Wie zorgt er voor de katten?

17-08-2010 09:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al vaker op dit forum heb gezegd, ik ben ambulant psychiatrisch verpleegkundige. Nu heb ik een enigszins werkgerelateerde vraag:

Een patiënt van ons moet worden opgenomen, voor een week of 2. Hij heeft 2 katten en geen netwerk wat hij kan inschakelen voor de zorg voor hen. Ook geen geld voor een pension.

Weet iemand een voorziening die gratis of voor weinig geld voor deze poesjes kan zorgen? Het is in Amsterdam...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Even de dierenbescherming bellen. Vaak kunnen ze voor tijdelijk een oplossing bieden of anders helpen bij het zoeken naar een oplossing.
Misschien niet direct een antwoord op je vraag, maar toen mijn onderbuurvrouw opgenomen werd had ze hetzelfde probleem. De verpleegkundige is toen bij mij een de andere bovenbuurvrouw geweest en we hebben samen op de katten en de hond gepast.

We kenden haar niet, maar deden het graag. Misschien toch even bij de buren proberen?
Kijk, dit zijn al twee bruikbare tips! Ik heb ook al gedacht om het zelf te doen en misschien kunnen we ook wel collega's inschakelen, mocht het niet anders kunnen.

Meer tips zijn welkom! Ik ben wel aan het werk, dus reageer wellicht niet erg snel...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik weet dat er in R`dam een kattenopvang is voor katten die tevoorschijnkomen bij uitruiming van drugspanden, etc. Zoiets zal dus ook wel bestaan in A`dam. Inderdaad de dierenbescherming of ambulance even bellen, die weten vast wel wat adressen.
@TheEmpress,

straks zijn die katten dan opeens foetsie!

@to

Ik denk dat je ze zeker niet moet onderbrengen bij een instantie die normaal gesproken de katten niet terug geeft aan de eigenaar.

Probeer het eens in de buurt inderdaad.. Of hang een briefje bij de dierenarts of iemand het wil doen..
Breng ze maar niet naar Vlinder72..
Haha, die lust alleen kittens...
quote:cychick schreef op 17 augustus 2010 @ 10:39:

Breng ze maar niet naar Vlinder72..

ja dat kan je idd beter niet doen

maar ik sluit me aan bij de oplossing de buren eens na te vragen.
Als je niemand kan vinden kunnen ze hier terecht. Ik heb zelf ook een kat die ontzettend sociaal is, als zij met een andere kat kunnen is het geen punt. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar boven een jaar oud is het handig als er voedsel mee kan worden gegeven.
In onze dierenartsenpraktijk zitten 2 assistentes die aan huis komen om huisdieren te verzorgen, buiten hun werk om. Misschien zit er een praktijk met hele lieve assistentes of stageres in de buurt die dat bij wijze van uitzondering voor niks willen doen?
Misschien dat de poezenboot iets kan betekenen??
quote:doeiiiii schreef op 17 augustus 2010 @ 18:02:

Als je niemand kan vinden kunnen ze hier terecht. Ik heb zelf ook een kat die ontzettend sociaal is, als zij met een andere kat kunnen is het geen punt. Ik weet niet hoe oud ze zijn maar boven een jaar oud is het handig als er voedsel mee kan worden gegeven.Wat lief! Zal ik onthouden...
Hoi Vicky, om welke wijk/buurt gaat het?
quote:VickyP schreef op 18 augustus 2010 @ 12:09:

[...]

Wat lief! Zal ik onthouden...je kan me mailen op doeiiiii at hotmail dot com
quote:Molly76 schreef op 18 augustus 2010 @ 12:14:

Hoi Vicky, om welke wijk/buurt gaat het?Oud-zuid
Bij ons in het dorp is een actieve vrijwilligerscentrale, misschien is die er ook in Amsterdam Oud Zuid.

Wanneer mevrouw lid van de kerk is dan zou je daar ook je vraag neer kunnen leggen.
quote:VickyP schreef op 20 augustus 2010 @ 10:06:

[...]

Oud-zuidserieus? daar woon ik ook
Ach wat leuk zeg dat is dus geregeld!

Wat een goed nieuws!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven