Wat moet ik hier van denken?

14-08-2010 16:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
M'n vriend en ik zijn al ruim 5,5 jaar bij elkaar en wonen ongeveer sinds 1,5 jaar samen. Een paar weken geleden zei hij tijdens een ruzie dat hij niet zeker wist of hij wel van me houdt. Hij heeft wel sterke gevoelens en wilt het niet uitmaken........Ik heb het maar ff laten gaan en vroeg vandaag of hij er nog over heeft nagedacht. (ivm vakantie hebben we elkaar 3 weken niet gezien wat mij wel een goede periode leek om over dingen na te denken) Hij zegt dat hij nog steeds niet zeker weet of hij van me houdt maar dat hij me wel heeft gemist. Toen heeft hij gevraagd of we er een ander keer over konden praten omdat mijn vraag nu wel heel onverwacht kwam.

Uit zijn gedrag vind ik wel dat hij liefde laat blijken en daar heb ik nooit aan getwijfeld tot hij de woorden dus uitsprak. Nu weet ik niet wat ik er van moet denken....... iemand??
Ik ben vooral benieuwd wat jij wilt? Hij heeft 3 weken rust gehad en wil er niet op doorgaan, want de vraag komt onverwacht. Maar jij zit er dus minstens 3 weken al mee. Kun je het laten rusten? Ik zou gek worden, denk ik.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ai... dat is pijnlijk. Klinkt alsof hij het zelf ook allemaal even niet zo goed weet. Maar hij heeft het er nu eenmaal uitgeflapt, dus nu zal hij met de gevolgen moeten leren leven en het gesprek met je aangaan. Ik zou dat op zeer korte termijn van hem vragen. Wat is precies de aard van zijn twijfels? Hoe lang twijfelt hij al? Is er een bepaalde verandering die misschien zou kunnen helpen? Dat zijn toch dingen waarover hij zal moeten gaan nadenken, als hij dat niet al gedaan heeft. Hij kan je niet zomaar in deze onzekerheid laten zitten.
Jullie zijn al 5,5 jaar bij elkaar en hij weet niet of hij van je houdt? Ik zou zwaar beledigd zijn. En tegen hem zeggen dat 'ie dat dan maar gauw moet gaan uitzoeken voor zichzelf, want dat ik anders weg ben. Misschien hard, maar met dit soort gedraai zou ik weinig kunnen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Tja, eens met wat hiervoor is gezegd. Wat wil jij? En wat heeft hij uitgelegd over zijn twijfels?

Uit welk gedrag maak jij op dat hij nog liefde voelt?
Misschien is het iets om te vragen of hij wel van je gehouden heeft en wat hij verstaat onder "houden van". Misschien heeft hij wel een beeld over wat hoort, zodat hij nu niet weet dat wat hij voelt liefde is... Snap je mijn vage zin?

Misschien houdt hij wel van je, maar herkent hij het niet als 'houden van'. Wat zijn zijn verwachtingen? En kunnen jullie daar iets mee?
kookwekkertje01 wijzigde dit bericht op 14-08-2010 17:35
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
@kookwekkertje01: ja die laatste vraag is idd wel een hele goede! Bedankt! Het is toch wel goed om het op een andere manier te vragen. Sowieso kan hij al heel erg moeilijk zijn gevoelens uiten (tijdens die ruzie kwam ik erachter dat hij dingen die ik twee jaar geleden had gezegd nog nient had verwerkt, was me echt van geen kwaad bewust, vandaar dat dit ook echt als een klap in m'n gezicht aankwam)

Hij heeft zichzelf verder ook niet kunnen uitleggen want hij zit zelf elke keer vast in z'n eigen woorden.

@Chryssa: ik ben ook heel beledigd, zeker ook omdat ik altijd heel zelfstandig ben en altijd heb gezegd dat ik geen 'bullshit' van mannen accepteer. Dit heb ik tot nu toe ook altijd gedaan. Tot nu......

@verkademeisje: Hoe blijkt dat ik nog wel de liefde voel: We lachen samen, hebben wel lol (ook na die vreselijke ruzie) en net nog merkt hij dat ik verdrietig ben vanwege z'n antwoord (dat hij het dus nog niet weet) en komt hij een knuffel en een kus geven.

Ik voel me daardoor heel onzeker. Hij uit zichzelf wel meer via zijn gedrag terwijl ik heel verbaal ben, maar toch.... ik kan niet loslaten dat hij de woorden heeft geuit....
Heb het idee dat je aan het lijntje wordt gehouden. Hij heeft nu 3 weken de tijd gehad en nog krijg je geen antwoord.

Lijk me absoluut niet leuk om op het vinkentouw te zitten.

Ik ken een stel dat zo al 4 jaar voortmodderd, wonen wel bij elkaar, maar hij weet ook niet wat hij nu precies wil, gaat vreemd bij het leven. en zij blijft er maar intrappen...........

Stel je eigen grenzen TO en eis zsm een goed gesprek over zijn uitlatingen. Daar heb je volgens mij wel recht op.

Zoals Chyrissa zeg: het is een zware belediging. Helemaal mee eens.
Zou hij kunnen bedoelen dat de aantrekkingskracht weg is?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
@Pinkelot: Het is inderdaad bullshit. Wat moet je nou met zo'n opmerking? Moet je dan zeggen: "Goh schat, wat een dilemma voor je. Ik ga wel even zitten wachten tot je het wel weet, hoor". Lijkt me niet. Na 5,5 jaar een relatie mag je toch wel wat meer verwachten.

Ik snap dat je ervan geschrokken bent, maar ik zou hem heel duidelijk maken dat dit toch echt zijn probleem is. En dat jij niet van plan bent stil in een hoekje te gaan zitten wachten tot hij zichzelf weer gevonden heeft. Als hij twijfels heeft dan moet hij proberen uit te vinden waar die vandaan komen en wat hij ermee wil doen. Hij kan niet verwachten dat jij lijdzaam toe gaat kijken hoe hij de scepter zwaait over jullie relatie door onzekerheden te creëren. Het is kiezen of delen.
Na 5,5 jaar relatie vind ik het toch vrij apart dat hij niet weet of hij wel van je houdt. Bedoeld hij misschien dat hij er niet zeker van is dat hij je nog wel als partner ziet, of misschien juist meer als een goede vriendin oid?
quote:Chryssa schreef op 14 augustus 2010 @ 19:04:

@Pinkelot: Het is inderdaad bullshit. Wat moet je nou met zo'n opmerking? Moet je dan zeggen: "Goh schat, wat een dilemma voor je. Ik ga wel even zitten wachten tot je het wel weet, hoor". Lijkt me niet. Na 5,5 jaar een relatie mag je toch wel wat meer verwachten.

Ik snap dat je ervan geschrokken bent, maar ik zou hem heel duidelijk maken dat dit toch echt zijn probleem is. En dat jij niet van plan bent stil in een hoekje te gaan zitten wachten tot hij zichzelf weer gevonden heeft. Als hij twijfels heeft dan moet hij proberen uit te vinden waar die vandaan komen en wat hij ermee wil doen. Hij kan niet verwachten dat jij lijdzaam toe gaat kijken hoe hij de scepter zwaait over jullie relatie door onzekerheden te creëren. Het is kiezen of delen.

Kan het ook wat minder pissed? Hij heeft inderdaad een probleem ja, en dat is inderdaad zijn probleem, maar hoezo zou je elkaar in relaties niet steunen in dit soort lastige dingen? Lekker makkelijk (en kinderachtig) om de verontwaardigde en verongelijkte partij uit te gaan hangen.

Ooit van luisteren, meedenken, ruimte geven, begrijpen gehoord?
Nou zeg, het is helemaal niet de bedoeling om 'pissed' om te komen. Ik heb ook nooit gezegd dat je niet moet luisteren en meedenken in een relatie. Ik vind alleen de opmerking 'Ik weet niet of ik van je hou' nogal ongepast en zeker na 5,5 jaar relatie. Sorry hoor, maar voor mij zou dat als een mokerslag aankomen. Echt constructief vind ik het ook niet.

Als je twijfels hebt, moet je dat ter sprake brengen en uit proberen te leggen waar je aan twijfelt en wat je gedachten zijn over je relatie. Ik vind niet dat je zo'n opmerking kunt plaatsen en dan vervolgens niks doen en ervan uitgaan dat de ander wel gaat zitten wachten. Ik zou dat heel onprettig vinden en dat ook tegen mijn partner zeggen.
Ja. Dat was al duidelijk
Ik zit in net dezelfde situatie maar dan in een relatie van 18 jaar waarvan 11 jaar getrouwd. En ja, ik kreeg de mededeling dat hij niets meer voor me voelt. Maar net als jou, spreekt zijn gedrag zijn woorden soms tegen. Maar die woorden zinderen natuurlijk door in je hoofd. Nu is het al bijna 10 maanden geleden dat hij dit gezegd heeft en ondertussen is er veel gebeurd waarbij ook uitkwam dat hij gevoelens had voor een ander. Nu denk ik dat dit bij ons voor een groot deel heeft meegespeeld met zijn verlies van gevoelens voor mij : ze raakten ahw ondergesneeuwd. Nu ja zijn verliefdheid werd niet beantwoord en we zijn beginnen vechten voor ons huwelijk. Hij zit nog steeds in een rouwfase en niet met zijn gevoel bij mij maar toch zijn er momenten waarvan ik denk dat hij toch degelijk liefde voor me voelt ook al zegt hij het niet. Hij zit zelf heel erg in de knoop en weet niet meer wat hij wil (ook op andere vlakken). Maar na zo'n lange relatie wil ik niet te snel opgeven ook al vind ik het vreselijk moeilijk want woorden blijven zinderen en slaan wonden.

Vertrouw op je intuitie meid en geef hem tijd en ruimte. Probeer met elkaar te praten en uit te maken hoe een relatie er voor jullie beiden moet uitzien. Ik denk ook dat die mannen liefde vaak verwarren met verliefdheid en daarom denken niets meer te voelen. Ik geef hem hier ook tijd en ruimte en laat toenaderingen van zijn kant komen. Dring je vooral niet op en bouw desnoods wat afstand in waarbij je je eigen activiteiten doet.

Knuffel !!!
Maar ik ben het helemaal eens met Chryssa.... dat kan je toch niet zo zeggen na een relatie van 5,5 jaar.. ???
trouwens de vraag van kookwekkertje vind ik ook een goede, wat verstaat hij eronder, verwart hij houden van met uitbarstingen van passie, wat verwacht hij?

En wat ik niet duidelijk krijg: wat verwacht jij? Net zo belangrijk.

Tinkerbellblue goed je te horen.
Na 5.5 jaar weet hij niet zeker of hij van je houdt?

Hééft hij uberhaupt van je gehouden? Is het weer verdwenen? Of is het er nooit geweest?

Heftig zeg.. Als meneer de vraag onverwachts niet aan kan, dan zou ik als ik jou was hem zeggen dat hij er morgen een gesprek over kan verwachten.

Het is belachelijk dat hij jou in deze situatie laat verkeren. Je weet niet of je vriend van je houd. Vreselijk.. Als jullie nou een half jaar met elkaar gingen dan was het andere koek.
quote:sapphire schreef op 14 augustus 2010 @ 20:21:

Maar ik ben het helemaal eens met Chryssa.... dat kan je toch niet zo zeggen na een relatie van 5,5 jaar.. ???Tuurlijk wel, en dat blijkt ook. Dat het niet leuk is, dat klopt. Kan hij dan beter zijn mond erover houden? Of het pas zeggen als hij er al helemaal kant-en-klaar uit bent wat hij ermee wil? Hij geeft aan dat er wat scheelt, dat hij ergens mee zit. Hij kan echter niet preicies weergeven wat dat is, hoe dat eruit ziet. Daar heeft hij tijd, en misschien hulp (van zijn partner ja, hoe gek is dat) voor nodig. Die, gezien de teksten hier, namelijk een stuk beter uit haar woorden kan komen dan hij.
quote:Very Cherry schreef op 14 augustus 2010 @ 20:33:

[...]

Tuurlijk wel, en dat blijkt ook. Dat het niet leuk is, dat klopt. Kan hij dan beter zijn mond erover houden? Of het pas zeggen als hij er al helemaal kant-en-klaar uit bent wat hij ermee wil? Hij geeft aan dat er wat scheelt, dat hij ergens mee zit. Hij kan echter niet preicies weergeven wat dat is, hoe dat eruit ziet. Daar heeft hij tijd, en misschien hulp (van zijn partner ja, hoe gek is dat) voor nodig. Die, gezien de teksten hier, namelijk een stuk beter uit haar woorden kan komen dan hij.

Ja en is dat dan een reden om zomaar zo'n uitspraak te dumpen en te verwachten dat zij het gaat oplossen? Na 5,5 jaar heeft ie tijd zat gehad om te bedenken wat hij vindt.

Hij geeft aan dat er wat scheelt, dat hij ergens mee zit. Grote jongen. Nou nog vertellen wat er aan scheelt en waar hij mee zit.
quote:sapphire schreef op 14 augustus 2010 @ 20:46:

[...]Hij geeft aan dat er wat scheelt, dat hij ergens mee zit. Grote jongen. Nou nog vertellen wat er aan scheelt en waar hij mee zit.Op zoveel ironie, neerbuigendheid en sarcasme heb ik eigenlijk maar 1 ding te zeggen; Zie je motto.
@Very Cherry: Dat is wel zo, maar wat ik nogal raar vind overkomen is dat hij opeens zegt dat hij niet weet of hij wel van haar houdt en dat er vervolgens eigenlijk niks gebeurt (tenminste, zo komt het nu over, kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of dat ook echt zo is). Hij lanceert deze opmerking, die redelijk heftig is na 5,5 jaar een relatie en vervolgens zit TO nu al drie weken te wachten wat er nu verder gaat gebeuren. Daarmee geeft haar vriend niet echt aan dat hij bezig is met uitvinden wat er nou aan de hand is.

Natuurlijk kun je twijfels krijgen in een relatie, maar dan kun je dat niet naar je partner toe slingeren en het er vervolgens bij laten zitten 'omdat je het ook allemaal niet weet'. Dat is wel erg makkelijk. Hij heeft haar dit nu verteld, dan moet hij ook zijn best doen om er, samen met TO, iets mee te doen. TO kan niet voor hem bepalen waar die gevoelens/twijfels vandaan komen, dus hij zal zelf actief op zoek moeten gaan naar de oorzaak daarvan. Het is niet zo netjes om TO dan maar in onzekerheid te laten verkeren.

En dan nog vind ik zomaar ineens zeggen dat je niet weet of je van iemand houdt een behoorlijk botte manier om je twijfels kenbaar te maken. Zeker als je al zo lang bij elkaar bent. Dat getuigt, mijns inziens, niet van veel tact of inlevingsvermogen.
Whooo Very Chery, sorry dat ik het niet met je eens ben hoor, maar om dat nou meteen maar sarcasme en neerbuigend te noemen... dus ja, zie mijn motto.

Wat kan TO met het feit dat er wat is, dat weet ze dus al. Als hij niet specifieker is kan ze alleen maar blijven afwachten tot hij ergens mee komt. Als er in die 5.5 jaar niet eerder iets geweest is, mag hij best met een wat afgrondere gedachte een gesprek aangaan en niet wachten tot zijn partner dat gaat doen.
quote:sapphire schreef op 14 augustus 2010 @ 20:56:

Whooo Very Chery, sorry dat ik het niet met je eens ben hoor, maar om dat nou meteen maar sarcasme en neerbuigend te noemen... .Ook hier trek je kort-door-de-bocht conclusies. Niet het feit dat je het niet met me eens bent, vind ik neerbuigend, maar je uitspraak over de partner van TO, om 20.46.
quote:Very Cherry schreef op 14 augustus 2010 @ 21:01:

[...]

Ook hier trek je kort-door-de-bocht conclusies. Niet het feit dat je het niet met me eens bent, vind ik neerbuigend, maar je uitspraak over de partner van TO, om 20.46.Sorry, ik was hier om te proberen TO wat mee te geven, niet om in discussies verzield te raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven