Werk & Studie alle pijlers

Werken onder mijn niveau

23-08-2010 17:05 156 berichten
Zo, mijn vakantie zit er op. En dan moet je wat bij lezen, en soms valt je dan iets op dat je al maanden gezien hebt, maar wat nooit voldoende irriteerde om er op te reageren, en nu zie je het dan ineens zo vaak terugkomen dat je denkt: HALLLOOOOOOOO DOE EENS NORMAAAAAAL!!!

Ja, of zoiets dan he.

Goed, het punt:

"je niveau" is niet iets dat je door opleiding bereikt. Het is niet iets dat je aangeboren hebt gekregen, of dat je door een wonderlijk goddelijk ingrijpen hebt gekregen. Jouw niveau is waar alles bij elkaar komt: je hersens, je inzet op school en tijdens studie, je netwerk, je sociale vaardigheden, hoe hard je hebt gewerkt, je ambities, je dromen, je idealen, ga zo maar door.

Dus nee: die baan waar je nu in zit is NIET onder je niveau. Jij zit daar, DUS is het jouw niveau. Je kan hooguit heel eventjes onder je niveau werken, maar als je echt onder je niveau werkt, dan zorg je dat je binnen heel korte tijd op je niveau werkt. Werk je er al wat langer (langer dan een maand zonder stappen om iets anders te krijgen) dan IS DIT JOUW NIVEAU. Leer er maar mee leven, ook voor een drs kan de kassa precies het goede niveau zijn. Ook voor iemand zonder scholing kan directeur van een goedlopend bedrijf precies het goede niveau zijn. (Waarom zegt nooit eens iemand "ik werk eigenlijk boven mijn niveau"?)

Dat geklets over "eigenlijk onder mijn niveau werken" is een slap excuus om geen stap te verzetten en aan jezelf uit te leggen dat je je ambities niet waar maakt, dat je de beloftes uit je studietijd niet waar maakt, etc., etc.

Alles achter "eigenlijk" is bull shit.

Dus nee, je werkt niet onder je niveau, je werkt precies op je niveau. Zo niet, ga dan op je niveau werken, en zeur er niet zo over.

(En maak je geen zorgen, je mag mij arrogant noemen: ik werk ver boven mijn niveau, want ik heb helemaal geen niveau. Geen enkele serieuze opleiding afgemaakt, en behoorlijk spellen kan ik ook niet)

Ik werk echt onder mijn niveau!

Totaal aantal stemmen: 40

weeeehhhheeeeel!!!! *stampvoet* (20%)
ver er onder! (13%)
niveau? welk niveau? (35%)
niveau? het is toch nivo? (10%)
werken is voor mensen zonder niveau (23%)
Volgens mij ben jij weer aan vakantie toe
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Ben het helemaal met je eens

dat je geen niveau hebt natuurlijk.

En met de rest ook.
Welkom terug! Lekker uitgerust?
Mooie post. Helemaal mee eens. Maar ja, ik ben dan ook een van fan.
heer-lijk. Echt, bijzonder ontspannend. Een volkomen niveau-loze vakantie.Ik heb er weer helemaal zin in. Een weekje volkomen weggeregend in een lekkende tent, prima voor de motivatie!
Niet mee eens. Als ik zou besluiten per a.s. maandag in een supermarkt te gaan werken, dan werk ik onder mijn niveau.

Omdat ik veel hoger opgeleid ben en beter kan.

Dus het bestaat wel.

Soms kies je er bewust voor om onder je niveau te gaan werken, bijv. omdat je ernaast andere dingen doet die veel tijd/energie vragen (bijv. studie of eigen bedrijf).

Duzzzzz
Enneh, als die knopjes er nog zaten had ik je post meteen gelinkt aan mijn hyve/facebook/twitter.
welkom terug Rider
quote:Mazou schreef op 23 augustus 2010 @ 17:11:

Niet mee eens. Als ik zou besluiten per a.s. maandag in een supermarkt te gaan werken, dan werk ik onder mijn niveau.

Omdat ik veel hoger opgeleid ben en beter kan.

Dus het bestaat wel.

Soms kies je er bewust voor om onder je niveau te gaan werken, bijv. omdat je ernaast andere dingen doet die veel tijd/energie vragen (bijv. studie of eigen bedrijf).

Duzzzzz dan heb je mijn post volkomen niet begrepen
quote:rider schreef op 23 augustus 2010 @ 17:16:

[...]

dan heb je mijn post volkomen niet begrepen Kan kloppen, ben er ook niet helemaal bij vandaag.
Geeft niet hoor, ik moet het regenwater ook nog uit mijn ogen wrijven. Mijn hemel, als je in het woordenboek kijkt onder "verregende vakantie" staat er een foto van mijn tentje bij.
onder je niveau werken is toch niets anders dan aangeven, dat je functie een bepaald opleidingsniveau vereist, en dat jouw opleidingsniveau daarboven zit?
ik zal er wel naast zitten...
Wat een onzin kraam jij uit zeg! Je kunt wel degelijk onder je niveau werken, maar daar voor kiezen, omdat:

- het nu moeilijk is om een baan te vinden in jouw branche

- je kinderen hebt en dit een baan is die goed te combineren is met jouw leven op dat moment

- je hier gewoon een tijd voor kiest, omdat het even rust geeft.

etc..

Je kunt beter onder je niveau werken, dan werkeloos thuis zitten. Pfff, je hebt hier niet goed over nagedacht zeg!
En wat als een potentieel werkgever je een bepaalde baan niet wil geven omdat die baan onder je niveau is? Ben je dan werkeloos omdat je boven het niveau zat? En daardoor niveauloos?

Leuke post, ik denk er nog even over na.
En als we je niet begrijpen, heb je onder je niveau een stuk geschreven...
quote:Franje schreef op 23 augustus 2010 @ 17:31:

En als we je niet begrijpen, heb je onder je niveau een stuk geschreven...Of hebben we een te laag niveau om dit niveau te begrijpen...
quote:rider schreef op 23 augustus 2010 @ 17:20:

Geeft niet hoor, ik moet het regenwater ook nog uit mijn ogen wrijven. Mijn hemel, als je in het woordenboek kijkt onder "verregende vakantie" staat er een foto van mijn tentje bij.Bij mij is het geen regenwater maar tranen
Zo, Rider. Welkom terug. Volgend jaar op vakantie naar een zonzekere bestemming, lijkt me.

niks daar van! ik heb een pokkehekel aan vakantie, en ik word graag bevestigd in mijn gelijk.
Om het niveau van je spelling even op te krikken: het is pokkenhekel.
quote:rider schreef op 23 augustus 2010 @ 17:05:

Je niveau" is niet iets dat je door opleiding bereikt. Het is niet iets dat je aangeboren hebt gekregen, of dat je door een wonderlijk goddelijk ingrijpen hebt gekregen. Jouw niveau is waar alles bij elkaar komt: je hersens, je inzet op school en tijdens studie, je netwerk, je sociale vaardigheden, hoe hard je hebt gewerkt, je ambities, je dromen, je idealen, ga zo maar door.

En hier ben ik het trouwens volledig mee eens.
Zoals ik het heb opgevat bedoelt hij dat als je loopt te zeiken over onder je niveau werken - en er niets aan verandert - je daar niet over moet gaan zeuren.

Dat er mogelijkheden zijn om daar iets aan te doen, of naartoe te werken.

Als iemand kiest om veel tijd met de kinderen door te brengen - en daarom kiest voor een baan op een lager niveau - is dat waar degene op dat moment voor kiest. Dan moet je daar ook niet moeilijk over doen.

Ik bijvoorbeeld, heb zelf een winkel. Maar ben - eigenlijk al een hele tijd - uitgekeken op mijn werkzaamheden. Ik heb echt een periode lopen mokken hierover. Maar op een gegeven moment heb ik ervoor gekozen om een opleiding er naast te gaan doen. Zodat ik over een paar jaar een andere richting in kan slaan. Ik heb dus nu geen uitdagende baan, maar weet wel waar ik naartoe aan het werken ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven