Even mijn ei kwijt (of juist niet)/zwanger of niet?
maandag 12 november 2007 om 16:11
Ik ben vrij nieuw hier maar ik lees altijd mee maar plaats zelden een reactie.
Nu heb ik dus zelf even iets en hoop hierdoor mijn ei even kwijt te kunnen:
2 weken geleden hebben mijn vriend en ik sex gehad terwijl ik in mijn stopweek van de pil zat. Dus was gestopt om ongesteld te worden maar voordat ik het werd dus nog 2 keer gedaan!(ja niet slim maar ja..je weet hoe dat gaat).
Nu heb ik dus sinds een week zeer pijnlijke borsten (niet continue maar met vlagen wel erg) en gister voelde ik me echt super beroerd. Vannacht en vanochtend overgegeven en nu krampjes in mn buik. Vanmorgen heb ik me ziek gemeld en niet mn bed uitgeweest dus mijn vriend heeft in zijn pauze een test voor me gehaald.
Ik ben ook duizelig/licht in mn hoofd. Nu weet ik (via internet) alle meest voorkomende bijwerkingen wel maar toch zit ik echt in spanning.
Nou is mn belangrijkste vraag...Als ik nu een test zou doen werkt dat ook echt omdat ik natuurlijk gewoon aan de pil ben...
(het kan natuurlijk ook een griepje zijn wat ik nu heb...en als het zo is dat ik zwanger ben dan is dat ook echt gewenst hoor..hoe onverwachts ook)
Heeft iemand hier ervaring mee???
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nu heb ik dus zelf even iets en hoop hierdoor mijn ei even kwijt te kunnen:
2 weken geleden hebben mijn vriend en ik sex gehad terwijl ik in mijn stopweek van de pil zat. Dus was gestopt om ongesteld te worden maar voordat ik het werd dus nog 2 keer gedaan!(ja niet slim maar ja..je weet hoe dat gaat).
Nu heb ik dus sinds een week zeer pijnlijke borsten (niet continue maar met vlagen wel erg) en gister voelde ik me echt super beroerd. Vannacht en vanochtend overgegeven en nu krampjes in mn buik. Vanmorgen heb ik me ziek gemeld en niet mn bed uitgeweest dus mijn vriend heeft in zijn pauze een test voor me gehaald.
Ik ben ook duizelig/licht in mn hoofd. Nu weet ik (via internet) alle meest voorkomende bijwerkingen wel maar toch zit ik echt in spanning.
Nou is mn belangrijkste vraag...Als ik nu een test zou doen werkt dat ook echt omdat ik natuurlijk gewoon aan de pil ben...
(het kan natuurlijk ook een griepje zijn wat ik nu heb...en als het zo is dat ik zwanger ben dan is dat ook echt gewenst hoor..hoe onverwachts ook)
Heeft iemand hier ervaring mee???
Alvast bedankt voor jullie reacties!

maandag 12 november 2007 om 16:32
maandag 12 november 2007 om 16:44
Als we dan toch in het onderwerp bijsluiter zitten.... Je weet dat je de pil opnieuw moet slikken als je hem eruit gespuugd hebt?
Omdat je nu in je stopweek zit zal je geen pil geslikt hebben, maar ff voor de volgende x.
Ja je weet het nooit, als je niet eens weet dat je in de stopweek gewoon sex mag hebben kun je maar beter bij de basis beginnen..
Omdat je nu in je stopweek zit zal je geen pil geslikt hebben, maar ff voor de volgende x.
Ja je weet het nooit, als je niet eens weet dat je in de stopweek gewoon sex mag hebben kun je maar beter bij de basis beginnen..
maandag 12 november 2007 om 16:45
Arwen173:Doordat ik onregelmatige werktijden heb slik ik de pil soms 's ochtends soms 's avonds dus ben ik gewoon niet zo zeker van mijn zaak maar iets aardiger kan wel, het is maar een vraag hoor...
Aardbeitjuh en de rest: bedankt voor jullie reacties.
Mijn nichtje is trouwens ook zwanger geworden ondanks de pil...dus ja..dan ga je wel eens twijfelen he...
Aardbeitjuh en de rest: bedankt voor jullie reacties.
Mijn nichtje is trouwens ook zwanger geworden ondanks de pil...dus ja..dan ga je wel eens twijfelen he...

maandag 12 november 2007 om 16:50
Als je zulke onregelmatige werktijden hebt dan is het misschien handiger om een andere vorm van anticonceptie te vinden, nuvaring of spiraaltje of zo? Dan hoef je er ook niet dagelijks aan te denken.
En ja, je kunt door de pil heen zwanger worden, je zou maar net bij die 1% horen, maar dat heeft echt niets met je stopweek te maken dan.
En ja, je kunt door de pil heen zwanger worden, je zou maar net bij die 1% horen, maar dat heeft echt niets met je stopweek te maken dan.
maandag 12 november 2007 om 16:54
quote:LuckyLove schreef op 12 november 2007 @ 16:11:
Je impliceert hiermee dat je denkt dat je zwanger kan worden in je stopweek als je verder gewoon normaal de pil slikt.
Dit is niet zo hoor! Lees anders goed de bijsluiter, dan zie je dat je gewoon sex kan hebben deze periode zonder dat er een vergrote kans is.
Groetjes!
Je impliceert hiermee dat je denkt dat je zwanger kan worden in je stopweek als je verder gewoon normaal de pil slikt.
Dit is niet zo hoor! Lees anders goed de bijsluiter, dan zie je dat je gewoon sex kan hebben deze periode zonder dat er een vergrote kans is.
Groetjes!

maandag 12 november 2007 om 17:19
Ja sorry hoor, maar door jouw vraag, waarbij je net doet als je geen sex mag hebben in de stopweek maar het niet kon laten, laat je merken dat je weinig verstand hebt van het middel wat je slikt, dat heeft niks te maken met onregelmatige werktijden, want dan zou je vraag anders geweest zijn. En ik vind het gewoon behoorlijk stom als je een middel slikt terwijl je niet eens goed de werking ervan weet. Namelijk dat die in principe altijd veilig is, en dat een stopweek niks te maken heeft met kans op zwanger worden. Daar hoef je geen pil expert voor te zijn.
maandag 12 november 2007 om 17:27
Nee oke maar een BEETJE normaal antwoord geven kan toch wel?
Prima als je het behoorlijk stom vind van me maar blijkbaar mag niemand van jou stomme vragen stellen...
Ja en als je dan toch ineens bij die 1% blijkt te horen die door het "vergeten"van de pil of onregelmatige slikken of hoe dan ook zwanger wordt..
Voor het eerst een topic geopend en de laatste keer...blijkbaar hoor ik niet bij de mensen die hier "alleen maar slimme vragen stellen".
Prima als je het behoorlijk stom vind van me maar blijkbaar mag niemand van jou stomme vragen stellen...
Ja en als je dan toch ineens bij die 1% blijkt te horen die door het "vergeten"van de pil of onregelmatige slikken of hoe dan ook zwanger wordt..
Voor het eerst een topic geopend en de laatste keer...blijkbaar hoor ik niet bij de mensen die hier "alleen maar slimme vragen stellen".
maandag 12 november 2007 om 17:44
ik vind het een normaal antwoord dat je eerst maar eens de bijsluiter moet lezen voor je iets gaat slikken. Dat is namelijk normaal om te doen, en als je dat had gedaan had je geweten dat je in de stopweek gewoon sex kan hebben zonder gevaar op zwangerschap. En dan heb ik het niet over de pil vergeten of onregelmatig slikken, want daar heb je het in je openingspost niet over. En ik heb ook jaren de pil geslikt bij onregelmatig werken en weet dat als je hem alsnog binnen 12 uur slikt, er niks aan de hand is. En iedereen mag stomme vragen stellen, alleen dan kan je ook stomme antwoorden verwachten.
maandag 12 november 2007 om 17:59
maandag 12 november 2007 om 18:02
hele andere antwoorden? dus die zegt wel dat je zwanger kan raken in je stopweek? goh, vind je het gek als ik je niet geloof. Maar jammer dat je er niks aan hebt, en ik denk niet altijd dat ik gelijk heb, maar feit blijft dat je gewoon de bijsluiter moet lezen. En dat je kan sexen in je stopweek en dat je niet zulke lange tenen moet hebben. En iets meer gevoel voor humor kan ook geen kwaad.

maandag 12 november 2007 om 18:10
Jemig Lucky, doe es niet zo verongelijkt zeg. Als Arwen zich oprecht afvraagt of je echt denkt dat jij zwanger kunt raken in je stopweek, is dat zo'n raar antwoord? Of als ik en anderen je aanraden om de bijsluiter te lezen van je medicijn, is dat zo vreemd? Kom op zeg.
Ben trouwens benieuwd naar de antwoorden van je vriends nichtje op deze vraag.
Ben trouwens benieuwd naar de antwoorden van je vriends nichtje op deze vraag.