***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hee Yasmijn, kom gezellig langswippen hoor! Altijd leuk hier en misschien heb je als "oude rot" nog wat tips voor ons groentjes...

Spitsmuisje: hoe was je avond gisteren? Naar welke film ben je geweest?

Mariekes: leuk dat jij ook Rapley doet. Ik hoor weinig mensen die het doen en kon er weinig info over vinden. Ik heb nu dat boek van Stefan Kleintjes.

Buitenmeisje: wat naar dat je denkt dat Koen bang is geworden op de creche! Natuurlijk moet je het even navragen, maar ik kan het me niet zo goed voorstellen. Een huilend kindje zullen ze uit de zaal halen om de andere kinderen niet wakker te maken.

De borrel was gezellig. Max deed alleen weer gek met slapen. Hij was van 22:00 - 22:45 wakker en begon hysterisch te krijsen. Uiteindelijk heb ik hem maar even beneden in zijn wipstoeltje gezet en dat was natuurlijk prima voor meneertje... Om 22:45 viel hij direct weer in slaap toen ik hem in bed legde.

Daarna werd hij weer om 4:15 wakker en ging pas om 5:30 slapen. De laatste mensen gingen om 4:00 weg, dus uiteindelijk heb ik maar van 5:30-8:30 geslapen... Gelukkig had ik weinig gedronken, anders had ik het niet volgehouden.
Jeetje Lara, je zult je wel brak voelen.

Spitsmuis, ik geef om 12.30 uur warme gorentehap en daar achteraan joghurt. Gewoon van een bordje. Inderdaad wel een kliederboel omdat de joghurt vrij dun is, maar ja. Ik geef de joghurt dan wel i.p.v. de melk.

Volgens het cb moet ik volle joghurt geven. Weten jullie waarom? Ik ben het vergeten te vragen.
Tsja...dat voel ik me ook...

Magere melkproducten bevatten amper vitamine A en D, daarom kun je beter volle yoghurt gebruiken.
Sorry buitenmeisje; helemaal vergeten om op jou te reageren1 wat naar dat je denkt dat de leidsters Koen te lang hebben laten huilen! Iknzou het zeker navragen! al klinkt dat wat Lara zegt ook wel erg logisch.......in ieder geval succes! ik ik hoop dat jij en Koen vanacht een betere nacht hebben!

Lara; fijn dat het zo gezellig was! Vandaag dus maar een rustige hangdag?
O, daarom, klinkt logisch
Even snel een yoghurttip: bij AH wordt volle BIOLOGISCHE yoghurt verkocht, die is een stuk dikker (en ook zachter van smaak) dan gewone volle yoghurt, dus dat zorgt echt voor veel minder geknoei. Niet die in bekers maar gewoon die in pakken van een (halve) liter. Echt handig hoor!

Later meer, fijne zaterdag!
Hmmm...Rapley was nog niet zo'n succes. Hij likte wat aan het worteltje en keek er heel vies bij. Toen ik het had geprakt met wat opvolgmelk erbij heeft hij een paar muizenhapjes gehad.

Morgen toch maar gewoon Rapley doen.

Mariekes: hoe ging dat bij Isis?
haha, wij gaven net een stukje banaan, dat ging opzich best leuk. Als hij weer een stukje los had keek hij met een verschrikkelijk vies gezicht, heel grappig.

Alleen toen zat hem blijkbaar toch echt een stukje dwars. Die boerde hij dus vrolijk met de rest van zijn maagje weer omhoog. Helaas, geen banaan meer dus. Voor zijn 18e lukt het vast wel een keer.
Haha Lara, herkenbaar!

Fijne van Rapley leek me het 'relaxed' omgaan met eten, maar eigenlijk wil ik toch wel heel graag dat ze wel wat binnenkrijgt .

Begon dus ook met wortels, met het idee: zoet, dus vindt ze vast lekker.... Maar nee hoor, ze moest het niet.... Pas na 3 dagen proberen nam ze er wat van, ik begreep dat ze soms ook gewoon aan de smaak moeten wennen. En vies kijken doet ze bij alles wat ze probeert, erg grappig....

Van de 2e groenten die we probeerden (broccoli), dacht ik in eerste instantie dat ze niks had binnengekregen, maar de volgende dag zat er toch wel wat zichtbaar in d'r poep.

Groenten gaan nog niet zo heel goed, misschien ligt het eraan dat we dat 's avonds proberen als ze toch wat meer moe is. Ze eet het wel, maar wel erg weinig. Nou ja, wordt vanzelf wel meer denk ik.

Fruit gaat wel prima, maar was ook wel even wennen.

Begonnen met peer, een klein kwart in d'r hand gegeven met schil, en ze sabbelde wat vruchtvlees van de schil af. Inmiddels geef ik zonder schil, want die eet ze nu gretig mee op, maar dat blijft dus af en toe in d'r keel hangen. En vuistgrote stukken zonder schil gaan prima naar binnen

Dus ik probeer het niet op te dringen, eet ze niet, dan eet ze niet en dan proberen we het morgen gewoon weer. Belangrijkste vind ik dat eten fijn en leuk moet zijn. Ik eet overigens wel telkens met haar mee, dus als zij fruit eet, pak ik ook een stuk.

Ff kijken of er nieuws over Robbie is...
buitenmeisje, Wat naar dat Koen ineens zo onrustig is in bed. Helemaal nu hij net naar de creche gaat ga je snel denken dat dat de oorzaak is. Zou het komen door het nieuwe ritme waar hij aan moet wennen? Of is het 'gewoon' een fase? moeilijk hoor....

Oja ook een yogurt vraag, wat muis ook zegt, ik dacht dat baby's het eerste jaar nog geen koemelk mochten?mich?weet jij dat?

De liga koek was een goede tip! (fachat?) Tommy heeft net een hele koek naar binnen gesmuld! Hij vond het heerlijk.

ga eens even kijken bij Robbie
Koen ligt nu rustig in zijn bedje. Hoop op een betere nacht.

Ik hoop ook dat het niet aan de creche ligt.... maar het slapen gaat er daar wel heel anders aan toe dan thuis. Ik las in zijn schriftje dat hij afgelopen woensdag steeds in de wagen heeft geslapen. Kan me voorstellen dat het komt doordat hij dus huilde in de 'donkere kamer'. Thuis slaapt hij alleen snachts in het donder. Overdag zijn de gordijnen gewoon open.

Ga het in ieder geval maandag navragen.

Wat betreft koemelk. De zure varianten zijn gezonder dan gewoon koemelk en is geloof ik minder allergie-opwekkend. Koen smult ook van gewone volle yoghurt. Grappig dat ze de zuurdere smaak helemaal niet gek vinden.

Lara: Geduld met eten hoor. Koen eet nu voor het eerst echt (na 4 weken). Volgens mij heeft hij dat trouwens goed geleerd op de creche. Als de stoere grote jongens eten moet hij dat natuurlijk ook.

Ga je trouwens ook bij de creche vragen of ze rapley doen?

Framboos: Wat al een echt buikje. Kan me wel voorstellen dat het niet heel lang duurt voordat je het niet meer verborgen kunt houden. Je had immers al zo weer je oude figuurtje terug.

Spitsmuis: Misschien ff een dom vraagje want misschien heb ik het gemist. Maar ben jij inmiddels al echt thuisblijfmoeder of ben je nog een beetje aan het werk?

Ik ga ff gezellig doen.

Gezellige avond allemaal
Een paar dagen niet kunnen internet en ik moet errug veel bij lezen......Nu ff snel de laatste pagina gelezen!

Lara, ik heb ook het boek van Stefan Kleintjes! Ook omdat wij vegetarier zijn en er veel tips in staan op dat gebied. Wij doen een beetje half rapley, half prakjes, meestal fruit rapleyen en groente prakken of andersom. Op die manier komt er iig genoeg binnen.

geven jullie die yoghurt zo puur, of met diksap?

Buitenmeisje, wij hadden bij kleine pop ook het idee dat ze bang was in het donker of iig als ze wakker werd daardoor niet meer zo goed kon inslapen. Wij hebben een lampje bij ikea gekocht Spoka, een lichtgevend spookje (tja, de naam zegt het al...) Erg hip en het werkt goed!

Ga ff op het Robbietopic buurten...
Framboos wat een mooi buikje! Valt het mensen al op?

buitenmeisje wat naar dat Koen zo aan het spoken is 's nachts. Bij ons op het kdv is de kamer ook heel donker terwijl thuis overdag de gordijnen open zijn. Vincent wil daar ook bijna niet slapen. Hij heeft al een keer uit nijd de hele net opgedronken fles er uit gegooid. Ik zou het zeker even bespreken.

Wat een leuke plannen lievelust. Nu snel een positief antwoord van de kijkers. Als jullie naar de andere kant van deze planeet vertrekken wordt ons clubje wel heel internationaal.

leuk om te horen van al die hapjes van de beebs. Vanwege zijn eczeem hier nog weinig vast voedsel. We werken nu met de provocatiemethode. Iets een paar dagen proberen gaat het goed, dan wat nieuws. Speelt de eczeem op dan stoppen. De bloemkool en peer gaan nu goed.

Fleur, Hugo en Steijn beterschap.
Over de yoghurt, over het algemeen wordt afgeraden om babies onder 12 maanden koemelkprodukten te geven omdat die te veel eiwitten bevatten en daarom de nieren belasten. Daarnaast heeft de lever van babies moeite om melkproducten af te breken, daarbij is rechtsdraaiende yoghurt beter af te breken als linksdraaiende.

Zolang je je baby niet een halve liter yoghurt per dag geeft zal het volgens mij wel meevallen. Ik kies er zelf voor om Ole in ieder geval niet iedere dag een bakje yoghurt als toetje te geven (en dan krijgt Ole turkse yoghurt, van die dikke van C-Yayla, puur trouwens). Er zijn ook toetjes van opvolgmelk te koop!

Punkiepop, ik had die spoka's ook gezien, die zijn leuk! (Goed idee trouwens voor straks), Ole slaapt nu nog op onze kamer, zodra hij begint door te slapen verhuist hij naar zijn eigen kamertje!
Buitenmeisje, wat naar dat Koen zo aan het spoken is 'snachts. Ik hoop dat hij vannacht beter slaapt. Ik laat Zahra trouwens overdag ook gewoon in een donker kamertje slapen, dat vindt ze wel fijn en ze heeft geen moeite met haar dag-en nachtritme. Ik heb vanmorgen ontdekt dat ze echt al humor heeft, ze was om 6 uur al wakker en aan het roepen om haar speentje, dus ik ging hem terugstoppen met mijn slaperige hoofd en kon haar mond niet vinden. Ik was dus met dat speentje in haar wang aan het prikken en toen was ze me gewoon aan het uitlachen, ik hoorde haar echt giechelen! Dat was echt grappig, heb nog een paar minuten in bed in mezelf liggen lachen om haar! Wat ik ook zo grappig vindt is dat ze die fles met 3 standenspeen precies zo weet te draaien dat er meer uitkomt. Als het niet snel genoeg gaat draait ze hem zelf in de juiste stand. Vind ik zo knap!

Hè nou weet ik niet meer wat iedereen geschreven heeft, ff teruglezen.
Wat ontzettend lief Layla! Maak je borst maar nat voor later!
Zo schattig he, dat giechelen..Daan doet dat als de hond voorbij loopt; zijn nagels tikken altijd op het laminaat.

Buitenmeisje, sterkte vannacht, ik hoop dat Koentje lekker zal doorslapen!
Framboos, je hebt inderdaad al een mooi buikje, het verbaast me dat het mensen nog niet opgevallen is. Wij gebruiken trouwens ook Kruidvat condooms dus wie weet..

Fachat, goeie tip van die turkse yoghurt, ik vind die zelf ook altijd errug lekker dus dan ga ik die ook geven. Die biologische yoghurt van Micha klinkt ook wel lekker, dus die kan ik ook proberen.

Lara, jij zult nu wel helemaal bekaf zijn na gisteravond/vanmorgen.

Punkiepop, ik had die Spoka's ook gezien vanmiddag bij Ikea (was ff met mijn moeder en Zahra gegaan), ik kreeg toevallig net een folder binnen met allerlei nieuwe dingen en daar staan ook babyslabbetjes in met mouwen en die zoek ik al een paar weken grrrrrr, volgende week dus maar weer een keertje terug.

Grappig om te lezen hoe jullie Rapley-en. Ik ben er nog niet aan toe geloof ik hihihi, vanmiddag heb ik wel voor de 1e keer een boterham met smeerkaas gegeven en ze heeft ongeveer een kwart gegeten. Ik vond het wel een beetje eng, omdat ze af en toe echt zat te kokhalzen, maar ze vond het wel lekker geloof ik. Ze heeft vanmorgen een heel bakje (250ml) met fruithap gegeten, mango met banaan gepureerd, dat vond ze echt heerlijk. Ik had ze bij de boterham ook een flesje dixap met water gegeven, maar dat was niet zo'n succes. Ze moet echt wennen aan de smaak, is tot nu toe alleen melk gewend. Over die hapjes, ik denk dat ik maar geen complete prutjes meer maak, maar een aantal blokje met aardappelpuree, en dan blokjes met groentepureetjes zodat ik gewoon kan combineren, hoef ik het alleen nog maar door elkaar te mixen na het opwarmen. Ik kwam er op omdat ik van de week een spinazieprutje had gemaakt en toen ineens bedacht dat je spinazie niet meer mag opwarmen dus ik kon alles weggooien. Als ik nou aardappelpuree in porties invries kan ik van die deelblokjes diepvriesspinazie opwarmen en dat prakken met de aardappelpuree.

Lilien, ik ben gisteren ff langs een babyzaak geweest die Bugaboo verkoopt en heb het probleem uitgelegd en ze willen wel een nieuw frame bestellen ondanks dat ik hem niet bij hen heb gekocht (ze verkochten toen nog geen Bugaboo), moet alleen ff de aankoopbon en het garantiebewijs opzoeken.
Even snel, net terug van de verjaardag van mijn broer en nu ben ik echt op...

Punkie: voor vegetariers is het boek sowieso een aanrader (zijn we niet, maar toch). Ik word alleen een beetje moe van al dat bv-gedoe. Natuurlijk, bv is gewoon het beste, maar er was een goede reden dat ik ermee ben gestopt en van kv is nog geen kind dood gegaan.

Moet eerlijk zeggen dat ik het best een beetje eng vond hoor, die enorme (nouja, zo leek het) wortel in de buurt van zijn mondje.

Op de creche krijgt hij gewoon nog melk (het is ook maar 2 dagen per week) en bij een eventuele oppas ook, totdat hij het goed kan. Ik vind het belangrijk dat hij in alle rust en bekendheid op de Rapley-manier leert eten. Ik weet het, hartstikke truttig, maar ik heb nu eenmaal graag het idee dat ik het beter kan met Max... Ik vind het ook geen prettig idee dat anderen hem hapklare brokken geven eigenlijk...

Ik hoop echt eens op een goede nacht vannacht. Ik heb het zelf zo nodig! De oppas zei dat dit soort fasen wel 6 weken kunnen duren...! Nog maximaal 4 te gaan...

Slaap lekker allemaal!
Lara, kan me heel goed voorstellen dat je eerst wilt dat max het "goed kan" voordat je het iemand anders laat doen, zou ik ook echt ab-so-luut niet willen! Daar is niks truttigs aan!

Ik zal duimen voor een goede nacht voor je! Slaap lekker!
Lara, idd handig om het eerst zelf helemaal onder de knie te hebben.

Hier weer geen goede nacht. Wel weer iets beter dan de voorafgaande. D.w.z. ik heb niet ieder uur op de klok gezien, maar wel veel. Daarnaast is vriendlief ook nog ziek geworden. Lijkt wel een beetje op de situatie bij Dropneus vorige week.

Maar er is hoop als ik lara haar verhaal leest. Het duurt maar 6 weken.

Layla: Jullie Zahra is echt een slimmerik.
Wat vervelend buitenmeisje! Je zal wel ontzettend brak zijn! Is Koen nog steeds verkouden? En gebruik je al Luuf of een ui of iets anders?

Misschien is het ook een idee om als Koen overdag gaat slapen toch ook de gordijnen dicht te doen zodat hij donker met slaap gaat associeren.

Hoop voor jullie dat het toch echt geen 6 weken gaat duren! (lijkt me trouwens ook wel erg lang voor een fase!). He en vriendlief ook nog ziek, heb je 2 babies in huis (of valt dat wel mee?)

Hoe gaat het bij jou met werk en kolven? Hoeveel dagen werk jij? en is buitenman ook een dag thuis of gaat Koen al die dagen naar de opvang?

Het kan voor Koen natuurlijk ook een reactie zijn op de nieuwe situatie, dat mama niet meer altijd thuis is en daarom zoveel wakker wordt!?
Oh en hebben jullie wel snoep in huis gehaald voor vanavond? Ik werd vanochtend door Kaj wakker gemaakt: "Mama, het is Sint Maarten!!!" Hij heeft er zo'n zin in! Hij heeft een prachtige lampion gemaakt, helemaal zelf!(glim, glim, trots!) en vanavond gaan we langs de deuren (we hebben afgesproken dat ik met hem ga als het droog is en papa als het regent, alleen fachatman is het daar nog niet helemaal mee eens!)
Wie was er ookal weer naar de film geweest (Lara? Spitsmuis?) Welke film is het geworden? De laatste film die ik in de bios heb gezien was Lord of the rings 1. Ik ga volgende week voor het eerst weer eens naar een concert met fachatman, heb er zin in, maar vindt het ook spannend (oppas enzo!)
Mogge,

Buitenmeisje, wat zonde dat Koen weer zo vaak wakker is geweest, zeker nu Buitenman ook nog ziek is geworden...zwaar! Ik laat Daan overdag ook in een donkere kamer slapen, misschien is dat idd ook wel een idee zoals Fachat zei?

Fachat.. hier in de regio wordt eigenlijk helemaal geen St. Maarten gevierd. Best jammer, ik vind het altijd wel leuk al die kinderen aan de deur.

Icke..hoe is het met je?

Lara.. tja, in heel veel boeken wordt je doodgegooid met bv-preken vind ik. Komt nogal belerend over en het lijkt af en toe echt of je niet goed bij je hoofd bent als je kv geeft. Je wilt niet weten hoe vaak ik me heb moeten 'verdedigen' over het feit dat ik kv gaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven