Backpacken..wat is de leukste locatie
donderdag 19 augustus 2010 om 16:01
Ik heb zelf een tijdje gewoont in Azie...En heb veel gezien van Hong Kong, China, Vietnam, Laos, Cambodja en de Fillipijnen..India trekt me maar het reisadvies is niet heel erg positief. Dus nu even aan het kijken of er nog een back up plan is...Aangezien ze ook rellen verwachten in oktober (de maand dat we willen gaan).
donderdag 19 augustus 2010 om 16:07
donderdag 19 augustus 2010 om 16:12
donderdag 19 augustus 2010 om 16:17
Ik ga eind dit jaar naar het zuiden van India, met een budget van zo'n 1100 euro voor een maand (incl. vlucht).
Het reisadvies is alleen voor bepaalde gebieden niet zo positief (Kasjmir en Assam), voor de rest valt het wel mee.
Ik ben verder in Marokko, Egypte en Jordanië geweest. Ook heel goed te doen. Marokko kostte me voor 2,5 week 650 euro inclusief vlucht. In Egypte/Jordanië was ik voor een maand rond de 1200/1300 euro kwijt, waarvan bijna de helft naar de vluchten ging.
Ik vind ze alle drie aanraders, maar je moet als vrouw wel goed weten waar je aan begint. Niet iedereen vind het prettig.
Het reisadvies is alleen voor bepaalde gebieden niet zo positief (Kasjmir en Assam), voor de rest valt het wel mee.
Ik ben verder in Marokko, Egypte en Jordanië geweest. Ook heel goed te doen. Marokko kostte me voor 2,5 week 650 euro inclusief vlucht. In Egypte/Jordanië was ik voor een maand rond de 1200/1300 euro kwijt, waarvan bijna de helft naar de vluchten ging.
Ik vind ze alle drie aanraders, maar je moet als vrouw wel goed weten waar je aan begint. Niet iedereen vind het prettig.
donderdag 19 augustus 2010 om 16:33
Tis maar net wat je zoekt. Ik ben een jaar naar Australie geweest na mijn studie maar dat was voornamelijk om te feesten, mensen ontmoeten, leuke dingen doen. Daar is het hele continent dan ook op ingesteld en het is daarom niet moeilijk om je daar te redden als backpacker. Dit grapje heeft me bijna 10.000 euro gekost.
donderdag 19 augustus 2010 om 16:54
Ik ben net als Siesa een jaar naar Australië geweest (en vooraf naar Maleisië, tussendoor naar Nieuw-Zeeland, met een terugreis via Indonesië).
En tja, dat kun je de platgetreden paden noemen, maar je zou ook kunnen zeggen dat de faciliteiten voor zo'n reis er erg goed zijn en dat je je er dus goed kunt redden.
Heb in Australië ook nog periodes gewerkt (druiven en mango's plukken en als manus-van-alles op een biologische boerderij). Had daarvoor een work and travel-visum.
En tja, dat kun je de platgetreden paden noemen, maar je zou ook kunnen zeggen dat de faciliteiten voor zo'n reis er erg goed zijn en dat je je er dus goed kunt redden.
Heb in Australië ook nog periodes gewerkt (druiven en mango's plukken en als manus-van-alles op een biologische boerderij). Had daarvoor een work and travel-visum.
donderdag 19 augustus 2010 om 17:13
India trekt me absoluut niet, ranzig daar maar vast ook wel hele mooie plekken als je door de viezigheid heen kijkt..Ben in Thailand gaan reizen, das heel makkelijk te doen als backpacker en zeer betaalbaar, ga in november naar Bali (zie ''alleen naar Bali'') en volgens mij is dat ook betaalbaar!
Ben vorig jaar met ex-vriend naar peru geweest voor een maand, heel boeiend maar vond het als onervaren backpacker ook wel pittig soms!
Ben vorig jaar met ex-vriend naar peru geweest voor een maand, heel boeiend maar vond het als onervaren backpacker ook wel pittig soms!
donderdag 19 augustus 2010 om 17:30
Ik heb 3 weken gebackpackt in Canada en Vancouver Island. Het was supermooi daar!
Ik sliep in hostels en maakte gebruik van een backpacker-vervoers-service (is geen echt woord, ik weet het):
http://www.moosenetwork.com/
Ik sliep in hostels en maakte gebruik van een backpacker-vervoers-service (is geen echt woord, ik weet het):
http://www.moosenetwork.com/
vrijdag 20 augustus 2010 om 11:35
Leuk om jullie reacties te zien!....Wel goed ook om jullie reacties over India te lezen, ik had niet verwacht dat er zoveel negatieve reacties zouden komen (ook in het andere topic). En ook landen zoals sri lanka daar zou ik in eerste instantie niet aan gedacht hebben...Ik ben benieuwd welke tips er nog meer komen
vrijdag 20 augustus 2010 om 12:53
quote:Annaliza schreef op 20 augustus 2010 @ 11:35:
Leuk om jullie reacties te zien!....Wel goed ook om jullie reacties over India te lezen, ik had niet verwacht dat er zoveel negatieve reacties zouden komen (ook in het andere topic). En ook landen zoals sri lanka daar zou ik in eerste instantie niet aan gedacht hebben...Ik ben benieuwd welke tips er nog meer komen Ik had ook niet gedacht dat mensen zulke negatieve ervaringen hebben met India. Ik hoor daar absoluut niet bij en hoop dat je dit land ook in overweging neemt
Leuk om jullie reacties te zien!....Wel goed ook om jullie reacties over India te lezen, ik had niet verwacht dat er zoveel negatieve reacties zouden komen (ook in het andere topic). En ook landen zoals sri lanka daar zou ik in eerste instantie niet aan gedacht hebben...Ik ben benieuwd welke tips er nog meer komen Ik had ook niet gedacht dat mensen zulke negatieve ervaringen hebben met India. Ik hoor daar absoluut niet bij en hoop dat je dit land ook in overweging neemt
zaterdag 21 augustus 2010 om 12:51