik dan weer links, want ik kan m alleen maar dichtmaken met mijn rechterhand (ik ben rechtshandig)
quote:ndh86 schreef op 13 augustus 2010 @ 09:27:

Alles wat je tegenkomt is inderdaad voor rechtshandigen, en ik heb dan ook "gewoon" en "normaal" rechts leren schrijven, muis ligt rechts van mijn toetsenbord enzovoort. Maar ik ben linkshandig.

Zijn er eigenlijk meer die alles rechts aangeleerd hebben en nu links-en-rechtshandig zijn?Yep, hier nog eentje. Zullen we morgen dan tot nationale ambidexterdag uitroepen?
Er schiet me net wat te binnen, maar geen idee of dit nou echt met m'n linkshandigheid te maken heeft. Ik heb vroeger gitaarles gehad, en ondanks het feit dat ik redelijk muzikaal ben kon ik dit dus echt niet! Voor mijn gevoel had ik die gitaar verkeerd om in m'n handen! Is dus ook nooit wat geworden, maar misschien komt dat ook wel omdat ik geen gitaaraanleg heb
quote:DigitalArt schreef op 13 augustus 2010 @ 09:45:

Er schiet me net wat te binnen, maar geen idee of dit nou echt met m'n linkshandigheid te maken heeft. Ik heb vroeger gitaarles gehad, en ondanks het feit dat ik redelijk muzikaal ben kon ik dit dus echt niet! Voor mijn gevoel had ik die gitaar verkeerd om in m'n handen! Is dus ook nooit wat geworden, maar misschien komt dat ook wel omdat ik geen gitaaraanleg heb Kan wel kloppen hoor, er zijn gitaren voor linkshandigen. Heb beide wel eens vast gehad en links werkt voor mij beter.
quote:emmelie_ schreef op 13 augustus 2010 @ 09:47:

[...]

Kan wel kloppen hoor, er zijn gitaren voor linkshandigen. Heb beide wel eens vast gehad en links werkt voor mij beter.Aha! Beetje jammer dat mijn gitaarleraar dat dan niet wist ofzo?! Voel me een stuk minder kneuzig, dank
Ha, wat grappig, een linkshandigendag! Nog nooit van gehoord.

Ik doe bijna alles links, behalve een bal gooien of een bal schoppen. En de computermuis bedien ik met rechts.

Eten doe ik met het mes links en de vork rechts. Het eerste wat ik doe als ik in een restaurant ga eten is mijn bestek anders leggen.

Ik mocht vroeger op school gelukkig met links schrijven, dat heb ik mezelf ook 'onderhands' aangeleerd, want ik had in het begin altijd een blauwe onderarm.

Knippen was een ramp, daar kreeg ik altijd voor op mijn kop. Ik knip nog steeds scheef. Ook met een linkshandige schaar.
Ik moest op school rechts leren schrijven. Draaide de juf m'n hoofd naar rechts zodat ik mijn schrift niet meer zag en dus met rechts m'n pen vast zou pakken. Toen is mijn moeder zo boos geworden, dat het daarna nooit meer hoefde. Vervolgens hoefde ik ook niet te leren breien (ja was een lekkere ouderwetse school, meiden leerden breien en jongens kregen handarbeid), want niemand kon voordoen hoe het moest. Pfff mazzel!

Horloge draag ik trouwens wel links want anders kon ik'm vroeger niet opwinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven