vraag over prijs BSO.
zondag 22 augustus 2010 om 20:24
Ik ben wat aan het rekenen, maar kom er niet helemaal uit. Wat is nu de brutoprijs als ik 2 dagen opvang wil van BSO.
Dit staat op de website van de organisatie.
Naschoolse opvang
Tarieven zijn gebaseerd op 49 openingsweken: 40 schoolweken en 9 vakantieweken per jaar.
Naschoolse opvang
Korte dagen 3,25 uur
Opvanguren op jaarbasis: 229
Jaarprijs per dag: ¤ 1.422,09
Uurtarief: ¤ 6,21 (incl. vakanties)
Is het 1422 x 2 (2dagen) : 12 = 237 per maand
of
6,21 x 3,25 x 2 x 4 (=maand) = 160 per maand
Of nog iets anders?
Zit nogal een verschil in en ze zijn nu niet bereikbaar, sowieso slecht bereikbaar, maar dat is iets anders.
Dit staat op de website van de organisatie.
Naschoolse opvang
Tarieven zijn gebaseerd op 49 openingsweken: 40 schoolweken en 9 vakantieweken per jaar.
Naschoolse opvang
Korte dagen 3,25 uur
Opvanguren op jaarbasis: 229
Jaarprijs per dag: ¤ 1.422,09
Uurtarief: ¤ 6,21 (incl. vakanties)
Is het 1422 x 2 (2dagen) : 12 = 237 per maand
of
6,21 x 3,25 x 2 x 4 (=maand) = 160 per maand
Of nog iets anders?
Zit nogal een verschil in en ze zijn nu niet bereikbaar, sowieso slecht bereikbaar, maar dat is iets anders.
zondag 22 augustus 2010 om 20:36
Ik zou van de bovenste uitgaan.
Een maand heeft geen vier weken hier gebruiken ze meer voor is op internet te vinden maar volgens mij 4,3. En verreken je je ook niet op de 3,25 uur dit is alleen voor korte dagen de vakantie heeft natuurlijk lange dagen. Dit kan ook evt anders zijn geregeld dat moet je nog even nakijken.
Succes iig.
Een maand heeft geen vier weken hier gebruiken ze meer voor is op internet te vinden maar volgens mij 4,3. En verreken je je ook niet op de 3,25 uur dit is alleen voor korte dagen de vakantie heeft natuurlijk lange dagen. Dit kan ook evt anders zijn geregeld dat moet je nog even nakijken.
Succes iig.
zondag 22 augustus 2010 om 20:42
Oja, vakantie dagen, dat zijn natuurlijk langere dagen. (suf van mij) ik kopieér nog even verder.
Lange dagen 7,25 uur
Opvanguren op jaarbasis: 389
Jaarprijs per dag: ¤ 2.092,82
Uurtarief: ¤ 5,38 (incl. vakanties)
Ik dacht dat ze met lange dagen bv de woensdag bedoelden, maar zou het dan in de vakantie 7,25 uur zijn. Dat is toch geen hele dag?
Volgens mij is het doorgerekend in de uurprijs van 6,21.
Lange dagen 7,25 uur
Opvanguren op jaarbasis: 389
Jaarprijs per dag: ¤ 2.092,82
Uurtarief: ¤ 5,38 (incl. vakanties)
Ik dacht dat ze met lange dagen bv de woensdag bedoelden, maar zou het dan in de vakantie 7,25 uur zijn. Dat is toch geen hele dag?
Volgens mij is het doorgerekend in de uurprijs van 6,21.
zondag 22 augustus 2010 om 20:53
Zo te zien zijn woensdag en vrijdag lange dagen (kwart voor 12 tot half 7), dubbel aantal uren bijna. De vakantiedagen lopen van half 8 tot half 7, dus dan betaal je ook 11 uur denk ik. De uren die worden opgegeven zijn de uren dat de kinderen er ook echt zijn. In mijn bsocontract stonden meer uren per dag dan ze er werkelijk waren om die langere dagen in de vakanties op te vangen.
zondag 22 augustus 2010 om 21:27
zondag 22 augustus 2010 om 21:29
quote:bubbelwijn schreef op 22 augustus 2010 @ 21:17:
Ok, geen vreemd buitensporig bedrag dus. Had ik eigenlijk ook niet verwacht hoor.
Wat niet had verwacht is dat ik met 1 kind kdv en 1 kind BSO meer moet betalen dan bij 2 kinderen kdv. Daar maken ze toch veel meer uren?Heel gek, bij ons is de prijs voor BSO hoger dan KDV, maar ik ben op de BSO toch echt minder kwijt.
Ok, geen vreemd buitensporig bedrag dus. Had ik eigenlijk ook niet verwacht hoor.
Wat niet had verwacht is dat ik met 1 kind kdv en 1 kind BSO meer moet betalen dan bij 2 kinderen kdv. Daar maken ze toch veel meer uren?Heel gek, bij ons is de prijs voor BSO hoger dan KDV, maar ik ben op de BSO toch echt minder kwijt.
zondag 22 augustus 2010 om 22:15
De BSO voor mijn kind voor één korte middag (vanaf 3 uur) per week kost ¤ 150,- per maand, inclusief de vakanties.
Hmm best duur dus.
Van dit bedrag krijg ik ¤ 99,44 terug van de Belastingdienst.
Het uurtarief van deze BSO ligt hoger dan het maximale bedrag van ¤ 5,82 per uur waar de Belastingdienst in tegemoet komt.
Hmm best duur dus.
Van dit bedrag krijg ik ¤ 99,44 terug van de Belastingdienst.
Het uurtarief van deze BSO ligt hoger dan het maximale bedrag van ¤ 5,82 per uur waar de Belastingdienst in tegemoet komt.
zondag 22 augustus 2010 om 22:28
quote:patra schreef op 22 augustus 2010 @ 22:15:
.
Hier bedoel je mijn BSO mee,neem ik aan. Dat wist ik niet van die grens. Dit is dus gewoon een dure BSO.
Ik heb even doorzitten rekenen, maar als alletwee mijn kinderen heen zouden gaan voor twee dagen in de week ben ik bijna 300 euro per maand kwijt. Dat is 75 euro meer dan dat ik nu betaal aan twee hele dagen kdv.
En dan te bedenken dat ik de schoolvakanties geen opvang nodig heb....
Misschien toch eens kijken naar een andere oplossing.
.
Hier bedoel je mijn BSO mee,neem ik aan. Dat wist ik niet van die grens. Dit is dus gewoon een dure BSO.
Ik heb even doorzitten rekenen, maar als alletwee mijn kinderen heen zouden gaan voor twee dagen in de week ben ik bijna 300 euro per maand kwijt. Dat is 75 euro meer dan dat ik nu betaal aan twee hele dagen kdv.
Misschien toch eens kijken naar een andere oplossing.
zondag 22 augustus 2010 om 22:59
quote:bubbelwijn schreef op 22 augustus 2010 @ 22:28:
[...]
Nee ik bedoelde mijn 'eigen' BSO, da's dus ook een dure .
Dat van die maximale uurvergoeding wist ik ook niet. Daar kwam ik achter toen ik vorige week kinderopvangtoeslag aanvroeg en het bedrag waarin ik tegemoet gekomen werd procentueel niet leek te kloppen.
Als je bedenkt dat mijn kind 1x per week van 15:00 uur tot ongeveer 16:30 uur opgevangen zal worden op deze BSO en dat dat ¤ 150,- per maand kost, dan vind ik dat behoorlijk duur. Nou ja, en dan ook nog 1 dag per week tijdens de vakanties natuurlijk.
Ik ga me nog maar eens beraden over een andere oplossing.
[...]
Nee ik bedoelde mijn 'eigen' BSO, da's dus ook een dure .
Dat van die maximale uurvergoeding wist ik ook niet. Daar kwam ik achter toen ik vorige week kinderopvangtoeslag aanvroeg en het bedrag waarin ik tegemoet gekomen werd procentueel niet leek te kloppen.
Als je bedenkt dat mijn kind 1x per week van 15:00 uur tot ongeveer 16:30 uur opgevangen zal worden op deze BSO en dat dat ¤ 150,- per maand kost, dan vind ik dat behoorlijk duur. Nou ja, en dan ook nog 1 dag per week tijdens de vakanties natuurlijk.
Ik ga me nog maar eens beraden over een andere oplossing.
zondag 22 augustus 2010 om 23:28
quote:bubbelwijn schreef op 22 augustus 2010 @ 22:28:
[...]
Misschien toch eens kijken naar een andere oplossing.Bij ons hoeven we de zomervakantie niet te betalen als ze niet komen. Wel elke maand betalen, maar het maandbedrag wordt dan lager. Misschien kan dat op jullie BSO ook? Ik zou het even vragen.
[...]
Misschien toch eens kijken naar een andere oplossing.Bij ons hoeven we de zomervakantie niet te betalen als ze niet komen. Wel elke maand betalen, maar het maandbedrag wordt dan lager. Misschien kan dat op jullie BSO ook? Ik zou het even vragen.