Geld & Recht alle pijlers

V.O.N. huis kopen, waar op letten?

17-08-2010 22:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege de baan van mijn man gaan we verhuizen. We zijn ons aan het oriënteren op de mogelijkheden voor een koophuis en een van de opties die we overwegen is een nieuwbouwhuis. We zitten nog vol op in de oriëntatiefase, zijn er specifieke dingen waar je (anders dan bij een ‘oud bouw huis’) op moet letten?

Tevens is er sprake van een vergoeding van de ‘verwervingskosten’ door de werkgever. In het geval van een bestaande woning betreft dit de kosten koper (en de aankoopmakelaar), welke kosten zijn dit bij V.O.N. kopen en welk percentage van de koopprijs moet ik dan aan denken?
Misschien heb je hier iets aan?

http://www.nieuwbouw-woni ... ncieel/Uitleg/Koopsom.htm
In ieder geval meer termen om op te googlen Oriane.
Bij VON betaal je vaak nog de bouwrente, die helemaal niet onderdoet voor de 6% overdrachtsbelasting op een nieuw huis.
Vereniging Eigen Huis heeft hier heel nuttige boekjes over.
De hypotheek garantie houdt voor de extra kosten bij nieuwbouw 8% aan en bij bestaand 12%.
quote:Mevrouwdekees schreef op 17 augustus 2010 @ 22:56:

Tevens is er sprake van een vergoeding van de ‘verwervingskosten’ door de werkgever. In het geval van een bestaande woning betreft dit de kosten koper (en de aankoopmakelaar), welke kosten zijn dit bij V.O.N. kopen en welk percentage van de koopprijs moet ik dan aan denken?Wat zegt de werkgever hier over?
Zie QR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven