eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve soep, eigenlijk kwam ik alleen even langs voor een vraagje over de mutsy maar las bij mimmie over je bv, dus toch even in jouw stuk gedoken.

Meid, wat voor jou nu heel belangrijk is, is om een deadline te stellen. Spreek met je mannetje af wanneer jullie de knoop doorhakken omtrent bv. Ga de voors en tegens opschrijven en vermeld op die lijst ook het aantal keren dat je je rot over bv. En misschien dat je alvast wat fv kunt kopen en haar lekker een keer per dag een flesje geven. Eens kijken hoe ze daar op reageert. Misschien dat je bij haar ook ziet dat het helemaal niet erg is om fv te geven.

Over fv:

Koop een Doddi fles met een 1, 2, 3 speen (1 dan komt de voeding langzamer dan bij 3). Te koop bij kruidvat enzo. Is zo'n lange ouderwetse fles, maar door onze kraamhulp aangeraden. Het totaalpakket was ongeveer 10 euro. Verder zou ik als ik jou was hypo-allergene voeding nemen (werd ons ook aangeraden ivm dat ik vroeger als baby exceem had en bronchites. En daar wil ik graag bij zeggen dat ik dat had tijdens de bv periode. Niet toen mijn moeder overstapte op fv) en/of met jouw lactatiekundige bespreken hoe voor jou het verloop het beste te regelen is. Welke voeding: standaard of hypo-allergeen. Die van Nestle NAN is een goede zei onze lact. En onze kraam beaamde dat. Ze zei dat kruidvat een eigen merk heeft dat uit dezelfde fabriek komt, maar de helft goedkoper is.

Het is in ieder geval belangrijk dat JIJ aan JEZELF denkt. Je meisje is van jou afhankelijk en heeft veel meer aan een gelukkige moeder met fv dan een ongelukkige moeder met bv! En daarnaast heb jij de eerste paar dagen bv gegeven en eigenlijk is dat van de totale bv de allerbeste en meest belangrijke periode!

Ik weet ook niet hoe lang je bv wil geven, maar ik heb ergens gelezen dat je minimaal een jaar bv moet geven om echt het resultaat van bv te bereiken. Als je vanaf bv maand 3 overstapt op fv, dan maakt het in principe niet uit of je altijd al fv gaf of niet.

Lieve soep, ga in ieder geval de knoop doorhakken. Je bent absoluut GEEN slechte moeder. Juist het tegenovergestelde. Je hebt gedaan wat je kon. Je hebt al avonden met tranen op de bank gezeten. Je hebt alle mogelijke manieren geprobeerd om er wat van te maken. Ik denk dat velen allang zouden zijn overgestapt. Respect dat je bent door gegaan!

Succes met de beslissing. Ik weet dat het een moeilijke is!

Liefs Jules
Het lijkt wel of die twee voorste wieltjes een behoorlijke speling hebben. Je hoort het vooral heel goed als je over ongelijke grond loopt.
Hoi meiden,

Even een kort berichtje;

Soep; lieve schat! Wat mimmie zegt is zo waar! Je kunt het niet verkeerd doen hoor! Ik hoop dat het 'van je af schrijven' heeft geholpen. En bedenk dat hetgeen wat ze nu zeggen dat supergoed is om te doen over 5 jaar wel weer heel anders kan zijn. En het is hier al eerder gezegd, in de 70-er jaren werd er met name flesvoeding gegeven, en zijn we er slechter van geworden met elkaar? Welnee!!! Geniet lekker van je meisje, of je haar nu voedt vanuit de borst of de fles, die lieve schat wil gewoon een lekker gevuld maagje! Dus droog je tranen en kijk met een lach naar die prachtige meid van je! Jij bent haar moeder en je doet het ALTIJD goed!

Bri; meid, heel veel succes morgen! Ben erg benieuwd en stiekum hoop ik op een positieve test voor jou!!!

Luum en Mim; Echt spannend deze weken! Ieder krampje melden he?! Zorgt voor sensatie op 't topic! ;-D

Ga zo lekker slapen. Kom net van de doop van baby van vrienden. Echt heel schattig. Die kleine krijste het uit toen er water op 'r hoofdje werd gespat.....Aaah! Ik kon 't ook niet droog houden......zoooooooo lieieieief!!! (traantjes dan he, gelukkig nog geen incontinentie. Als mini-parel zo doorgaat vraag ik me af of ik het daaronder nog altijd droog houd...)

Truste!

Parel
Hallo lieverds,

wil eerst Bri even heel veel succes wensen. Hopelijk (duim,duim,duim) voor toch een goede test deze ochtend en anders heel veel succes bij de huisarts. Hoop op begrip en goede informatie/doorverwijzing voor je...!!

Luum en Mimmie, jeetje zo waren er heel wat zwangeren die op knappen stonden en nu zijn jullie voorlopig de enige twee nog voor wie het nu wel heel spannend wordt...!! Dan natuurlijk weer Herah, maar dat duurt (waarschijnlijk) nog een dikke maand.

Lieve Soep, ik sluit me helemaal aan wat hier al eerder geschreven is; je doet het altijd goed, omdat je haar moeder bent. Je laat je informeren, je wilt het zo goed mogelijk doen en daar hoort ook bij dat jij je zo goed mogelijk voelt. Natuurlijk heeft iedereen zo haar eigen grenzen, maar als je op een gegeven moment iedere avond moet huilen denk ik niet dat dat de bedoeling kan zijn. Daar dacht ik eergisternacht ook nog aan toen ik de hele nacht met Psesje aan de borst zat. "Wat zou een lactatiekundige nu zeggen?" Je kunt allemaal technische en theoretische verhalen te horen krijgen en het allemaal perfect uitvoeren; hoe je reageert op een gebroken nacht kan een lactatiekundige niet weten. Nou, en ik ben nadat ik 24 uur met Psesje aan de borst heb gezeten niet echt meer een hele lieve moeder, hoor!! En dan heb ik geluk dat het de nacht erna weer prima gaat. Je moet dus ook gewoon mazzel hebben met borstvoeding. Bij de een gaat het 'als een tiet' en bij de ander kost het bloed, zweet en tranen en houdt het op een gegeven moment op. Het is ook je lijf dat moet willen, je kind dat moet kunnen happen etc.etc.. En al die andere rottige kwaaltjes die je nog eens kunt krijgen, zoals spruw.

Nou, het is een wat onsamenhangend verhaal geworden, maar weet lieve Soep dat wij, nieuwbakken moeders, allemaal dezelfde twijfels hebben!!!! En jij bent de allerliefste, beste moeder van jouw kleine meid!!!

Hopelijk later vandaag meer...!!
Hier kom ik nog op terug
Ach, welja, een knuffel voor jullie allemaal!!!

En ik ben blij want we hebben weer een redelijke nacht achter de rug. Hier wordt dus ook nog steeds van dag tot dag geleefd qua kijken hoe het gaat (of moet ik zeggen van nacht tot nacht..?).

Wat baal ik van het weer! Niet echt weer om lekker met onze kleintjes naar buiten te gaan. Toch ga ik vandaag voor het eerst, ben benieuwd hoe het gaat. Heb wel een lekker warm pak voor Psesje, dus koud zal zij het niet krijgen!
Hier kom ik nog op terug
Jemig, wat wordt er toch een hoop geschreven!

Wilde allereerst natuurlijk ES van harte feliciteren!! Goed gedaan meid, meteen weer aan het forummen! Fijn dat alles goed gaat!

Bri: heel veel succes bij de huisarts vandaag.

KQ: fijn dat je een redelijke nacht achter de rug hebt. En veel plezier vandaag buiten met je prinses! Ik ga bijna wel dagelijks met mijn prinses naar buiten, word namelijk zo gaar van de hele dag binnenzitten. Maar heb de laatste dagen steeds pech met het weer, lukt net niet om tussen de buien door te wandelen! Qua kou is het ook goed te doen, heb een kruikje in de reiswieg liggen.

Jules: Wat goed dat de bv toch weer op gang is gekomen! Ben heel blij voor je!

Soep: Jammer om te lezen dat het bij jou ook wat minder gaat qua bv. Wat een gedoe he... Ik vind het al een gedoe, terwijl hier alles volgens het boekje gaat. Dat helemaal leeg kolven heeft bij mij met die stuwing wel geholpen, ze zijn daarna nooit meer zo gigantisch geweest. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou gaat lopen, kan me voorstellen dat je er huverig voor bent. Maar een keer goed leeg kolven had meer effect dan steeds een beetje bij mij, want dan werd het pas echt weer bij gemaakt...(MOEHOEEE)

Daarna ging het zelfs een beetje de andere kant op, bij een borst leek het sterk terug te lopen, voelde steeds zo leeg aan. Dat heb ik door veel te kolven juist weer op pijl weten te brengen. Nu is alles in evenwicht, en is het aanbod goed afgestemd op de vraag.

Vind het leuk om nu bv te geven, maar ga waarschijnlijk binnenkort beginnen met afbouwen, wil er van af zijn zodra ik weer aan het werk ga.

Moet ook maar eens met handdoeken op de bank gaan voeden, want de bank begint behoorlijk vlekkerig te worden van dat gespuit en gedrup tijdens het voeden, en het gespuug van Kalissa doet de bank ook geen goed...

Lumiere/mimmie: Spanning neemt met de dag toe! Nog geen aankondigingen?? Mimmi had geloof ik al wel voorweeeen als ik het goed heb, toch?

Vanmiddag gaan we voor het eerst naar het consulatiebureau. Vorige week was ik er ook, maar dan naar het inloopspreekuurtje waar je de babies kan laten wegen. Vanmiddag hebben we een afspraak met de arts. Ben benieuwd! Ga daar vragen hoe ik de bv moet afbouwen, heb hier wel een schema liggen maar daar moet je 7 weken van te voren al mee beginnen. Lijkt me wel erg vroeg, volgens mij kun je ook in minder als een maand al klaar zijn. Aan de ene kant jammer om geen bv meer te geven, vind het wel leuk om te doen, aan de ene kant ook makkelijk (als je thuis bent tenminste) maar aan de andere kant ook best een gedoe, en op het werk is het straks helemaal niet te doen, dat gesleep met kolven en melkflessen, koelboxen of weet ik wat. Dus ik ben gewoon al blij dat ik het 3 maanden heb kunnen geven, beter iets dan niets, toch?!
Even kort, met boterham in holle kies. Vannacht het besluit genomen om te stoppen. Daarnet met de lact gesproken, zei zij ook dat dit tijd kost. Ze gaf met niet het gevoel dat ik te snel opgaf, dat vond ik erg fijn. Zelf heb ik dat gevoel nog wel, maar ook het gevoel dat ik niet nog 3-5 weken kan wachten voordat het allemaal loopt. Ook mijn vriend wil graag duidelijkheid. Het rare is dat de kleine meid erg tevreden is en ook mijn aanbod langzaam maar zeker beter wordt. We gaan nu beginnen met een voeding te vervangen door een flesje. Hypo-allergene voeding, en Jules, we gaan even kijken voor jouw fles. We hebben nog een aventfles staan en nog een bibispeen, dus we kunnen even vooruit. Woensdag komt de wijkverpleegkundige langs, kan ik het er met haar ook over hebben.

Dit idee geeft me al rust, hoewel ik het ook spannend vind om een flesje te geven.

En zometeen gaan we voor het eerst naar buiten. Ik heb net zelf een ommetje gemaakt en nu gaan we naar de etos om wat spulletjes te kopen. Is een klein stukje en het zonnetje schijnt heerlijk.

Meiden, enorm bedankt voor jullie bemoedigende woorden, doet me echt goed, ik laat mijn vriend ook meelezen, die vindt het ook fijn dat jullie zo meeleven. Ik voel me echt heel erg gesteund. Je leest nooit iets over toestanden en huilen. Ondertussen voel ik me nog steeds een heel gelukkig mens met zo'n lief klein meisje waar we voor mogen zorgen. Dat gun ik echt iedereen!
De voeding is in huis, ben benieuwd....

Jules, onze mutsy heeft ook rammelwielen, klinkt een beetje goedkoop. Maar goed, hij rijdt wel als een zonnetje, wat een fijne wagen!

KQ: hoe ging het bij jou buiten? Ik ben helemaal gaar van een piepklein stukje naar de winkel!

Bri: ik ben zo bang voor slecht nieuws, nu je je niet gemeld hebt. Ik hoop van harte dat alles goed met je is.

Blond: hoe was het bij het CB?
Heb de hele dag duimen lopen draaien voor bri. Volgens mij zou ze vanavond nog even wat posten. Ben benieuwd!

Soep, moedige beslissing!

Groetjes
Soep: goed dat je de knoop hebt doorgehakt en een beslissing hebt genomen. Als je zelf het gevoel hebt dat het allemaal nog een tijd zal gaan duren voor het allemaal goed gaat verlopen kan ik me voorstellen dat je al dat gedoe beu bent en lekker overgaat op een flesje. Dus voel je er aub niet rottig of schuldig over, je hebt het in ieder geval geprobeerd. Trouwens, in mijn omgeving (waar nu heel veel babies geboren zijn) ben ik echt de enige die bv geeft! Niemand had zin om het te doen, die hebben het niet eens gebrobeerd. En ook daar vind ik helemaal niks mis mee, iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt!!

Vanmiddag dus bij het CB geweest. Was erg leuk, Kalissa doet het gelukkig goed! Eindelijk werd ze gemeten, en ik was erg verrast toen ze maar liefst 56 cm bleek te zijn! Dus bij de geboorte was dus wel degelijk langer dan de 50 cm waar ze op geschat was door de vk en kraamzorg. Ook was ze in een week tijd weer goed aangekomen, 225 gram, ze weegt nu 4415 gram. Verder was ook alles oke gelukkig. Ze plaste lekker op tafel toen ze onderzocht werd, zo over haar dossier heen.

Ook de kinderarts zat bij be bv mafia want mijn vraag hoe ik het beste de bv kan afbouwen werd beantwoord met een diepe zucht. Maar ze begreep mijn situatie wel. Ergens vind ik het best jammer, maar het is me echt teveel gedoe om het te blijven doen. Een maand van te voren begin ik met afbouwen, en dan ben ik ruim voordat ik weer ga werken klaar.
Hoi allemaal,

Ik zal mij even melden zoals beloofd. Geen nieuws, geen brekende vliezen, weeen of iets dat daarop lijkt. Het zal me niets verbazen als ik een dag of 10 overtijd ga lopen... Nou ja, dan moet het maar zo zijn.

Soep: succes met de voedingen. Moedige beslissing van een supermoeder. Een gelukkige en tevreden moeder is het allerbelangrijkste voor je eigen kleine soep.

Blond: leuk dat je eindelijk weet hoe lang Kalissa is. En heel goed dat ze het zo lekker doet. Voeding afbouwen gewoon zoals je zelf in je hoofd hebt hoor!

Over de kinderwagen: ik heb ook een Mutsy (en ik plaats zo een leuke foto op de gmail!) maar nog niet uitgeprobeerd met rijden. In de huiskamer maakte-ie in ieder geval geen herrie.

Bri: ik ben ook benieuwd!

Mim: bij jou alles ook nog binnenboord?

x lumiere
Lieve Meiden,

Wolfje meldt zich weer! Ik moet eerlijk zeggen nog niet eens helemaal bijgelezen te hebben, maar twee dingen moet ik toch even kwijt:

Lieve ES, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Fijn dat alles goed gaat, HOERAAA!

Lieve Soep, ik kreeg vandaag je kaartje. Ontzettend bedankt, heel erg leuk! Wat erg voor je dat de bv niet ging en dat je er zo radeloos van werd. Ik heb een vriendin die zich precies hetzelfde voelde en die er ook snel mee gestopt is. Vanaf dat moment ging het zoooooveel beter met haarzelf en met haar mannetje! Ik hoop dat dat bij jullie ook zo gaat. Goed dat je de beslissing nu genomen hebt, dan kun je vanuit dat punt weer vooruit kijken. Ik hoop dat het zonnetje blijft schijnen (letterlijk en figuurlijk) en dat je snel weer kan lachen om de hele situatie. Er zullen altijd wel dingen zijn die anders gaan dan je gepland had en dat zal altijd wel lastig blijven denk ik. Succes hoor!!

Nou meiden ik ben dus in NL geweest en daarna toen ik thuiskwam werd ik me toch ZIEK! Ik heb de hele dag overgegeven, ik denk dat ik een virus had ofzo. Ben nog een paar dagen slap geweest maar nu gaat het alweer beter.

Sorry dat ik al die tijd niet ben langsgeweest op ons forum!

Woensdag weer naar de gynaecoloog en dan krijg ik hopelijk uitsluitsel over wanneer ik 50% mag gaan werken en wanneer helemaal stoppen.

Verder ben ik veel bezig met wel/geen ruggenprik en alle risico's, bijwerkingen, etc. Ik heb namelijk het idee dat ze er hier wel heel makkelijk over denken.

Qua shoppen hebben we nog steeeeeds niet veel. Ben er wel bijna uit welke Bugaboo het moet worden: waarschijnlijk grijs met roze, maar grijs met rood vind ik ook mooi. En de Kviby commode gaan we aankomend weekend halen bij IKEA.

Nou meiden ik ga weer eens. Baby schopt nog altijd flink, maar krijg nu toch wel meer last van rugpijn en vermoeidheid. Maar dat zal er wel bijhoren tegen deze tijd. Ik zal trouwens nog even een 3D foto plaatsen op de gmail!

liefs, Wolfje
Mijn bevallingsverhaal was een hele bevalling... Maar is dan ook 7 pagina's lang geworden. Dus voor degene die de tijd hebben, zie gmail...

Morgen spannend dagje (zie gmail, mannetje gaat naar de kinderarts), ik hou jullie op de hoogte..

Kus,

Plieno
De voeding is nog dicht, heb er angstig naar zitten kijken. Morgenmiddag proberen eerste fles te maken. Lief zei: je bent nu al rustiger. Woensdag verder overleg met de wijkverpleegkundige, die komt dan langs.

Stuwing is bijna weg, lekkage niet echt gehad vandaag, misschien van de stress ofzo. Meisje is wat onrustiger, we gaan weer eerst voeden, dan verschonen en dan weer voeden. En dan hopen dat ze niet spuugt.

En, schaam schaam, ik wilde een topic openen voor een flesverwarmer, maar in mijn enthousiasme kwam ik op de sexpijler terecht.......

Plieno, ik ga nog even lezen.

Wolfje: ik was al benieuwd, fijn dat hij is aangekomen. Er was geen speciale buitenlandzegel, die hadden we nog niet in huis, lekker stom. En schoonouders hebben lekker vlijtig geplakt. Ik hoop ook dat het allemaal beter gaat. Een vriendin las al tussen mijn regels door dat het niet goed ging, echt bizar....

Blond: het lijken wel steeds meer meiden die op de fles (over)stappen. Zijn we te ongeduldig geworden?

Luum: goedzo, jij meld je braaf, haha! Slaap lekker vannacht!
Herah, bedankt voor je kaartje!

Mimmie, fijn hè als ze gewoon normaal denken over fv. Dan is het tenminste bespreekbaar mocht het ooit zover komen!

Het is inderdaad ook echt fijn dat dit clubje bestaat. Kun je lekker wat uurtjes slijten tijdens je verlof! Heerlijk vond ik dat. Nu is het druk, drukker, drukst. Zodadelijk ook weer kraamvisite en tussen de bedrijven door hier nog eens schrijven.

KQ, fijn dat de bv bij jou goed is gegaan na zo’n nacht. Ik kan me voorstellen dat je aan de fv bent gaan denken.

Hoe was het mantelzorgen vandaag? Lekker he als je moeder je komt helpen. Lekker vertrouwt.

Luum, ik sluit me helemaal bij je aan. Super dat iedereen zo relaxt over fv denkt. Ik HAAT de bv-maffia!

En dus ook een mutsy! Hahaha! Iedereen aan de mutsy!

Bri, ik hoop zo voor je dat het een innestelingsbloeding is geweest! En anders dat de dokter een hele behulpzame is, die jullie op een goede manier kan gaan helpen. Vooral een beetje actie in de taxi en niet met een kluitje in het riet!

Parel en haar jumpende mini-parel! Echt grappig om te lezen. Niet zo voor jou, denk ik zo…. En ja, je wordt lekker emotioneel hè, van dat zwanger zijn. En dan is zo’n doop natuurlijk helemaal the place to be! Op zich vind ik het ook wel lekker om soms de traantjes te laten lopen bij mooie gebeurtenissen, bij goed nieuws of zoiets!

Hoe gaat het nu met jou na je ongeluk? Een beetje van de schrik bekomen? En er echt niets aan over gehouden?

KQ, je was er vroeg bij! Voor het voeden of erna? (hihi)

Bij ons is het trouwens ook de nacht die de meeste stress geeft. Gaat hij slapen? Wordt hij weer wakker? Heeft hij voldoende gegeten? Overdag slaapt hij als een os, ook al maakt hij soms nog zuigbewegingen met zijn mondje. Overdag is het echt een slaapkop. ’s Nachts is het afwachten.

Hoe was het wandelen?

Blond, wanneer moet jij weer werken? Ergens eind december toch, als ik me niet vergis? Hoe was het bij het CB? Hebben ze je kunnen helpen met sneller afbouwen? 7 weken vind ik ook wel lang. Is dan bijna de helft van de tijd dat je bv geeft (ik wil denk ik ook graag stoppen voordat ik ga werken, mits ik natuurlijk niet al eerder gestopt ben).

Soep, Fijn dat jullie een besluit hebben genomen! Heerlijk of niet, de knoop doorhakken. Een beslissing nemen is vaak al de helft van het pak last dat van je schouders valt! Ik hoop dat het overstappen op de fv niet te lang gaat duren. Dan kun je lekker gaan genieten van de voedingen!

Hoe was het wandelen met de kleine?

De wagen rijdt inderdaad als een zonnetje! Zijn het bij jullie ook die twee voorste wielen?

Blond, iritant dat de CB arts ook bij de bv-maffia zit! Voel je je wel op je gemak bij haar?

Hé en fijn dat kalissa zo goed aankomt! Jij hoeft nog maar vijf voedingen te geven, of niet? En het duurt dus een maand om af te bouwen of is dat variabel?\

Wolf, ik zou zeggen: gaan voor die ruggenprik (maar ik ben dan ook echt super bevooroordeeld!). Nee, ff zonder dollen, goed dat je er zo over nadenkt. Het is ook een hele beslissing, want hoe je het ook went of keert; je baby zit in je buik en dat stuk wordt verdoofd.

Shop ze!

Hier gaat alles redelijk zijn gangetje. BV gaat in principe goed, alleen heb ik echt super veel last van mijn rechter tepel. Het lijkt wel of ze met 100 spelden in mijn tepel zitten te porren! Begin een beetje op te zien tegen de rechter borst.... De lact. denkt dat het spruw is. Nog niet te zien bij de kleine, maar kan wel een schimmel zijn aan mijn tepel. Nu worden we dus beide behandeld, maar het kan wel 2 tot 3 weken duren voordat het over is.

Mijn kleine begint te huilen, ga m even troosten.

Fijne avond allemaal,

Liefs jules
Soep, heb je het topic over de flesverwarmer daar geopend? hahaha!
meld me zoals beloofd.

kschrijf ff op gmail

liefs bri
Aaangezien er een soort van vloek ruste op het geboortekaartje. Alles wat kwijt kon raken bij de TNT, zijn ze kwijt geraakt! Vroeg ik me af of dat ie bij jullie wel is aangekomen?

liefs jules
Hallo lieve allemaal!

Allereerst iedereen bedankt die zo lief en attent is geweest om een kaartje te sturen! Het is echt bijzonder om van zo veel forum vriendinnetjes "echte" kaartjes te krijgen!

Jules je kaartje is aangekomen hoor!

Mijn wereldje is nog erg klein en ego, dus ga ik ook even ego schrijven... Mijn sociale kant komt vast de komende tijd wel weer boven drijven.

Ik ben trots op mezelf! Een paar dagen geleden kon ik nog helemaal niets en nu is het half elf en heb ik al een berg verzet (relatief gezien natuurlijk).

Wat ik dan gedaan heb?

- Mezelf douchen en aankleden

- Ontbijten

- Mannetje voeden

- Mannetje in tummy tub (eerste keer zonder man of kraamhulp in de buurt), wel een beetje jammer dat hij bij het afdrogen weer zo in zijn gezichtje heeft gekrapt...

- Witte was in de machine

- Beetje opruimen

- Kopje thee drinken met laptop op schoot, mannetje ligt heerlijk te slapen

Klinkt vast raar dat ik hier trots op ben, maar het geeft me een goed gevoel.

Ik was dan ook op tijd opgestaan, omdat ik om 12 uur weer wil voeden en dan moest ik rond 9 uur voeden. We moeten namelijk om 13 uur richting ziekenhuis met mannetje en het leek me wel zo handig als hij daar dan met een vol buikje heen gaat.

Als we terug zijn uit het ziekenhuis zal ik jullie natuurlijk op de hoogte brengen!

Ik ga daardoor wel mijn middagslaapje missen, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Vannacht ongeveer zes uren geslapen, vind ik niet slecht. Hij had dan ook helemaal geen krampjes vannacht, andere nachten meestal wel even, maar niks extreems gelukkig. Ik kan ook lekker alles eten want hij reageert tot nu toe nog niet op kruiden, prei of ui (maar ik overdrijf er ook niet mee hoor).

Om de hoeveel uur voeden jullie 's nachts de kindjes. Vannacht was het 21.30 uur, 2.00 uur, 5.30 uur en daarna weer 9.00 uur. Vond ik wel goed te doen eigenlijk, ik ben steeds ruim een uurtje bezig met het hele voeden/verschonen ritueel.

Ik wordt nog wel moe van typen, dus ik ga er weer vandoor...

Nogmaals sorry dat ik jullie verhalen maar deels lees en nog niet de puf heb om op iedereen te reageren. Het gaat de goede kant op hier, dat is het belangrijkste nu even. Maar ik denk wel aan jullie allemaal, hoor!

Kus,

Plieno
Plieno, fijn om te horen dat het langzaam de goede kant op gaat en inderdaad je hebt echt een berg verzet vanochtend! Super goed! Langzaam rol je toch wel in je nieuwe rol, denk ik.

En dat op iedereen reageren, dat komt wel weer! Voel je niet schuldig hoor!

Succes vanmiddag in het ziekenhuis.

Liefs Jules
Goedemorgen!

Soep: Hahaha, je flesverwarmervraag op de sexpijler! Heel veel succes met het 1e flesje vandaag! Ben blij dat je al wat rustiger bent geworden.

Jules: Omdat ik toch nog een weekje vakantie heb kunnen krijgen mag ik nu lekker in het nieuwe jaar gaan beginnen, op 2 januari. Nog maar even niet aan denken want ik heb er nog totaaaaal geen zin in. Echt, dit leventje bevalt me wel! (ja, dan wel met de maandelijkse inkomsten, jammer dat fulltime moederen geen geld oplevert!) Weet niet of ik er over een maand nog zo over denk, maar tot nu toe vind ik het heerlijk

Oei, je hebt dus waarschijnlijk spruw. Wat erg dat dat zo pijnlijk is. Heel veel beterschap ermee. Heb in het begin wel last gehad van een paar flinke tepelkloven waardoor vooral aan mijn linkerborst aanleggen eventjes hels was, wilde me eerst niet laten kennen en heb dapper doorgevoed maar dat werkte natuurlijk alleen averechts. Toen die borst eventjes alleen gekolft en daarna ging het gelukkig al anel beter.

Wolfje: Wat een schatje zeg, op de 3d foto. Hopen dat je snel 50% mag werken!

Lumiere: 10 dagen overtijd dus?! Dat was mijn bedoeling wel, het liefst zelfs 11 dagen, maar het is me niet gelukt, ondanks dat ik ook totaal niet het gevoel had dat het eraan kwam. Dus je kan maar zo aan de beurt zijn. (misschien wel 'as we speak'!)

Plieno: Dat was een behoorlijk verhaal wat je getypt hebt. Wel een goed idee om het allemaal zo uitgebreid op papier te zetten, zo blijft het je altijd bij.

Zou ik ook moeten doen! Was dat eigenlijk van plan met heel mn zwangerschap, alles bijhouden, opschrijven en verzamelen maar er is eigenlijk niks van terecht gekomen. Heb maar een paar dikke buiken foto's en heb niks opgeschreven over hoe ik me voelde, wat er wanneer gebeurde etc. Ben dan ook verre van creatief moet ik zeggen.

Fijn dat je voor je gevoel al bergen werk hebt verzet. Alles op zn tijd he!

Eigenlijk kon ik alles meteen wel weer doen wat ik dan ook deed, ik kon gewoon de rust niet vinden om lekker niets te doen en bij te slapen. En nog steeds...Aan de ene kant wil ik zoveel mogelijk doen, het huis aan de kant, lekker weg met Kalissa en ben zelfs alweer voorzichtig begonnen met sporten, maar aan de andere kant weet ik dat ik mezelf weer voorbij loop, iets wat me helaas al eens eerder is overkomen en ik op het randje van een burn out zat. Probeer dus nu zo min mogelijk van mezelf te moeten, wat best moeilijk is. Dus vanmiddag weer een verplicht middagdutje, de telefoon eruit en dan ook nog hopen dat Kalissa meewerkt.

's Avonds huilen is hier nu de trend, overdag is Kalissa niet wakker te krijgen maar 's avonds begint de ellende. Nu al een paar dagen achter elkaar huiluurtjes, of beter gezegd huilavondjes. Begint meestal rond 17 uur als ik haar net gevoed heb en moet gaan koken. Dan begint zij te huilen zodra ik haar in de box of bed leg en dat gaat eigenlijk door tot je haar weer oppakt en dan valt ze binnen no time in slaap. Dat gaat door tot een uur of tien. Ze is echt wel moe, anders zou ze niet op de arm in slaap vallen.

Volgens het CB was dat normaal, blijken veel ouders met hetzelfde te zitten, babies die huilen tussen 17 en 22 uur. Was niks aan te doen, als het huilen niet overgaat in hysterisch krijsen kon je ze ook gerust laten huilen, sommige babies huilen zich zelf graag in slaap blijkt... Wij laten Kalissa ook wel vaker huilen, maar na 10 minuten is ze soms zo over haar toeren dat je haar er maar weer uithaalt waarna ze in no time weer ligt te slapen op je arm. Leggen we haar weer terug, begint allles weer van voor af aan. Pffff, hopen dat het vanavond beter gaat!
Oh ja, Plieno, natuurlijk succes in het ziekenhuis vandaag!
Blond: hier gaat het hetzelfde, alleen de tijden kunnen nog wat anders zijn. Dat huilen is soms zo hartverscheurend, gelukkig gaat het snel over en is ze redelijk snel in slaap te krijgen. Ze drinkt alleen nu soms kleine beetje tussendoor, als een soort troost, lijkt wel een soort regeldagje. Doordat ze zo hard en kort zuigt en wel een vol buikje heeft, heeft ze de pink nodig om rustig te worden. Een speen geven we nog niet, maar ik denk binnenkort wel, als ze aan een flesje zit.

Geven jullie al een speen? Hoe bevalt dat?

Bri, ik ga zo even lezen.

Plieno, leuk he, die kaartjes! Ik ben zo benieuwd naar jullie allemaal in het echt. Klinkt goed, wat je hebt gedaan, gaaf he, dat je steeds wat meer kunt? Ik heb vanochtend de wc gepoetst. Was helemaal kapot en heb nog niet gedoucht, maar dat komt straks wel. Fijn dat het allemaal een beetje begint te lopen. En doe rustig aan met reageren! 's Nachts is het wisselend, ik probeer zoveel mogelijk op verzoek te voeden nu. Gisteravond om 19 uur had ze gegeten, toen was ze om 23 uur met geen stok wakker te krijgen, zelfs verschonen hielp niet. We zijn toen maar gaan slapen en om half 3 kwam ze zelf. Beetje gegeten en om kwart over 7 kwam ze weer. Er zit nog geen regelmaat in, maar dat geeft niet echt. En inderdaad, je bent ongeveer een uur bezig. We slapen trouwens wel steeds makkelijker in, en dan slaap ik ook diep. Heerlijk is dat.

Jules, wij hebben het kaartje gehad, hoor! Dank je wel, is een mooi kaartje! Zijn naam is precies goed voor op de voorkant! Het wandelen was heerlijk, maar heel erg vermoeiend. Vandaag binnen ivm weer, maar de rest van de week schijnt het droog en zonnig te worden! Een vriendin woont om de hoek, daar gaat de volgende toch heen. En vrijdag even naar het CB om te laten wegen. Dat is ook best dichtbij.

Ik merk echt dat jullie reacties me steunen in de beslissing die ik neem, maf he? Toch belangrijk hoe de omgeving reageert en iedereen steunt me massaal. Fijn! En bij ons zijn het inderdaad de twee voorste wielen.

Kleine Soep kan soms zo heerlijk wakker zijn, morgen moet ze op haar rug en dan wil ik de wipper uitproberen. Kijken wat ze dan doet. En we hebben een draagdoek, die moeten we nu ook gaan uitproberen, zal wel even stoeien worden!

Nu nog even naar gmail en dan ga ik nog even op bed liggen. Vanmiddag komt een afvaardiging van mijn volleybalteam langs!
he meiden,

wat een weer he, bah, echt zwaar herfst vandaag!!

wat fijn dat de mama's onder ons zo'n steun kunnen halen uit het forum groeppie, super! daar zijn we voor he!!

Bri, heb je verhaal op de gmail gelezen, spannend nu.. hoop dat het goed gaat met de test en dat het dan toch gewoon alleen maar domme pech bleek te zijn en dat het volgende keer gewoon raak is. dikke knuffel.

jusa; jij al nieuws over of je weekendje kan doorgaan ja of nee? hoe voel je je?

lily; hoe is het bij jou?

luum; jij denkt dus aan 10 dagen na uitgerekende datum qua bevalling? ik weet het niet zo goed, de ene keer denk ik dat het echt veel later gaat komen en de andere dag denk ik, misschien komt t ook wel gewoon rond de datum zelf.. vanmiddag naar de VK; hopen dat het kindje nu wel ingedaald is, is toch een rustiger idee mochten de vliezen breken, dan hoeven we niet eerst naar de VK voor een controle maar kun je gewoon thuis rustig gaan beginnen voordat we naar het zkh gaan..

ik laat het weten straks!

verder geen voorweeen op krampen of wat dan ook meer gehad.. afwachten dus samen luum!

Merk wel dat ik eigenlijk nog even van de " verveling " moet genieten gezien de verhalen van de nieuwbakken mama's. Tijd om te hangen heb je straks zo te lezen niet meer..

Heb nu 2 nachten zo ongeveer niet geslapen dus hang vandaag maar met de dvd's van Grey's anatomy op de bank met de hond.. rusten en genieten van een leuke serie..:)

tot later meiden.

x
Blond, lekker dat je die week nog hebt gekregen! Inderdaad nog maar niet aan denken. Het duurt ook nog best wel een tijd!

Ik volg je tip over het kolven even op! Misschien dat dat nog helpt. Gisteren waren we al over naar flesvoeding. Ik had het weer even zoooo gehad. Zat me af te vragen hoeveel tekens ik nodig had om te stoppen met bv. Misschien dat ze daarboven wel liever zien dat ik fv ga geven ofzo. Ik ga nu dus nog jouw tip over het kolven volgen en als dat niet lukt, dan wordt het hier in huize jules toch echt gewoon de fles!

Soep, fijn dat we je zo hebben kunnen helpen bij je beslissing. Het is ook niet makkelijk. Mijn vriend heeft ook een beetje zitten meelezen wat ik naar jou schreef over de bv en fv en gisteren toen het gewoon echt niet meer wilde lukken, ik zat te janken met die kleine aan de borst (deed zo’n zeer), toen zei hij: “al die andere meiden geef je zo’n goed advies! Dat moet je zelf ook gewoon zo opvolgen”. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan… Ik vind het knap dat jij de knoop hebt doorgehakt.

Wij gaan trouwens proberen om geen speen te geven. Vooral omdat als de speen ’s nachts uitvalt je uit bed moet om hem weer in zijn/haar mondje te doen. Van mij mag ie lekker gaan duimen!

Hé en bij jullie dus ook die voorste wielen. Dan zal het wel zo horen. Mijn vriend zei ook al dat dat waarschijnlijk kwam omdat je ze los kunt halen. Dat geeft altijd wat speling.

Hoe gaan jullie dat met het op de rug slapen doen? Je moet dan het hoofdje telkens naar een andere kant leggen, toch?

Mimmie, inderdaad lekker nog genieten. Het klinkt en voelt nu heel saai, maar straks zul je er wel weer naar gaan verlangen!

Hier alles goed op de bv na. Ben nu aan de slag met tip van Blond. Ik kolf nu gewoon die pijnlijke borst en die krijgt hij dan met het flesje. Vanacht heeft hij heel de nacht fv gehad. Ik was zo verdrietig en had zo’n pijn! Ik kon gewoon ook niet goed op mijn rechterzij liggen. Ik ga dit nog proberen en als dit niet lukt bel ik de lact. nog voor advies en anders houdt het hier ook op met bv. Het moet wel leuk blijven en ik zie het maar zo: hij heeft dan al twee weken bv gehad.

Vanmiddag ook bij CB geweest om de kleine te wegen. Hij weegt al weer 3540 gram. Bij geboorte was het 3520, maar door al die bv perikelen was hij zo’n 350 gram afgevallen. Nu dus mooi weer op gewicht.

Het is inderdaad ook echt een druilerige dag… Geen weer om lekker te gaan wandelen. Ik denk dat ik zo een tukkie ga doen!

Doei, liefs Jules

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven