Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
quote:koeky schreef op 11 augustus 2010 @ 08:47:

Ik kan ook niet tegen babygehuil. Omdat babies niet kunnen uitleggen wat het probleem precies is en je het dus niet altijd kunt oplossen. Ik denk tenminste dat het daar door komt. Maar het hoort erbij inderdaad. En het gaat over, ik vond het vooral bij 2e/3e kind een steun om die ervaring al te hebben.

Afgezien van het gebrek aan ervaring met een derde: heel herkenbaar. Een baby huilt ook altijd meteen alsof zijn leven ervanaf hangt (is bij honger natuurlijk ook zo). Gelukkig kreeg ik vandaag ook voor het eerst een brede lach terwijl hij me recht aan keek: ik kan wel weer even wat huilbuien hebben.

Ik kan me ook echt niet voor het gehuil van babies afsluiten, ook niet als ze niet van mij zijn. We hebben al een paar keer in vliegtuigen gezeten waar ik gek werd van een krijsende baby, en man van mij. Die baby negeerde hij gewooon.

Vandaag is wel moeiljkheidsgraad 2: Pluis is ziek thuis. Even wennen, nieuwe baby en hangerige peuter. De ene slaapt nu in zijn bed, de andere op mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Pammie bij mijn hyves-contacten staan. Maar goed, dat zegt nog niks natuurlijk. Als jij me even zoekt dan haal ik dit weer weg als je me gevonden hebt!
lilalore wijzigde dit bericht op 11-08-2010 13:38
Reden: en weer weg
% gewijzigd
Lilalore, wij hebben bij elkaar in de klas gezeten op de basisschool!
Wat een ongelofelijk toeval zeg! Leuk Mif en Lilalore!

Babygehuil - brrr. De buren hebben er ook een baby bij, ik krijg er gewoon kippenvel van (dat gehuil dan) Maargoed, bij ons was de eerste ook een huilbaby.

Is Pluis erg ziek, Mif? Pittige combinatie inderdaad. Hier had jongste toen gelijk met 2 weken het RS-virus van oudste overgenomen. Hopen dat jou borstvoeding het voor elkaar krijgt dat Nino er nog even niet aan moet geloven.

Ik ben een beetje brak, de kinderen sliepen pas laat (tegen negen uur), en ik ben toen ter compensatie schandalig laat opgebleven voor mijn doen. Plus dat Oudste twee keer moest plassen s'nachts, en dat kan hij niet alleen, hij is helemaal de weg kwijt. Die zorg had man vannacht, maar jongste droomde slecht en piepte ook twee keer om drinken. Iets eerder naar bed dus vandaag.
Nou ja zeg, wat grappig! Ik heb nog vaak aan je gedacht, toen ik terugverhuisde naar Lilastad ben ik in de straat waar het straatje waar jij woonde op uit komt gaan wonen. Liep dan altijd met de hond langs jouw ouderlijk huis. Heb me vaak afgevraagd hoe het met je gaat. Noooooit bedacht dat jij Miffy zou zijn!
wel een toeval, Lilalore en Miffy. it's a small world, after all.

wel lastig, Mffy, een zieke peuter erbij! hopenlijk is-ie snel weer beter.
Nou ja zeg, wat een toeval dat jullie elkaar dus gewoon kennen. Leuk hoor, zo zie je maar weer dat de wereld niet zo heel groot is.

Inbakeren hier wel geprobeerd, maar niet zo'n succes. Kinderen (althans Ot en Sien) werden er zo hysterisch van dat ik het echt niet meer trok en bang was dat de buren de kinderbescherming gingen bellen .

Heb je de dag nog overleefd Miffy met zieke Pluis en Nino?

Citronella, lekker meeëtende kinderen is inderdaad wel heel erg prettig. Nou heb ik hier meestal niet te klagen, maar helaas gaat het bij het avondeten meestal niet vanzelf. Dat moet ik er echt inpraten. Daarbij komt dan ook nog dat Maby alleen van exotisch/gekruid houdt en Ot en Sien juist van de hollandse pot zijn. Dus er is er altijd 1 ontevreden.

Met Sien bij mijn moeder gaat het prima. Vandaag heeft ze van 10 tot 17 uur bij haar campingvriendin gespeeld (en toen wou ze nog niet naar huis). Vrijdag komt campingvriendinnetje dan nog een dag bij mijn moeder spelen en dan moeten de dames echt afscheid nemen van elkaar. En Ot mist Sien nog steeds en is nog steeds helemaal van de leg. Gelukkig kan hij nu de nachten aftellen dat ze weer terugkomt .
Wat grappig zeg, inderdaad, dat jullie elkaar kennen.

Anky, wat grappig dat Maby van exotisch gekruid houdt. Lijkt me best fijn, ik moet zeggen dat ik af en toe een beetje simpel wordt van al die aardappels groente vlees gerechten, met af en toe een pastagerecht. Ik zou veel vaker rijst met prutje willen eten. Met Mandarijn gaat dat trouwens ook nog wel, die at ook een keer smakelijk van onze indiase curry mee, maar Limoen moet er echt niets van hebbn, niet van rijst en niet van gekruid eten.

En wat leuk voor Sien, dat ze nu nog de hele week met haar vakantievriendinnetje kan spelen.

Morgen gaan de kinderen voor de allerlaatste keer naar gastouder, vind het best heftig, afscheid nemen, ze zijn er toch 2 jaar lang bijna dagelijks geweest

Miffy, verder goed gegaan met zieke Pluis en op jou slapende Nino?
Zo leuk om een oude bekende ineens tegen te komen! (En gelukkig konden we echt goed met elkaar overweg )

Na twee keer weigeren met een avent fles drinkt Nino nu zoet met difrax. Hoera! Nog een paar keer oefenen en dan hoef ik niet meer elke twee uur (zo vaak drinkt 'ie 's middags) klaar te staan. Dat scheelt gevoelsmatig toch wel veel.

Zieke Pluis was een voorbeeldige patient. Alleen toen hij 's middags een tikkeltje gedesorienteerd wakker werd net toen Nino gezellig over me heen poepte (wat komt dat spul ver!) was het even spannend

Anky, die arme Ot die zijn zus zo mist!

Zijn jouw kinderen ook zo eigenwijs dat als je dit recept nog een keer zou maken, ze het niet zouden eten, Citro?
quote:Miffy schreef op 11 augustus 2010 @ 21:34:

. Alleen toen hij 's middags een tikkeltje gedesorienteerd wakker werd net toen Nino gezellig over me heen poepte (wat komt dat spul ver!) was het even spannend

ik denk dat je er toen niet zo om kon lachen, maar ik doe toch even
Miffy ik heb je teruggemaild. En bedenk me nu ineens het wachtwoord van onze club . Weet jij het nog?
de AVG's komen mij af en toe ook de neus uit, Citro. Wij eten dat meestal 1 á 2 keer per week, een keer pasta, een keer courgettesoep (gaat ook vervelen, maar goed, dat eten ze) en op de dagen dat ik tijd en zin heb, kook ik wat uitgebreider, want ik pas me niet altijd aan.

wat schattig en toch ook sneu dat Ot zijn zus zo mist!

ik ga krant lezen
had ik al verteld wat onze 'spuit-elf'-Poek op vakantie een keertje zei? ik was met Poek gaan zwemmen, samen met Ot-ke en haar moeder. Op een gegeven moment zegt Poek tegen de moeder van Ot-ke:'wat heb jij een rare kin: je lijkt wel een heks!' en daar sta zwem je dan, met je goeie gedrag...

kga zo maar eensch slapen..., trusten
quote:lilalore schreef op 11 augustus 2010 @ 22:01:

Miffy ik heb je teruggemaild. En bedenk me nu ineens het wachtwoord van onze club . Weet jij het nog?

Jazeker! Was een briljant wachtwoord

Sok, eten jullie nooit rijst?
quote:Miffy schreef op 11 augustus 2010 @ 22:39:

[...]

Jazeker! Was een briljant wachtwoord

Haha, goed zeg. En dat na 25 jaar!
Rijst eten ze hier alleen in de vorm van nasi. En dan eigenlijk alleen omdat ik ze omkoop met kroepoek.

Ai, ondergepoept worden lijkt me echt heel erg naar. Is me gelukkig nooit gebeurd. Ik ben ook nooit ondergeplast.

Over poep gesproken, ik ben met Maby aan het oefenen met het potje, maar we hebben nog regelmatig ongelukjes. Het prijzenswaardige is dat Maby zelf de boel opruimt (de intentie is helemaal goed!). Het nadeel is dat ik overal in huis uitgesmeerde poep vind (yuk) en dat het zelf billen afvegen ook nog niet helemaal gaat zoals het moet. Nou ja, even volhouden maar.
En sorry voor deze poepverhalen op de vroege morgen.... .
OK, doe ik er nog één bij: Poek veegt d'r billen nog altijd niet goed af, dus vanmiddag heb ik er eens bijgestaan toen ze haar billen afveegde en haar 'les' gegeven. Ook fijn klusje (not)

Wat knap dat Maby al op het potje wil! restverschijnselen zijn dan weer wat minder....

Vanmorgen naar de tandtechnicus geweest voor de kleurbepaling van nieuwe brug en daarna door naar Sokmans werk. hebben we koffiegedronken en toen tergugefietst. Slof slaapt nu en ik heb even gelegen: tijdens het verhaaltjes lezen voor Poek vielen mijn ogen vanzelf dicht.... Waar kan een mens toch moe van worden?
Jongste kan heel goed z'n behoeftes ophouden (volgens mij hoeft hij gewoon niet zo heel vaak), maar hij doet echt 0,0 op het toilet/potje. Echt alsof hij het helemaal niet snapt, dat hele "loslaten". Ook zo'n mijlpaal, zeg, de dag dat je je (op een enkele uitzondering na) echt he-le-maal niet meer met de uitwerpselen van je kinderen bezig moet houden. Dat zal bij ons nog wel even duren. Knappe Maby.

Ik had vandaag een hele leuke dag met prive-lessen over werk-dingetje. Helemaal goed. Ik kreeg ook een muis voor bij de laptop kado (zo'n heel klein geval). Ontzettend leuk. Alleen jammer dat mijn collega er later op wees dat we niks mogen aanemen wat meer waard is dan 5 Euro. Nu zit ik bij ebay te kijken wat zo'n ding zou kunnen kosten En ik bedenk me ineens dat ik in April ook al een usb stick (kleintje hoor, 1 GB) met een testversie van een programma heb gekregen, en dat zit ook wel erg op het randje. Heeft natuurlijk ook met mijn werk te maken, maar het zit me niet echt lekker ...

Vandaag nog even met Oudste langs kinderarts geweest, want hij bleef maar over buikpijn klagen (af en toe). Het zal wel niets zijn, maar ze hebben ook even naar de urine gekeken (was bijna goed), en bloed (kanjer, gaf geen kik), uitslag morgen. En morgen volgt nog een echo. Alleen voor de zekerheid. Want een nasleep van zijn blindedarm zou het natuurlijk ook wel kunnen zijn. We zijn dan wel heel alert vanwegen de gebeurtenissen, maar de arts vond het ook wel een goed idee dit even goed uit te zoeken.

Ik ben al helemaal geinspireerd van Citro's kookverhaal en ga wat nieuws uitproberen van het weekend qua eten; krijgt Citro de schuld als ze niet braaf opeten
morning! Koffie kan ik hier in de trein, maar ik hoop dat iedereen zonder ook wel wakker wordt. Ik ga zo aan het werk
koffie kan ik dus niet maken , en typen kan ik ook al niet
iedereen nog in slaap? Of aan het werk? of allebei?
ik zat net weer op één van mijn 'favoriete' sites over BV. de stoom kwam alweer uit mijn oren, als ik lees dat het niet-geven van borstvoeding ongeveer gelijk wordt gesteld aan 'roken tijdens de zwangerschap' etc. en dat het ongeveer een misdaad is als je je kind geen bv geeft.

ik ga in november een presentatie geven over het onderwerp, maar bij zulke sites ga ik acuut braken.
aangezien niemand met mij meedoet, ga ik vandaag maar het topic volkletsen, gleuf ik
ik voel me zo-ho verdo-homd al-le-heen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven