Werk & Studie alle pijlers

Werken onder mijn niveau

23-08-2010 17:05 156 berichten
Zo, mijn vakantie zit er op. En dan moet je wat bij lezen, en soms valt je dan iets op dat je al maanden gezien hebt, maar wat nooit voldoende irriteerde om er op te reageren, en nu zie je het dan ineens zo vaak terugkomen dat je denkt: HALLLOOOOOOOO DOE EENS NORMAAAAAAL!!!

Ja, of zoiets dan he.

Goed, het punt:

"je niveau" is niet iets dat je door opleiding bereikt. Het is niet iets dat je aangeboren hebt gekregen, of dat je door een wonderlijk goddelijk ingrijpen hebt gekregen. Jouw niveau is waar alles bij elkaar komt: je hersens, je inzet op school en tijdens studie, je netwerk, je sociale vaardigheden, hoe hard je hebt gewerkt, je ambities, je dromen, je idealen, ga zo maar door.

Dus nee: die baan waar je nu in zit is NIET onder je niveau. Jij zit daar, DUS is het jouw niveau. Je kan hooguit heel eventjes onder je niveau werken, maar als je echt onder je niveau werkt, dan zorg je dat je binnen heel korte tijd op je niveau werkt. Werk je er al wat langer (langer dan een maand zonder stappen om iets anders te krijgen) dan IS DIT JOUW NIVEAU. Leer er maar mee leven, ook voor een drs kan de kassa precies het goede niveau zijn. Ook voor iemand zonder scholing kan directeur van een goedlopend bedrijf precies het goede niveau zijn. (Waarom zegt nooit eens iemand "ik werk eigenlijk boven mijn niveau"?)

Dat geklets over "eigenlijk onder mijn niveau werken" is een slap excuus om geen stap te verzetten en aan jezelf uit te leggen dat je je ambities niet waar maakt, dat je de beloftes uit je studietijd niet waar maakt, etc., etc.

Alles achter "eigenlijk" is bull shit.

Dus nee, je werkt niet onder je niveau, je werkt precies op je niveau. Zo niet, ga dan op je niveau werken, en zeur er niet zo over.

(En maak je geen zorgen, je mag mij arrogant noemen: ik werk ver boven mijn niveau, want ik heb helemaal geen niveau. Geen enkele serieuze opleiding afgemaakt, en behoorlijk spellen kan ik ook niet)

Ik werk echt onder mijn niveau!

Totaal aantal stemmen: 40

weeeehhhheeeeel!!!! *stampvoet* (20%)
ver er onder! (13%)
niveau? welk niveau? (35%)
niveau? het is toch nivo? (10%)
werken is voor mensen zonder niveau (23%)
Alle reacties Link kopieren
Mmmhh, ik lees hier anders regelmatig topics van mensen die boven hun niveau werken, dan hebben ze het over op hun tenen lopen, onzeker zijn, niet kunnen slapen van de werkdruk, enz. Dus dat kan ook, en daar wordt ook wel degelijk voor uitgekomen.
Ik vind wat jij beschrijft eerder slaan op "levenservaring" dan op "niveau". En in dat opzicht ben ik het dan weer volledig met je eens. Want alles bij elkaar is dat veel belangrijker dan je daadwerkelijke opleidingsniveau.
Er zijn genoeg werkloze academici die na 6 maanden iedere baan moeten accepteren, dan is dat toch beneden hun opleidingsniveau?
Welkom terug!
Ach rider, zo kom je er natuurlijk nooit achter dat vakantie ook echt wel leuk kan zijn! Maar goed, jij bent er evengoed blij mee, dus wie ben ik om te vinden dat je van een vakantie moet genieten?

Was getekend,

Zij die op haar niveau werkt
quote:saudade schreef op 23 augustus 2010 @ 18:53:

Er zijn genoeg werkloze academici die na 6 maanden iedere baan moeten accepteren, dan is dat toch beneden hun opleidingsniveau?nee, dus niet. DAT is dan kennelijk hun niveau!
quote:wuiles schreef op 23 augustus 2010 @ 19:54:

Welkom terug!dank!
quote:nummerzoveel schreef op 23 augustus 2010 @ 20:13:

Ach rider, zo kom je er natuurlijk nooit achter dat vakantie ook echt wel leuk kan zijn! Maar goed, jij bent er evengoed blij mee, dus wie ben ik om te vinden dat je van een vakantie moet genieten?

Was getekend,

Zij die op haar niveau werktik had eerst een topic willen openen met als titel "welke idioot heeft vakantie uitgevonden, of heeft bedacht dat vakantie leuk is, en waar parkeert die idioot zijn auto, zodat ik zijn banden lek kan gaan steken?" maar die topictitel bleek te lang te zijn
hahahahaha, complimenten voor TO. Eens met topic, en had ook bovenstaande topic wel gelezen dus ga je gang.....
als 'onder je niveau werken' niet bestaat, hoe komt het dan dat er mensen worden afgewezen voor banen omdat ze 'overgekwalificeerd' zijn?

(DIt gebeurt echt, als jij een universitaire studie hebt afgerond, willen ze je voor veel simpel werk niet meer hebben, omdat ze dan denken dat je bijdehand gaat lopen doen, je gaat vervelen, of binnen 2 weken weer weg bent..)
.
quote:rider schreef op 23 augustus 2010 @ 22:46:

[...]

nee, dus niet. DAT is dan kennelijk hun niveau!Ze noemen dat een cirkelredenering. Geleerd op de universiteit
RiderT

Ik wilde van het niveaugezeik (gezeik op niveau?) af zijn, ik werk gewoon even (nog) niet ...
Ik ben het helemaal met je eens! Een vriendin van mij is zo iemand die de hele tijd roept dat haar functie onder haar niveau is..pfff vermoeiend. En ze werkt er al bijna 2 jaar.
quote:rider schreef op 23 augustus 2010 @ 22:46:

[...]

nee, dus niet. DAT is dan kennelijk hun niveau!Nee, dat is niet hun niveau, maar dat is passend.
quote:aninha schreef op 23 augustus 2010 @ 22:54:

als 'onder je niveau werken' niet bestaat, hoe komt het dan dat er mensen worden afgewezen voor banen omdat ze 'overgekwalificeerd' zijn?

(DIt gebeurt echt, als jij een universitaire studie hebt afgerond, willen ze je voor veel simpel werk niet meer hebben, omdat ze dan denken dat je bijdehand gaat lopen doen, je gaat vervelen, of binnen 2 weken weer weg bent..)Present! Ik word om die redenen continue afgewezen voor secretaressefuncties.
Als je niet wordt aangenomen omdat je bent overgekwalificeerd dan is dat dus niet je niveau...

Zit je al een jaar te mekkeren dat je 'eigenlijk' onder je niveau werkt dan zit je blijkbaar wél op de goede plek anders was je allang weg. Eeb paar maanden kan ik nog inkomen maar ellenlang in die 'vreselijke' baan blijven hangen is toch echt alleen aan jezelf toe te schrijven. Een opzegtermijn is nooit veel langer dan max. 2 maanden en niemand dwingt je te blijven!
.
Ik zeg ook niet dat afgestudeerden een lager niveau hebben dan voorheen. Ik zeg dat als men ellenlang in een functie blijft hangen die zogenaamd onder niveau is, men waarschijnlijk prima op niveau werkt. Oftewel ik ben het eens met de stelling van Rider. (Kan ff niet quoten want forum mobiel).

Economisch tij kan natuurlijk invloed hebben op het al dan niet onder niveau werken. Maar dat is geen excuus om jarenlang onder je niveau te MOETEN werken. Omscholen, verhuizen, bijscholen zijn altijd mogelijkheden.

Afgestudeerden die als zelfstandige, trainee of stagiair werken beschouw ik ook niet als 'onder niveau' werken trouwens.
.
..
De piloot (hbo-niveau) die door een ongeluk slechtziend wordt moet iets anders gaan doen, maar daarvoor is hij niet opgeleid. Hij kan wel in een callcenter gaan werken (mbo-niveau). Dat is dan zijn niveau? Hij heeft nog steeds dezelfde hersens?
.
Rider, ik heb het misschien niet uitgevonden, maar ik ben wel gek op vakantie! Echt, ik zou altijd wel vakantie willen vieren. Ik denk ook oprecht dat ik de kunst van het vakantie vieren tot in de finesses beheers. Moet ik je mijn adres even mailen? Ik heb hele grote banden!

Of een alternatief: ik ga vakantieworkshops geven en jij mag mijn eerste cursist zijn. Wedden dat je er wat van opsteekt?!
quote:rider schreef op 23 augustus 2010 @ 17:05:

Dat geklets over "eigenlijk onder mijn niveau werken" is een slap excuus om geen stap te verzetten en aan jezelf uit te leggen dat je je ambities niet waar maakt, dat je de beloftes uit je studietijd niet waar maakt, etc., etc.

Ik dacht eerst> Sjee, Rider is onder zijn niveau gaan werken. Wat stom!

Alla. Eigenlijk wilde ik je post een enorm kontverhaal noemen, maar ik vrees dat ik je toch gelijk moet geven.

Ik heb trouwens afgelopen jaar boven mijn niveau gewerkt en dat viel me bij tijd en wijle vies tegen. Daarna heb ik 2 weken onder mijn nivo gewerkt, en daar ben ik gillend weggerend. Dus ja, je punt snijdt hout.

Nu werk ik sinds vandaag eindelijk weer Op Mijn Niveau. Eens kijken hoe dat bevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven