juni 2010

27-07-2010 22:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook in juni 2010 bevallen?

Op 12 juni is mijn zoontje geboren, hij is nu dus ruim 6 weken. Ik heb ook nog een dochter van 4. Het lijkt me gezellig om hier met andere juni-moeders te kletsen.

Groetjes Lisa
ow das balen! en heel vervelend mirgaine.

Ik hoop dat het vandaag beter gaat mylo

en voor mirgraine kan je niet de hele dag paracetamol slikken of wel?

beterschap!!!

Hier slaapt ze de nacht wel door nog steeds gelukkig maar ze was gisteren de hele dag eigenlijk aan het slapen en toen was ze tussen 23-24 uur nog aan het spoken dus word toch maar meer wakker houuden tussen de voeding van 15 en 19 dan slaapt ze meestal rond 21.00
mylo, vanaf de vakantie: sterkte, maar heb je geen draagdoek? heb de voordelen daarvan echt ontdekt. Kun je een plu gewoon vasthouden.

tot volgende week!
Inmiddels weer wat opgeknapt, last van mijn hormonen zullen we maar zeggen staat garant voor weekje hoofdpijn.

Op zich gaat het prima wegbrengen (waren zelfs om 8 uur allemaal al startklaar) alleen af en toe wat lastig met flestijden.

Vanmiddag werd ze net om 14.45 wakker terwijl we om 15.15 weg moeten. Fles wel redelijk snel leeg maar dan te weinig tijd om boertje te laten en even rustig te zitten met als resultaat dat ze door het 'in de auto, hobbelen in de auto en uit de auto' fijn zichzelf ondergespuugd had.

Ze spuugt sinds een week ook ineens behoorlijk veel, hiervoor helemaal niet eigenlijk. Spugen jullie kids en wat zou je er aan kunnen doen? Ga het maandag op het cb ook maar even vragen, is toch wel vervelend.

Soep heb inderdaad geen draagdoek, misschien een idee. Kijk het nog wel even aan maar wordt inderdaad ook alleen maar meer sjouwen. Geniet nog even lekker!

Rustige nacht gewenst allemaal!
Ha meiden, ben ik ook weer eens!

Meteen maar even antwoord op jouw vraag over het spugen Mylo. Zoonlief spuugde ook veel en wij doen nu nutriTon door zijn voeding. Dat is johannesbroodpitmeel en dat maakt de voeding wat dikker waardoor ze minder spugen. Werkt hier heel goed. Je leest wel eens dat ze daardoor wel last krijgen bij de ontlasting (dat dat moeizamer zou gaan), maar daar heeft zoon geen last van. Hij doet het prima en spuugt veel minder nu.

Ik zie er ook wel een beetje tegenop om dochter vanaf 30 aug naar school te moeten bregen. Wij zullen ook met de auto moeten, want school ligt in de buurt waar we pas over ruim een jaar gaan wonen. Lijkt me heel onrustig voor zoonlief ivm slapen en voeden. Hij zal toch twee keer per dag mee moeten. We zullen wel zien hoe het loopt.

Zoonlief slaapt trouwens door sinds afgelopen weekend, hoera Om 23.00 uur laatste fles en dan om 07.00 uur de eerste, helemaal super! Het slapen overdag gaat daarentegen niet zo goed. We zijn hem toch maar weer gaan inbakeren (sinds vandaag in een puckababy, iets meer bewegingsvrijheid dan de Pacco, dat vond hij echt verschrikkelijk). Hopelijk gaat het slapen overdag daardoor ook snel wat beter. Ik kan hem moeilijk eeuwig in de draagzak dragen... (zou wel gezellig zijn om hem zo mee te kunnen nemen naar mijn werk.. )

Ons schema is nu trouwens ongeveer zo:

07.00-11.00-15.00-19.00-23.00

We bieden hem 180+6 aan en dit drinkt hij soms wel helemaal op, maar vaak laat hij nog een beetje zitten. Prima dus.

Ik zal er wel wat mee moeten gaan schuiven, want om 15.00 moet ik op 't schoolplein staan vanaf volgende week...

Ik zie dat er inderdaad maar een paar mama's steeds schrijven, zo hoeven we wat mij betreft geen tabel te hebben want de info van die meiden ken ik wel. Hoe denken jullie daarover?

Zo, nu zoonlief een flesje geven en dan slapen. Weltrusten!
't Is rustig hier.. Hoe gaat het met jullie dames?

Hier gaat het op zich goed, alleen word ik een beetje moedeloos van het niet willen/kunnen slapen van zoonlief overdag. Hij slaapt steeds wel in (na een minuut of 10/15), maar vervolgens wordt hij na 20 minuten weer wakker en zet het op een huilen... Hij is absoluut wel moe, want in de draagzak slaapt hij meteen weer verder, maar ja dat wil ik gewoon niet altijd. In bed krijg ik hem niet meer in slaap... Hebben jullie misschien nog een gouden tip?

Verder doet hij het prima, de flessen van 180+6 gaan steeds vaker leeg en 's avonds en 's nachts slaapt hij prima (hoewel hij het laatste stukje van de nacht meestal wel op mijn buik doorbrengt...)

Hij is supervrolijk en lacht veel. Ook begint hij gericht geluidjes te maken, dan kijkt hij heel geconcentreerd en ineens komt er dan een klank, alsof hij echt iets wil zeggen. Heel leuk en schattig!

Fijne middag nog! (het weer zit wel een beetje tegen..)
Hey

Ja Lisa we zijn maar met z'n 4en actief gebleven

Jammer dat je zoontje overdag zo slecht slaapt maar wel lekker dat hij doorslaapt.

Hoe laat gaat hij s'avonds naar bed?

Frummels ritme is +/- zo

7.00 fles 1 uur tot 1.5 wakker dan naar bed tussen 10 en 11 flesje dan ook weer ff wakker en wakker in bed leggen dat ze ook slaapt meestal lukt dat wel 1.5 uur

bij de voeding van 14.00-15.00 word het slapen al wat moelijker maar probeer haar altijd op bed te leggen bij vermoeidheid.

laatste fles is hier iig tussen 20.30 en 21.30 igt er net aan en ooit slaapt ze meteen daarna en af en toe spookt ze daarna nog maar goed ik laat haar 10 tot 15 minuten huilen en dan ga ik kijken beetje ria blom achtig. En als ik geluk heb slaapt ze tot de volgende ochtend

ik hoop dat je er iets aan hebt.

Mylo weer goed en helemaal opgeknapt? En dat spugen tja hier ook af en toe een mondje terug ik zet haar na de voeding 10-15 minuten in de wipper kan het goed zakken. daarna even in de box

Soep fijne vakantie gehad?

Hier begint ze de handjes te ondekken heel leuk. lijkt erop dat ze hier gaat duimen heel gericht dat handje naar haar mond zo qute.

Morgen de eerste prikjes helaas. Ik heb de tujaj baby van vsm al in huis gehaald mocht ze er ziek van worden altijd zo erg.

Ze ziet er iig gezond uit dus daar zullen ze niks over zeggen

ben benieuwd wat ze weegt zal de 5kg wel gepasseerd zijn.

groetjes
Hoi! Ik ben er nog, hoor. Even snel, moet zo op pad met de meiden.

Vakantie was heerlijk, weer viel helemaal niet tegen.

O ja, iets halen voor de prikken, niet vergeten. Wij moeten morgen.

Kruisbekie, hoe ging het?

Oef, ik ruik een poepluier....
o het was zo zielig ze huilde er goed van

ze was iig ook goed gegroeid in 2 weken 2.5cm en 320 grm

en ik heb vandaga mijn ontslag genomen joehoe
@kruisbekie: Arme meid! Zoon heeft ook flink gehuild toen hij de prikken kreeg, gelukkig daarna niet meer. Hopelijk heeft je dochter er nu ook geen last meer van (koorts oid)

Ze is inderdaad mooi gegroeid, hoe zwaar en hoe lang is ze nu?

Hier blijft het slapen overdag lastig. Verder gelukkig alles goed!

Ik ga zo lekker met mijn zus en moeder uit eten, heb er zin in!
Had ik gister en net iets getypt is het ineens weg, heel irritant maar goed .....

Gister voor de 2e keer prikjes gehad, eventjes gehuild maar verder gelukkig geen last van gehad. Ze is nu precies 5 kg.

Heb helaas geen tip voor je Lisa mbt het huilen overdag, dochter huilt eigenlijk zo goed als nooit alleen als ze honger heeft of als ze een speentje kwijt is. Leg haar overdag na een fles ook regelmatig wakker in bed, dan gaat ze een beetje spelen en valt dan in slaap. Ben erg alert op het niet verwennen ivm in slaap sussen in je armen, bij oudste dochter moest ik toen ze oud genoeg was voor middagslaapjes vaak een rondje in de auto rijden en haar dan slapend in bed leggen. Erg absurd maar het ging toen niet anders, leek wel alsof ze geen tijd had om te slapen en niets wilde missen.

Hopelijk gaat het deze keer anders (= beter).

Hoop wel voor je dat het snel beter gaat, je kunt immers niet de hele dag met hem in de draagzak lopen. Wel heel erg fijn dat hij 's nachts doorslaapt, zo zie je maar het komt vanzelf!

Hoe groot zijn jullie kids nu? Hier dus 5 kg bij 13 weken en 56,5 cm.

Kruisbekie hoe vonden ze het dat je ontslag nam?

Soep: lekker dat je een fijne vakantie had en succes morgen met de prikken!
Hey

Ze heeft wel wat verhoging gehad of hoe noem je dat 37.8 nog netjes eigenlijk en wat huilerig verder maar goed

Ze is 58 cm lang en weegt 5110 gram en vandaag precies 8 weken mocht nu ook 150 cc per fles doen

@mylo heb ik hier ook wel eens gehad iets posten en dan staat het er niet

@lisa veel plezier met het uit eten!!! altijd lekker en leuk

@soep morgen succes met de prikjes!

Het ontslag kwam voor velen toch heel onverwacht terwijl ik toch regelmatig steken heb laten vallen maar goed. Wrs hoef ik ook niet uit te werken ik heb nl gezegd dat ik tot januari thuis wou blijven en ze vonden het dan niet fair om mij toch nog te laten uitwerken in de maand oktober nou prima heel graag hahahaha

Dochter lief ligt net in bedje het flesje gegeven en even goed gekroeld hopen dat ze nu tot 7.00 doorslaapt

vanmorgen was ze er om 6.00 bij vandaar maar komt goed

er is nu een hele last van me afgevallen heerlijk!
stil hier.....
Wat fijn dat ze je ontslag goed oppakten en dat je waarschijnlijk niet meer hoeft te werken daar, Kruisbekie!

En ook prettig dat je dochter niet zoveel last heeft gehad van de prikken.

Jouw dochter alweer de tweede ronde prikken, Mylo. Zoon moet op 8 sept weer. Hij is nu bijna 6 kilo (ik heb thuis zo'n weegschaal), hoe lang hij nu precies is weet ik niet, maar met 7,5 week was hij 56,5 cm (hij is zaterdag 11 weken).

Ik heb de eerste kleertjes al uit zijn kast moeten halen, te klein... Hij heeft al rompers 62/68 aan zelfs. Vond het wel jammer dat hij nu al niet meer in 50/56 past, ze worden veel te snel groot

Het slapen gaat gelukkig een stukje beter nu, hij wordt niet meer na 20 minuten wakker. Hij kan nu al een klein uur achter elkaar slapen, dus dat gaat absoluut de goede kant op!

Hoe ging het met de prikken Soep?

Dochter gaat komende maandag trouwens voor het eerst naar school. Vandaag kennis gemaakt met de juf (bleek op de middelbare school bij mij in het jaar te hebben gezeten, grappig). Vandaag ook afscheid genomen op het kdv. Spannend hoor, een heel nieuwe fase. Ze heeft er veel zin in en is er echt heel erg aan toe. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden, zal best even heftig zijn in het begin. Ze gaat ook overblijven, doet jouw dochter dat ook Mylo? Ik zie het nl echt niet zitten om 4x per dag met baby auto in en uit te moeten om haar te brengen en te halen. Bovendien moet ik vanaf nov. weer aan het werk, dus dan kan het sowieso niet meer. Hoe vond jouw dochter het de eerste week (weken), Mylo? Was ze erg moe? Kon ze gelijk hele dagen of was dat te heftig?

Fijne middag en avond!
Spannend Lisa dat je dochter gaat wennen, is inderdaad een hele nieuwe fase maar ook wel een leuke. Ze zijn er op een gegeven moment gewoon aan toe.

Dochter had helemaal geen problemen met het naar school gaan, ze heeft altijd al energie voor 10 en was ook niet moe na school ofzo. Veel kinderen hebben dat wel, heb de laatste tijd veel mensen gesproken waarbij de kinderen in het begin toch wel moesten wennen, vooral aan de lange dag en aan het moeten doen wat de juf zegt en wanneer de juf het zegt. Je kletst wat af met een baby, op de een of andere manier spreekt iedereen je dan aan en de kinderen in de klas vinden het een hele attractie

Dochter 'klaagde' bijvoorbeeld in het begin dat ze 's middags dorst had en dan niet zomaar wat te drinken kon pakken omdat ze alleen 's ochtends pauze hebben. Ach went allemaal vanzelf hoor, de een heeft wat meer tijd nodig dan de ander.

Er zijn ook kindjes die in het begin alleen de ochtenden gaan als het echt teveel is, zijn ze ook flexibel in. Je mag ze ook best eens thuis houden als ze 4 zijn, is pas echt verplicht bij 5.

Overblijven hebben we het 1e halfjaar niet gedaan, haalde haar zelf 2 dagen tussendoor en de andere dagen deden mijn ouders dat maar het is met 1 kind ook anders als met 2. Voor de vakantie al een strippenkaart gekocht waarmee ze incidenteel over kon blijven samen met een vriendinnetje en nu vind ze het zo leuk dat ze alle 3 de 'lange'' schooldagen overblijft. Maar het moet wel haar eigen keuze zijn, als ik zeg dat ze die dag overblijft dan wil ze niet en als ik het aan haar vraag 's ochtends dan zegt ze maar ik blijf toch over ....... Vast kinderlogica dus ik heb het er maar niet over en dan wil ze vanzelf overblijven. Eigenlijk blijven de meeste kinderen over, is ook wel zo praktisch, je hebt maar 1 uur lunchpauze en als je heen en weer gaat en een kleuter hebt die niet zo vlot eet dan is het soms best stressen om weer op tijd terug te zijn.

Het is af en toe al best een gedoe om haar op te halen met een baby er bij. Moeten van de auto best een stukje lopen naar school en neem de kleine dan meestal op de arm mee, heb nl geen zin om met een maxicosi te gaan sjouwen.

Gister had dochterlief een heleboel papieren en boekjes bij zich, een tas en jas en dacht dat ik dat wel even kon sjouwen. Tsja dat gaat natuurlijk niet met een baby op de arm dus dat is dan wel even lastig maar goed alles went............

Kruisbekie: gekke is dat ze op het cb bij mij niet eens vragen hoeveel ze drinkt, ze kijken alleen of ze wat gewicht betreft goed groeit en vinden het kennelijk verder wel best, beetje vreemd. Is wel heel erg los tegenover vorige dochter.

Johannesbroodpitmeel is trouwens een goede oplossing geweest voor ons, doe nu 3 schepjes in een fles van 200 ml en dat werkt super, scheelt een stuk.

Soep alles goed gegaan met de prikjes?

Fijne avond meiden (of beter gezegd slaap lekker)!
Goedemorgen!

Leuk Mylo om jouw ervaringen te lezen met school. Ik denk dat dochter het ook heel leuk gaat vinden allemaal. Vast even wennen, maar ze went over het algemeen wel vrij makkelijk aan nieuwe dingen. In het begin is ze meestal wel heel erg verlegen en kijkt ze liever even de kat uit de boom, maar dat waait gelukkig vrij snel over.

Fijn dat het jbpm helpt! Wij doen ook 3 schepjes op 200 ml, gaat perfect. Wij zijn trouwens nu overgestapt op Nutrilon. We hadden Friso omdat ik dacht dat dat goedkoper is, maar toen ik laatst even goed ging vergelijken, bleek het maar 30 cent te verschillen per kilo. Aangezien de verpakking zoveel makkelijker is, zijn we overgestapt (suffe reden eigenlijk als ik het zo opschrijf maar goed) Zoon heeft er niks van gemerkt, hij drinkt het net zo goed en heeft nergens last van gehad.

Fijne dag (ondanks dit rampzalige weer.......)
Hey hallo,

Hoe is de eerste schooldag gegaan lisa? spannend hoor

en gemak dienst de mens met de pakken voeding ik heb wel nog gewoon de friso heb ook die bewaarbus nog wel zo makkelijk.

hier gisteren een soort van regeldag gehad frummel kon haar slaap niet pakken overdag en schrok steeds wakker zo zielig maar om 21.30 laatste voeding en ze viel als een blok in slaap ( nu vandaag ook weer dus ze is aan het inhalen)

verder hier leuke geluidjes die ze maakt en de babygym is favoriet zo qute

met de rest alles goed? mylo hoe waren de 2de prikken?

Soep en met jou alles goed??
up.............................
Het is erg rustig hier ja.

Dochter vond het helemaal geweldig op school deze week. Ze is meteen volledig gegaan, hele dagen incl. overblijven. Ik was erg benieuwd hoe dat zou gaan, of ze het vol zou houden. Gelukkig deed ze het super. Volgens de juf is het alsof ze al maanden op school zit. Heel fijn om te horen!

Ze was vandaag we heel moe, goed dat het nu weekend is. Lekker bijkomen en opladen voor komende week.

Verder geen bijzonderheden te melden eigenlijk, alles gaat lekker. Komende woensdag weer naar het CB, tweede keer prikken.

Hoe is het met jullie?

Slaapt je dochter weer goed Kruisbekie?

Fijn weekend!
O ja, die geluidjes zijn superschattig hè Kruisbekie! Zoonlief is ook heel erg aan het kletsen. Ook is hij sinds twee dagen heel geïnteresseerd zijn handjes aan het bestuderen, zo grappig.

Beginnen jullie kindjes al dingen te pakken? Zoon nog niet (hij heeft nu net zijn handjes dus een beetje ontdekt, maar snapt nog niet dat ze van hem zijn en wat hij ermee kan).
nou ik denk dat we dit forum maar moeten sluiten er word niet meer gereageerd

mocht iemand nog willen babbelen doe maar prive maielen

het was kort maar krachtig ,aar wel gezellig

doei!!
Dat lijkt me een goed idee. Het was idd gezellig, wie weet tot een andere keer!

Het gaat jullie goed (en de baby's natuurlijk ook!)

Groetjes!
Tijdje ziek geweest vandaar niet op het forum maar laten we inderdaad maar sluiten. Heel veel plezier met jullie kids!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven