Beco voor pasgeborene

22-08-2010 13:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Beco butterfly en hier mijn zoontje in gedragen vanaf dat hij een maand of 5 was totdat hij anderhalf was.

Nu is nummer twee op komst en ik vroeg me af wie er ervaring heeft met een pasgeborene dragen in deze draagzak.

In de handleiding staat dat hij hiervoor geschikt is, maar ik hoor toch liever ervaringen. Het lijkt me zo handig als de oudste in de buggy kan en de jongste in de draagzak. Een duo-wagen vind ik weer een hele investering. Bovendien is oudste zoon dan bijna 2,5 en zal hij ook wel een stukje kunnen lopen.

Ik houd niet doeken die ik moet knopen. Ben niet zo handig namelijk.
ik heb een bondolino. Superhandig en je hoeft maar 1 knoop te leggen. Zal eens kijken of ik een plaatje vind.
bondolino

Je hoeft maar 1 knoop te leggen. Geen ervaring met de beco trouwens.
Even op Yamuna wachten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
en een meerijdplankje op je kinderwagen?
Een vriendin van mij heeft een beco, maar die heeft uiteindelijk ook nog een doek gekocht omdat het eigenlijk niet ging, zo'n ukkie in de beco. Ik heb zelf net als krokusje een Bondolino, dat is een draagzak die wel geschikt is voor pasgeboren baby's.
-
Toen de kindjes heel klein waren had ik zo'n soort lange sjaaldoek, één geheel was dat, zoiets als dit

maar dan van stevig katoen. Deed ik over één schouder, een draai erin zodat er een nestje ontstond, kindje erin en hopla, 2 handen vrij. Vond ik echt een vinding, kindje ligt in foetushouding tegen je borst aan, helemaal lekker.
Hier goede ervaringen hoor met zon kleintje in de Beco. Ben ook zeker niet van het knopen en hier wilde vriend ook nog mee lopen. 2 vliegen dus, helemaal goed.

Ik vond wel dat op het een gegeven moment lastig is als ze in een tussenfase zitten tussen dat ding gebruiken voor kleine babies en dat ding niet gebruiken (goh, hoe heet dat ding nu ook alweer) Maar op een gegeven moment kunnen ze er weer helemaal goed in. Heerlijk zon beco. (al heb ik ook een tweelingwagen want mijn dochter kon echt nog niet lang lopen toen ze 2 was en die gebruik ik nog steeds) Ik heb een Kees de Luxe en die bevalt prima.
In het algemene draagtopic wordt afgeraden om de beco voor kleintjes te gebruiken. De bondolino is dan beter geschikt. De beco schijnt niet voldoende steun rondom te geven. Dat is in elk geval wat ik ervan heb opgepikt. Ik zou het dus NIET doen.
quote:nouschi schreef op 22 augustus 2010 @ 13:33:

Even op Yamuna wachten.

Of op Wen maar ik had in het draagtopic al gereageerd.

Liggend dragen wordt trouwens tegenwoordig afgeraden ivm de kin die op de borst kan zakken, wat ademhalingsproblemen kan veroorzaken, en de heupjes die niet in de goede stand zitten (goed=knietjes hoger dan de billen)

Denk maar aan die drama's in de VS met lig-draagzakken, overleden baby's en terugroepacties van die nare dingen.

Rechtop dragen is veilig.

Verder is voldoende steun belangrijk voor een pasgeborene, en een Beco geeft weinig of geen steun aan de nek en zijkant. Ik zou hem pas vanaf een maand of 5 / 6 gebruiken. Waarna het wel een heel fijn ding is!
Heb een Beco en vind hem niet heel handig voor pasgeborenen. Vind dat hij niet voldoende ondersteuning geeft aan het hoofd, dus dan ben je nog steeds 1 hand kwijt aan het bijstellen. Een doek is handiger, dan heb je echt twee handen vrij. (Mits goed geknoopt)
Ik heb een Storchenwiege babycarrier. Gebruikt vanaf dat mijn dochter week of 4 was. Ze moest in het begin even wennen maar vond het daarna heerlijk.

Het dragen is mij meegevallen. Ik heb een zwakke rug maar draag haar zonder problemen een uur. ( ze is nu 7 kilo).

Daarnaast zag ik op tegen het knopen van een echte doek en dat is bij de carrier een eitje! Maar goed het schijnt dat het knopen vrij makkelijk te leren is dus...

Vind het echt gezellig om haar bij me te hebben!
[quote]wen schreef op 22 augustus 2010 @ 14:11:

[...]

Of op Wen maar ik had in het draagtopic al gereageerd.

Hoe kon ik je vergeten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb de beco en gebruik hem sinds een week voor zoon die nu 3 weken is. Ik moet wel zegggen dat zoon zelf vanaf de geboorte zijn hoofd kan optillen. Na 5 dagen kon hij op mijn buik liggend zijn hoofd optillen en naar de andere kant leggen. De kraamhulp viel dit ook op. Maar goed, ik vind de beco super en zijn hoofd zit stevig, als je de schouderbanden strak zet heeft hij ook niet veel hoofd mogelijkheden.
Ik heb ook een beco en vind hem nu heel fijn (dochter is ruim 10 maanden). Toen ze net geboren was vond ik het niks. Hoofdje wiebelde alle kanten op. Ik heb toen een rekbare draagdoek gebruikt.
The time is now
quote:phoehee schreef op 22 augustus 2010 @ 17:33:

Maar goed, ik vind de beco super en zijn hoofd zit stevig, als je de schouderbanden strak zet heeft hij ook niet veel hoofd mogelijkheden.

Het gaat ook niet alleen om het hoofd, aan de zijkant is de steun ook niet voldoende, en voor de natuurlijke bolling van de rug die je in een draagdoek wel heel goed kunt steunen, is de Beco te stevig.

Wel heel fijn dat hij zo goed bevalt, het is een mooie drager
Nog even een andere vraag voor de mede beco-gebruikers. Hoe krijgen jullie dat gespje dicht tussen de schouderbladen? Als ik hem alleen moet omdoen, moet ik me echt in de meest onmogelijke houdigen wringen om daar bij te kunnen.
The time is now
Daar schrik ik dan toch weer van. Ik heb hem er nog niet veel in, max 1 à 1,5 uur, meer om te wennen of als hij zijn huil uurtje heeft.

Wen vanaf wanneer vindt jij de Beco geschikt?

(baby hier heeft dus op het zicht dan geen problemen met zijn nek)
Banba ik krijg hem bovenlangs zelf wel dicht. Zeg maar met mijn ellebogen de lucht in.
Ik doe het ook bovenlangs.

Ik vind de beco ook heel fijn, maar zoonlief voelt zich helaas te groot sinds dat hij een maand of 17 was. Op de rug vind ik zelf niet zo comfortabel. Voelt zo wiebelig, alsof hij er elk moment kan uitvallen. Zeker sinds hij wat zwaarder is. Weegt nu 10,5 kg terwijl hij tot 15 geschikt is.

Vind het wel jammer want niks lekkerder dan zo een uk tegen je aan en die kleine armpjes om je heen.
@phoehee: bovenlangs lukt mij niet, dan kom ik er echt niet bij. Ik doe het met één hand onderlangs en probeer dan de beide uiteinden te pakken, te draaien en in elkaar te klikken. Lukt vaak pas na een poging of 10

@Felien: bedoel je dat je hem over je hoofd aantrekt? Ik doe dochter altijd eerst in de beco en doe hem dan met dochter en al aan.
The time is now
Banba, eerst het gespje dichtdoen, en dan over je hoofd de drager 'aantrekken'. Volgens mij kan dat met de Beco (ik dacht nog, ik heb dat probleem nooit, maar ik heb het laatste half jaar voornamelijk op de rug gedragen )

Phoehee, ik zou hem zelf vanaf een maand of 5 / 6 gebruiken. In de eerste maanden zijn een rekbare of geweven doek ideaal omdat die rondom goede steun geven (mits goed geknoopt: bol ruggetje, beentjes in de 'M'-houding: knietjes op navelhoogte of in ieder geval hoger dan de billen, beentjes gespreid, doek tot in de knieholtes steunend). Met als goede makkelijke vervangers de Bondolino of Marsupi plus.

Felien, goh, ik draag mijn dochter van nu 11 kilo nog wel heel stevig in de Beco. Ik vind de houding van de beentjes niet zo goed meer, maar qua stevigheid vind ik het prima. Heb je alle bandjes wel strak? Armpjes binnen of buiten?
Oh, te lang het schermpje opengehad

Banba, doe je dat nog steeds zo? Vind je dat prettig?

Ik doe altijd eerst de Beco om, en dan pas dochter erin, andersom kan natuurlijk ook maar daar had ik nooit bij stilgestaan bij een groter kind
Wen armpjes buiten. Ga het toch nog eens proberen want op de rug vindt hij wel leuk.

Je kunt de gesp eerst dicht doen en dan over het hoofd en dan kindje erin. Zo deed ik het altijd. Zeker met een groter kind is dat volgens mij makkelijker.

Nu moet ik mijn vriend nog zo gek krijgen dat er nog een draagzak gaan kopen. Die sloeg steil achterover toen ik hem vertelde wat de beco kostte.
De Marsupi is niet zo duur, dat scheelt

Misschien moet je de Beco opnieuw instellen voor je zoon? Als een kind groter wordt, kan het zijn dat sommige gespjes losser, of zelfs vaster moeten om lekker te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven