Good Luck!
woensdag 25 augustus 2010 om 09:26
Suze,
Deze is bij ons ook altijd een succes;
Pecannotentaart met chocola
250 g bloem
125 g poedersuiker
150 g ongezouten, zachte boter
150 g chocolade (puur), in kleine stukjes gehakt
4 stuks ei
230 ml ahornsiroop (of donkere stroop)
1 stuks vanillestokje, het merg
225 g gepelde pecannoten
1 Klop de eieren stijf met de suiker en vanille.
2 Smelt de boter met de chocolade en 200 ml stroop.
3 Voeg dit bij de eieren en meng de bloem erdoor.
4 Bak de taart in een taartvorm van 28 cm 20 minuten in de oven op 170ºC.
5 Meng de pecannoten met 30 ml stroop en
leg ze op de taart.
6 Bak de taart in 10 minuten verder af.
Deze is bij ons ook altijd een succes;
Pecannotentaart met chocola
250 g bloem
125 g poedersuiker
150 g ongezouten, zachte boter
150 g chocolade (puur), in kleine stukjes gehakt
4 stuks ei
230 ml ahornsiroop (of donkere stroop)
1 stuks vanillestokje, het merg
225 g gepelde pecannoten
1 Klop de eieren stijf met de suiker en vanille.
2 Smelt de boter met de chocolade en 200 ml stroop.
3 Voeg dit bij de eieren en meng de bloem erdoor.
4 Bak de taart in een taartvorm van 28 cm 20 minuten in de oven op 170ºC.
5 Meng de pecannoten met 30 ml stroop en
leg ze op de taart.
6 Bak de taart in 10 minuten verder af.
woensdag 25 augustus 2010 om 09:30
woensdag 25 augustus 2010 om 09:31
quote:Suze02 schreef op 24 augustus 2010 @ 21:05:
Zo, dames, welke taart ga ik bakken voor de taartbakwedstrijd op school? Vorig jaar heeft een choco-frambozen taart gewonnen. Die dus niet.
Mamax, hopelijk kan je na deze weken snel bij oogarts terecht. Misschien nu vast afspraak maken? Dat kan natuurlijk wel al nu?
Dat is dus zo stom, afspraak inplannen kan pas NA verwijsbrief. (en die moet arts ook faxen/moet ik aan de balie laten zien met inplannen).
Mal hij heeft het de ene dag meer dan de andere, maar wel zo dat het juf de eerste dag na de vakantie meteen al opviel. Dan wil je eigenlijk niet nog 1.5 maand wachten, maar het is niet anders.
Suus, hier op het forum stond een keer een witte-chocoladecheesecake recept, die is echt goddelijk en makkelijk te maken. Is wel met frambozen, maar aardbeien kunnen net zo goed.
Arme A! Sneu dat ze er zo'n last van heeft. Wanneer is ze geprikt?
Zo, dames, welke taart ga ik bakken voor de taartbakwedstrijd op school? Vorig jaar heeft een choco-frambozen taart gewonnen. Die dus niet.
Mamax, hopelijk kan je na deze weken snel bij oogarts terecht. Misschien nu vast afspraak maken? Dat kan natuurlijk wel al nu?
Dat is dus zo stom, afspraak inplannen kan pas NA verwijsbrief. (en die moet arts ook faxen/moet ik aan de balie laten zien met inplannen).
Mal hij heeft het de ene dag meer dan de andere, maar wel zo dat het juf de eerste dag na de vakantie meteen al opviel. Dan wil je eigenlijk niet nog 1.5 maand wachten, maar het is niet anders.
Suus, hier op het forum stond een keer een witte-chocoladecheesecake recept, die is echt goddelijk en makkelijk te maken. Is wel met frambozen, maar aardbeien kunnen net zo goed.
Arme A! Sneu dat ze er zo'n last van heeft. Wanneer is ze geprikt?
woensdag 25 augustus 2010 om 09:53
Mamax, ik vind dat echt een vreemd beleid van het ziekenhuis. Hier kan ik gewoon bellen en als ik op de afspraak kom moet ik de verwijsbrief meenemen. Het is toch vreemd dat ze een kind anderhalve maand met zoiets aan laten modderen, als het nu echt iets ernstigs zou zijn zou het dan wel kunnen? Ik vind dit zo'n stom bureaucratisch gedoe. In ieder geval sterkte.
woensdag 25 augustus 2010 om 09:56
T moet vandaag op de schoolfoto en vanmiddag gaat hij met het busje naar zijn BSO en na een uur weer terug richting school. Vandaag wordt daar de nieuwe BSO tegenover de school geopend en hebben ze een feestmiddag. Ben benieuwd hoe het geworden is, van buiten zag het er leuk uit en van binnen zien we dus vanmiddag. Vanaf volgende week gaat hij daar dan heen, beetje jammer alleen dat er geen leidsters mee gaan dus allemaal nieuwe gezichten.
woensdag 25 augustus 2010 om 10:37
Ik vind het ook achterlijk Enka, maar ziekenhuis is niet van plan daar van af te wijken. zonder verwijsbrief weet zij niet naar welke oogarts hij moet, zelfs met mijn beschrijving van de klachten niet. En het was ook 'tegen de regels'. Muts.
Ik heb het wel aan z'n juffen doorgegeven en ik hou het zelf goed in de gaten. Wordt het me echt te gortig, dan ga ik alsnog naar de vervangende huisarts en niet eerder weg dan dat hij een verwijsbrief geschreven heeft.
Ik heb het wel aan z'n juffen doorgegeven en ik hou het zelf goed in de gaten. Wordt het me echt te gortig, dan ga ik alsnog naar de vervangende huisarts en niet eerder weg dan dat hij een verwijsbrief geschreven heeft.
woensdag 25 augustus 2010 om 10:39
woensdag 25 augustus 2010 om 11:11
En verder: kinderen onder de tien jaar met een oogaandoening kunnen rechtstreeks door uw opticien worden verwezen naar de oogarts in het ziekenhuis.
http://www.gelreziekenhui ... ls/Folder%20opticiens.pdf
http://www.gelreziekenhui ... ls/Folder%20opticiens.pdf
woensdag 25 augustus 2010 om 11:28
Opticien kan alleen doorverwijzen naar HA, niet naar oogarts (tenminste dat zei hij toen, zal vanmiddag nog eens binnenlopen om te vragen of hij er wat mee kan.)
En misschien flauw om haar een muts te noemen, maar ze reageerde nogal pinnig op alles. Ik maakte me duidelijk ongerust, en dan kun je als verpleegster best anders reageren vind ik.
En misschien flauw om haar een muts te noemen, maar ze reageerde nogal pinnig op alles. Ik maakte me duidelijk ongerust, en dan kun je als verpleegster best anders reageren vind ik.
woensdag 25 augustus 2010 om 11:31
Starman is ook direct doorverwezen naar oogarts in ziekenhuis door opticien en er staat iets bij over kinderen. Anders andere opticien proberen en gewoon uitleggen dat je je veel zorgen maakt. Misschien kan hij ze zelfs wegnemen door even ogen te bekijken.
Verpleegsters nemen geen telefoontjes aan hoor
Verpleegsters nemen geen telefoontjes aan hoor
woensdag 25 augustus 2010 om 11:37
Opticien meteen even gebeld, maar die maken echt geen verwijsbrieven, verwijzen alleen naar de HA. Zij vond wel dat de vervangende HA die verwijzing zou moeten maken. Ik zal nog even een andere opticien proberen.
Geen idee wie de telefoontjes aanneemt, maar ze had iets meelevender kunnen zijn ipv alleen d'r standaard riedeltje af te draaien.
Geen idee wie de telefoontjes aanneemt, maar ze had iets meelevender kunnen zijn ipv alleen d'r standaard riedeltje af te draaien.
woensdag 25 augustus 2010 om 11:41
Mamax, misschien wel een optie om de opticien even te laten kijken.
Bridges, hoe is het weer je eerste dag met je klas?
Star, ik wist niet dat ze dat konden doen, op zich wel logisch omdat opticiens natuurlijk vaak het eerst met oogproblemen in aanraking komen bij mensen.
Hoe gaan de nachten van Eetje en hoe is het op mans werk?
Jinny, hoe gaat het deze week met jongste op de Kita, heeft hij het al wat meer naar zijn zin? En nog ogen-nieuws?
Mal, al wat minder groen an het worden?
Bridges, hoe is het weer je eerste dag met je klas?
Star, ik wist niet dat ze dat konden doen, op zich wel logisch omdat opticiens natuurlijk vaak het eerst met oogproblemen in aanraking komen bij mensen.
Hoe gaan de nachten van Eetje en hoe is het op mans werk?
Jinny, hoe gaat het deze week met jongste op de Kita, heeft hij het al wat meer naar zijn zin? En nog ogen-nieuws?
Mal, al wat minder groen an het worden?
woensdag 25 augustus 2010 om 11:51
Andere opticien gebeld, deze kan ook niet doorverwijzen naar het ziekenhuis, maar gaf me wel het telefoonnumer van Oogcentrum Noord-Holland. Daar heb ik een bericht achter gelaten. Opticien vermoedt na mijn uitleg een lui oog, maar controles doen zij niet bij zulke jonge kindjes omdat de ogen nog zo in beweging zijn. Hopelijk belt het oogcentrum vandaag nog terug en kan ik daar op korte termijn terecht.
woensdag 25 augustus 2010 om 12:09
Suze, jij vroeg nog naar de schoolmethode. Ik weet niet of het heel anders is dan op andere scholen maar hier werken ze dus veel met PomPom en de Schatkist met thema's etc, en ze gebruiken SEO (sociaal emotioneel onderwijs ) dus onderwerpen als pesten, gevoelens etc, bv "wat zou je kunnen doen als je ziet dat een kindje steeds alleen speelt/iets niet kan?" En dat dan in een kringgesprek zodat ze erover na denken. Veel waarden en normen, bv ook afscheid nemen van de ouders in de gang en dan de juf, die in de deur opening staat, een handje geven en goedemorgen/middag zeggen etc. Muziek/toneel en veel bewegingsonderwijs. Min 2x gym en 1 keer zwemmen. Verder moeten ze met hun eigen magneetplaatje aangeven waar ze die dag willen spelen bij het keuzebord en als ze willen veranderen dan eerst opruimen en kijken of je je plaatje ergens anders kan plakken, meestal max 4 kindjes per speel/leerhoek. T krijgt vanaf januari 1 weektaak en in groep 2 2 of 3 weektaken. Dat houdt in dat ze die week bv 1 keer een moeilijke puzzel "moeten" maken en 1 keer de letterhoek en 1 keer de kleine legohoek gehad moeten hebben. In groep 1 is de wisseling van hoeken nog veel sneller en laten ze de kinderen vooral nog ontdekken en in groep 2 wordt verwacht dat de kinderen langer geconcentreerd en zelfstandiger (dus niet steeds juf roepen) zijn.
Beetje moeilijk om dat zo even weer te geven en ik weet ook niet of het heel erg veel verschilt met andere scholen.
Beetje moeilijk om dat zo even weer te geven en ik weet ook niet of het heel erg veel verschilt met andere scholen.
woensdag 25 augustus 2010 om 13:02
quote:mamax schreef op 25 augustus 2010 @ 11:51:
Andere opticien gebeld, deze kan ook niet doorverwijzen naar het ziekenhuis, maar gaf me wel het telefoonnumer van Oogcentrum Noord-Holland. Daar heb ik een bericht achter gelaten. Opticien vermoedt na mijn uitleg een lui oog, maar controles doen zij niet bij zulke jonge kindjes omdat de ogen nog zo in beweging zijn. Hopelijk belt het oogcentrum vandaag nog terug en kan ik daar op korte termijn terecht.Mooi, hoop dat ze je snel terugbellen!
Andere opticien gebeld, deze kan ook niet doorverwijzen naar het ziekenhuis, maar gaf me wel het telefoonnumer van Oogcentrum Noord-Holland. Daar heb ik een bericht achter gelaten. Opticien vermoedt na mijn uitleg een lui oog, maar controles doen zij niet bij zulke jonge kindjes omdat de ogen nog zo in beweging zijn. Hopelijk belt het oogcentrum vandaag nog terug en kan ik daar op korte termijn terecht.Mooi, hoop dat ze je snel terugbellen!
woensdag 25 augustus 2010 om 13:17
woensdag 25 augustus 2010 om 13:21
Dan zou ik die afspraak door laten gaan, want als je pas 13 september weer bij de huisarts terecht kan, dan duurt het waarschijnlijk nog weer even voor je een afspraak in het ziekenhuis hebt staan.
En echt, 14 september is ook nog heel snel erbij zijn. Je let toch goed op je kinderen, het is niet zo dat hij er al maanden mee loopt.
Da's minder dat je niet zo lekker in je vel zit, hou je haaks.
En echt, 14 september is ook nog heel snel erbij zijn. Je let toch goed op je kinderen, het is niet zo dat hij er al maanden mee loopt.
Da's minder dat je niet zo lekker in je vel zit, hou je haaks.
woensdag 25 augustus 2010 om 13:26
Ik vind je niet over-emotioneel reageren hoor Mamax! Ik vind het een raar systeem! mevrouw zal zelf geen muts zijn, maar goed... Zij is de boodschapper en dat is niet leuk! (zeker niet als het zo gebracht wordt.) Is ziekenhuis in Compustad zeker, die dat systeem hebben? mijn stiefvader wacht nog steeds op het teruggebeld worden, al bijna 2 maanden denk ik. Systeem werkt niet. Hij is er dus steeds achteraan, want wil een afspraak. Stom. terugbellen werkt niet. Daarbij moet je toch ergens terecht kunnen voor je kind als dokter op vakantie is?
(En zo kijken zal ook nog veel energie kosten voorventje gok ik...)
Maar goed. half september schiet al op. Nog 3 weken dan... Heb je bij oogcentrum ook aangegeven dat ze bijv. kunnen bellen als er iemand afbelt?
(En zo kijken zal ook nog veel energie kosten voorventje gok ik...)
Maar goed. half september schiet al op. Nog 3 weken dan... Heb je bij oogcentrum ook aangegeven dat ze bijv. kunnen bellen als er iemand afbelt?