lcd-tv en dvd-speler

20-08-2010 10:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een mooie lcd tv en heb al wat toestellen gezien die me aanspreken. Maar nou las ik dat het aansluiten van een dvd-speler niet vanzelfsprekend is bij sommige toestellen. Klopt dat?
Geen idee.

Wij hebben een Philips Ambilight led en het aansluiten van de dvd speler ging heel makkelijk via het menu in de tv.

Hoe dat met andere tv's is weet ik niet.
nieuwe apparaten met hdmi in en uitgangen verbinden heel makkelijk. Tip: ga voor een blu ray speler
wat is dat?
Wat Google allemaal niet kan betekenen!

Zou er wel op letten dat de speler of recorder/speler alle gewenste formaten kan afspelen. Zelf ben ik ook wel gechameerd van Philips. Vind de beeldkwaliteit gewoon het mooist. Maar LG heeft ook mooie tv's. Gebruik ook zeker goede kwalitatieve kabels, liefst hdmi kabels. Merken als Lxos, Goldcable of Monstercable vormen de top, maar merken als Hyperwire, Hirschmann, Bandridge, Konig Veripart of Belkin zijn doorgaans ook heel goed. Ik zou zelf wel voor vergulde stekkers kiezen. Ook zou ik niet een te grote tv kopen maar eentje die goed overeenkomt met de kijkafstand.

Succes in ieder geval.
Ik zou in hdmi kabels geen geld steken, da's totale kolder. Scart daarintegen... heeft 't wel zin om niet de kabels van 2.95 van de supermarkt t enemen.
quote:wijnands schreef op 20 augustus 2010 @ 20:21:

Ik zou in hdmi kabels geen geld steken, da's totale kolder. Scart daarintegen... heeft 't wel zin om niet de kabels van 2.95 van de supermarkt t enemen.

Even een aanvulling: Een HDMI kabel van 1.5 meter van 4 euro of een HDMI kabel van 140 euro zijn qua kwaliteit hetzelfde. Pas als je meer dan 5 meter moet overbruggen ga je pas verschil zien.

Ook goud vergulde connectors zijn onzin aangezien HDMI digitaal is. Het helpt in dit geval alleen tegen oxidatie.
quote:XionZ schreef op 20 augustus 2010 @ 21:07:

[...]

Even een aanvulling: Een HDMI kabel van 1.5 meter van 4 euro of een HDMI kabel van 140 euro zijn qua kwaliteit hetzelfde. Pas als je meer dan 5 meter moet overbruggen ga je pas verschil zien.Goed punt, aangezien dat meestal niet zo is was ik dat vergeten te zeggen.
Iemand toevallig ook ervaring met draadloos HDMI? En is dat moeilijk aan te leggen / te installeren? Kunnen wat oudere apparaten daar ook op?
Ik ben nu ook actief op zoek naar een LCD tv (42inch).

Ben gisteren in de MM geweest en daar hadden ze er wel een aantal in mijn prijsklasse, maar had toch weer het gevoel dat de verkoper mij wat duurders wilde "aansmeren". Heb nog niets gekocht want ben er nog niet uit.

Heb wel een aantal wensen natuurlijk.

Laptop op tv kunnen aansluiten zodat ik gedownloade films bijv niet meer persé hoef te branden (heb een HDMI ingang zag ik net).

Mn UPC box moet aangesloten worden (is nu met scart). Die heeft geen usb of hdmi aansluiting, dus zal ook met scart moeten blijven.

Hetzelfde geldt voor mn dolby surround. Als ik die wil aansluiten en de tv heeft maar 1 scart, heb ik al een probleem.

Een andere dolby surround erbij kopen vind ik op dit moment ook een beetje teveel van het goede.. Tenzij het niet anders kan.

En dan wil ik natuurlijk nog een 100Hz tv, met goed beeld en geluid. Al begrijp ik dat dat laatste een lastig punt is met elke LCDtv...

Ach ja, gelukkig ben ik handig met Google en kan ik in de winkels en hier terecht met vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven