wel of geen vloerverwarming met hout of natuursteen/tegels?

zaterdag 21 augustus 2010 om 01:27
Informeer ook eens naar bamboe i.p.v. hout. M'n man wil ook graag vloerverwarming en heeft het een en ander uitgezocht en volgens hem is bamboe + vloerverwarming de beste keus. Moet ik er wel bij melden dat we in Amerika wonen en dat ze hier soms andere producten verkopen. En dat ik vloerverwarming het geld niet waard vind omdat we hier nog maar een paar jaar blijven wonen maar dat is een ander verhaal.
zaterdag 21 augustus 2010 om 09:45
Hier een massief houten vloer met vloerverwarming. Wij moesten een speciale (mozaiek) ondervloer en mochten niet de breedste planken, ik geloof dat wij nu 26 cm hebben. Vloer en ondervloer is geheel verlijmd. Ook moesten de sleuven van de verwarming met een speciaal product gevuld worden (hoeft niet bij steen).

zaterdag 21 augustus 2010 om 10:01
Heb een planken houten vloer gehad zonder vloerverwarming en dat werkte al als een gek. Echt verschil tussen 's zomers en 's winters. Het was erg mooi maar dat de vloer zo werkt daar moet je dan wel tegen kunnen.
Heb ook een tegelvloer met vloerverwarming gehad en als ik mocht kiezen zou ik toch daar voor kiezen. Ik vind de warmte fijner, de vloer is beter schoon te houden want geen naden en kieren.
Succes met je keuze en sterkte met alles want het zal vast geen gemakkelijke periode voor je zijn.
Heb ook een tegelvloer met vloerverwarming gehad en als ik mocht kiezen zou ik toch daar voor kiezen. Ik vind de warmte fijner, de vloer is beter schoon te houden want geen naden en kieren.
Succes met je keuze en sterkte met alles want het zal vast geen gemakkelijke periode voor je zijn.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
zaterdag 21 augustus 2010 om 10:04
Ik heb gewoon brede planken maar dat kan maar tot ene x aantal cm breedte.
Het is een multiplank wat betekend dat de toplaag verlijmd zit op laagjes hout die tegendraads gezet zijn zodat ze elkaar tegenwerken bij evt. werking door vocht of warmte elkaar , de toplaag zou dan niet onder invloed komen.
Ook zit het verlijmd.
Echter... we hebben wel scheuren war niet zou mogen feitelijk, maar het blijft hout.
Dit niet onder invloed van de vloerverwarming overigens , die heb ik nooit aan.
Hout neemt sowieso de temp van zijn omgeving op en voelt behaagelijk aan., Het is isolerend dus kou vanuit de vloer komt er niet doorheen.
Het is een multiplank wat betekend dat de toplaag verlijmd zit op laagjes hout die tegendraads gezet zijn zodat ze elkaar tegenwerken bij evt. werking door vocht of warmte elkaar , de toplaag zou dan niet onder invloed komen.
Ook zit het verlijmd.
Echter... we hebben wel scheuren war niet zou mogen feitelijk, maar het blijft hout.
Dit niet onder invloed van de vloerverwarming overigens , die heb ik nooit aan.
Hout neemt sowieso de temp van zijn omgeving op en voelt behaagelijk aan., Het is isolerend dus kou vanuit de vloer komt er niet doorheen.
zaterdag 21 augustus 2010 om 12:09
Ik heb een massief houten vloer met vloerverwarming. Volgens degene die 'm gelegd heeft moest dat kunnen zonder dat de vloer al te veel ging werken. In de praktijk blijkt echter dat de vloer werkt als een gek. Afgelopen winter dus de vloerverwarming op de laagste stand met als resultaat; kil huis en een vloer die nog steeds flink werkte. Ben me nu aan het orienteren op lamelparket.

zondag 22 augustus 2010 om 11:46