Andijvie: vlekken uit witte mdf-tafel krijgen

17-08-2010 10:30 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Ooit, in een hele gekke bui, hebben we een witte eetkamertafel gekocht. Nu, 1 kind later, komen er steeds meer vlekken in. Een beetje Cillit Bang wil nog wel eens helpen maar helaas, de kleurtekeningen van mijn kleine, gaan er toch echt niet mee uit.

Ik ben zojuist bij de Praxis geweest, waar ze de hele HG collectie hebben doorgenomen maar ze kunnen me niks adviseren hiervoor?! Is er hier misschien nog zo'n slimmerd met een witte mdf-zijdeglans-tafel die wél een tip voor me heeft?
Goed schuren en dan opnieuw schilderen met een goede kwaliteit verf. Daarna afwerken met een krasvaste lak.
Je kan eens jif aangemaakt met water proberen, maar geen schuursponjes gebruiken hoor, gewoon met natte doek.
idd, opnieuw schuren en overschilderen met een flinke laag lak.
Ik haal zo nu en dan een nagellak verwijder dingetje (weet je wel van die pads) van de Hema over mijn tafel.

Erg handig als je iets met kerrie gegeten (lees geknoeid) heb.

Als oppas kind niet alleen buiten de lijntjes maar gewoon buiten het papiertje gekleurd heeft of als ik een theezakje op tafel heb laten liggen.

Werkt perfect.

Ook Dreumex (industrie reiniger) doet het erg goed. Puur op de tafel uitsmeren en na een kwartiertje met een natte doek schoonmaken. Weg vlekken!
Bedankt voor de reacties! Schuren/verven ga ik liever niet doen want het is echt een zwaar strakke, gespoten tafel en dat ga je zeker zien ben ik bang.

@kusunum: waar kun je die Dreumex krijgen? Klinkt goed!
Ik smeer de mijne altijd royaal in met chloor, even laten intrekken, natte lap erover en weg. Werkt bij koffiekringen, theezakjes, tomatenprut etc.
Gewoon een natte doek met chloor neerleggen en de boel in laten trekken, werkt perfect.
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2010 @ 12:05:

Gewoon een natte doek met chloor neerleggen en de boel in laten trekken, werkt perfect.yes yes, werkt super! thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven