Backpacken..wat is de leukste locatie

19-08-2010 15:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar welke landen zijn jullie geweest? En hoe is het bevallen? Een aanrader of juist een afrader..En met hoeveel geld hebben jullie het daar gered?
Wat trekt jou zelf?
Als vrouw alleen en als het goedkoop moet zijn : Ga naar Azie ; Indonesie, Maleisie, Thailand.

Kosten ter plaatse per dag : 10 - 30 Euro denk ik. (exclusief vlucht)
Ik heb zelf een tijdje gewoont in Azie...En heb veel gezien van Hong Kong, China, Vietnam, Laos, Cambodja en de Fillipijnen..India trekt me maar het reisadvies is niet heel erg positief. Dus nu even aan het kijken of er nog een back up plan is...Aangezien ze ook rellen verwachten in oktober (de maand dat we willen gaan).
India, Ik heb op een viva -India forum me al negatief uitgelaten.
Bali & Maleisië zijn beide mooie landen om te backpacken! Veel cultuur, natuur en goedkoop eten. Over twee dagen vertrek ik voor een maand naar Peru met alleen een rugzakje. Mijn budget voor een maand: 1500 euro. Kan voor minder, maar wissel hostel soms af met een hotelletje.
Bali is geen land, maar één van de eilanden in Indonesië..

Wow viet, 1500 euro per maand, dat is wel veel! Ik ga er nu vanuit dat dat excl. vlucht is. Ik moet het helaas met 800 euro doen (excl. vlucht), maar ga idd naar het goedkope ZO Azië!

Ommen is ook leuk!
Ik ga eind dit jaar naar het zuiden van India, met een budget van zo'n 1100 euro voor een maand (incl. vlucht).

Het reisadvies is alleen voor bepaalde gebieden niet zo positief (Kasjmir en Assam), voor de rest valt het wel mee.

Ik ben verder in Marokko, Egypte en Jordanië geweest. Ook heel goed te doen. Marokko kostte me voor 2,5 week 650 euro inclusief vlucht. In Egypte/Jordanië was ik voor een maand rond de 1200/1300 euro kwijt, waarvan bijna de helft naar de vluchten ging.

Ik vind ze alle drie aanraders, maar je moet als vrouw wel goed weten waar je aan begint. Niet iedereen vind het prettig.
Ik heb 3 weken gebackpackt in Engeland, maar dat bedoel je denk ik niet .
India vond ik maar zo-zo, maar Nepal en Sri Lanka vond ik daarentegen wel te gek.

Verder konden de echte backpack landen, zoals Australië en Nieuw Zeeland me ook niet erg bekoren, te veel platgetreden paden.
Tis maar net wat je zoekt. Ik ben een jaar naar Australie geweest na mijn studie maar dat was voornamelijk om te feesten, mensen ontmoeten, leuke dingen doen. Daar is het hele continent dan ook op ingesteld en het is daarom niet moeilijk om je daar te redden als backpacker. Dit grapje heeft me bijna 10.000 euro gekost.
Midden-Amerika!

Landen als Guatemala, Nicaragua en Costa Rica.

Ik sliep in hostels, maar wel eigen kamer met douche/toilet. Ik was gemiddeld 800-1000 per maand kwijt. Costa Rica is een stuk duurder trouwens dan de andere landen.
Sri Lanka!

Ook meteen het enige land waar ik ooit gebackbackt hebt, maar het was ontzettend mooi! Zoveel verschillende soorten landschappen op één redelijk klein eiland. Is prima te bereizen in een maand!
Ik ben net als Siesa een jaar naar Australië geweest (en vooraf naar Maleisië, tussendoor naar Nieuw-Zeeland, met een terugreis via Indonesië).

En tja, dat kun je de platgetreden paden noemen, maar je zou ook kunnen zeggen dat de faciliteiten voor zo'n reis er erg goed zijn en dat je je er dus goed kunt redden.

Heb in Australië ook nog periodes gewerkt (druiven en mango's plukken en als manus-van-alles op een biologische boerderij). Had daarvoor een work and travel-visum.
India trekt me absoluut niet, ranzig daar maar vast ook wel hele mooie plekken als je door de viezigheid heen kijkt..Ben in Thailand gaan reizen, das heel makkelijk te doen als backpacker en zeer betaalbaar, ga in november naar Bali (zie ''alleen naar Bali'') en volgens mij is dat ook betaalbaar!

Ben vorig jaar met ex-vriend naar peru geweest voor een maand, heel boeiend maar vond het als onervaren backpacker ook wel pittig soms!
Ik vind India geweldig. Een ware cultuurshock, wat het reizen voor mij alleen maar interessanter maakt. Zowel mooie rustige plekken als bijzondere drukke steden. Een land vol contrast, absoluut. Je moet er van houden, of je haat het.
Ik heb 3 weken gebackpackt in Canada en Vancouver Island. Het was supermooi daar!

Ik sliep in hostels en maakte gebruik van een backpacker-vervoers-service (is geen echt woord, ik weet het):

http://www.moosenetwork.com/
Zuid Amerika: Rondgetrokken in Peru, Venezuela en de laatste keer Ecuador. Van deze drie staat Ecuador absoluut op nummer 1!
Thailand, Indonesie, Maleisie, Laos, Vietnam. Cambodja, India, Australie, Nieuw Zeeland
En TO, wat vind je ervan?
Leuk om jullie reacties te zien!....Wel goed ook om jullie reacties over India te lezen, ik had niet verwacht dat er zoveel negatieve reacties zouden komen (ook in het andere topic). En ook landen zoals sri lanka daar zou ik in eerste instantie niet aan gedacht hebben...Ik ben benieuwd welke tips er nog meer komen
Ook goed te doen: Peru/Bolivia en Zimbabwe/Botswana.
quote:Annaliza schreef op 20 augustus 2010 @ 11:35:

Leuk om jullie reacties te zien!....Wel goed ook om jullie reacties over India te lezen, ik had niet verwacht dat er zoveel negatieve reacties zouden komen (ook in het andere topic). En ook landen zoals sri lanka daar zou ik in eerste instantie niet aan gedacht hebben...Ik ben benieuwd welke tips er nog meer komen Ik had ook niet gedacht dat mensen zulke negatieve ervaringen hebben met India. Ik hoor daar absoluut niet bij en hoop dat je dit land ook in overweging neemt
Ecuador en Galapagos, in een woord geweldig!!!
Ben net 3 weken in Sri Lanka geweest. Weliswaar met een groepsreis maar ondervonden dat het een prima te bereizen land is. Nog niet erg toeristisch, door de oorlog 9 jaar zeer weinig toeristen geweest. Mensen zijn heel vriendelijk en het land is prachtig! Een aanrader dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven