Allergische reactie op muggenbeten
zondag 22 augustus 2010 om 13:33
Afgelopen vrijdagavond een feestje gehad en buiten in de tuin gezeten. Droeg een lange broek en ben een aantal keren gestoken (2 á 3 beten) op mijn enkels. Gisterenavond kreeg ik koorts, voelde ik me ziek (verder geen klachten) en vanochtend waren mijn voeten zó dik dat lopen en staan te pijnlijk is. Ik reageer wel vaker heftig op muggenbeten. Herkent iemand dit, moet ik ermee naar de HA, kan het (nog) erger worden als ik weer eens gestoken word?
Alvast bedankt!
Princ3s
Alvast bedankt!
Princ3s

zondag 22 augustus 2010 om 13:37
Natuurlijk moet je daarmee naar de huisarts... Waarom zou je niet gaan? Je hebt er overduidelijk té veel last van...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 22 augustus 2010 om 13:42

zondag 22 augustus 2010 om 13:58
Antihistamine helpt vaak wel, die zijn ook zonder recept verkrijgbaar. Ik reageer vaak ook heftig op muggenbeten (grote rode, warme, kloppende bult van 5-8 cm doorsnee) maar hoeveel last ik er van heb is afhankelijk van waar ik precies gestoken ben. Op je enkel is wel een hele vervelende plaats!
Mijn moeder is allergisch voor wespensteken en heeft altijd aspivenin bij zich om de beet uit te zuigen. Da's misschien ook geen slecht idee.
Mijn moeder is allergisch voor wespensteken en heeft altijd aspivenin bij zich om de beet uit te zuigen. Da's misschien ook geen slecht idee.
zondag 22 augustus 2010 om 14:16

zondag 22 augustus 2010 om 14:21
quote:prins3s schreef op 22 augustus 2010 @ 13:42:
Pimpelmeesje67: had jij ook koorts?
Ja, ik had koorts. Was in m'n knieholte gestoken en daar hing echt een zak van zo'n 15 cm. Die plek gloeide ook helemaal.
Hasse88: ben niet zo'n ha-ganger, altijd bang dat ik me aanstel. Heb ook drie kleine kindjes mee te slepen...
Geen buurvrouw/vriendin/moeder die even een half uurtje bij de kinderen kan blijven?
Zal toch maar even gaan, mijn man is bang dat het de volgende keer nog erger wordt als ik gestoken word.
Ik reageer niet zo op elke muggensteek, 't ligt eraan waar ik geprikt wordt. Daar waar de huid dun is, daar krijg ik heel veel last van. Een 'gewone' plek wordt vaak een schijf(je).
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!
Pimpelmeesje67: had jij ook koorts?
Ja, ik had koorts. Was in m'n knieholte gestoken en daar hing echt een zak van zo'n 15 cm. Die plek gloeide ook helemaal.
Hasse88: ben niet zo'n ha-ganger, altijd bang dat ik me aanstel. Heb ook drie kleine kindjes mee te slepen...
Geen buurvrouw/vriendin/moeder die even een half uurtje bij de kinderen kan blijven?
Zal toch maar even gaan, mijn man is bang dat het de volgende keer nog erger wordt als ik gestoken word.
Ik reageer niet zo op elke muggensteek, 't ligt eraan waar ik geprikt wordt. Daar waar de huid dun is, daar krijg ik heel veel last van. Een 'gewone' plek wordt vaak een schijf(je).
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!
zondag 22 augustus 2010 om 15:33
quote:Igoneh schreef op 22 augustus 2010 @ 14:18:
@ Hermes, smeer jij je in met deet!? Ik vind het zulk agressief spul. Ik heb het ooit op mijn armen gesprayed, bruin van de zomerzon, had de volgende dag allemaal witte vlekken. Ik spuit het nu op een handdoek en leg dit in bed.Het is zooi, maar het werkt. Als ik 's avonds buiten ben dan altijd op de huid die bloot is. Voor het slapen gaan in ieder geval op kussensloop en dekbedhoes (en aan het voeteneind).
@ Hermes, smeer jij je in met deet!? Ik vind het zulk agressief spul. Ik heb het ooit op mijn armen gesprayed, bruin van de zomerzon, had de volgende dag allemaal witte vlekken. Ik spuit het nu op een handdoek en leg dit in bed.Het is zooi, maar het werkt. Als ik 's avonds buiten ben dan altijd op de huid die bloot is. Voor het slapen gaan in ieder geval op kussensloop en dekbedhoes (en aan het voeteneind).
zondag 22 augustus 2010 om 15:46
quote:Hermes schreef op 22 augustus 2010 @ 15:33:
[...]
Het is zooi, maar het werkt. Als ik 's avonds buiten ben dan altijd op de huid die bloot is. Voor het slapen gaan in ieder geval op kussensloop en dekbedhoes (en aan het voeteneind).Ow wat ben ik het met je eens: muggen zouden vet moeten zuigen... wat zou ik mooie ranke voetjes hebben!
[...]
Het is zooi, maar het werkt. Als ik 's avonds buiten ben dan altijd op de huid die bloot is. Voor het slapen gaan in ieder geval op kussensloop en dekbedhoes (en aan het voeteneind).Ow wat ben ik het met je eens: muggen zouden vet moeten zuigen... wat zou ik mooie ranke voetjes hebben!
zondag 22 augustus 2010 om 15:54
1 keer in de zoveel tijd heb krijg ook een sterke reactie op een muggenbeet, geen koorts trouwens. Ik ben toen na 2 dagen ook naar de huisarts geweest, maar het was toen al te laat van voor anti-histamine. Misschien dat als je tot morgen wacht, de reactie misschien al wat over is, en anti-histamine al geen zin meer heeft. Maar goed, daar heb ik geen ervaring mee.
Je kunt de HAP altijd even bellen en vragen wat je het beste kunt doen.
Je kunt de HAP altijd even bellen en vragen wat je het beste kunt doen.
zondag 22 augustus 2010 om 16:21
quote:Liondevil76 schreef op 22 augustus 2010 @ 13:39:
Ik zou er wel even mee naar de huisartsenpost gaan zelfs. Het zou ook maar zo wondroos kunnen zijn en dan is een snelle antibioticakuur geen overbodige luxe.dat heb ik dus inderdaad gehad, week of 5 geleden...dan ben je niet blij. Dus ga maar snel !!
Ik zou er wel even mee naar de huisartsenpost gaan zelfs. Het zou ook maar zo wondroos kunnen zijn en dan is een snelle antibioticakuur geen overbodige luxe.dat heb ik dus inderdaad gehad, week of 5 geleden...dan ben je niet blij. Dus ga maar snel !!
once upon a time called.....right now