Mode & Beauty alle pijlers

Modeprobleem

13-08-2010 15:52 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet over een week op sollicatiegesprek. En wel in het buitenland (nog wel in Europa). De situatie: een conservatief instituut, drie uur vliegen ('s ochtends vroeg op, 's avonds weer thuis), gesprek van 2 uur met aansluitend lunch.

Ik wil er zakelijk, vrouwelijk, chic en toch modieus uitzien. Stof mag niet kreuken, moet wel ademen, comfortabel en van goede kwaliteit zijn. Geen glansstof, geen opzichtige prints. Liefst geschikt voor de meeste weersomstandigheden, indien nodig heb ik wel een trenchcoat of zacht, dof leren jasje dat ik kan meenemen.

Ik heb een kast vol kleding, maar heel veel daarvan is kreukend (zijde, linnen e.d). Geen probleem als ik hier in de auto stap en een jasje gerust op de achterbank kan leggen, maar wel een probleem als je het al uren aan hebt terwijl je gesprek nog moet beginnen.

Veel van mijn kleding is uitgaanskleding, omdat ik hier meestal de godganse dag achter mijn pc gekleefd zit.

Ik wil niet meer meenemen dan een attachékoffertje en een handtas.

Heb al zitten browsen, zag wat moois bij Heine, maar daar had men een levertijd van 10 dagen. LaDress heeft mooie dingen, maar het meeste is glanzend en ik vind het ook best aan de prijs. Eigenlijk heb ik ook te weinig tijd om uitgebreid te gaan shoppen.

Schoenen heb ik genoeg, handtassen ook.

Heb maat 38, slank postuur, smalle taille, brede schouders, mooie benen. Dacht zelf aan een mooie wikkeljurk o.i.d.

Iemand ideeën?
Bij een wikkeljurk zou ik wel echt een jasje dragen. Anders vind ik het niet geschikt voor een conservatief bedrijf. Bij een wikkeljurk heb ik sowieso vraagtekens.

Kan je foto's vinden van dat bedrijf om te kijken wat mensen daar aan hebben? Bij conservatief denk ik echt namelijk aan een pak of mantelpak. Wel met een mooie blouse of shirt. Ik zou ook een stijlvolle gekleurde sjaal aanraden. Een sjaal legt de focus op je gezicht en heeft als voordeel dat als je hem omslaat je eventuele kreukels in je jasje camoufleert. Je kan overal mooie sjaals kopen (krijg veel complimenten over mijn 10 euro sjaals die er duur uit zien).

Het jasje kan je meenemen in een kledingzak in het vliegtuig. Doe hem dan pas aan vlak voor je in het kantoor bent en niet bijvoorbeeld al in de taxi (dan kreukt ie als nog).

Een blouse kan ook veel kreuken, vandaar dat een mooi shirt een goede vervanging kan zijn. Let er dan wel op dat je ook stijlvolle sieraden draagt. Niet teveel natuurlijk.
Kijk eens bij esprit voor een mooi pak.
bij Bandolera zag ik een mooi pak

beetje beige achtig ook maat 38

Ik had ook een beetje hetzelfde probleem. Uiteindelijk toch maar weer dat donker 2 delig pak aangetrokken. Wel met een lichte accenten.
Nav de nieuwe knoppen, heb ik eens op twitter: viva.nl getypt.

Daar kwam ik jouw topic tegen, kijk maar:

http://twitter.com/magazineNL

Just so you know.
Je mag mijn zwart witte polka baby van King Louie wel lenen als je hem komt galen. Regio Utrecht.
quote:Primabella schreef op 13 augustus 2010 @ 16:09:

Nav de nieuwe knoppen, heb ik eens op twitter: viva.nl getypt.

Daar kwam ik jouw topic tegen, kijk maar:

http://twitter.com/magazineNL

Just so you know.

Die twitteren volgens mij alle topics over mode op viva.

Losers.
Liever elitair dan een pauper!
Bij 'conservatief instituut' denk ik niet gelijk aan een wikkeljurk... Eerder aan een donkerblauw pak (met rok of broek, afhankelijk van het land), gepoetste schoenen en een blouse in een niet al te wilde kleur, met bescheiden sieraden. Kun je iets meer informatie geven over het land (Noord- of Zuid-Europa, grote stad of provincie)?
Voor de volledigheid: hij is nieuw, 1x gedragen. Maat M. Cross dress.
Ik ga niet bij dat bedrijf werken. Het is een gesprek voor een heel ander soort functie, erg 'outdoor' en non-profit, zal ik maar zeggen. Het instituut waar ik heen moet, is een intermediair. Ook weer geen officiële in de zin van een headhunter. Ik kan er niet verder op ingaan. Ik ken mensen in soortgelijke functies, maar het zijn geen 'strakkepakmensen'.

Bij Esprit heb ik al gekeken, maar ik vind de kwaliteit/uitstraling niet echt goed.

Voor de functie is mijn uitstraling erg bepalend. Ik vind een mantelpak prima voor een functie in bijv. een bank e.d., maar in dit geval is het het gewoon niet.

Bij een wikkeljurk denk ik niet aan een jurkje van sweatstof of t-shirtstof, maar een mooie jersey o.i.d.

Mijn stijl is meer Karen Millen e.d., maar dat zijn geen geschikte jurken.

Man gaat overigens ook mee (is duofunctie) en die trekt wel gewoon een mooi pak aan.
Ik denk ook eerder aan een pak dan wikkeljurk.

Op de sit van Esprit staat een heel mooi donkerblauw pak, broek en jasje. Daar kan je i.p.v. een t-shirtje (zoals op de foto) een mooie witte bloes onder aantrekken. Een nette schoen met een niet al te overdreven hoge hak (trek ook een panty aan) en misschien een parelketting/oorbellen of gewoon een subtiel sieraad. Denk ook aan een mooie tas en als een jas nodig is, een fatsoenlijke mac of zo.
quote:Suze2hier schreef op 13 augustus 2010 @ 16:12:

Je mag mijn zwart witte polka baby van King Louie wel lenen als je hem komt galen. Regio Utrecht.Hartstikke lief, maar ik denk niet dat King Louie het is voor deze gelegenheid.
Een tweedelig pak is wel netjes,

Je hoeft geen blouse er onder maar een strak shirt in beige, lichtbruin, lichtblauw of roze

Voor non-profit zou ik dan zowiezo niet te strak gaan maar wel netjes.

Karen Millen is wel netjes maar ik denk dat je ook niet te fashionable moet verschijnen.
Vanilia heeft erg mooie pakken, soepelvallende stoffen, kreuken amper en van mooie kwaliteit.

Met een mooie blouse eronder kan je haast niet stuk.

Succes met je sollicitatie!
quote:sue2 schreef op 13 augustus 2010 @ 16:18:

Ik denk ook eerder aan een pak dan wikkeljurk.

Op de sit van Esprit staat een heel mooi donkerblauw pak, broek en jasje. Daar kan je i.p.v. een t-shirtje (zoals op de foto) een mooie witte bloes onder aantrekken. Een nette schoen met een niet al te overdreven hoge hak (trek ook een panty aan) en misschien een parelketting/oorbellen of gewoon een subtiel sieraad. Denk ook aan een mooie tas en als een jas nodig is, een fatsoenlijke mac of zo.

Dit?

Ik vind dit zo.... nietszeggend.

Ik heb 20 jaar bij een grote multinational gewerkt, en altijd strak in het (mantel)pak. Ik heb ze ook nog wel hangen, maar ze zijn wat gedateerd. Altijd panty erbij, mooi leren attachékoffertje e.d., bescheiden sieraden. De dresscode is me bekend, zogezegd.

Maar voor mijn gevoel past dit hier niet.
quote:Bizar2009 schreef op 13 augustus 2010 @ 16:20:

Een tweedelig pak is wel netjes,

Je hoeft geen blouse er onder maar een strak shirt in beige, lichtbruin, lichtblauw of roze

Voor non-profit zou ik dan zowiezo niet te strak gaan maar wel netjes.

Karen Millen is wel netjes maar ik denk dat je ook niet te fashionable moet verschijnen.Nee, klopt, te fashionable kan inderdaad niet.
Wel allemaal bedankt voor het meedenken, overigens!
Check de "work wardrobe" van asos.com, misschien zit daar wat tussen. Voor ¤12 verzendkosten heb je het met 3 (werk?)dagen binnen.

http://www.asos.com/Women ... pgecategory.aspx?cid=8309
Een pak kan heel mooi zijn...maar kies misschien eens voor een andere kleur.

Met deze kleuren bijv. (moet je wel staan natuurlijk), zullen jij en je man in elk geval niet op de Blues Brothers lijken.

Ik vind pakken ook nietszeggend. Voor mij hoeft het ook niet hoor!

Ik heb het gevoel dat in Nederland, UK, Japan, USA het wel weer heeel wat zegt als je in ieder geval bij een Multinational zo verschijnt op een sollicitatie.

Lastig zeg, ook omdat het in het buitenland is.

hmmm neem anders een pak mee voor als je nog twijfelt.

Een nette wikkeljurk moet goed zijn indien deze niet te kleurrijk is a desigual.

Succes ermee!
En anders misschien een mooie jurk van Claudia Sträter of van Dept? Beide overigens ook bij de Bijenkorf verkrijgbaar, dus misschien moet je eens op de webshop van de BK kijken?
Op de site van Claudia Sträter zie ik wel een paar goede opties: fashionable, maar niet te, vrouwelijk, maar niet te sexy.

Ik draag overigens nooit zwart. Heb een zwart/witte mooie en elegante jurk in de kast hangen, er hangt een zwart fluwelen kort jasje naast. Is nog een optie, maar ik twijfel.

Ik vind bijv. een Jackie O-jurk met kort jasje heel mooi, maar de halslijn flatteert me helemaal niet.
quote:Bizar2009 schreef op 13 augustus 2010 @ 16:30:

Lastig zeg, ook omdat het in het buitenland is.

Het lastige is, dat de functie waarop ik solliciteer een totaal ander karakter heeft, dan het instituut/bedrijf waar ik heen moet.

Je wilt dus enerzijds keurig verschijnen, maar maar anderszijds niet overkomen als iemand die straks 'in het veld'' een pleefiguur slaat. Het is overigens wel een bestuursfunctie, en niet alleen een veldfunctie.

Ik ben er heel opgetogen over, het is iets dat ik eigenlijk al jaren wilde gaan doen. We overigens gevraagd om te solliciteren, we zijn bekend in die 'branche'. Als het lukt, verandert echt ons hele leven.
Claudia Sträter heeft inderdaad geschikte dingen.

Maar is het niet zo dat men (de interviewers) toch wel weten dat je over het algemeen strak in het pak op gesprek verschijnt?

Ik heb ergens gewerkt, out in the country, waarbij ik in een heel oud farmhouse kantoor had. Toen ik daar op gesprek ging, ging ik uiteraard ook op mijn paasbest in pak en dat deed iedereen. Daarna was het gewoon jeans, t-shirt en schoenen die de modder aankunnen. Toen er voor mijn functie weer sollicitanten kwamen, die kwamen ook allemaal netjes in pak ook al wisten ze dat het een boerderij was met vooral veel zand en modder eromheen.

Vind nog steeds dat een pak kan maar zou het dan wat minder stijf aankleden, geen bloes, geen parels. Leuk shirtje eronder en ik zou zelf dan ook wel een leuke lange ketting erbij kiezen. Ben zelf erg van de sieraden en mooie horloges dus....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven