Rome; hoe wat waar??

10-08-2010 19:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag eind augustus in mijn eentje een paar dagen (minimaal 4) naar Rome met het vliegtuig.

Maar, jeetje mie neetje..... wat een keus, wat een aanbod!

Wie heeft een hele goede tip voor mij waar ik kan zoeken? En waar ik rekening mee moet houden.

Misschien heeft iemand zelfs wel een hele mooie aanbieding gezien ergens.

Mijn budget is op zich voldoende, maar ik zit/vlieg graag wat goedkoper om eenmaal in Rome wat meer te besteden te hebben. Ik wil alleen geen hostel. Gewoon een leuk hotelletje oid.

En als ik daar dan eenmaal zit... wie heeft geweldige tips (zeker voor dingen als vervoer of combi-kaarten ofzo)
Ik kan je helaas geen tips geven...ga zelf begin oktober naar Rome. En heb een bed & breakfast geboekt.

Dus ik lees mee
Ik zag gister een mooie aanbieding bij Transavia.com. Voor 49 euro retour all in kon je naar Rome. Maar goed daar heb je nu niks aan want die aanbieding was gisteren alleen geldig.

Misschien kun je Transavia deze week in de gaten houden. Elke werkdag is er een mooie aanbieding, misschien komt er een ander land voorbij waar je graag heen wil.

Misschien kun je Ryanair en Easyjet nog proberen?
quote:Bambi_007 schreef op 10 augustus 2010 @ 19:49:

Ik kan je helaas geen tips geven...ga zelf begin oktober naar Rome. En heb een bed & breakfast geboekt.

Dus ik lees mee welke bed&breakfast heb je geboekt? en waarom?
Ik lees mee, ga in oktober naar Rome.

Zoek nog tips wat te bezoeken (en dan niet de bekende top 10) en in welk deel van de stad je het beste een hotel kan boeken (gezellige omgeving en vlak bij Metro).

Voor wat betreft openbaar vervoer even naar onderen scrollen op deze site:http://rome.nl/rome/tips/praktische_info
Easy Jet vliegt sinds kort vanaf A'dam op Rome, misschien is dat wat qua vlucht? En vaak kan je via een link op de Easy Jet sites ook goedkoop hotels boeken.
Hoi,

Ik ben afgelopen januari naar Rome gevlogen met Ryanair (kostte toen 16 euro retour) vanaf Eindhoven en had via Rome.nl een hotelletje geboekt genaamd Galileo. Dit hotel was niet duur en wel goed op loopafstand van het grote Termini station. Van daar uit kun je overal in Rome komen. Wij hadden de Romapass aangeschaft en konden toen goedkoop of gratis naar verschillende attracties en reizen met metro,tram en bus. Deze pas heb je voor 2-3 of 4 dagen volgens mij. Ik vond het een hele mooie interessante stad.
Camping op 15 minuten afstand van Rome, goede busverbinding en mobil homes met airco:

camping fabulous
Ik ben in juli ook een paar dagen naar Rome geweest, ook hotel Galileo! Inderdaad een goed hotel. Uitgebreid ontbijt, nette kamers, goede douche, koelkastje, balkonnetje met stoelen en tafeltje. Erg leuk, en niet duur! Naar de stad lopen vanaf daar was echter wel ver weg, maar metro en bushalte waren vlakbij.

Voor de metro kan je een enkeltje (1 euro) kopen, een dagkaart (4 euro), een 3-dagen kaart (volgens mij 11 euro) of een 7-dagen kaart (16 euro, dacht ik). Met de dagkaarten kan je ook in de bus, is ook wel handig!

Wij zijn steeds vroeg opgestaan, ergens heen gegaan, geluncht en dan weer even terug naar het hotel om dan 's avonds nog even rond te lopen en te eten. Dit om de gigantische rijen te ontwijken en omdat het in de hitte gewoon bijna niet te doen was 's middags.

Dingen doen: wij zijn naar een markt, Campo de Fiori geweest, vooral de kruidenkraampjes waren leuk, maar verwacht er niet al te veel van. Mocht je naar het vaticaans museum willen: zorg dat je er vroeg (!!) bent. Wij waren er 20 minuten voor openingstijd en er stond al een giga rij. Toen we er een andere dag rond 10 uur langs liepen, was de rij nog wel 3 keer zo lang (en deels in de volle zon, 's ochtends stonden we in de schaduw). Ander voordeel is dat je makkelijk door kan lopen naar de 'grote attracties' en dan later de rest van de musea kan ontdekken, die niet zo druk worden.
Ga ook gewoon lopend door de stad heen. Natuurlijk is het handig om met de metro of bus te gaan als je wat langere afstanden moet afleggen, maar wij hebben (ben er twee keer geweest) heel veel dingen gewoon lopend bezocht. Je komt dan zoveel mooie dingen tegen!
bedankt voor al jullie "ervaringsverhalen".

Da's echt handig!!

Ik hoor graag meer....

Hebben jullie ook ervaring met het alleen reizen/lopen door Rome?
Rome is leuk. Eind augustus nog wel erg warm. De warmte blijft erg in de stad hangen. Houdt er rekening mee dat in Italië de maand augustus de zomervakantie maand is. Veel inwoners van Rome ontvluchten dan de stad. Of alle winkels dan open zijn durf ik niet te zeggen. Mijn ervaring is dat de leukste winkeltjes in de achterafstraatjes zitten. Deze kunnen best weleens gesloten zijn.

Wij hebben 2 dagen gewandeld door Rome, dan zie je gewoon echt het meest. De 3e dag waren we wandelmoe en hebben we een ticket voor de sight seeing bus gekocht. Dit is erg goed bevallen. Gewoon in- en uitstappen waar jij wilt.

In Rome kun je prima alleen reizen. Je bent nooit alleen eigenlijk. Ik zou mij daar niet onprettig voelen.
Roma-pass is aan te raden! Je mag dat aantal dagen (wij hadden 3) gratis met het ov en nog een x aantal musea gratis bezoeken (ik geloof dat wij er 3 hadden). En dat niet alleen: bij veel musea is er een aparte rij voor roma-pass-houders. En die is veeeel korter dan de rij bij de kassa!

Het vaticaanmuseum is niet inbegrepen bij de Roma-pass (ligt namelijk in Vaticaanstad, en dus niet in Rome), maar ook daarvoor heb je rij-ontwijkende kaartjes! Heb alleen geen idee meer hoe die heet... en wij hebben die op onze camping gekocht, dus daar heb je ook niks aan... hmmm... Het kantoor (en verzamelplaats) is iig vlak bij de StPieter. Als je het StPieter-Plein hebt zie je recht daarvan een soort vierkant plein (er tegenaan). In de gebouwen 'aan de onderkant' van dat plein zit het kantoor (zoek een deur met een groot geel bord erboven). Ik hoop dat wat aan deze omschrijving hebt, want anders moet je echt heeel lang in de rij staan. En met dit kaartjes (waar je natuurlijk wel iets meer voor betaald dan voor een normaal kaartje, maar dat is maar een paar euro) loop je die hele rij gewoon voorbij!
dit zijn echt nuttige tips meiden! thanks

laat maar komen.....
Als je naar het Vaticaan wilt, moet je eigenlijk een ticket online kopen. betaal je wel servicekosten en je moet je ticket uitprinten en een i.d. meenemen maar kan je in 1 keer door lopen. geen wachtrij!

ik zou geen roma-pas kopen, deze kost 25 euro. bereken eerst of je dat wel eruit haalt. je kan makkelijk alles lopen en je hoeft eigenlijk geen kaartje voor de bus te kopen omdat ze nooit controleren. (deze 'tip' kreeg ik in het hostel..) als je naar het Colloseum wilt maar ook naar het Forum, koop dan een combi-ticket van 12 euro. ga dan eerst naar het Forum en dan naar het Colloseum. zo vermijdt je nog een lange rij. 's avonds zijn er tentjes langs de rivier (eten, kopen, drinken, paraderen) vanaf isola Tiberina omhoog langs het water. en op zondag is er een rommelmarkt: porta portese.
Wij gaan binnenkort ook naar Rome, dus ik lees graag mee.

Heeft iemand ervaring met Baja Bikes in Rome of andere fietservaringen in Rome? De route van de Via Antica willen we in ieder geval doen. Maar ik vraag me af of de stad van de 7 heuvels verder geschikt is om te fietsen....

En waar hebben jullie de auto geparkeerd? Wij zitten er nu aan te denken om de auto bij het vliegveld te parkeren en vanuit daar naar Rome te gaan. Misschien heeft iemand hier een beter idee!

Greetz Geen123.
quote:zonnescherm schreef op 23 augustus 2010 @ 23:20:

als je naar het Colloseum wilt maar ook naar het Forum, koop dan een combi-ticket van 12 euro. ga dan eerst naar het Forum en dan naar het Colloseum. zo vermijdt je nog een lange rij.

Die tip wilde ik ook mee geven ;)

Verder is er het park van borghese waar je echt heel schattig bootje kunt varen in het meer (20 min voor ¤3,50).

Verder zou ik ook aanraden om echt het Sint Pietro te beklimmen. Veel trappen, maar zo waard! Prachtig uitzicht.

Ook kan ik je een heel goed boek aanraden: SPQR - Luc Verhuyck

Bij bol.com is hij in paperback lekker goedkoop. Hier staan echt onwijs veel uitleg in van beelden, pleinen, kerken enz, maar op een leuke en begrijpbare manier. Rome is zo indrukwekkend, maar om er dan op dat moment over te lezen is echt een aanrader.

Heel veel plezier, Rome is echt prachtig!
Ik ben verliefd op de wijk Trastevere (spreek uit: trasteefre). Dit is een leuke volkswijk aan de andere kant van de Tiber. Beetje het Jordaan van Rome. Openbaar vervoer vanuit daar ook goed geregeld. Wat ik het leukst aan Trastevere vindt, zijn de leuke restaurantjes in van die verborgen steegjes. Vooral savonds echt een aanrader dus. We verbleven daar in hotel locanda san cosimato. Leuk, knus en goedkoop (50 euro pp/pn).

Succes en veel plezier!
Mijn zusjes zijn er nu;vanmiddag geland in Rome...zal hier reageren als ik meer weet.
Upperdepup

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven