Geld & Recht alle pijlers

artikel 1 versus vrijheid

15-08-2010 23:01 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
volgens artikel 1 van de grondwet :

Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Ik ben naturist in de ruimste zin van het woord dus zou ik mij net zo als Christenen , Jehovah's, Moslims en dergelijke vrij mogen bewegen ??
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Of je nu naturist bent of niet, als je je naakt op straat (of in de AH) vertoont krijg je een prent aan je broek (of, omdat je geen broek aan hebt, in je hand).

Zo mag een moslim ook geen geit slachten op het balkon, en een niet-moslim ook niet. Gelijke gevallen. Gelijk behandeld.
Deepspace heeft het beste antwoord gegeven.

Man (vrouw?) wat wil je nou? Als naturist mag je op bepaalde plekke naakt recreeëren. Als jouw baas erachter komt dat jij naturist komt mag hij jou op grond van dat gegeven niet ontslaan. De AH mag jouw niet in de supermarkt weigeren omdat jij naturist bent (wel als je naakt boodschapppen komt doen). De school mag jouw kinderen niet weigeren omdat jullie naar de naturistencamping gaan etc.

Dáár gaat het om, niet om te pas en te onpas in je blote niksie willen rondlopen.
quote:Immaculata schreef op 15 augustus 2010 @ 23:05:

Binnen bepaalde grenzen mag jij je inderdaad vrij bewegen hoor. Je bent vrij om een naturistenvereniging op te richten, of een naturistenhotel, een naturistencamping of een naturistenkerk. En je baas mag je niet ontslaan als hij je daar tegen komt.Wat ik eigenlijk bedoel is dat wanneer bijv. een christen of moslim zijn of haar levensovertuiging publiekelijk uitdraagt, moet ik dat toch ook kunnen uitdragen als overtuigt naturist volgens artikel 1 van de grondwet?quote:Snormel schreef op 15 augustus 2010 @ 23:35:

[...]

Er zijn mensen die er van overtuigd zijn dat je je dochters op 12-jarige leeftijd moet uithuwelijken, maar dat mag ook niet in NL.quote:Snormel schreef op 15 augustus 2010 @ 23:35:

[...]

Er zijn mensen die er van overtuigd zijn dat je je dochters op 12-jarige leeftijd moet uithuwelijken, maar dat mag ook niet in NL.Conclusie: Artikel 1 is een "nonartikel"
quote:monalisalove schreef op 15 augustus 2010 @ 23:37:

Vrijbuiter, wat is dan precies jouw overtuiging? Jullie aanbidden Adam en Eva? Of is het een practische overtuiging? Geen geld voor kleding? Vanwaar die exibitionistische neigingen en zijn potloodventers een extremistische groepering van jullie geloof?
Je begrijpt het niet, of je wilt het niet begrijpen, of je vond het weekend op het forum zo saai dat je nog even een potje komt stoken .

Maar je onbegrip van artikel 1 is zo fundamenteel dat dit een nondiscussie is.
quote:vrijbuiter schreef op 15 augustus 2010 @ 23:43:

[...]

Conclusie: Artikel 1 is een "nonartikel"Hoezo? Niemand smijt je in de bak als je je nfn kettinkje duidelijk zichtbaar draagt...
jahoor, jij mag publiekelijk je levensovertuiging als naturist uitdragen. Dit kun je doen door anderen te wijzen op de voordelen van naakt recreeëren (minder koffers meezeulen op vakantie) en je buren uit te nodigen eens langs te komen op de naturistencamping. Dit mag je echter niet doen door naakt over straat te gaan, want dat is in strijd met de wet en de goede zeden.

[...]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat wanneer bijv. een christen of moslim zijn of haar levensovertuiging publiekelijk uitdraagt, moet ik dat toch ook kunnen uitdragen als overtuigt naturist volgens artikel 1 van de grondwet?

Dat mag je toch ook? Draag maar uit. Er komt géén politie om je te arresteren, neer te knuppelen, op te sluiten.

Dus hoezo "versus vrijheid"?

[...]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat wanneer bijv. een christen of moslim zijn of haar levensovertuiging publiekelijk uitdraagt, moet ik dat toch ook kunnen uitdragen als overtuigt naturist volgens artikel 1 van de grondwet?

Nee, niet in geval jouw manier van uitdragen van je levensovertuiging indruist tegen de wet.

quote:Conclusie: Artikel 1 is een "nonartikel"Onzin. Want het verbod op naaktlopen ligt namelijk niet besloten in een religie of levensovertuiging, maar in de wet.

En artikel 1 bepaalt nou juist dat die wet voor iedereen geldt, voor moslims, christenen en dus ook voor een overtuigd naturist.
quote:Starshine schreef op 15 augustus 2010 @ 23:45:

(minder koffers meezeulen op vakantie) e.Die telt al niet. Weet je wel hoeveel handdoeken je als naturist meesleep op vakantie?
quote:Veronicas schreef op 15 augustus 2010 @ 23:46:

[...]

Nee, niet in geval jouw manier van uitdragen van je levensovertuiging indruist tegen de wet.

[...]

Onzin. Want het verbod op naaktlopen ligt namelijk niet besloten in een religie of levensovertuiging, maar in de wet.

En artikel 1 bepaalt nou juist dat die wet voor iedereen geldt, voor moslims, christenen en dus ook voor een overtuigd naturist.Ik heb het dus niet over naaktlopen -zo van kijk mij nou eens in mijn blote k*t/ l*l lopen zoals jij dit in een kader plaatst . Naturisme!! Begrijp je/jij/jullie ?
Geintje Tila.

ieder zijn ding, maar wat zijn voor jou dan de voordelen van naakt recreeëren boven gekleed?
quote:vrijbuiter schreef op 15 augustus 2010 @ 23:56:

[...]

Ik heb het dus niet over naaktlopen -zo van kijk mij nou eens in mijn blote k*t/ l*l lopen zoals jij dit in een kader plaatst . Naturisme!! Begrijp je/jij/jullie ?in welk opzicht voel jij je dan gediscrimineerd als naturist?
Voor de wet maakt het niet uit met welke bedoeling je naaktloopt. Het mag niet, ongeacht de filosofie erachter. idem dito voor je 12-jarige dochter uithuwelijken.

Maar nogmaals, ik heb sterk de indruk dat je het helemaal niet wílt begrijpen.
quote:vrijbuiter schreef op 15 augustus 2010 @ 23:56:

[...]

Ik heb het dus niet over naaktlopen -zo van kijk mij nou eens in mijn blote k*t/ l*l lopen zoals jij dit in een kader plaatst . Naturisme!! Begrijp je/jij/jullie ?

Ik begrijp je heel goed. Maar wat jij wil mag niet van de wet. Niemand mag dat van de wet, ongeacht je redenen, motivatie of levensovertuiging om het wel te willen.

En daar draait artikel 1 dus om: dat religie en levensovertuiging geen reden mag zijn om je niet aan de wet te houden en het ook geen reden mag zijn om van anderen te accepteren dat ze zich niet aan de wet houden.
Sjongejonge TO are you bored?

Is dit niet jouw 3de topic vandaag over je swaffelpraktijken?
quote:Starshine schreef op 15 augustus 2010 @ 23:57:

Geintje Tila.

ieder zijn ding, maar wat zijn voor jou dan de voordelen van naakt recreeëren boven gekleed?

Het gemak. Geen gekloot in kleine douchehokjes, met kleren op haakjes en douches die je handdoek natspuiten. Als ik 's nachts moet piesen hoef ik niet na te denken hoe ik erbij loop op de camping. Op het strand kan ik gewoon streeploos bruin worden, en ja, er zullen heus mensen naar me kijken - want ik kijk ook naar andere mensen - maar ik word niet op mijn lijf beoordeeld. Ik ben gewoon een mens, met een lijf, mijn kinderen zijn mensjes met lijven en mijn man is ook een mens met een lijf.

Newsflash! We hebben allemaal een lijf! Dan hoeven we daar niet druk over te doen

Ik ben niet van het naakt volleyballen. Ik ben wel voor het zijn wie ik ben zonder jeukend badpak of gestress bij een douchehok.

Ik heb echt geen fotomodellenlijf, maar het is wel mijn lijf dat voor mij doet wat ik er van nodig heb. Ik schaam me niet voor mijn lijf, al is het niet meer strak en slank. Op een natursitencamping zie je de tand des tijds. En hoewel ik die doordeweeks in mijn spiegel erg angstaanjagend vind, heb ik daar totaal geen moeite mee op vakantie. Dat wat er uit ziet als 16, is 16. Dat wat er uitziet als 80,m is tachtig. Ik ben 35, en zo zie ik er ook uit. Niemand die daar om maalt of gaat zitten staren wat ik nou weer voor vette pens heb. Dat boeit namelijk niet en dat vind ik fijn.
had deze discussie niet allang moeten uitlopen op een :"jaaa, die moslims die moguh allus van die hoge heruh in duh haag en jan met de pet die ken ze bek maar houwuh."
quote:danivo schreef op 16 augustus 2010 @ 00:13:

had deze discussie niet allang moeten uitlopen op een :"jaaa, die moslims die moguh allus van die hoge heruh in duh haag en jan met de pet die ken ze bek maar houwuh."

Een echte naturist maakt zich daar niet druk om.

dat is ook fijn, gewoon zijn wie je bent. Overigens heb ik me geen moment gestresst gevoeld in het douchehokje en loop 's nachts gewoon in mijn slaapshirt naar de wc (ik ben nogal kouwelijk en slaap dus niooit naakt).

maar goed, ik ben liever gekleed. Mijn F-cup hangt nogal zonder beha en dat doet me gewoon zeer. (en naakt maar met beha ziet er echt niet uit )
quote:tilalia2 schreef op 16 augustus 2010 @ 00:12:

[...]

Het gemak. Geen gekloot in kleine douchehokjes, met kleren op haakjes en douches die je handdoek natspuiten. Als ik 's nachts moet piesen hoef ik niet na te denken hoe ik erbij loop op de camping. Op het strand kan ik gewoon streeploos bruin worden, en ja, er zullen heus mensen naar me kijken - want ik kijk ook naar andere mensen - maar ik word niet op mijn lijf beoordeeld. Ik ben gewoon een mens, met een lijf, mijn kinderen zijn mensjes met lijven en mijn man is ook een mens met een lijf.

Newsflash! We hebben allemaal een lijf! Dan hoeven we daar niet druk over te doen

Ik ben niet van het naakt volleyballen. Ik ben wel voor het zijn wie ik ben zonder jeukend badpak of gestress bij een douchehok.

Ik heb echt geen fotomodellenlijf, maar het is wel mijn lijf dat voor mij doet wat ik er van nodig heb. Ik schaam me niet voor mijn lijf, al is het niet meer strak en slank. Op een natursitencamping zie je de tand des tijds. En hoewel ik die doordeweeks in mijn spiegel erg angstaanjagend vind, heb ik daar totaal geen moeite mee op vakantie. Dat wat er uit ziet als 16, is 16. Dat wat er uitziet als 80,m is tachtig. Ik ben 35, en zo zie ik er ook uit. Niemand die daar om maalt of gaat zitten staren wat ik nou weer voor vette pens heb. Dat boeit namelijk niet en dat vind ik fijn.

Zo is het.

DIKKE
oja, als ik in bikini bij het zwmebad zit maalt ook niemand om mijn pens (of misschien vinden ze het wel affreus, maar mij boeit het weer niet)
O, ik ben ook vaak op naturistische campings geweest en ik vind ook wel dat er voordelen aan zitten. Maar daar ging het topic toch niet over?
Vrijbuiter, ik hoef geen dikke zoen, want dat vind ik niet naturistisch

Starshine, ik loop de langere stukken ook met een strak geknoopte pareo. Ik heb geen behoefte aan klotsborsten (ik heb een dikke d) en ik fiets of ren of sport niet zonder beha, net zomin als mijn man zonder broek op de fiets springt (auw). Bloot is fijn, maar het moet geen moeten worden. Het gaat mij om comfort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven