Werk & Studie alle pijlers

Illustratoren aanwezig? Hoe moet het?

18-08-2010 17:48 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag kunnen illustreren. Ik heb geen ambities om een wereldberoemde illustrator te worden of zo, nee ik wil het zelf gewoon graag kunnen.

Maar, hoe moet dat? En dan bedoel ik de technieken. Ik snap natuurlijk ook wel dat je allereerst moet kunnen tekenen.

(Ik heb aan de kunstacademie gestudeerd, alleen p gehaald, toen gestopt, dus geheel a-creatief ben ik niet).

Ik vind de tekeningen van bijvoorbeeld Quentin Blake, Mies van Hout, de Schuberts en Emily Gravett erg leuk qua stijl.

Om deze post niet te vol te zetten, zal ik in de volgende post wat plaatjes plakken.

Het lijken me aquarel technieken? Sommige met pen. Mies van Hout schrijft op haar website dat ze vooral gouache gebruikt. Of is de rest dat ook? Wie is een kenner?

Hoe krijg je mooie resultaten? Hoe leer je het (op de kunstacademie, of moet je het dan al kunnen?)

Je schetst eerst natuurlijk. En dan, ga je dan meteen verven? Wat gebruik je dan voor verf en penselen en wat voor techniek? Wat voor papier?

Enz.

Of zijn er misschien interessante boeken waar ik wat aan zou kunnen hebben? (Heb me al suf gegoogled maar weinig resultaat).

En hoe krijg je dan uiteindelijk zo'n mooie prent?

Ik hoop op ervaringen
Oh en een voorbeeldje van mijn werk? Mijn avatOr, haha.
(gedelete) *wil niet bekend worden sorry......

Maar jah ik leun toch meer naar de computer, misschien dat we daarom toch een andere soort smaak hebben

Maar de getekende versies vind ik zelf ook heel mooi, maar denk dan toch altijd weer in combinatie met de comp
Mijn lerares van school bracht ons een paar dingen bij zoals ga eens met je ogen dicht tekenen, hoe ziet een hond er in je gedachten uit en hoe ziet die er dan op papier uit.... Dan krijg soms echt hele leuke dingen!

Jah het moeilijk uit te te leggen, maar je hebt van jezelf denk ik al een soort stijl waar je tegen aan leunt zeg maar en daar kan je op voorborduren/tekenen ;) en neem een dummy mee overal waar je heen gaat ik zal es 1 van mij opzoeken...
Oh ja, dummy's! Daar heb ik er ook nog een flinke stapel van liggen. Altijd leuk om terug te kijken en inderdaad heel leerzaam om er altijd eentje bij je te hebben. Desnoods om ideeen in op te schrijven.

En op de academie moest je vooral je eigen werk kunnen promoten. Je kan wel iets supermoois hebben gemaakt, maar als je je ideeen en argumenten hoe en waarom niet kan zeggen, houdt het wel op, zeg maar. Je moet jezelf als illustrator wel kunnen "verkopen". Maar dat is natuurlijk alleen als je er beroepsmatig iets mee wilt doen.
plaatje plakken lukt niet probeer het zo weer
Ziet er leuk uit, Pindarotsje86!
oh nou heb ik hem gemist :(
Oh knor zag je hem wel!?
hm, ik zie het plaatje niet
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
nog x dan...
Ben overigens aan het meelezen omdat ik dezelfde vraag als TO heb.
Ik zie alleen een rood kruisje met de naam van een link naar flickr (die ik niet kan kopieeren)
Hebbbbus!
Pindarots je linkt zo naar je hele album!

Mooi gezicht heb je, maar ik geloof niet dat je het leuk vindt dat ik dat gezien heb.
Het Viva forum is papaja.
Is al een behoorlijke tijd geleden dat ik deze gemaakt heb maar bedankt Knor!
quote:NymphadoraTonks schreef op 18 augustus 2010 @ 20:37:

Pindarots je linkt zo naar je hele album!

Mooi gezicht heb je, maar ik geloof niet dat je het leuk vindt dat ik dat gezien heb.

Dat was inderdaad niet mijn bedoeling! Shitty

Als ik je niet ken en jij mij niet vind ik het niet erg... *denk ik
Leuk, en ik kan me zo voorstellen dat je een geheel eigen stijl hebt als je meerdere dingen van jou bij elkaar zou zien.
Ik zag hem niet in het forum zelf, maar als je de link even kopieert, kan je hem wel zien in een nieuw tabblad van je browser.

Ik wil ook wel wat uploaden, maar ik heb eigenlijk niets digitaals. Dus daar heb je niet veel aan. Maar hierbij even een afbeelding van wat mijn stijl ongeveer is.

Oh, dat werkt ook niet echt. Dat wordt een linkje knippen-plakken voor jullie, vrees ik...
Ik heb wel een stijl die je elke x weer terug ziet in de illustraties, alleen als ik klant krijg die echt wat ander wil dan probeer ik dat

Grafische ben ik juist weer heel anders, veel strakker en veel vol vlakken...

Heb jij ook werk van jezelf Mizuki? Of jij al wat TO?

Aangezien ik mij zo 'bloot' heb gegeven wil ik ook wel es wat zien
Oh nou heb ik het weer gemist! Was net even aan de telefoon!

Euhm ik weet niet of ik nog iets heb van de kunstacademie, zal eens zoeken, maar was niet echt gericht op illustratie.
Waarom zou je alles digitaal moeten doen?

Ik heb een vriendin die ook af en toe boeken illustreert en die tekent/schildert gewoon handmatig.
Oh leuk wintermuts Hoe doet zij het dan of weet je dat niet?
quote:knor79 schreef op 18 augustus 2010 @ 20:40:

Oh, dat werkt ook niet echt. Dat wordt een linkje knippen-plakken voor jullie, vrees ik...je bedoelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven