Leuke / minder leuke wijken Apeldoorn

21-08-2010 10:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag ik jullie even om advies vragen?

Mijn vriend & ik gaan ons dit jaar oriënteren op het kopen van een huis.

We hebben best wel wat wensen:

* Huis met tuin

* In de buurt van een station ( vriend werkt in Utrecht)

* Liefst een huis in nieuwbouw-stijl

* Dichtbij het centrum

* Liefst in een kind vriendelijke woonwijk met parken/bos/hei in omgeving

* Geen uitzicht op hoge flats ( als je begrijpt wat ik bedoel..)

* budget : tot 300.000

Apeldoorn staat bij ons o.a hoog in de top 3 van steden waar we willen gaan kijken. Maar ik ken het zelf niet zo goed.

Wat zijn de mooie wijken? En is het een leuke stad om heen te verhuizen, ook als je er zelf niet vandaan komt?

Alle tips zijn welkom
quote:Valencia2010 schreef op 21 augustus 2010 @ 10:58:

Mag ik jullie even om advies vragen?

Mijn vriend & ik gaan ons dit jaar oriënteren op het kopen van een huis.

We hebben best wel wat wensen:

* Huis met tuin

* In de buurt van een station ( vriend werkt in Utrecht)

* Liefst een huis in nieuwbouw-stijl

* Dichtbij het centrum

* Liefst in een kind vriendelijke woonwijk met parken/bos/hei in omgeving

* Geen uitzicht op hoge flats ( als je begrijpt wat ik bedoel..)

* budget : tot 300.000

Apeldoorn staat bij ons o.a hoog in de top 3 van steden waar we willen gaan kijken. Maar ik ken het zelf niet zo goed.

Wat zijn de mooie wijken? En is het een leuke stad om heen te verhuizen, ook als je er zelf niet vandaan komt?

Alle tips zijn welkom

Ik ben in Apeldoorn komen wonen 4,5 jaar geleden. Ik zou voor Osseveld/ Woudhuis gaan. Daar zit wel een station, alleen dan moet je wel eerst naar het hoofdstation zeg maar.

Waar niet te wonen. Apeldoorn zuid, De Anklaar, Orden. Zijn vast nog aanvullingen.
Mooie wijk vind ik trouwens de parken, maar zit niet aan station. Is ook prijzig. Kerschoten is ook mooi, maar is noord.
Wij wonen al 17 jaar in Apeldoorn. Leuke wijken die min of meer voldoen aan jouw beschrijving zijn:

De wijk De Sprengen is een erg leuke, kindvriendelijke buurt, nabij centrum en station. Kijk eens op de website van deze wijk; daar vind je meer informatie over de wijk: www.wijkraaddesprengen.nl/

De Parken is ook een mooie wijk, maar erg duur. Staan voornamelijk villa's.

Verder heb je ook nog Apeldoorn Centrum. Hier wordt veel gebouwd. Persoonlijk zou ik hier niet willen wonen, maar heel veel mensen zijn erg enthousiast over deze wijk.

Apeldoorn is een prima stad om te wonen. Veel import ook.

Succes!
Ik vind e sprengen niet zo dicht bij het station eigenlijk, maar this idd ook een leuke buurt. En eens wat centrum betreft.
Fijn dat jullie al wat tips hebben gegeven!

Ik lees en schrijf mee ;)
Ik woon al 10 jaar met veel plezier in apeldoorn.

Ik heb in 3 wijken gewoond.

1 osseveld (vond ik veel te ver van de binnenstad met de fiets)

2 de maten (wil ik nooit meer heen, voelde me daar niet veilig als vrouw alleen).

3 nu in zuid. station 5 minuten lopen.de binnenstad op 4 minuten fietsen. een grote tuin achter, en voor ons een groot grasveld..

kleine winkelcentrum in de buurt..van alles wat en betaalbaar..

succes met zoeken
Ik ken het zuiden van Apeldoorn als de beste.

Begrijp niet wat er mis mee is.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Zuid is een volksbuurt, daar meot je van houden. Mijn vriend komt daar ook vandaan, maar ik ga er nooit wonen. Maar het is maar net wat je zoekt.
Hoi Valencia,

Al geboren en getogen Apeldoornse kan ik je heel wat vertellen over Apeldoorn (hoewel ik er nu alweer een tijd weg ben hoor).

Alle genoemde wijken hebben zo zijn voor- en nadelen. Zelf zou ik nog niet dood gevonden willen worden in Osseveld of het Woudhuis; vre-se-lijk. Daarentegen vind ik sommige stukken van Zuid wel weer erg leuk en gezellig, maar dat werd door iemand als niet leuk bestempeld. Ik ben opgegroeid in de Maten en ken daardoor zo ongeveer iedere straat, steeg en stoep en voel me er als vrouw alleen 's avonds niet onveilig. Daarna heb ik nog in tig andere wijken gewoond waar ik me minder veilig voelde. Zo heeft iedere zijn voorkeuren.

Wat betreft stations, er zijn er tegenwoording 3. Behalve die in Osseveld is er ook nog eentje in de Maten, maar richting Utrecht moet je wel altijd via het centrale station en de aansluitingen zijn niet altijd even ideaal (NS reisplanner geeft wel aan dat er aansluiting is, de praktijk is vaak anders).

Leuke stad om te wonen hoor, Apeldoorn! Veel plezier!
Ik ben als kind opgegroeid in de Maten. Het ligt er denk ik ook een beetje aan waar in de Maten je woont. Je hebt de donken, velden, gaarden enz. Ik heb mij er nooit onveilig gevoeld.

Later ben ik met mijn ouders verhuisd naar Osseveld Oost. Deze wijk was toen nog in aanbouw. Ik vond het helemaal niks! Maar dat kan nu natuurlijk heel anders zijn. Daarna weer terugverhuisd naar de de Maten, naar de velden. Hier ook geen onveilig gevoel.

Succes met je zoektocht!
Osseveld zou ik nog niet willen wonen, al kreeg ik geld toe.

*Volks meissie uit Zuid*
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Mijn schoonzus woont in Berg en Bos. Mooie, rustige wijk met jaren dertig-woningen. Helaas niet dicht bij het station.
De mooiste buurt is de Indische buurt, maar dat zijn allemaal jaren 30 woningen.

Anklaar is niet meer wat het was hoor, 5 flats naar beneden getrokken en de sfeer is helemaal anders, is nu gewoon een suf wijkje het heeft een slechte naam maar ze zijn hard aan het bouwen om er wat moois van te maken, Anklaar zelf gaat ook op de schop en er komt een hypermodern winkelcentrum. Gaat nog wel even duren. Maar goed, is weer ver weg van het station.

Berg en Bos is ook mooi, maar daar vindt je niks voor 3 ton. Misschien is het Loo/Kerschoten wat voor jullie, daar staan ook wel her en der nieuwere huizen, is een leuke buurt en op fietsafstand van het station en stad.
Apeldoorn is idd een heel mooi DORP..

Iedere wijk hier heeft zijn charme.

Berg en bos is statig en duur

Zuid is een leuke volksbuurt

Het centrum is een ramp met de auto parkeren.

Kerschoten is gezellig

enz.

Ik woon zelf in de wijk Anklaar,ben hier geboren en getogen.

Ze zijn deze wijk heel erg aan het opknappen.Ze hebben de Ghetto,de 6 flats ,hier dit jaar gesloopt.Daar komt een heel nieuw bouw wijk voor in de plaats.Ze willen dit jaar ook het winkelcentrum op de schop nemen.

Direct naast de wijk is een nieuwe wijk in ontwikkeling.Zuidbroek.Hier staan hele leuke huizen,is zeer kindvriendelijk.Je bent op 5 minuten met de auto op de snelweg.Centrum is met bus 10 minuten verwijderd.

Mocht je meer willen weten..
http://www.funda.nl/koop/ ... 550947-snelliusstraat-17/

Dat is wel een super mooie woning voor dat bedrag. Ben zelf niet bekend in Apeldoorn...maar dit lijkt me echt mooi!
http://www.funda.nl/koop/ ... 7781117-merwedestraat-14/

Ook super mooi!!
Leuk dat jullie meedenken!

Ik ben even de wijken aan het bekijken op google maps.

Binnenkort maar een dagje door Apeldoorn gaan fietsen :D

Nog meer tips?
quote:Odiexx schreef op 21 augustus 2010 @ 13:43:

Misschien is het Loo/Kerschoten wat voor jullie, daar staan ook wel her en der nieuwere huizen, is een leuke buurt en op fietsafstand van het station en stad.

Ik woon in kerschoten/'t loo. Dat is echt neit dichtbij het station. Dat is een kwartier fietsen. Opzich geen probleem, maar als je iets zoekt wat dichtbij het station is moet je niet in deze wijk zijn. Ik vind het zelf wel een leuke buurt (A).

Maar het is denk ik maa rnet wat voor typje je ben ten waar je jezelf het prettigst voelt. De meningen zijn nogal verdeeld zoals je leest.
Ik woon 20 jaar in apeldoorn, en met jou eisen zou osseveld/woudhuis/zuidbroek heel geschikt zijn denk ik.

Zou er ook wel graag willen wonen!

Zelf ben ik opgegroeid in de maten, wat ik een hele fijne wijk vind, maar daar vind je geen nieuwbouw.

Durf er op m'n gemakje om 4 uur snachts alleen over straat te lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven