Particuliere lening

maandag 23 augustus 2010 om 21:40

Over enkele dagen wordt mijn huis verkocht. Ik moet hierdoor binnen enkele dagen een schuld van circa 5000 euro betalen. Ik beschik echter niet over dit gehele bedrag.  Nu ben ik op zoek naar een particuliere lening. Ik heb een vast inkomen bij een betrouwbare werkgever, dus ik kan wel aflossen. Ik wil hierbij goede onderlinge afspraken maken met betrekking tot terugbetaling, looptijd, termijnbedrag en rente.
Ik heb helaas geen familieleden die mij dit geld kunnen lenen.Ook is een lening bij een bank voor mij geen optie meer, daar ik al -met dank aan mijn ex- een afbetalingsregeling heb getroffen met de bank voor schulden die hij heeft veroorzaakt.
Wie heeft ervaring met het zoeken naar een particuliere lening(verstrekker)? en zo ja, waar kan ik die het beste vinden.?
Alvast dank.
                    Ik heb helaas geen familieleden die mij dit geld kunnen lenen.Ook is een lening bij een bank voor mij geen optie meer, daar ik al -met dank aan mijn ex- een afbetalingsregeling heb getroffen met de bank voor schulden die hij heeft veroorzaakt.
Wie heeft ervaring met het zoeken naar een particuliere lening(verstrekker)? en zo ja, waar kan ik die het beste vinden.?
Alvast dank.

maandag 23 augustus 2010 om 21:48

Als de bank niet met je in zee wil, dan willen de meeste fatsoenlijke kredietverstrekkers dat ook niet. Grote kans dus dat je een zeer onbetrouwbare geldverstrekker vindt en in dat circuit wil je echt niet terecht komen. 
Aan wie moet je die schuld aflossen? Is het echt erger om bij die persoon of instantie in het krijt te staan dan bij een woekeraar die enorme rentes rekent en tot lichamelijke acties over gaat als je niet op tijd betaalt?
                    Aan wie moet je die schuld aflossen? Is het echt erger om bij die persoon of instantie in het krijt te staan dan bij een woekeraar die enorme rentes rekent en tot lichamelijke acties over gaat als je niet op tijd betaalt?

maandag 23 augustus 2010 om 21:56

Dit bedrag betreft de woning van mij en mijn ex. Mijn ex is na mijn vertrek in deze woning blijven wonen. Hij kon het niet meer opbrengen en we hebben de woning circa 4 jaar geleden te koop gezet. Nu na al die tijd is de woning bijna verkocht. Wel met een behoorlijk restschuld, waarvan de helft voor mijn rekening is. Ik heb wel wat in te lossen, maar kom dus behoorlijk wat tekort..Maar ondanks alles nog wel steeds gelukkig in de liefde dat wel...

maandag 23 augustus 2010 om 22:31

dinsdag 3 januari 2012 om 16:17

Hoe is dit verhaal afgelopen? Hopelijk goed. Deed me een beetje denken aan het programma van Dubbeltje op zijn Kant
Als je van een vriend of familie leent is het raadzaam om een onderhandse lening aan te gaan:Onderhandse Lening
Ook vergeten veel mensen het bestaan van een sociale lening. Deze lening is verkrijgbaar via de GKB: Sociale Lening
                    Als je van een vriend of familie leent is het raadzaam om een onderhandse lening aan te gaan:Onderhandse Lening
Ook vergeten veel mensen het bestaan van een sociale lening. Deze lening is verkrijgbaar via de GKB: Sociale Lening