emesafene, ervaringen?
vrijdag 15 mei 2009 om 10:32
Heeft iemand hier dit tijdens zwangerschap geslikt? en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vind het doodeng om medicijnen te slikken tijdens een zwangerschap, maar voel me zo beroerd dat ik echt wanhopig word bij het idee dat dit nog maanden duurt. Volgens de huisarts kan het echt geen kwaad, maar ik hoor ook graag wat ervaringsverhalen. Het is mijn derde zwangerschap en alle huis tuin en keukenmiddeltjes heb ik al geprobeerd en werken niet. Rust houden werkt goed, maar dat gaat nu gewoon nauwelijks. Bedankt voor jullie reacties alvast.
vrijdag 15 mei 2009 om 13:44
Gefeliciteerd Arwen!
Ik heb het ook geslikt, bij mijn tweede. Wat was ik blij dat ik na 5 weken kotsen eindelijk niet meer zo misselijk was (ik heb zelfs mijn kantoor ondergespuugd - om 5 uur 's middags ). Geen idee meer hoe lang ik het geslikt heb. Met 20 weken gingen we een week zeezeilen, toen heb ik het weer genomen (Emesafene helpt ook tegen reisziekte en ik word heel snel zeeziek).
Ik heb het ook geslikt, bij mijn tweede. Wat was ik blij dat ik na 5 weken kotsen eindelijk niet meer zo misselijk was (ik heb zelfs mijn kantoor ondergespuugd - om 5 uur 's middags ). Geen idee meer hoe lang ik het geslikt heb. Met 20 weken gingen we een week zeezeilen, toen heb ik het weer genomen (Emesafene helpt ook tegen reisziekte en ik word heel snel zeeziek).
vrijdag 15 mei 2009 om 13:55
Gefeliciteerd!
Had hier dezelfde gevoelens als jij, met name doordat de huisarts het eigenlijk niet voor wilde schrijven. Gynaecoloog zei echter dat wanneer er in de bijsluiter staat dat het veilig is tijdens zwangerschap, het ook echt is getest.
Ik heb het de hele zwangerschap door gebruikt en het hielp vooral tegen het alledaagse spugen. Ook met emesafene nog uitgedroogd geraakt, maar dat was in een piek van misselijkheid.
Sterkte, hoop dat je je snel beter voelt.
Had hier dezelfde gevoelens als jij, met name doordat de huisarts het eigenlijk niet voor wilde schrijven. Gynaecoloog zei echter dat wanneer er in de bijsluiter staat dat het veilig is tijdens zwangerschap, het ook echt is getest.
Ik heb het de hele zwangerschap door gebruikt en het hielp vooral tegen het alledaagse spugen. Ook met emesafene nog uitgedroogd geraakt, maar dat was in een piek van misselijkheid.
Sterkte, hoop dat je je snel beter voelt.
vrijdag 15 mei 2009 om 16:42
vrijdag 15 mei 2009 om 17:23
quote:mevrouwk schreef op 15 mei 2009 @ 11:21:
Ik heb ze in zetpilvorm gebruikt. Hielp perfect, en heb er best een leuk kind aan overghouden.
Arwen, ben jij 'onze' Arwen????
Van okt 2006, zeg maar?
Hahaha ik dacht precies hetzelfde! Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik slik het nu sinds week 6 (nu bijna 12). Tussendoor een paar keer geprobeerd te stoppen omdat ik het ook "eng" vond. Helaas met als gevolg dat ik bijna uitgedroogd was!
Vorige keer heb ik het ook in zetpil vorm gebruikt, en dat was toen maar een kuur van een dag of 5. Dat heeft toen ook goed geholpen. Dat hielp dit keer helaas niet.
Succes!
Ik heb ze in zetpilvorm gebruikt. Hielp perfect, en heb er best een leuk kind aan overghouden.
Arwen, ben jij 'onze' Arwen????
Van okt 2006, zeg maar?
Hahaha ik dacht precies hetzelfde! Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik slik het nu sinds week 6 (nu bijna 12). Tussendoor een paar keer geprobeerd te stoppen omdat ik het ook "eng" vond. Helaas met als gevolg dat ik bijna uitgedroogd was!
Vorige keer heb ik het ook in zetpil vorm gebruikt, en dat was toen maar een kuur van een dag of 5. Dat heeft toen ook goed geholpen. Dat hielp dit keer helaas niet.
Succes!
vrijdag 15 mei 2009 om 17:25
quote:arwen173 schreef op 15 mei 2009 @ 11:26:
Star, ja bij de eerste ben ik echt 7 maanden (vanaf week 8) ziek geweest met elke dag overgeven, maar goed, toen ging het nog wel omdat ik verder niks hoefde, en ik hield tussendoor genoeg binnen om niet in gevaar te komen zeg maar. Bij de tweede ook beroerd geweest, maar minder en niet elke dag, kwam in vlagen en ging weer. En nu sinds 6 weken echt erg ellendig en de wetenschap dat dit mogelijk nog 7 maanden gaat duren vind ik echt niet heel fijn. Lijk wel gek dat ik voor een derde keer zwanger ben. Maar ja, als kind er uit is, voel ik me kiplekker en ben ik alles weer vergeten.
Mevrouwk, yep, that's me.Getver, ik hoop dat het niet zo lang duurt dit keer, niks aan je zo ellendig voelen. Sterkte!
Star, ja bij de eerste ben ik echt 7 maanden (vanaf week 8) ziek geweest met elke dag overgeven, maar goed, toen ging het nog wel omdat ik verder niks hoefde, en ik hield tussendoor genoeg binnen om niet in gevaar te komen zeg maar. Bij de tweede ook beroerd geweest, maar minder en niet elke dag, kwam in vlagen en ging weer. En nu sinds 6 weken echt erg ellendig en de wetenschap dat dit mogelijk nog 7 maanden gaat duren vind ik echt niet heel fijn. Lijk wel gek dat ik voor een derde keer zwanger ben. Maar ja, als kind er uit is, voel ik me kiplekker en ben ik alles weer vergeten.
Mevrouwk, yep, that's me.Getver, ik hoop dat het niet zo lang duurt dit keer, niks aan je zo ellendig voelen. Sterkte!
vrijdag 15 mei 2009 om 17:43
quote:Morrie schreef op 15 mei 2009 @ 16:42:
[...]
Ik wist op dat moment denk ik blijkbaar meer dan jij . dit kind lag toen ook nog niet echt in de planning, wel ooit, binnen nu en een jaar ofzo, maar kind vond nu blijkbaar leuker dan over een jaar... Nou ja, eerst maar even afwachten, het is nog pril en eerst zien dan geloven over paar weken op de echo.
[...]
Ik wist op dat moment denk ik blijkbaar meer dan jij . dit kind lag toen ook nog niet echt in de planning, wel ooit, binnen nu en een jaar ofzo, maar kind vond nu blijkbaar leuker dan over een jaar... Nou ja, eerst maar even afwachten, het is nog pril en eerst zien dan geloven over paar weken op de echo.
vrijdag 15 mei 2009 om 22:38
Waarschijnlijk mosterd, maar ik heb Emesafene bij mijn 2e, 3e en 4e zwangerschap genomen. Gelukkig maar, want anders was ik helemaal een dweil geweest met nog een baan en kleine kinderen ernaast. Tot nu toe zijn het stuk voor stuk leuke kinderen geworden
.
In ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en heel veel succes!
In ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en heel veel succes!
dinsdag 24 augustus 2010 om 13:22
Ik up deze even.
Gisteren heb ik een zetpil genomen en vannacht werd ik wakker, helemaal zwetend en in paniek, hartkloppingen etc.
Kan dat een bijwerking zijn? Mijn VK zei van niet, omdat er ook wel wat spanningen zijn op het moment. Maar ik wou het toch even vragen.
En ik heb nu echt HONGER, niet meer normaal. Ook wel fijn weer eens ipv misselijk zijn en niks kunnen zien wat op eten lijkt
Gisteren heb ik een zetpil genomen en vannacht werd ik wakker, helemaal zwetend en in paniek, hartkloppingen etc.
Kan dat een bijwerking zijn? Mijn VK zei van niet, omdat er ook wel wat spanningen zijn op het moment. Maar ik wou het toch even vragen.
En ik heb nu echt HONGER, niet meer normaal. Ook wel fijn weer eens ipv misselijk zijn en niks kunnen zien wat op eten lijkt
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 24 augustus 2010 om 13:42
ik heb in mijn eerste zwangerschap de zetpillen gebruikt want toen was ik heul misselijk. Met zoon is het helemaal goed gekomen. Deze zwangerschap heb ik de tabletten gebruikt, en was de misselijkheid gelukkig sneller over. Ik ga ervan uit dat deze knul ook niet onder zijn moeders misselijkheid te lijden heeft gehad.
Emesafene kan echt geen kwaad, het zorgt er juist voor dat je zelf op de been blijft! Op die manier zorg jij ook weer het beste voor je kindje in je buik
Sterkte!
Emesafene kan echt geen kwaad, het zorgt er juist voor dat je zelf op de been blijft! Op die manier zorg jij ook weer het beste voor je kindje in je buik
Sterkte!
dinsdag 24 augustus 2010 om 16:53
male, nogmaals gefeliciteerd. Ik heb die bijwerking nooit gehad en er ook nooit over gehoord, maar ook al is het niet bekend en heeft niemand er op die manier last van, je kan altijd een unieke bijwerking hebben natuurlijk. zou het even in de gaten houden. Ik denk dat het door de spanning komt in jouw geval, maar je weet het nooit. Ik werd alleen ontzettend moe van die pillen, ik nam er om de dag eentje ongeveer, ik bleef het doodeng vinden, medicijn gebruik tijdens zwangerschap, en met om de dag haalde ik net de ergste misselijkheid eraf,. Bleef me evengoed ellendig voelen hoor, maar hoefde niet over meer over te geven en sliep echt letterlijk bijna de hele dag. En toen na 12-13 weken was het ineens over de misselijkheid, gewoon weg. En heb een gezonde zoon gekregen. Succes met je gevoel, het is zo vreselijk om je zo rot te voelen!!
dinsdag 24 augustus 2010 om 23:10
Hoi Male,
Gefeliciteerd!
Wat kl*te hè, die misselijkheid?
Ik herken de door jouw beschreven bijwerkingen niet, maar ik vond het wel een heftig middel qua bijwerkingen. Ik was echt dus en traag, niet normaal.
Fijn dat je honger had! Dan helpt het i.e.g wel...
Succes.
Gefeliciteerd!
Wat kl*te hè, die misselijkheid?
Ik herken de door jouw beschreven bijwerkingen niet, maar ik vond het wel een heftig middel qua bijwerkingen. Ik was echt dus en traag, niet normaal.
Fijn dat je honger had! Dan helpt het i.e.g wel...
Succes.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 24 augustus 2010 om 23:12
quote:Maleficent schreef op 24 augustus 2010 @ 13:22:
Ik heb dit iig nooit gehad! Wel vervelend voor je. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je.
Ik heb dit iig nooit gehad! Wel vervelend voor je. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je.
vrijdag 3 september 2010 om 08:30
Ja, ik denk dat de paniek ergens anders van was.
De baas van mijn man zei recent dat zijn baan op de tocht stond.
Gisteren hebben ze nogmaals gepraat, en ze hebben met de boekhouder wel wat oplossingen gevonden, dus dat geeft weer lucht. Het was even een angstig bericht zo als je net zwanger bent.
Mijn misselijkheid is deze week heel erg afgenomen, komt dat door de kuur? Ik lees hier meer mensen die het een dag of 10 nodig hadden? Ik vind het zo vroeg om ineens van de misselijkheid af te zijn (ben nu 9 weken).
De baas van mijn man zei recent dat zijn baan op de tocht stond.
Gisteren hebben ze nogmaals gepraat, en ze hebben met de boekhouder wel wat oplossingen gevonden, dus dat geeft weer lucht. Het was even een angstig bericht zo als je net zwanger bent.
Mijn misselijkheid is deze week heel erg afgenomen, komt dat door de kuur? Ik lees hier meer mensen die het een dag of 10 nodig hadden? Ik vind het zo vroeg om ineens van de misselijkheid af te zijn (ben nu 9 weken).
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 3 september 2010 om 08:33
Gefeliciteerd!
En ik heb bij mijn tweede zwangerschap zetpillen emesafene gehad tegen de misselijkheid, en dat hielp redelijk. Ik neem aan dat je alle andere huis tuin en keukenmiddeltjes al geprobeert hebt?
Ow, zoonlief is nu trouwens 12 en heeft gewoon twee armen, twee benen en geeft geen licht in het donker
En ik heb bij mijn tweede zwangerschap zetpillen emesafene gehad tegen de misselijkheid, en dat hielp redelijk. Ik neem aan dat je alle andere huis tuin en keukenmiddeltjes al geprobeert hebt?
Ow, zoonlief is nu trouwens 12 en heeft gewoon twee armen, twee benen en geeft geen licht in het donker
vrijdag 3 september 2010 om 08:37