Wat is w00t?
zaterdag 14 augustus 2010 om 02:21
De laatste tijd duikt voortdurend de term w00t op. Wat betekent dit, en waar komt het vandaan? Mijn huidige interpretatie is: het is een soort toetergeluid waarmee goedkeuring wordt uitgedrukt. Am I right?
En hoe kan het toch dat mensen deze uitdrukking (en soortgelijke termen) ineens gebruiken alsof het er altijd is geweest, zonder enige uitleg? Is dat soms om het verschil tussen henzelf (de ingewijden) en de mensen zoals ik (de noobs) (ja ik weet wel iets, ja ) te benadrukken?
En hoe kan het toch dat mensen deze uitdrukking (en soortgelijke termen) ineens gebruiken alsof het er altijd is geweest, zonder enige uitleg? Is dat soms om het verschil tussen henzelf (de ingewijden) en de mensen zoals ik (de noobs) (ja ik weet wel iets, ja ) te benadrukken?
zaterdag 14 augustus 2010 om 02:25
quote:Tinkeldel schreef op 14 augustus 2010 @ 02:23:
Noob komt trouwens wel uit dezelfde contreien.
Thanks voor jouw verklaring, ben benieuwd of er nog andere volgen
Ik weet trouwens niet of noob uit de game-wereld komt. Het komt van newbie, en dat kan ook zo maar uit de aloude nieuwsgroepgemeenschap komen. Of wellicht nog ouder zijn?
Noob komt trouwens wel uit dezelfde contreien.
Thanks voor jouw verklaring, ben benieuwd of er nog andere volgen
Ik weet trouwens niet of noob uit de game-wereld komt. Het komt van newbie, en dat kan ook zo maar uit de aloude nieuwsgroepgemeenschap komen. Of wellicht nog ouder zijn?
zaterdag 14 augustus 2010 om 05:15
zaterdag 14 augustus 2010 om 09:14
zaterdag 14 augustus 2010 om 09:21
idd, in Wow is een noob vaak iemand die slecht speelt. Iemand die het "voor de rest van de groep" verziekt. ( Dan worden de no-livers heul erg boos )
En nu gaat mijn nerd-modus weer uit
( Oh, en FTW = For The Winn. Wordt net als bijv. w00t gebruikt als je iets leuk vindt. Bijv: Ardberg FTW. Dan vind ik jou leuk\goed\ )
( oh2, dit is géén hengelen )
En nu gaat mijn nerd-modus weer uit
( Oh, en FTW = For The Winn. Wordt net als bijv. w00t gebruikt als je iets leuk vindt. Bijv: Ardberg FTW. Dan vind ik jou leuk\goed\ )
( oh2, dit is géén hengelen )
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
zaterdag 14 augustus 2010 om 09:33
quote:Mieomij schreef op 14 augustus 2010 @ 08:04:
Ik ben in de veronderstelling dat Noob een afkorting is voor Newbie, een enigszins denigrerende term voor iemand die pas komt kijken en van toeten noch blazen weet.Bij noob vond een betekenisverschuiving plaats, en bij newbie niet, overigens.
Ik ben in de veronderstelling dat Noob een afkorting is voor Newbie, een enigszins denigrerende term voor iemand die pas komt kijken en van toeten noch blazen weet.Bij noob vond een betekenisverschuiving plaats, en bij newbie niet, overigens.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 14 augustus 2010 om 10:24
quote:Ardberg schreef op 14 augustus 2010 @ 09:14:
w00t ken ik als een uiting van vreugde, een soort "joepie!!" voor gamerts.
Noob staat oorspronkelijk voor nieuwe speler, maar kom ik nu meer tegen als benaming voor een speler die slecht speelt, of op een onsportieve manier zijn puntjes scoort.Ik dacht dat jij geruild had maar als ik deze post dan weer lees....
w00t ken ik als een uiting van vreugde, een soort "joepie!!" voor gamerts.
Noob staat oorspronkelijk voor nieuwe speler, maar kom ik nu meer tegen als benaming voor een speler die slecht speelt, of op een onsportieve manier zijn puntjes scoort.Ik dacht dat jij geruild had maar als ik deze post dan weer lees....
zaterdag 14 augustus 2010 om 10:32
Leuk topic!
Ik probeer ook altijd een beetje bij te blijven met de nieuwe termen, niet dat ik ze zelf gebruik, maar is wel leuk als je weet wat er bedoeld wordt
w00t had ik zelf al ontcijfert, maar heb er nog 1 die ik niet begrijp.
Soms lees ik op internet " Bam, jonge, bam!"
Wie weet wat dit dan weer is?
De afkorting jwt (je weet toch) zie ik trouwens nog vaak opduiken, die is er ook al een tijdje
Ik probeer ook altijd een beetje bij te blijven met de nieuwe termen, niet dat ik ze zelf gebruik, maar is wel leuk als je weet wat er bedoeld wordt
De afkorting jwt (je weet toch) zie ik trouwens nog vaak opduiken, die is er ook al een tijdje
zaterdag 14 augustus 2010 om 12:21
quote:Venusss schreef op 14 augustus 2010 @ 10:32:
Leuk topic!
dat bam komt uit new kids on the block
een noob word gebruikt als iemand een kneus is, of iets doms uithaalt wat niet grappig is of niet goed is in een spelletje
noob word vaak niet als newbie gebruikt....een newbie is gewoon iemand die nieuw is
bij woot moet je een poppetje gebruiken die niet op viva staat maar het gaat ongeveer zo WHOOOTTTTT
jwz= je weet zelluf ( swa...als optie)
jwt= je weet tog
Leuk topic!
dat bam komt uit new kids on the block
een noob word gebruikt als iemand een kneus is, of iets doms uithaalt wat niet grappig is of niet goed is in een spelletje
noob word vaak niet als newbie gebruikt....een newbie is gewoon iemand die nieuw is
bij woot moet je een poppetje gebruiken die niet op viva staat maar het gaat ongeveer zo WHOOOTTTTT
jwz= je weet zelluf ( swa...als optie)
jwt= je weet tog
zaterdag 14 augustus 2010 om 12:23
bij elke schop of knal moet je een BAM!!!!!! indenken
http://www.youtube.com/watch?v=QjCVGxbZ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=QjCVGxbZ ... re=related
zaterdag 14 augustus 2010 om 14:37
Nerdrage, ook zo'n leuk woord. Een paar voorbeelden hiervan:
http://www.youtube.com/wa ... B8F2E8&playnext=1&index=4
http://www.youtube.com/wa ... B8F2E8&index=6&playnext=2
http://www.youtube.com/wa ... B8F2E8&playnext=1&index=4
http://www.youtube.com/wa ... B8F2E8&index=6&playnext=2
zaterdag 14 augustus 2010 om 14:47
Ik vind noob ook iets anders dan newbie, wat floreat al zegt. Het betekent in feite allebei nieuweling, maar noob is wat lulliger bedoeld. Net als greenie.
W00t zie ik ook al lang op internet voorbij komen. Wist eerst ook niet wat het betekende, maar als iemand typt: w00t, morgen lekker op vakantie. Dan is de strekking mij duidelijk.
(FTW kende ik nog niet, dacht even dat het een verbastering van WTF was )
W00t zie ik ook al lang op internet voorbij komen. Wist eerst ook niet wat het betekende, maar als iemand typt: w00t, morgen lekker op vakantie. Dan is de strekking mij duidelijk.
(FTW kende ik nog niet, dacht even dat het een verbastering van WTF was )
zaterdag 14 augustus 2010 om 14:47
Grappig dat noob en newbie in betekenis zo zijn gaan verschillen, terwijl de een ooit als afkorting van de ander is begonnen.
Ik heb wat lopen googlen, en w00t blijkt l33t te zijn, dat laatste spreek je uit als leet (op zijn Engels, rijmt op meet) en komt af van het woord elite en betekent spelling met andere tekens om zoekalgoritmes te ontduiken, zie de pagina hierover op wiki.
Ik heb wat lopen googlen, en w00t blijkt l33t te zijn, dat laatste spreek je uit als leet (op zijn Engels, rijmt op meet) en komt af van het woord elite en betekent spelling met andere tekens om zoekalgoritmes te ontduiken, zie de pagina hierover op wiki.